Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km

vloženo

Pokud je pro Vás spotřeba paliva alfou a omegou při výběru nového automobilu, zbystřete. Omlazený Citroën C4 v kombinaci se vznětovou šestnáctistovkou BlueHDi ve spojení s manuální šestirychlostní převodovkou je přeborníkem v dosahování nízké spotřeby paliva.

Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km

Citroën C4 byl na trh uveden v roce 2010 a doposud se ho v továrně v Mulhouse ve Francii vyrobilo téměř půl miliónů exemplářů. Letošní omlazení přineslo mírné zdražení, za kterým stojí bohatší výbava a řada moderních i bezpečnostních prvků a prodloužená záruka.

Po uvedení modernizované verze Citroënu C4 z ceníku vymizely čtyřválce 1.4 VTi, 1.6 VTi a dvoulitrové diesely HDI. Novinka se tak spoléhá pouze na přeplňované zážehové tříválce 1.2 PureTech a úsporné vznětové šestnáctistovky BlueHDi. Všechny pohonné jednotky splňují emisní normu Euro 6.

Hlavní novinkou faceliftu jsou světlomety nové LED světlomety a nová v interiéru nová navigace se sedmipalcovým displejem. Palubní deska je vyroba z příjemnějších materiálů a slícování je zase o kus dál. Aktuální rychlost je zobrazována kromě klasické ručičky také pomocí digitálních čísel uprostřed budíku. V přístrojové kapličce za volantem však chybí ukazatel teploty motoru i dokonce kontrolka studené pohonné jednotky. Novinkou je startovací tlačítko umístěné poblíž řadící páky na středovém tunelu. Přední sedadla jsou rozměrná a pohodlná. Vzadu nebudou mít problém běžně vzrostlí jedinci, vyšší osoby však narazí na méně místa v oblasti hlavy. Zavazadlový prostor nabídne 380 litrů objemu (resp. 408 litrů v případě absence rezervního kola), což je hodnota spíše jen průměrná, ale v praxi nám velikost zavazadelníku stačila.



Z aktuálně nabízených variant nás nejvíce zajímala výkonnější šestnáctistovka BlueHDI, u které výrobce slibuje kombinovanou spotřebu 3,8 litru, což znamená akční rádius přes tisíc kilometrů. Zda je to pravda, jsme se snažili ověřit v reálném provozu. Proto jsme křižovali Česko křížem krážem. Na trase Praha-Slaný-Mělník-Dubá-Česká Lípa jsme se snažili z C4 vymáčkou maximum a ani chvilku ji nenechali odpočinout. Plynový pedál neustále stlačený k podlaze, pískající pneumatiky v nekonečné sérii zatáček vedly nakonec ke spotřebě 5,8 l/100 km, což byla hodnota přes kterou se nám nepodařilo v reálném provozu dostat. Poklidnější cesta zpět přes Mšeno znamenala průměrnou spotřebu pouhých 3,8 l/100 km a nejlépe odráží, za kolik lze s vozem v praxi při dodržování rychlostních limitů jezdit. Je však pravdou, že C4 nebyla plně zatížena, ale přesto nám ukažte podobně velký automobil, který bude tak nenáročný na přísun pohonných hmot. Pokud se Vám podaří v nenáročném terénu doslova plout devadesátkou, můžete se dostat se spotřebou ještě o kus níže a atakovat 3,5 l/100 km. Další cesta vedla po německé dálnici, kde se nám dařilo držet rychlost kolem 150 km/h. V tomto případě spotřeba vystoupá na stále snesitelných 6,5 l/100 km. Na českých dálnicích jsme během dvou stovek kilometrů při průměrné rychlosti 101 km/h zaznamenali o litr nižší spotřebu než v Německu. Ručička tachometru se nejčastěji dotýkala stotřicítky. Ještě se sluší poznamenat, že testovaný vůz obouval úsporné pneumatiky Michelin, které dokáží podle výrobce uspořit každých sto kilometrů dvě desetinky litru.



Přes drobné nerovnosti se dokáže Francouz přenést s typickou elegenací. C4 je milovníkem kvalitních povrchů, na kterých se chová čitelně a zároveň velmi jistě. Problém ji nedělají ani utaženější oblouky, do kterých ji však musíte trochu nutit. Na silnicích první třídy C4 doslova půuje a v běžných rychlostech poskytuje příjemný a klidný projev. Na rozbitých trojkách je však situace o něco horší. Zadní náprava má tendence k uskakování, a pokud potkáte při ostřejším jízdním tempu nerovnost v zatáčce, rozhodí i stopu předních kol. Řazení není tak přesné jako u Peugeotu 308 GT, přesto na francouzské poměry zaslouží pochvalu, jelikož došlo k výraznému zlepšení. Třetí a čtvrtý rychlostní stupeň nezapadá tak lehce, jak bychom si představovali, ale o nic tragického se nejedná. Řazení je tedy jen průměrné a rovnat se například s Mazdou 3 nebo Golfem nemůže. Řízení není na tom úplně špatně, v zatáčkách je ujíždějící přední kola včas cítit. Brzdy fungují znamenitě.



Decentní omlazení Citroënu C4 se podle nás povedlo. Citroën modernizaci nehrotil a vsadil na klasickou eleganci. V testované specifikaci (s aktuálně nejsilnějším dieselem pod kapotou) se C4 hodí na zdolávání dlouhých vzdáleností při extrémně nízkých nárocích na odběr pohonných hmot. Francouzské automobilce se podařilo vylepšit již dobré a nepouštět se do extravagantních řešení známých z jiných modelů. C4 je tak tajným tipem pro všechny, kteří hledají úsporný hatchback za přijatelnou cenovku.

Plusy
+ spotřeba paliva
+ pořizovací ceny

Mínusy
- absence ukazatele teploty motoru
- průměrné řazení

Technické údaje Citroën C4 1.6 BlueHDi 6 MT
Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem motoru: 1560 ccm
Výkon:  88kW(120k)/3500 ot./min.
Točivý moment max.: 300Nm/1750 ot./min.
Max. rychlost: 197 km/h
Zrychlení 0 – 100 km/h: 10,6 s
Spotřeba - kombin.: 3,6 l/100 km
Spotřeba - město: 4,2 l/100 km
Spotřeba - mimo město: 3,3 l /100 km
Objem pal. nádrže: 60 l
Délka/šířka/výška: 4329/1789/1502 mm
Rozvor: 2608 mm
Zavazadelník: 380-1183 l
Pohotovostní/celková hmotnost: 1380/1860 kg
Základní cena: 339.900 Kč (1.2 PureTech 110 MAN, LIVE)
Cena test. modelu od: 414.900 Kč (1.6 BlueHDi 120, MAN6, Feel)

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km Fotografie k článku Test: Citroën C4 1.6 BlueHDI - šetřílek s dojezdem 1400 km
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě