Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte

vloženo

Ne každý motorista chce pořizovat ojetý vůz a ne každý má dostatek finančních prostředků na drahé kombi. Řešením může být úvěr nebo leasing. Ne každý se však chce zadlužovat. Nejshůdnější možností je proto sáhnout po nejlevnějším prostorném kombi na českém trhu - Dacii Logan MCV, kterou aktuálně pořídíte od 189.900 Kč.

Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte

První generace Dacie Logan MCV byla od prvního pohledu pracantem, který svůj vzhled moc neřeší a sází především na užitečnost. To v závěru loňského roku příchozí druhá generace je jiného ražení. Design již není utlačován a cenově dostupné kombi můžeme považovat přinejmenším za pohledné. Za rozumnou cenu dostanete již v základu (Access) například čtveřici airbagů, protikluzový a stabilizační systém. Nejvyšší výbava Arcica pak přidává vše potřebné. Nechybí klimatizace, audiosystém s USB, palubní počítač, mlhové světlomety nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. Za takto vybavený vůz zaplatíte 224.900 Kč v případě benzínového motoru 1.2 16V.  Za LPG verzi připlatíte pak rozumných 25.000 Kč, za dieselovou patnáctistovku dCi pak 65.000 Kč. Nový Logan MCV můžete ještě vylepšit jedním z akčních balíčků příslušenství (tzv. packů).




Nový Logan MCV jsme si podrobně představili již při příchodu na trh, proto se pojďme vrhnout na nejdůležitější poznatky z týdenního testování. Logan MCV působí v reálu mnohem lépe než minulá generace. Interiér je vyveden pouze z tvrdých plastů a je nutné se smířit jen s výškově stavitelným volantem (a to ještě jen v nejvyšší výbavě Arctica). Sedadla jsou spíše měkčí, nějakou dobu se v nich i přes kratší sedáky cítíte pohodlně, ale po delších cestách v nich bolí záda. Potěší výškové nastavení pásů u předních sedadel, což již nebývá běžné ani u dražších vozů. Přístrojová kaplička za volantem je maximálně jednoduchá a dobře čitelná. Zvyknout si je potřeba na ovládání bočních okének (tlačítka jsou umístěná na středovém panelu). Zvyk vyžaduje také ovládání klaksonu, který aktivujete na konci páčky světel.

Minulá generace Loganu MCV sázela jen na užitné vlastnosti a připomínala spíše osobní dodávku. Nové MCV má blíže k vozům kombi a MPV. Příjemnější je interiér, kde je možné mít moderní a dobře fungující multimediální systém s ovládáný pomocí dotykové obrazovky. Jeho používání je intuitivní a rychlé. Připlatit si za něj můžete jen v nejvyšší výbavě, avšak přijatelných 7.500 Kč.

Dacia Logan MCV engine

Benzínová čtyřválcová dvanáctistovka funguje dobře, pokud vůz není obsazen. Ideální je pro pohyb ve městě nebo pro příměstský provoz. Na dálnici se trápí. Stačí mírné stoupání a při plném obsazení jste nuceni pro udržení rychlosti podřazovat, jinak nedosáhnete povolené stotřicítky. Motor má rád otáčky a pro svižnější pohyb je ho potřeba neustále vytáčet. Krátká pětka točí při devadesátce 2.800 otáček, kdežto při dalničním maximu už 4.200 ot./min. Při devadesátce si dvanáctistovka říká o příděl šesti litrů, při stotřiceti ještě o dva litry více. Řešením by nebyl ani šestý rychlostní stupeň, motor by stejně neměl dost síly. Dobrou zprávou je, že pokud vůz nebudete vůbec šetřit a pojedete na plno, spotřeba se nevyhoupne nikdy přes devět litrů.



Dacia Logan MCV se hodí pro všechny, kteří chtějí nový vůz a touží po cenově dostupném prostorném kombi. Všem doporučujeme sáhnout po nejvyšší výbavě Arctica, kde se lze připlatit za dobře fungující multimediální systém a ve výbavě nechybí nic zásadního. Pro nízké provozní náklady můžete sáhnout po verzi LPG, přičemž pořizovací cena stále nepřekročí čtvrt milionu korun.
 

Technické údaje Dacia Logan MPV 1.2 16V
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1149 ccm
Výkon: 53kW/5500 ot./min.
Točivý moment max.: 105Nm/4200 ot./min.
Max. rychlost: 1594 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 15,1 s
Spotřeba - kombin.: 5,9 l/100 km
Spotřeba - město: 7,7 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,9 l /100 km
Objem pal. nádrže:   50 l
Délka/šířka/výška: 4492/1733/1550 mm
Rozvor: 2634 mm
Zavazadelník: 573/1518 l
Pohotovostní hmotnost: 1152 kg
Základní cena: 189.900 Kč (1.2 16V, Access)
Cena test. modelu od: 224.900 Kč (1.2 16V Arctica)

redakce AutaNet (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Dacia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus CT300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč