Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku

vloženo

Citroën C5 Tourer je ojedinělým vozem ve střední třídě. Schválně. Kolik aut najdete v neprémiové části tohoto segmentu s dieselovým šestiválcem pod kapotou nebo hydropneumatický odpružením? Žádné. C5 je díky tomuto spojení unikátním zjevením. A nás zajímalo, jak si vzduchový podvozek povede v kombinaci s dvoulitrovým dieselem a manuální převodovkou?

Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku

Na kvalitním povrchu komunikací zažijete s Citroënem C5 doslova nadpozemský komfort srovnatelný s německými vozy s trojcípou hvězdou ve znaku. C5 se pohybuje jako vznášedlo, které naprosto zkresluje aktuální cestovní rychlost (stovka přijde jako sedmdesátka v jiném voze). Plavné jízdy si v Česku však všude neužijete. Odpovídající komunikace s hladkým a rovným povrchem se hledají jen těžko. Jízda po totálně rozbitých okreskách není v C5 zrovna příjemná. Podvozek si nedokáže poradit s většími výmoly, nerovnostmi a jinými nástrahami.


Řazení šestistupňové manuální převodovky mě mile překvapilo. Ve srovnání s vozem, co jsem testoval před dvěma roky, došlo k razantnímu zlepšení. Jednotlivé dráhy jsou stále dlouhé, ale samotný chod páky je výrazně přesnější a nikde se nezadrhává. Pedály mají tužší chod, což příliš neladí s přeposilovaným a bezkontaktním řízením, která řidiče nevtáhne do děje, ale charakteru C5 prostě patří a nebudu mu ho vytýkat. Citroën C5 se neřídí, ale kormidluje. Všechny projevy C5 jsou tlumené a spíše pocházející z povzdálí. "Cé-Pětka" řidiče ani posádku nechce ničím otravovat. Dokonce i při plném sešlápnutí brzdového pedálu se vůz chová noblesně a posádku nevytrhuje z pohody na palubě, přičemž se dostavuje nadprůměrný brzdný účinek.

C5 se skvěle hodí na dálnice a rychlostní silnice s dobrým povrchem. O příčných spárách posádka doslova neví a hluk je velmi dobře potlačen. Jezdíte-li dlouhé trasy, je C5 ideálním lamačem dlouhých tratí. Už dlouho se nám nestalo, abychom za volantem vozu střední třídy tak rádi zdolávali dlouhé trasy.

Auto s charakterem
Základní C5 Tourer (1.6 THP/115 kW) v součané době pořídíte za 479.900 Kč. To je cenovka plně srovnatelná s konkurencí. Za námi testovanou verzi Exclusive vybavenou vznětovým dvoulitrem si Citroën díky aktuální slevě 217.000 Kč účtuje bezkonkurenčních 654.900 Kč, přičemž si můžete připlatit mimo jiné 14.000 Kč za systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (AFIL), 25.000 Kč za přídavné topení s dálkovým ovládáním, 35.000 Kč za pake "Kamera" obsahující navigaci eMyWay se zpětnou parkovací kamerou nebo 21.300 Kč za speciální perleťový lak Bílá Nacré.



Zájemci o komfortní vůz střední třídy si v případě Citroënu C5 přijdou na své. Jen těžko nalezneme tomuto modelu mezi konkurencí rovnocenného soupeře v oblasti poskytovaného pohodlí na kvalitním povrchu komunikací. Krásná karoserie ukrývá povedený a zároveň prostorný interiér, který je doslova prošpikován elektronikou a posádku neustále rozmazluje. Toužíte-li po pohodlném kombi a nechcete být informováni o dění za skly automobilu, je C5 Tourer tím pravým vozem. V dnešní době tvrdých podvozků a univerzálně pojatých a bezpohlavních vozů je Citroën C5 balzámem na duši. C5 je dobře postaveným vozem, který má navíc charakter. Komu nestačí výkon čtyřválcového dieselu, nechť sáhne po sametovém šestiválci HDi spojeným s automatickou převodovkou, který poskytuje ještě komfortnější jízdu.

(plusy)
jízdní komfort (filtrace běžných nerovností)
stabilita
motor (odhlučnění, výkon, spotřeba)
brzdy
výbava
pohodlná sedadla
použité materiály v interiéru
pořizovací cena

(mínusy)
občasné nedostatky v interiéru
přečudlíkováno (volant a středový panel plný ovladačů)
tlumení velkých nerovností
nedomyšlené odkládací prostory (držák na nápoje)
pomalý audiosystém a pomalé ovládání klimatizace

Technické údaje Citroën C5 Tourer 2.0 HDi 6MT
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1997 ccm
Výkon: 120kW(163k)/3750 ot./min.
Točivý moment max.: 340Nm/2000-3000 ot./min.
Max. rychlost: 2210 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 9,3 s
Spotřeba - kombin.: 5,1 l/100 km
Spotřeba - město: 6,6 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  4,3 l /100 km
Objem pal. nádrže:   71 l
Délka/šířka/výška: 4829/1860/1491 mm
Rozvor: 2815 mm
Zavazadelník: 505/1462 l
Provozní/celková hmotnost: 1729/2238 kg
Základní cena: 479.900 Kč (1.6 THP/115 kW, Tendance)
Cena test. modelu od: 654.900 Kč (2.0 HDi/120 kW, Exclusive)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku Fotografie k článku Test: Citroën C5 Tourer 2.0 HDi - vznášedlo po francouzsku
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!