Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou

vloženo

Již v říjnu by se měla začít prodávat nová generace mnichovského modelu X1, která dala sbohem pohonu zadních kol a sází na pohon přední nápravy jako většina pseudoterénně tvářících se konkurentů. Jistá vyjímečnost tak vymizí a my byli zvědaví, jak si dosluhující generace vede po šesti letech na trhu v kombinaci dieselu, automatu a pohonu všech kol?

Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou

Dosluhující BMW X1 (E84) je na trhu od roku 2009. Po třech letech výroby prošlo omlazením a na jaře roku 2014 přibyla moderní technika (např. ConnectedDrive Services). Modernizace přinesla atraktivnější vzhled a řadu vylepšení. V kabině se například objevil nový volič automatické převodovky, stejný jako se montuje do daleko dražších modelů.


Prostorný, ale jen pro čtyři
Středový panel testovaného exempláře se výrazně lišil od základní poměrně chudě vybavené varianty. Hlavní prim tak hrál displej příplatkové navigace, která funguje bezvadně a může se pochlubit výtečným grafickým zpracováním. Navigace, audiosystém a všechny ostatní parametry se nastavují pomocí otočného joysticku na středovém panelu. Pro rychlou navigaci slouží tlačítka umístěná kolem samotného ovladače.

Prostoru pro cestující je u BMW malinko více než u Škody Yeti. Podélně i na šířku je BMW o pár centimetrů větší, ale na zadních sedadlech je na výšku prostoru méně. Prostřední sedadlo je pak doslova výsměchem dospělého cestující, trpět na něm bude i dítě. Zadní sedadla jsou dělitelná v poměru 40:20:40 a u každého opěradla lze jednotlivě upravovat jeho sklon (v deseti různých polohách!). Podélného prostoru je dostatek, jelikož X1 vychází podvozkově z řady 3, nikoliv z jedničkového modelu). Také potěší prostor pod podlahou kufru a nízká nákladová hrana. Využitelná šířka je však nejmenší ze všech konkurentů.


Ještě pořádný diesel
Testovaný dvoulitrový diesel poskytuje dostatek síly. Její přísun však není plynulý. Po překročení dvou tisíc otáček v dieselu bouchnou saze a X1 vystřelí kupředu. V tento okamžik je poskytovaná dynamika silně nadprůměrná, čemuž sekunduje i pohon všech kol poskytující příkladnou trakci. Při rychlých přesunech popsaná charakteristika dieselu narušuje celkovou plynulost. Dvoulitrový diesel je ze staré školy a rád předvádí mohutný zátah. Ten paradoxně není vykoupen vysokou spotřebou paliva. Týdenní ježdějí a časté využívání síly dvoulitru vedlo k závěrečné spotřebě 6,8 l/100 km. Nouze nebyla o rychlé dálniční přesuny, ani o poskakování v kolonách ve městě, proto tento výsledek považujeme za dobrý.

Podvozek umí potěšit srdce i zadnice
I přes obuté osmnáctipalcové runflaty byl cestovní komfort dostatečný a plně srovnatelný s ostatními podobně tuhými konkurenty. Mnichovský model však konkurenci válcuje hravostí a ochotou měnit směr jízdy. I přes vyšší těžiště se X1 vrhá do oblouku po hlavě a při vypnuté stabilizaci dovoluje  zatáčky projíždět velmi efektivně. Neztratíte se, ani když opustíte zpevněné komunikace a vyrazíte na polní či lesní cestu, kde si lze užít dostatek zábavy.

X1 se chová na silnici jako běžný hatchback. Na suchém asfaltu vyžaduje uvedení stabilizace do činnosti velmi hrubé zacházení. X1 opisuje oblouky jistě a čitelně. Řazení je přesné, řízení adekvátní poskytované zábavě a brzdy vyžadují trochu více síly. Vyšší rychlostní tempo poznáte jen v zatáčkách, kde se projevuje vyšší hmotnost. Na dálnici je X1 maximálně stabilní, jen hluku od střechy by mohlo být při vysokých rychlostech méně.

Pokrok nezastavíš
Testovaný model byl prvním mnichovským SUV označovaným písmenem X, u kterého šlo volit pouze pohon jedné nápravy - naštěstí té zadní. Časy se však mění a mnichovská automobilka s příchodem nových modelů opouští tuto koncepci. Pokud tedy toužíte po X1 s pohonem zadní nápravy, pospěšte si, do prodeje se dostala již nová generace.

Plusy
+ slušná prostornost
+ nestárnoucí design
+ dobrý výhled z vozu
+ podvozek poskytující zábavu
+ přesné řazení i řízení
+ zábavnější pohon zadní nápravy

Mínusy
- ve vyšších rychlostech více hluku od střechy
- celkově slabší odhlučnění
- prémiová cenovka

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h