Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou

vloženo

Již v říjnu by se měla začít prodávat nová generace mnichovského modelu X1, která dala sbohem pohonu zadních kol a sází na pohon přední nápravy jako většina pseudoterénně tvářících se konkurentů. Jistá vyjímečnost tak vymizí a my byli zvědaví, jak si dosluhující generace vede po šesti letech na trhu v kombinaci dieselu, automatu a pohonu všech kol?

Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou BMW nám poslalo do redakčního testu model X1 v kombinaci dieselu, automatu a pohonu všech kol. Moc jsme se na něj nikdo v redakci netěšil, zejména v okamžiku kdy jsme v garáži českého zastoupení BMW procházeli kolem BMW 650i nebo Z4 35i nebo ostrého Mini Cooperu JWC. Po týdnu užívání však v redakci panovalo nadšení. Důvodem bylo zjištění, že nová generace (F48) opustila dosud zavedenou koncepci pohonu zadních kol a fakt, že X1 je bytelné dobré BMW. Ale to bychom moc předbíhali.

Dosluhující BMW X1 (E84) je na trhu od roku 2009. Po třech letech výroby prošlo omlazením a na jaře roku 2014 přibyla moderní technika (např. ConnectedDrive Services). Modernizace přinesla atraktivnější vzhled a řadu vylepšení. V kabině se například objevil nový volič automatické převodovky, stejný jako se montuje do daleko dražších modelů.

Prostorný, ale jen pro čtyři
Středový panel testovaného exempláře se výrazně lišil od základní poměrně chudě vybavené varianty. Hlavní prim tak hrál displej příplatkové navigace, která funguje bezvadně a může se pochlubit výtečným grafickým zpracováním. Navigace, audiosystém a všechny ostatní parametry se nastavují pomocí otočného joysticku na středovém panelu. Pro rychlou navigaci slouží tlačítka umístěná kolem samotného ovladače.

Prostoru pro cestující je u BMW malinko více než u Škody Yeti. Podélně i na šířku je BMW o pár centimetrů větší, ale na zadních sedadlech je na výšku prostoru méně. Prostřední sedadlo je pak doslova výsměchem dospělého cestující, trpět na něm bude i dítě. Zadní sedadla jsou dělitelná v poměru 40:20:40 a u každého opěradla lze jednotlivě upravovat jeho sklon (v deseti různých polohách!). Podélného prostoru je dostatek, jelikož X1 vychází podvozkově z řady 3, nikoliv z jedničkového modelu). Také potěší prostor pod podlahou kufru a nízká nákladová hrana. Využitelná šířka je však nejmenší ze všech konkurentů.


Ještě pořádný diesel
Testovaný dvoulitrový diesel poskytuje dostatek síly. Její přísun však není plynulý. Po překročení dvou tisíc otáček v dieselu bouchnou saze a X1 vystřelí kupředu. V tento okamžik je poskytovaná dynamika silně nadprůměrná, čemuž sekunduje i pohon všech kol poskytující příkladnou trakci. Při rychlých přesunech popsaná charakteristika dieselu narušuje celkovou plynulost. Dvoulitrový diesel je ze staré školy a rád předvádí mohutný zátah. Ten paradoxně není vykoupen vysokou spotřebou paliva. Týdenní ježdějí a časté využívání síly dvoulitru vedlo k závěrečné spotřebě 6,8 l/100 km. Nouze nebyla o rychlé dálniční přesuny, ani o poskakování v kolonách ve městě, proto tento výsledek považujeme za dobrý.

Podvozek umí potěšit srdce i zadnice
I přes obuté osmnáctipalcové runflaty byl cestovní komfort dostatečný a plně srovnatelný s ostatními podobně tuhými konkurenty. Mnichovský model však konkurenci válcuje hravostí a ochotou měnit směr jízdy. I přes vyšší těžiště se X1 vrhá do oblouku po hlavě a při vypnuté stabilizaci dovoluje  zatáčky projíždět velmi efektivně. Neztratíte se, ani když opustíte zpevněné komunikace a vyrazíte na polní či lesní cestu, kde si lze užít dostatek zábavy.

X1 se chová na silnici jako běžný hatchback. Na suchém asfaltu vyžaduje uvedení stabilizace do činnosti velmi hrubé zacházení. X1 opisuje oblouky jistě a čitelně. Řazení je přesné, řízení adekvátní poskytované zábavě a brzdy vyžadují trochu více síly. Vyšší rychlostní tempo poznáte jen v zatáčkách, kde se projevuje vyšší hmotnost. Na dálnici je X1 maximálně stabilní, jen hluku od střechy by mohlo být při vysokých rychlostech méně.

Pokrok nezastavíš
Testovaný model byl prvním mnichovským SUV označovaným písmenem X, u kterého šlo volit pouze pohon jedné nápravy - naštěstí té zadní. Časy se však mění a mnichovská automobilka s příchodem nových modelů opouští tuto koncepci. Pokud tedy toužíte po X1 s pohonem zadní nápravy, pospěšte si, do prodeje se dostala již nová generace.

Plusy
+ slušná prostornost
+ nestárnoucí design
+ dobrý výhled z vozu
+ podvozek poskytující zábavu
+ přesné řazení i řízení
+ zábavnější pohon zadní nápravy

Mínusy
- ve vyšších rychlostech více hluku od střechy
- celkově slabší odhlučnění
- prémiová cenovka

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Bmw

Fotografie k článku

Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou Fotografie k článku Test: BMW X1 - berte všemi deseti, nebudou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie