Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou

vloženo

Již v říjnu by se měla začít prodávat nová generace mnichovského modelu X1, která dala sbohem pohonu zadních kol a sází na pohon přední nápravy jako většina pseudoterénně tvářících se konkurentů. Jistá vyjímečnost tak vymizí a my byli zvědaví, jak si dosluhující generace vede po šesti letech na trhu v kombinaci dieselu, automatu a pohonu všech kol?

Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou

Dosluhující BMW X1 (E84) je na trhu od roku 2009. Po třech letech výroby prošlo omlazením a na jaře roku 2014 přibyla moderní technika (např. ConnectedDrive Services). Modernizace přinesla atraktivnější vzhled a řadu vylepšení. V kabině se například objevil nový volič automatické převodovky, stejný jako se montuje do daleko dražších modelů.


Prostorný, ale jen pro čtyři
Středový panel testovaného exempláře se výrazně lišil od základní poměrně chudě vybavené varianty. Hlavní prim tak hrál displej příplatkové navigace, která funguje bezvadně a může se pochlubit výtečným grafickým zpracováním. Navigace, audiosystém a všechny ostatní parametry se nastavují pomocí otočného joysticku na středovém panelu. Pro rychlou navigaci slouží tlačítka umístěná kolem samotného ovladače.

Prostoru pro cestující je u BMW malinko více než u Škody Yeti. Podélně i na šířku je BMW o pár centimetrů větší, ale na zadních sedadlech je na výšku prostoru méně. Prostřední sedadlo je pak doslova výsměchem dospělého cestující, trpět na něm bude i dítě. Zadní sedadla jsou dělitelná v poměru 40:20:40 a u každého opěradla lze jednotlivě upravovat jeho sklon (v deseti různých polohách!). Podélného prostoru je dostatek, jelikož X1 vychází podvozkově z řady 3, nikoliv z jedničkového modelu). Také potěší prostor pod podlahou kufru a nízká nákladová hrana. Využitelná šířka je však nejmenší ze všech konkurentů.


Ještě pořádný diesel
Testovaný dvoulitrový diesel poskytuje dostatek síly. Její přísun však není plynulý. Po překročení dvou tisíc otáček v dieselu bouchnou saze a X1 vystřelí kupředu. V tento okamžik je poskytovaná dynamika silně nadprůměrná, čemuž sekunduje i pohon všech kol poskytující příkladnou trakci. Při rychlých přesunech popsaná charakteristika dieselu narušuje celkovou plynulost. Dvoulitrový diesel je ze staré školy a rád předvádí mohutný zátah. Ten paradoxně není vykoupen vysokou spotřebou paliva. Týdenní ježdějí a časté využívání síly dvoulitru vedlo k závěrečné spotřebě 6,8 l/100 km. Nouze nebyla o rychlé dálniční přesuny, ani o poskakování v kolonách ve městě, proto tento výsledek považujeme za dobrý.

Podvozek umí potěšit srdce i zadnice
I přes obuté osmnáctipalcové runflaty byl cestovní komfort dostatečný a plně srovnatelný s ostatními podobně tuhými konkurenty. Mnichovský model však konkurenci válcuje hravostí a ochotou měnit směr jízdy. I přes vyšší těžiště se X1 vrhá do oblouku po hlavě a při vypnuté stabilizaci dovoluje  zatáčky projíždět velmi efektivně. Neztratíte se, ani když opustíte zpevněné komunikace a vyrazíte na polní či lesní cestu, kde si lze užít dostatek zábavy.

X1 se chová na silnici jako běžný hatchback. Na suchém asfaltu vyžaduje uvedení stabilizace do činnosti velmi hrubé zacházení. X1 opisuje oblouky jistě a čitelně. Řazení je přesné, řízení adekvátní poskytované zábavě a brzdy vyžadují trochu více síly. Vyšší rychlostní tempo poznáte jen v zatáčkách, kde se projevuje vyšší hmotnost. Na dálnici je X1 maximálně stabilní, jen hluku od střechy by mohlo být při vysokých rychlostech méně.

Pokrok nezastavíš
Testovaný model byl prvním mnichovským SUV označovaným písmenem X, u kterého šlo volit pouze pohon jedné nápravy - naštěstí té zadní. Časy se však mění a mnichovská automobilka s příchodem nových modelů opouští tuto koncepci. Pokud tedy toužíte po X1 s pohonem zadní nápravy, pospěšte si, do prodeje se dostala již nová generace.

Plusy
+ slušná prostornost
+ nestárnoucí design
+ dobrý výhled z vozu
+ podvozek poskytující zábavu
+ přesné řazení i řízení
+ zábavnější pohon zadní nápravy

Mínusy
- ve vyšších rychlostech více hluku od střechy
- celkově slabší odhlučnění
- prémiová cenovka

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč