Tekuté dřevo: inovativní materiál

vloženo

V rámci svého závazku navyšovat podíl obnovitelných materiálů ve výrobě automobilových součástí zkoumá evropské výzkumné středisko společnosti Ford v německém Aachenu možnosti nového materiálu – tzv. tekutého dřeva. Využitelnost materiálu bude vyhodnocována během tříletého projektu, který byl zahájen v květnu 2009. Na financování projektu se podílí i spolková země Severní Porýní-Westfálsko.

Tekuté dřevo: inovativní materiál Tekuté dřevo: inovativní materiál

Další výhoda: Tato nová technologie výrazně zlepšuje těsnost dřevěných vláken a zadržuje nepříjemné pachy. Materiál lze proto použít i v automobilových interiérech, ale také v motorovém prostoru, například při výrobě držáků akumulátorů.


Dřívější analýzy prokázaly vynikající recyklovatelnost tekutého dřeva, jelikož ho lze zpracovat až pětkrát. Celková bilance CO2 je proto téměř neutrální.

Až dosud se tekuté dřevo používalo pouze při výrobě nejkvalitnějších stavebních materiálů, které se nelisují. Značná viskozita, daná vysokým podílem dřeva (60 až 80 procent), činí tento materiál nevhodným pro použití v konvenčních vstřikovacích lisech, které ale dnes představují jediný hospodárný způsob masové výroby plastových součástí. Vyřešení tohoto problému patří k hlavním cílům projektu.
 
Obnovitelné zdroje zastávají stěžejní roli v enviromentální strategii společnosti Ford. Cílem je postupné zvyšování jejich podílu u nových modelů. V současnosti se z obnovitelných zdrojů vyrábí na 290 různých součástí. Používají se materiály jako bavlna, dřevo, len, konopí nebo přírodní kaučuk.

K partnerům projektu patří univerzita v Paderbornu, několik strojírenských firem a různé organizace z obalového a gumárenského průmyslu. Spolková země Severní Porýní-Westfálsko se na celkovém rozpočtu více než 1 milion eur (v přepočtu cca 26 mil. Kč) podílí částkou 400 000 eur (v přepočtu 10 330 000 Kč).


Zdroj: ford.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid