Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi - stvořen pro rodinu

vloženo

Pokud toužíte po moderním, futuristicky vypadajícím rodinném automobilu, který dokáže jezdit levně, převeze dva dospělé, tři dětské autosedačky a velké množství zavazadel, je Citroën C4 Picasso s dieselem pod kapotou tím pravým vozem...

Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu

Zbrusu nová karoserie postavená na nové modulární platformě doplňuje futuristicky pojatá kabina, která přináší řidiči i cestujícím nečekaný komfort. Ze staré generace zbyly jen motory. Podlaha se zkrátila, kola se posunula víc do rohů a pohonné jednotky se posunuly o 50 mm níže. Celé auto je o 40 mm kratší než předchůdce, ale rozvor narostl skoro o 60 mm. Designová jedinečnost nové C4 Picasso potěší mnohé motoristy, navíc zaručuje slušnou aerodynamiku a nízký šum obtékajícího vzduchu na dálnici.

To nejlepší z budoucnosti
V interiéru jsme se všichni z redakce cítili neuvěřitelně vzdušně (podobně jako v Renaultu Espace). Výhled z vozu je příkladný dvojici úzkých sloupků. Přesto Citroën nabízí v nejvyšší výbavě systém kontroly mrtvého úhlu (oranžová kontrolka v rozích zpětných zrcátek se rozvítí vždy, kdy se vedle vozu objeví souběžně jedoucí vůz). Největší viditelnou změnou je oproti předchůci provedení palubní desky, které vévodí dvě obrazovky. Ta horní je obrovská - dvanáctipalcová (v základním provedení dostanete menší displej nahrazující přístrojovou kapličku), druhá dotyková obrazovka - sedmipalcová nahrazuje středový panel. Tímto displejem je vybaven každý Citroën C4 Picasso. Majitelé tabletů a mobilních telefonů budou jako doma, protože se vše ovládá dotykově. Po stranách najdeme sedm funkčních tlačítek, kterými lze přepínat například mezi klimatizací, přehledem asistenčních systémů, navigací a multimédii (aby Vás s příchodem tmy rozměrný displej neoslňoval, můžete si pomocí tlačítka zapnout noční režim.). Právě v novém ovládání je vidět, že když se chce, tak to jde. Pryč jsou tisíce tlačítek, které dosud měla většina Citroënů a člověk se v nich jen ztrácel. Pochvalu zaslouží použité materiály, slušné dílenské zpracování a celkově solidní prostornost a promyšlenost.

Vpředu jako v byznys třídě
Sedadlo řidiče je v testované nejvyšší výbavy elektricky ovladatelné s pamětí a navíc disponuje masážní funkcí. Masírování je dost nevýrazné, ale potěšila elektricky zdvihatelná opěrka spolujezdcových nohou vhodná na dlouhé cesty jako opora při spánku. V tomto ohledu je o komfort spolujezdce řádně postaráno. V druhé řadě jsou tři stějně velká samostatná sedadla s trojicí ISOFIXů, která lze v podélném směru posouvat a dají se sklopit do jedné roviny s podlahou kufru (sedadla se již nedají oproti předchůdci z vozu vyjímat). Sedadla lze podélně posouvat v rozmezí 130 mm, díky čemuž lze zvětšit zavazadelník z 537 až na 630 litrů. V zavazadelníku je umístěná vyjímatelná svítílna, která běžně slouží jako osvětlení kufru. Otevírání víka zavazadelníku probíhá elektricky.

Na výběr pouze šestnáctistovky
Pod kapotou Citroënu C4 Picasso můžete mít hned několik pohonných jednotek, přičemž vždy se jedná o šestnáctistovku. Základ tvoří atmosférická zážehová 1.6 VTi s výkonem 88 kW, která je spojená výhradně s pětirychlostní manuální převodovkou a je vhodná pro nenáročné uživatele. Pro dynamicky jezdící řidiče se hodí koncem léta testovaná přeplňovaná verze 1.6 THP disponující výkonem 115 kW spojená s manuální šestirychlostní převodovkou. Příznivci dieselů mohou sáhnout po 1.6 HDi s výkonem 68 kW spojenou s pětistupňovou manuální převodovkou. K dispozici je také výkonnější verze 1.6 HDi/85 kW, kterou jsme měli možnost otestovat ve spojení s manuální 6° převodovkou (u obou dieselů je možné volit 6°pilotovanou převodovku Airdream).

Přestože C4 Picasso mezigeneračně zhubla, je v našich očích silnější diesel lepší volbou. Pokud C4 Picasso plně naložíte a vyrazíte na dovolenou, zaručeně silnější motorizaci oceníte. Naftový čtyřválec 1.6 e-HDi produkuje výkon 85 kW při 3.600 ot./min. a maximální točivý moment 270 N.m (resp. 285 N.m při využití overboostu) v 1.750 otáčkách. Podle údajů výrobce by si diesel měl v průměru říkat o rovné 4 litry nafty na 100 km. Praxe je však trochu horší. V kombinovaném provozu jsme jezdili v průměru za 4,8 l/100 km a po Praze za 5,9 l/100 km. Je pravdou, že dostat spotřebu přes 6,5 l/100 km dá zabrat.

Ve městě oceníte hladké, rychlé a nerušivé fungování systému start-stop. Jednotka 1.6 e-HDi se totiž vypíná již při rychlosti pod 20 km/h za předpokladu, že máte vyřazeno do neutrálu (posilovače řízení i brzd zůstávají stále v činnosti). Samočinné vypínání motoru je podle nás u Citroënu vyřešeno orpoti konkurenci nejlépe.

Vznášedlo ale i kostitřas
Citroën C4 Picasso jezdí na hladkém povrchu komunikací báječně a lehce. Na palubě panuje klid a za mírného pohupování a vcelku příjemných náklonů v naprosté pohodě zdoláte i velmi dlouhé cesty. Vše je ideální do doby, než přijdou první větší nerovnosti. Podvozek Picassa nedokáže větší výmoly odfiltrovat a série nerovností dokáže vůz docela znejistit (v extrému dochází i na odskakování zadních kol). Přední kola se rozbitého asfaltu drží vcelku statečně, přesto nedokážou posádku izolovat před nežádoucím hlukem a boucháním. Nejlépe se C4 Picasso cítí na kvalitních rychlostních komunikacích nebo nových dálnicích (D5, D8, D10 či D11). Mezigeneračně se výrazně zlepšilo vždy kritizované řazení i řízení, brzdy fungují tradičně spolehlivě.

Moderní MPV na kvalitní silnice
Nová generace Citroënu C4 Picasso překvapuje svým vnějším vzhledem, slušnou prostorností, celkově propracovaným interiérem, uživatelskou přívětivostí a úsporným vznětovým motorem. Digitální přístrojový štít působí futuristicky, je praktický a posouvá C4 Picasso k prémiovým modelům. Citroën C4 Picasso jezdí výborně na kvalitních komunikacích, kde poskytuje nadprůměrnou dávku poskytovaného komfortu. Sled ostřejších nerovností a rozbité české okresky však dávají Picassu hodně zabrat.

(plusy)
originální vzhled
vnitřní prostornost a slušná variabilita
použité materiály a jejich zpracování
ukázkový výhled z vozu
dobrá aerodynamika a nízká hlučnost
jízdní vlastnosti a komfort na hladkém povrchu
úsporný diesel
oproti minulosti dobré řazení

(mínusy)
jízdní vlastnosti a komfort odpružení na špatném povrchu komunikace
nemožnost vyndavat sedadla v druhé řadě
 

Technické údaje Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDI 115
otor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1560 ccm
Výkon: 85kW(115k)/3600 ot./min.
Točivý moment max.: 270Nm(285Nm)/1750 ot./min.
Max. rychlost: 189 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 11,8 s
Spotřeba - kombin.: 4,0 l/100 km
Spotřeba - město: 4,5 l/100 km
Spotřeba - mimo město:  3,8 l /100 km
Objem pal. nádrže:   55 l
Délka/šířka/výška: 4428/1826/1610 mm
Rozvor: 2785 mm
Zavazadelník: 537-630/1709 l
Pohot./celková hmotnost: 1480/1940 kg
Základní cena: 399.900 Kč (1.6 VTi/88 kW, Attraction)
Cena test. modelu od: 599.900 Kč (1.6 e-HDi/85 kW, Exclusive)

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu Fotografie k článku Test: Citroën C4 Picasso 1.6 HDi  - stvořen pro rodinu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě