Tekuté dřevo: inovativní materiál

vloženo

V rámci svého závazku navyšovat podíl obnovitelných materiálů ve výrobě automobilových součástí zkoumá evropské výzkumné středisko společnosti Ford v německém Aachenu možnosti nového materiálu – tzv. tekutého dřeva. Využitelnost materiálu bude vyhodnocována během tříletého projektu, který byl zahájen v květnu 2009. Na financování projektu se podílí i spolková země Severní Porýní-Westfálsko.

Tekuté dřevo: inovativní materiál Tekuté dřevo: inovativní materiál

Další výhoda: Tato nová technologie výrazně zlepšuje těsnost dřevěných vláken a zadržuje nepříjemné pachy. Materiál lze proto použít i v automobilových interiérech, ale také v motorovém prostoru, například při výrobě držáků akumulátorů.


Dřívější analýzy prokázaly vynikající recyklovatelnost tekutého dřeva, jelikož ho lze zpracovat až pětkrát. Celková bilance CO2 je proto téměř neutrální.

Až dosud se tekuté dřevo používalo pouze při výrobě nejkvalitnějších stavebních materiálů, které se nelisují. Značná viskozita, daná vysokým podílem dřeva (60 až 80 procent), činí tento materiál nevhodným pro použití v konvenčních vstřikovacích lisech, které ale dnes představují jediný hospodárný způsob masové výroby plastových součástí. Vyřešení tohoto problému patří k hlavním cílům projektu.
 
Obnovitelné zdroje zastávají stěžejní roli v enviromentální strategii společnosti Ford. Cílem je postupné zvyšování jejich podílu u nových modelů. V současnosti se z obnovitelných zdrojů vyrábí na 290 různých součástí. Používají se materiály jako bavlna, dřevo, len, konopí nebo přírodní kaučuk.

K partnerům projektu patří univerzita v Paderbornu, několik strojírenských firem a různé organizace z obalového a gumárenského průmyslu. Spolková země Severní Porýní-Westfálsko se na celkovém rozpočtu více než 1 milion eur (v přepočtu cca 26 mil. Kč) podílí částkou 400 000 eur (v přepočtu 10 330 000 Kč).


Zdroj: ford.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Ford

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.04.2017
Nové BMW M550d xDrive dostalo čtyři turbodmychadla
28.04.2017
Zapomeňte na Škodu Yeti, je tu Škoda Karoq
28.04.2017
Za Peugeot 5008 zaplatíte minimálně půl milionu
27.04.2017
Test: Citroën C3 1.2 PureTech - prcek rád Cactusy
26.04.2017
Nová Škoda Octavia RS - čtyřoká zábava
25.04.2017
Mercedes Benz třídy S - omlazení a mraky nové techniky
24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?