Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu

vloženo

Dacia Dokker přes týden pracuje, dokáže odvést čtyři urostlé dělníky a ještě jejich nářadí, případně materiál. O víkendu s přehledem přepraví rodinu na chalupu nebo na hory a o prázdninách dokáže posloužit i cestou na dovolenou.

Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu

Jméno Dokker rumunská automobilka odvodila od anglických slov "Dock worker", což znamená přístavní dělník. Dacia Dokker se vyrábí se v marockém Tangeru a v Česku je dostupná ve třech výbavách (Access, Ambiance a Arctica). V nabídce nechybí ani čistě užitková verze Dokker VAN startující na ceně 159.900 Kč, která má dvoumístný interiér + nákladový prostor. U té si lze připlatit za střešní ocelovou "záhrádku" nebo tažné zařízení.

Přední část vozu je z modelu Lodgy, boční zadní dveře jsou posuvné. Díky nim je skvělý přístup na zadní sedadla. Palubní desku známe z modelu Lodgy. Jednoduchý přístrojový štít je přehledný a dobře čitelný. Displej vpravo ukazuje ujeté kilometry a stav paliva. Sklon světlometů se nastavuje pomocí otočného ovladače vlevo pod volantem. Volant je nastavitelný pouze výškově. Okna v zadních oknech se dají jenom vyklápět, nejdou otevírat. Prostoru je v interiéru hodně, zejména pak v oblasti hlavy (většina řidičů může řídit i v klobouku). Přední sedadla jsou vcelku rozměrná, ale postrádají boční vedení. Navíc jsou poměrně tuhá. Obavy z únavy po delší však mít nemusíte. Po 300 kilometrech jsme nadávali jen na kratší sedáky. Špatně se nesedí ani v druhé vyvýšené řadě sedadel. Sedáky jsou zde dostatečně dlouhé a příjemně nás překvapily.



Největší předností je však zavazadlový prostor, v základním uspořádání totiž pojme 800 litrů zavazadel. V případě potřeby můžete zadní sedadla sklopit, čímž zvětšíte přepravní kapacitu na 3.000 litrů. Bohužel složená sedadla nelze z vozu jednoduše vyjmout. Musí se vzít klíč a ručně je odmontovat. Dokker potěší naopak spoustou odkládacích schránek. Do poličky pod střechou se vejde například povinná výbava. V některých místech se opravdu šetřilo (např. úchyty bezpečnostních pásů jsou zcela odkryté).

Manuální klimatizaci získáte pouze ve spojení s nejvyšší výbavou Arctica. Stejné je to i s příplatkem za povedený multimediální systém s dotykovou obrazovkou a navigací. Ten je rovněž dostupný pouze v nejvyšší výbavě za příplatek 11.500 Kč.



Základní pohonnou jednotkou je benzínový čtyřválec 1,6 MPI s výkonem 60,5 kW. Dalším motorem může být přeplňovaný čtyřválec 1.2 TCe (ten se pojí pouze s nejvyšší výbavou). Příznivci dieselů mohou sáhnout po 1.5 dCi. My k testu zvolili časem prověřenou základní motorizaci v podobě atfmosféričckého čtyřválce s osmiventilovou technikou, který si s nenaloženým Dokkerem hravě poradí (Dokker je totiž velmi lehký, pohotovostní hmotnost mírně překračuje tunu). Čtyřválec příjmemně zabírá od nízkých otáček (vrchol točivého momentu 134 N.m je dostupný už ve 2.800 ot./min. Dokker dokáže udržet rychlostní tempo i v kopcích. Dokonce šestnáctistovka na nás působila silnějším dojmem, než říkají papírové hodnoty. Na dálnici však při stotřicítce motor točí téměř 4000 ot./min. a do kabiny proniká více hluku. Také spotřeba roste. Sledovat podrobně spotřebu nelze, jelikož chybí palubní počítač. Proto se musíme spokojit s hodnotami po dotankování. S Dokkerem jsme podle našich propočtů jezdili za 8,8 l/100 km, což je o 1,3 l/100 km více, než udává samotná Dacia.



Podvozek Dokkeru vychází z dříve představeného MPV Lodgy. Vpředu tak nalezneme pseudo nápravu McPherson s trojúhelníkovým ramenem, zadní náprava je pak vlečená, která pochází z modelu Kangoo. Dokker se na silnici neprojevuje stejně houpavě jako Lodgy. Podvozek je připraven na tvrdší práci a je přitažen. Prázdný vůz na drobných nerovnostech poskakuje a na větších posádku slušně natřásá. V zatáčkách se pak naklání minimálně a v přímém směru jezdí klidně. Díky vyšší stavbě karoserie je nutné počítat s nárazy bočního větru, které dokáží s Dokkerem zacvičit. Dokker si vede dobře v zatáčkách, chování je dlouho neutrální a v případě potřeby celkem razantně zasahuje stabilizační systém ESP, který nelze úplně deaktivovat. Řízení je díky hydraulickému posilovači citlivé a přesné. Při parkování je nutné vynaložit více síly, ale nic tragického. Řazení je spíše průměrné.

Dacia Dokker

Dacia Dokker je nejlevnějším vozem podobného typu na českém trhu. Nabízí dostatečně prostornou kabinu a obrovský zavazadlový prostor. Dacia Dokker je dobře fungující vůz, u kterého se nelze pozastavovat nad drobnými nedostatky. Je totiž levný a svou práci odvádí svědomitě. S neduhy se proto v tomto případě počítat musí.
 

Technické údaje Dacia Dokker 1.6 MPI
Motor: zážehový čtyřválec
Objem motoru: 1598 ccm
Výkon: 60,5kW/5000 ot./min.
Točivý moment max.: 134Nm/2800 ot./min.
Max. rychlost: 159 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 14,3 s
Spotřeba - kombin.: 7,5 l/100 km
Spotřeba - město: 9,9 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 6,2 l /100 km
Objem pal. nádrže: 50 l
Délka/šířka/výška: 4363/1751/1814 mm
Rozvor: 2810 mm
Zavazadelník: 800-3000 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1090/1768 kg
Základní cena: 199.900 Kč (1.6/60,5 kW, Access)
Cena test. modelu od: 244.900 Kč (1.6/60,5 kW, Arctica)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Dacia

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu Fotografie k článku Test: Dacia Dokker - levný pracant z východu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

04.12.2016
Lexus GS F a RC F nově standardně se systémem adaptivního variabilního odpružení
03.12.2016
Nový Hyundai i10 bez klimatizace a rádia za 219 990 Kč
02.12.2016
Mikuláš bude v AAA AUTO nadělovat fotbalovým fanouškům
02.12.2016
Ford Fiesta nové generace přijíždí rovnou ve čtyřech různých verzích
01.12.2016
Test ojetiny: Audi A8 4.2 TDI - přitažlivá kasička
30.11.2016
Na novou Škodu Octavia si připravte minimálně 407 900 Kč
29.11.2016
Modernizovaná Kia Carens od 454 980 Kč
28.11.2016
Prémiový fastback Volkswagen Arteon se představí v Ženevě
27.11.2016
Seat Leon po modernizaci - s 1.2 TSI přijde na 339 900 Kč
26.11.2016
Video: Nový Volkswagen Golf bude udávat reálnou spotřebu
25.11.2016
Nissan X-Trail posiluje nabídku motorů o dvoulitrový diesel
23.11.2016
Test: Dacia Sandero Stepway 0.9 TCe Easy-R – průkopník
22.11.2016
Na Nissan GT-R Nismo si připravte dvojnásobek běžného GT-R
21.11.2016
Nový Volkswagen e-Golf se chlubí dvojnásobným dojezdem a vyšším výkonem
20.11.2016
Hyundai IONIQ Hybrid a IONIQ Eletric přichází na český trh
19.11.2016
Citroën C-Elysée dostal nový nos a zadní světla s 3D efektem
18.11.2016
Test ojetiny: BMW 330i xDrive e92 – emotivní loučení
17.11.2016
Sedm dostupných ojetin, které poslouží početnějším rodinám
16.11.2016
Kia Niro - na hybridný crossover si připravte minimálně 599 980 Kč
15.11.2016
Test: Citroën SpaceTourer 2.0 BlueHDi 150 S&S – Multivane, hlásím problém!