Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou

vloženo

Již v říjnu by se měla začít prodávat nová generace mnichovského modelu X1, která dala sbohem pohonu zadních kol a sází na pohon přední nápravy jako většina pseudoterénně tvářících se konkurentů. Jistá vyjímečnost tak vymizí a my byli zvědaví, jak si dosluhující generace vede po šesti letech na trhu v kombinaci dieselu, automatu a pohonu všech kol?

Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou

Dosluhující BMW X1 (E84) je na trhu od roku 2009. Po třech letech výroby prošlo omlazením a na jaře roku 2014 přibyla moderní technika (např. ConnectedDrive Services). Modernizace přinesla atraktivnější vzhled a řadu vylepšení. V kabině se například objevil nový volič automatické převodovky, stejný jako se montuje do daleko dražších modelů.


Prostorný, ale jen pro čtyři
Středový panel testovaného exempláře se výrazně lišil od základní poměrně chudě vybavené varianty. Hlavní prim tak hrál displej příplatkové navigace, která funguje bezvadně a může se pochlubit výtečným grafickým zpracováním. Navigace, audiosystém a všechny ostatní parametry se nastavují pomocí otočného joysticku na středovém panelu. Pro rychlou navigaci slouží tlačítka umístěná kolem samotného ovladače.

Prostoru pro cestující je u BMW malinko více než u Škody Yeti. Podélně i na šířku je BMW o pár centimetrů větší, ale na zadních sedadlech je na výšku prostoru méně. Prostřední sedadlo je pak doslova výsměchem dospělého cestující, trpět na něm bude i dítě. Zadní sedadla jsou dělitelná v poměru 40:20:40 a u každého opěradla lze jednotlivě upravovat jeho sklon (v deseti různých polohách!). Podélného prostoru je dostatek, jelikož X1 vychází podvozkově z řady 3, nikoliv z jedničkového modelu). Také potěší prostor pod podlahou kufru a nízká nákladová hrana. Využitelná šířka je však nejmenší ze všech konkurentů.


Ještě pořádný diesel
Testovaný dvoulitrový diesel poskytuje dostatek síly. Její přísun však není plynulý. Po překročení dvou tisíc otáček v dieselu bouchnou saze a X1 vystřelí kupředu. V tento okamžik je poskytovaná dynamika silně nadprůměrná, čemuž sekunduje i pohon všech kol poskytující příkladnou trakci. Při rychlých přesunech popsaná charakteristika dieselu narušuje celkovou plynulost. Dvoulitrový diesel je ze staré školy a rád předvádí mohutný zátah. Ten paradoxně není vykoupen vysokou spotřebou paliva. Týdenní ježdějí a časté využívání síly dvoulitru vedlo k závěrečné spotřebě 6,8 l/100 km. Nouze nebyla o rychlé dálniční přesuny, ani o poskakování v kolonách ve městě, proto tento výsledek považujeme za dobrý.

Podvozek umí potěšit srdce i zadnice
I přes obuté osmnáctipalcové runflaty byl cestovní komfort dostatečný a plně srovnatelný s ostatními podobně tuhými konkurenty. Mnichovský model však konkurenci válcuje hravostí a ochotou měnit směr jízdy. I přes vyšší těžiště se X1 vrhá do oblouku po hlavě a při vypnuté stabilizaci dovoluje  zatáčky projíždět velmi efektivně. Neztratíte se, ani když opustíte zpevněné komunikace a vyrazíte na polní či lesní cestu, kde si lze užít dostatek zábavy.

X1 se chová na silnici jako běžný hatchback. Na suchém asfaltu vyžaduje uvedení stabilizace do činnosti velmi hrubé zacházení. X1 opisuje oblouky jistě a čitelně. Řazení je přesné, řízení adekvátní poskytované zábavě a brzdy vyžadují trochu více síly. Vyšší rychlostní tempo poznáte jen v zatáčkách, kde se projevuje vyšší hmotnost. Na dálnici je X1 maximálně stabilní, jen hluku od střechy by mohlo být při vysokých rychlostech méně.

Pokrok nezastavíš
Testovaný model byl prvním mnichovským SUV označovaným písmenem X, u kterého šlo volit pouze pohon jedné nápravy - naštěstí té zadní. Časy se však mění a mnichovská automobilka s příchodem nových modelů opouští tuto koncepci. Pokud tedy toužíte po X1 s pohonem zadní nápravy, pospěšte si, do prodeje se dostala již nová generace.

Plusy
+ slušná prostornost
+ nestárnoucí design
+ dobrý výhled z vozu
+ podvozek poskytující zábavu
+ přesné řazení i řízení
+ zábavnější pohon zadní nápravy

Mínusy
- ve vyšších rychlostech více hluku od střechy
- celkově slabší odhlučnění
- prémiová cenovka

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu