Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst

vloženo

Potřebujete převážet devět dospělých a máte jen řidičské oprávnění skupiny B? Pak příliš nemáte na výběr. Francouzský koncern PSA nabízí dodávku Citroën Jumper v provedení Kombi Travel Bus, která pojme 9 osob a nestojí v základu ani půl milionu korun. Má tato lákavá nabídka nějaký zádrhel?

Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst

Osm osob přepraví jak Jumpy, tak i námi testovaný větší Jumper Kombi, který dokáže nabídnout více místa a v případě potřeby převeze dokonce devět osob. Vpředu je uspořádání sedadel 1+2, ve druhé i třetí řadě pak nalezneme samostatná plnohodnotná sedadla. Jumper Kombi jsme otestovali v základní verzi L1H1 s rozvorem 3.000 mm a se základní výškou střechy 2.254 mm (v nabídce je ještě prodloužená verze L2H2, která nabízí více místa pro zavazadla. Pod krátkou přední kapotou testovaného vozu pracoval vznětový přeplňovaný motor 2.2 HDI výkonem 81 kW.


Z tvaru karoserie je na první pohled, že Citroën Jumper Travel vychází z dodávkového Jumperu Furgon. Přední dveře se otevírají do široka (až do úhlu 180°C), což usnadňuje nástup po dvou schůdkách. Za volantem sedíte velmi vysoko, díky čemuž vidíte přes veškeré osobáky i SUVéčka dopředu. K neustále dobrému výhledu přispívají i stěrače, které stírají většinu plochy rozměrného čelního skla. Sloupek volantu je vcelku kolmý a lze ho nastavovat pouze jedním směrem. Samotný volant má dostatečně tlustý věnec a je pokrytý (stejně jako u osobních automobilů) řadou tlačítek ovládající audiosoustavu a hands-free.

Palubní desku stvořil Fiat. Pod volantem je umístěna trojice robustních páček ovládající stěrače, směrová světla, tempomat a vnější osvětlení, u kterého chybí poloha parkování. Nechybí palubní počítač, který se ovládá tlačítkem na konci páčky stíračů. Jeho údaje jsou zobrazovány na displeji uprostřed přístrojového štítu. Displej zobrazuje také čas, vnější teplotu a ujetou vzdálenost.

Řidič se musí, stejně jako u většiny dodávkových vozidel, obejít bez vnitřního zpětného zrcátka. Zvyknout si je také potřeba na ruční brzdu umístěnou po levé straně řidičova sedadla. K jejímu použití je potřeba se ohnout, což není příliš komfortní. Naopak hlavice řadící páky se nachází ve skvělém dosahu ruky řidiče (své místo našla poblíž volantu na výstupku z palubní desky). Uprostřed palubní desky se ovládá automatická klimatizace a audiosoustava, pod kterou nalezneme další tlačítka sloužící centrálnímu zamykání, mlhovkách, varovná světla, protiprokluzu ASR. Všechny jsou dostatečně dimenzována a jejich ovládání nečiní problém. V interiéru nalezneme dostatek odkládacích prostor. Vpředu jsou k dispozici kapsy ve dveřích, čalouněná loketní opěrka, otevřené police nad hlavami, dvojice uzavíratelných schránek, sklopný stolek či výklopná deska s klipem pro pohodlné psaní.

Testovaný Jumper Travel byl vpředu opatřen sedadlem řidiče a dvojsedačkou u spolujezdce. Středový panel chybí, a tak je dostatek místa i pro nohy u prostředního cestujícího. Sedadlo řidiče je nastavitelné ve všech směrech. Samotné sedadlo se ukázalo být pro dlouhé cesty nedostatečně pohodlné (sedák by mohl být delší a opěradlo pak tužší). Za příplatek 10.500 Kč však můžete sáhnout po speciálním odpruženém sedadlu. Na druhou a třetí řadu sedadel se dostanete u testovaného vozu pouze jedinými posuvnými dveřmi na pravé straně. Přístup na prostřední řadu sedadel je zcela bezproblémový. Na zadní sedadla se dostanete překlopením krajního sedadla prostřední řady vpřed. Všech šest sedadel ve dvou řadách je dostatečně dimenzováno a nabízí akorát dlouhé sedáky i opěradla. Jednotlivá sedadla dobře podrží tělo v zatáčkách a lze u nich stavit sklo opěradel a mají sklopné loketní opěrky. Samozřejmostí jsou tříbodové bezpečnostní pásy pro všechny pasažéry a výškově stavitelné hlavové opěrky. Každý z šesti cestujících na dvojici zadních řad sedadel má k dispozici samostatný výdech ventilační soustavy s regulací teploty a otáček ventilátoru. Díky široké a vysoké karoserii se na sedadla usadí i pan Tau v kloubouku. Citroën Jumper Travel uveze zavazadla všech pasažérů. Zavazadelník nabízí využitelný objem přes 1.000 litrů v základním uspořádání.

O pohon Jumperu o celkové maximální hmotnosti 3.150 kg se staral čtyřválcový diesel s dostatečnou pružností, který disponuje výkonem 81 kW (110 k) resp. největším točivým momentem 250 Nm. Montována je standardně šestistupňová přímo řazená převodovka, která řadí dostatečně přesně. Jumper Kombi s tímto motorem je ochoten uhánět trvale po dálnici rychlostí 130 km/h, ale přitom otáčky motoru zbytečně přesahují hodnotu 2.900 ot./min. (to pocítíte nejen na hluku v interiéru, ale hlavně na spotřebě paliva). Na silnicích mimo město lze s Jumperem při dodržování rychlostních limitů držet spotřebu mezi 6-6,5 l/100 km, na dálnici při ustálené rychlosti  120 km/h se pak průměrná spotřeba vyšplhala na 8,5 l/100 km, resp. při 130 km/h na 9,3 l/100 km. Konečná spotřeba paliva činila 8,9 l/100 km, přičemž velmi často jsme se s Jumperem pohybovali po ucpaném hlavním městě.

Přední náprava má klasické závěsy McPherson se spodními trojúhelníkovými rameny. Zadní náprava je stejně jako u dodávek tuhá s dlouhými listovými péry. Kabina je dobře odhlučněna. Na hladkém asfaltu je vše v pořádku a cestující se v sedadlech mohou cítit jako v mikrobusu či MPVéčku. Horší situace nastává na nekvalitních silnicích. Nerovnosti českých silnic se postarají o různé rezonance v interiéru a na hrbolech se projeví tvrdší odpružení, které Jumpera doslova rozechvěje. Převodovka je dobře odstupňovaná a řazení je vcelku přesné. Potěší enormní rejd (od dorazu k dorazu otočíte 4x volantem).

Citroën Jumper Kombi (někdy označován jako Travel) je vhodným minibusem při časté potřebě přepravovat až 9 osob. Dobře poslouží firmám, které potřebují dopravit své zaměstnance z bodu A do bodu B. Posloužit může i početnějším rodinám, které se nemusejí v případě dovolené omezovat (jako u některých vozů kategorie MPV či SUV) s počtem svých zavazadel.

Technické údaje Citroën Jumper Kombi
Motor: vznětový přeplňovaný šestiválec
Objem motoru: 2198 ccm
Výkon: 88kW(110k)/3500 ot./min.
Točivý moment max.: 320Nm/2000 ot./min.
Max. rychlost: -- km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: -- s
Spotřeba - kombin.: -- l/100 km
Spotřeba - město: -- l/100 km
Spotřeba - mimo město:  -- l /100 km
Objem pal. nádrže:  90 l
Délka/šířka/výška: 4963/2050/2254 mm
Rozvor: 3000 mm
Zavazadelník: 1000 l
Provozní/celková hmotnost: 2215/3000 kg
Základní cena: 459.900 Kč (2.2 HDi, Travel Bus 30)
 

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst Fotografie k článku Test: Citroën Jumper Kombi - když potřebuje 9 míst
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina