Test: DS3 Crossback 1.2 Puretech - odvaha, originalita a nádech luxusu

Je DS3 Crossback předraženým vozem nebo jeho koupě dává smysl? K testu jsme zvolili verzi Grand Chic (čtvrtá výbava v pořadí z celkových pěti) s motorem 1.2 Puretech o výkonu 96 kW spárovaný s osmistupňovým automatem tvořící zlatý střed nabídky. V jakém světle se ukázal konkurent Audi Q2?

DS3 Crossback startuje na 560 000 Kč a končí u vrcholné výbavy za 880 000 Kč, přičemž můžete zvolit jednu ze třech výkonostních variant benzínového tříválce nebo sáhnout po vznězové patnáctistovce BlueHDi.


Design DS 3 Crossback baví jak majitele, tak ostatní účastníky dopravního provozu. Je originální a hodně výrazný (tedy pokud vzhled podtrhnete správnou barvou, v našem případě se jednalo o zlatou metalízu). Francouzska automobilka při návrhu novinky hýřila odvahou a karoserii nechybí nádech luxusu, puncu vyjímečnosti. Vše umocňují vysouvací kliky dveří. Stačí se přiblížit k vozu s klíčem a kliky se vysunou (podobné řešení využívá například Range Rover Velar nebo Hyundai Nexo). Otázkou zůstává, jak si kliky poradí v zimě třeba s ledovou krustou. No uvidíme, první zima ukáže.

Uvnitř je jasnou dominantou opakovaný tvar kosočtverce. Ten naleznete naprosto všude, ale opravdu všude. Přední sedadla s povrchem připomínající řemínek hodinek lze označit za pohodlná. Nechybí jim možnost elektrického polohování. Z vozu je až na trochu silnější A sloupky vidět dobře. U zadních sedadel panuje taktéž pohoda, v loktech je podobně místa jako vpředu, tři dospělí si ale vedle sebe pohodlně nesednou.

Opěradla zadních sedadel lze sklápět v poměru 60:40, čímž se zavazadlový prostor zvětší z 350 na 1050 litrů. Podlaha kufru je dvojitá a naleznete pod ní buď dojezdové kolo nebo pořádný subwoofer od společnosti Focal. Trochu překvapivě se víko kufru otevírá klasicky ručně, od vozu směřujícím do Pařížské ulice nebo na bulvár Champ-Élysées bychom čekali více.

Velký infotainment s displejem o úhlopříčce 10,3" kabině sluší, menu ale působí docela složitě a je nutné si na něj zvyknout. Co rozhodně nepotěší, je velmi pomalá odezva displeje na dotyky. Podle zástupců automobilky bude po aktualizaci softwaru vše v pořádku. Kaplička digitálního přístrojového štítu je nezvykle malá. Chvíli trvá, než si na ni řidič zvykne. Head-up displej je fajn, ale reflexní plastová destička čnící z palubní desky působí lacině.

DS 3 Crossback se nabízí s jedním zážehovým a jedním vznětovým motorem. Zkoušený zlatý vůz poháněl tříválec o výkonu 96 kW (130 koní). Ten vozu uděloval slušnou dynamiku i na dálnici. Pokud ovšem chcete více, je možné sáhnout po ještě výkonnější variantě s 115 kW (155 k), která stojí o dvacetpět tisíc korun více.

Testovaná dvanáctistovka PureTech patří k nejlepším tříválcovým motorům na trhu. Vyniká kultivovaným a relativně tichým během. Na sto procent nefunguje luxusní osmistupňová automatická převodovka od Aisinu, která občas nepříjemně cukne (zejména pak při popojíždění v koloně). Díky přítomnosti systému stop/start motor vypíná už v rychlostech pod 20 km/h, což je okamžik, kdy převodovka škubne, i když třeba dojíždíte ke křižovatce a chcete pokračovat v jízdě bez úplného zastavení. Práci převodovky můžete vzít do vlastních rukou díky páčkám pod volantem.

DS 3 Crossback miluje klidnou jízdu na horní hraně rychlostních limitů, kdy na hladkém asfaltu umí parádně zkreslovat rychlost. Větší nerovnosti cítíte pouze lehkým tepáním do kabiny a o menších téměř nevíte. Vysoko položené těžiště a měkčeji nastavené tlumiče k rychlé jízdě nelákají. V zatáčkách se auto naklání a na zvlněné silnici občas lehce odskočí zadní kola. Reakce kol na otočení volantu jsou zprvu vlažné, pak situace zlepšuje. Více plynulosti by neškodilo.

DS3 Crossback to bude mít u nás poměrně těžké. Prakticky založení Češi nepřesvědčí originalita, celková vyjímečnost ani prémiové provedení, které mohou německé automobilky klidně závidět. DS3 Crossback je avangardně odvážné auto, které má sice jednoduchý podvozek, ale vše dělá kvalitně. Pokud tedy chcete stylové auto, DS3 Crossback se nebojte. Má dobré srdce, nejlepší materiály a nic podobného nikde nepotkáte.

Plusy:

+ skvěle svítící Matrix LED světlomety
+ odvážný a originální design
+ živý motor
+ bohatá výbava

Mínusy:

- horší výhled z vozu a pocit utopenosti na zadních sedadlech
- pomalý dotykový displej
- jednozónová klimatizace
- menší kufr

 
Motor řadový tříválec, turbo, uložený vpředu napříč
Zdvihový objem 1 190 cm3
Výkon 96 kW (130 k) při 5 500 ot./min.
Točivý moment 230 Nm při 1 750 ot./min.
Převodovka 8°automatická
Pohon předních kol
Pohotovostní hmotnost 1 205 kg
Akcelerace 0-100 km/h 9,2 s
Maximální rychlost 196 km/h
Spotřeba kombi / naměřená 4,9 / 5,9 l/100 km
Objem palivové nádrže 44 l
Kola a pneumatiky 215/55 R18
Rozměry (délka/šířka/výška) 4 118/1 802/1 534 mm
Rozvor 2 558 mm
Objem zavazadlového prostoru 350 l

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

719 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč