Tekuté dřevo: inovativní materiál

vloženo

V rámci svého závazku navyšovat podíl obnovitelných materiálů ve výrobě automobilových součástí zkoumá evropské výzkumné středisko společnosti Ford v německém Aachenu možnosti nového materiálu – tzv. tekutého dřeva. Využitelnost materiálu bude vyhodnocována během tříletého projektu, který byl zahájen v květnu 2009. Na financování projektu se podílí i spolková země Severní Porýní-Westfálsko.

Tekuté dřevo: inovativní materiál Tekuté dřevo: inovativní materiál

Další výhoda: Tato nová technologie výrazně zlepšuje těsnost dřevěných vláken a zadržuje nepříjemné pachy. Materiál lze proto použít i v automobilových interiérech, ale také v motorovém prostoru, například při výrobě držáků akumulátorů.


Dřívější analýzy prokázaly vynikající recyklovatelnost tekutého dřeva, jelikož ho lze zpracovat až pětkrát. Celková bilance CO2 je proto téměř neutrální.

Až dosud se tekuté dřevo používalo pouze při výrobě nejkvalitnějších stavebních materiálů, které se nelisují. Značná viskozita, daná vysokým podílem dřeva (60 až 80 procent), činí tento materiál nevhodným pro použití v konvenčních vstřikovacích lisech, které ale dnes představují jediný hospodárný způsob masové výroby plastových součástí. Vyřešení tohoto problému patří k hlavním cílům projektu.
 
Obnovitelné zdroje zastávají stěžejní roli v enviromentální strategii společnosti Ford. Cílem je postupné zvyšování jejich podílu u nových modelů. V současnosti se z obnovitelných zdrojů vyrábí na 290 různých součástí. Používají se materiály jako bavlna, dřevo, len, konopí nebo přírodní kaučuk.

K partnerům projektu patří univerzita v Paderbornu, několik strojírenských firem a různé organizace z obalového a gumárenského průmyslu. Spolková země Severní Porýní-Westfálsko se na celkovém rozpočtu více než 1 milion eur (v přepočtu cca 26 mil. Kč) podílí částkou 400 000 eur (v přepočtu 10 330 000 Kč).


Zdroj: ford.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina