Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte

vloženo

Ne každý motorista chce pořizovat ojetý vůz a ne každý má dostatek finančních prostředků na drahé kombi. Řešením může být úvěr nebo leasing. Ne každý se však chce zadlužovat. Nejshůdnější možností je proto sáhnout po nejlevnějším prostorném kombi na českém trhu - Dacii Logan MCV, kterou aktuálně pořídíte od 189.900 Kč.

Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte

První generace Dacie Logan MCV byla od prvního pohledu pracantem, který svůj vzhled moc neřeší a sází především na užitečnost. To v závěru loňského roku příchozí druhá generace je jiného ražení. Design již není utlačován a cenově dostupné kombi můžeme považovat přinejmenším za pohledné. Za rozumnou cenu dostanete již v základu (Access) například čtveřici airbagů, protikluzový a stabilizační systém. Nejvyšší výbava Arcica pak přidává vše potřebné. Nechybí klimatizace, audiosystém s USB, palubní počítač, mlhové světlomety nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. Za takto vybavený vůz zaplatíte 224.900 Kč v případě benzínového motoru 1.2 16V.  Za LPG verzi připlatíte pak rozumných 25.000 Kč, za dieselovou patnáctistovku dCi pak 65.000 Kč. Nový Logan MCV můžete ještě vylepšit jedním z akčních balíčků příslušenství (tzv. packů).




Nový Logan MCV jsme si podrobně představili již při příchodu na trh, proto se pojďme vrhnout na nejdůležitější poznatky z týdenního testování. Logan MCV působí v reálu mnohem lépe než minulá generace. Interiér je vyveden pouze z tvrdých plastů a je nutné se smířit jen s výškově stavitelným volantem (a to ještě jen v nejvyšší výbavě Arctica). Sedadla jsou spíše měkčí, nějakou dobu se v nich i přes kratší sedáky cítíte pohodlně, ale po delších cestách v nich bolí záda. Potěší výškové nastavení pásů u předních sedadel, což již nebývá běžné ani u dražších vozů. Přístrojová kaplička za volantem je maximálně jednoduchá a dobře čitelná. Zvyknout si je potřeba na ovládání bočních okének (tlačítka jsou umístěná na středovém panelu). Zvyk vyžaduje také ovládání klaksonu, který aktivujete na konci páčky světel.

Minulá generace Loganu MCV sázela jen na užitné vlastnosti a připomínala spíše osobní dodávku. Nové MCV má blíže k vozům kombi a MPV. Příjemnější je interiér, kde je možné mít moderní a dobře fungující multimediální systém s ovládáný pomocí dotykové obrazovky. Jeho používání je intuitivní a rychlé. Připlatit si za něj můžete jen v nejvyšší výbavě, avšak přijatelných 7.500 Kč.

Dacia Logan MCV engine

Benzínová čtyřválcová dvanáctistovka funguje dobře, pokud vůz není obsazen. Ideální je pro pohyb ve městě nebo pro příměstský provoz. Na dálnici se trápí. Stačí mírné stoupání a při plném obsazení jste nuceni pro udržení rychlosti podřazovat, jinak nedosáhnete povolené stotřicítky. Motor má rád otáčky a pro svižnější pohyb je ho potřeba neustále vytáčet. Krátká pětka točí při devadesátce 2.800 otáček, kdežto při dalničním maximu už 4.200 ot./min. Při devadesátce si dvanáctistovka říká o příděl šesti litrů, při stotřiceti ještě o dva litry více. Řešením by nebyl ani šestý rychlostní stupeň, motor by stejně neměl dost síly. Dobrou zprávou je, že pokud vůz nebudete vůbec šetřit a pojedete na plno, spotřeba se nevyhoupne nikdy přes devět litrů.



Dacia Logan MCV se hodí pro všechny, kteří chtějí nový vůz a touží po cenově dostupném prostorném kombi. Všem doporučujeme sáhnout po nejvyšší výbavě Arctica, kde se lze připlatit za dobře fungující multimediální systém a ve výbavě nechybí nic zásadního. Pro nízké provozní náklady můžete sáhnout po verzi LPG, přičemž pořizovací cena stále nepřekročí čtvrt milionu korun.
 

Technické údaje Dacia Logan MPV 1.2 16V
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1149 ccm
Výkon: 53kW/5500 ot./min.
Točivý moment max.: 105Nm/4200 ot./min.
Max. rychlost: 1594 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 15,1 s
Spotřeba - kombin.: 5,9 l/100 km
Spotřeba - město: 7,7 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,9 l /100 km
Objem pal. nádrže:   50 l
Délka/šířka/výška: 4492/1733/1550 mm
Rozvor: 2634 mm
Zavazadelník: 573/1518 l
Pohotovostní hmotnost: 1152 kg
Základní cena: 189.900 Kč (1.2 16V, Access)
Cena test. modelu od: 224.900 Kč (1.2 16V Arctica)

redakce AutaNet (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Dacia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou