Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte

vloženo

Ne každý motorista chce pořizovat ojetý vůz a ne každý má dostatek finančních prostředků na drahé kombi. Řešením může být úvěr nebo leasing. Ne každý se však chce zadlužovat. Nejshůdnější možností je proto sáhnout po nejlevnějším prostorném kombi na českém trhu - Dacii Logan MCV, kterou aktuálně pořídíte od 189.900 Kč.

Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte

První generace Dacie Logan MCV byla od prvního pohledu pracantem, který svůj vzhled moc neřeší a sází především na užitečnost. To v závěru loňského roku příchozí druhá generace je jiného ražení. Design již není utlačován a cenově dostupné kombi můžeme považovat přinejmenším za pohledné. Za rozumnou cenu dostanete již v základu (Access) například čtveřici airbagů, protikluzový a stabilizační systém. Nejvyšší výbava Arcica pak přidává vše potřebné. Nechybí klimatizace, audiosystém s USB, palubní počítač, mlhové světlomety nebo výškově stavitelné sedadlo řidiče. Za takto vybavený vůz zaplatíte 224.900 Kč v případě benzínového motoru 1.2 16V.  Za LPG verzi připlatíte pak rozumných 25.000 Kč, za dieselovou patnáctistovku dCi pak 65.000 Kč. Nový Logan MCV můžete ještě vylepšit jedním z akčních balíčků příslušenství (tzv. packů).




Nový Logan MCV jsme si podrobně představili již při příchodu na trh, proto se pojďme vrhnout na nejdůležitější poznatky z týdenního testování. Logan MCV působí v reálu mnohem lépe než minulá generace. Interiér je vyveden pouze z tvrdých plastů a je nutné se smířit jen s výškově stavitelným volantem (a to ještě jen v nejvyšší výbavě Arctica). Sedadla jsou spíše měkčí, nějakou dobu se v nich i přes kratší sedáky cítíte pohodlně, ale po delších cestách v nich bolí záda. Potěší výškové nastavení pásů u předních sedadel, což již nebývá běžné ani u dražších vozů. Přístrojová kaplička za volantem je maximálně jednoduchá a dobře čitelná. Zvyknout si je potřeba na ovládání bočních okének (tlačítka jsou umístěná na středovém panelu). Zvyk vyžaduje také ovládání klaksonu, který aktivujete na konci páčky světel.

Minulá generace Loganu MCV sázela jen na užitné vlastnosti a připomínala spíše osobní dodávku. Nové MCV má blíže k vozům kombi a MPV. Příjemnější je interiér, kde je možné mít moderní a dobře fungující multimediální systém s ovládáný pomocí dotykové obrazovky. Jeho používání je intuitivní a rychlé. Připlatit si za něj můžete jen v nejvyšší výbavě, avšak přijatelných 7.500 Kč.

Dacia Logan MCV engine

Benzínová čtyřválcová dvanáctistovka funguje dobře, pokud vůz není obsazen. Ideální je pro pohyb ve městě nebo pro příměstský provoz. Na dálnici se trápí. Stačí mírné stoupání a při plném obsazení jste nuceni pro udržení rychlosti podřazovat, jinak nedosáhnete povolené stotřicítky. Motor má rád otáčky a pro svižnější pohyb je ho potřeba neustále vytáčet. Krátká pětka točí při devadesátce 2.800 otáček, kdežto při dalničním maximu už 4.200 ot./min. Při devadesátce si dvanáctistovka říká o příděl šesti litrů, při stotřiceti ještě o dva litry více. Řešením by nebyl ani šestý rychlostní stupeň, motor by stejně neměl dost síly. Dobrou zprávou je, že pokud vůz nebudete vůbec šetřit a pojedete na plno, spotřeba se nevyhoupne nikdy přes devět litrů.



Dacia Logan MCV se hodí pro všechny, kteří chtějí nový vůz a touží po cenově dostupném prostorném kombi. Všem doporučujeme sáhnout po nejvyšší výbavě Arctica, kde se lze připlatit za dobře fungující multimediální systém a ve výbavě nechybí nic zásadního. Pro nízké provozní náklady můžete sáhnout po verzi LPG, přičemž pořizovací cena stále nepřekročí čtvrt milionu korun.
 

Technické údaje Dacia Logan MPV 1.2 16V
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1149 ccm
Výkon: 53kW/5500 ot./min.
Točivý moment max.: 105Nm/4200 ot./min.
Max. rychlost: 1594 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 15,1 s
Spotřeba - kombin.: 5,9 l/100 km
Spotřeba - město: 7,7 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 4,9 l /100 km
Objem pal. nádrže:   50 l
Délka/šířka/výška: 4492/1733/1550 mm
Rozvor: 2634 mm
Zavazadelník: 573/1518 l
Pohotovostní hmotnost: 1152 kg
Základní cena: 189.900 Kč (1.2 16V, Access)
Cena test. modelu od: 224.900 Kč (1.2 16V Arctica)

redakce AutaNet (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Dacia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte Fotografie k článku Test: Dacia Logan MCV - žádné jiné kombi levněji nekoupíte
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule