Systém City Safety šetří pojišťovnám peníze

vloženo

Jedna z nejkomplexnějších vědeckých studií zaměřených na systémy předcházející dopravním nehodám odhalila, že díky standardní bezpečnostní technologii City Safety společnosti Volvo Cars došlo ke snížení dopravních nehod, při nichž vůz nabourá do vozidla před sebou, o 28 procent.

Systém City Safety šetří pojišťovnám peníze Na základě údajů o reálných dopravních pojistných událostech nashromážděných švédskými pojišťovnami If a Volvia studie o systému City Safety přesvědčivě prokázala, že mají systémy předcházející dopravním nehodám prostřednictvím automatického brzdění ve skutečných dopravních situacích velký význam.

Hlavním přínosem systému City Safety je jeho schopnost omezit množství dopravních nehod v pomalu plynoucí dopravě, při nichž dochází k hyperflexi krční páteře nebo k jiným vážným zraněním krku. Další výhodou této technologie je snížení rozsahu poškození vozu při havárii a s ním souvisejících nákladů, což řidiči jistě ocení.

Silný statistický vzorek
Tato studie vychází z informací nastřádaných velkou pojišťovací společností, která pojistí přes 160 000 vozů ročně, díky čemuž jsou její statistiky o systémech předcházejících dopravním nehodám zcela unikátní. Na rozdíl od policie nebo rychlé záchranné služby sbírají pojišťovny informace o všech dopravních nehodách bez ohledu na to, zda při nich byl někdo zraněn. Což znamená, že tato studie může poskytnout na funkci standardní bezpečnostní technologie City Safety společnosti Volvo Cars mnohem ucelenější pohled.



„Svou první technologii předcházení kolizím uvedla automobilka Volvo Cars v roce 2006. Od roku 2008 je systém City Safety standardní výbavou všech nových modelů značky Volvo. Od té doby sledujeme na území Švédska, kde má naše značka na trhu s automobily 20% podíl, efektivitu systémů určených pro předcházení kolizím ve vozech Volvo. To znamená, že se jedná o velmi silný statistický vzorek, protože každý pátý vůz na švédských silnicích je značky Volvo,“ vysvětluje Magdalena Lindman, technická expertka, která se ve společnosti Volvo Cars zabývá analýzou údajů o dopravní bezpečnosti.

Výsledky této studie ukazují, že u vozidel vybavených prvními dvěma generacemi systému City Safety (funkce, která v určitých situacích dokáže v rychlosti do 30/50 km/h aktivně automaticky zabrzdit) se snížil počet dopravních nehod a následných pojistných událostí o 28 %.

Levnější pojistné
Technologie City Safety automobilky Volvo Cars přináší na některých trzích řidičům vozů Volvo také okamžité výhody v podobě slevy na pojistném, kdy bonus může díky této inovativní technologii činit 20–25 % z ceny pojistného.

Popularita systémů předcházejících kolizím se zvyšuje především mezi motoristy, kteří tráví spoustu času za volantem v městské dopravě, kde se musí často zastavovat a kde je riziko nárazu v nízké rychlosti dost vysoké. Automobilka Volvo Cars představila systém City Safety jako standardní výbavu nových modelů v roce 2008. První generace této technologie fungovala v rychlostech do 30 km/h. Od roku 2013 došlo ke zvýšení účinnosti systému až na 50 km/h. Nyní, v roce 2015, se systém City Safety dočkal v rámci modelu XC90 zdokonalení a pracuje ve všech rychlostech.



O krok blíže k autonomně řízeným vozidlům

„Náš nepřetržitý vývoj systémů pro předcházení kolizím a systémů na podporu řidiče vidíme jako dláždění cesty směrem k autonomním vozidlům. Již nyní stojí automobilka Volvo Cars v čele vývoje autonomně řízených vozidel, přičemž je naší největší výhodou naše skvělá tradice v oblasti automobilové bezpečnosti. Věříme, že nám systémy na předcházení dopravním nehodám umožní vyrábět auta, která nebourají, a současně poskytnou lidem možnost svobodně se rozhodnout, zda chtějí řídit, nebo se jen chtějí nechat pohodlně dovézt do svého cíle,“ říká závěrem Magdalena Lindman.

Již dlouhou dobu usiluje švédská automobilka Volvo Cars o to, aby od roku 2020 dodávala na trh vozidla, ve kterých nebude nikdo usmrcen ani vážně zraněn. Její dlouhodobou vizí je tedy navrhovat auta, která jednoduše nebudou havarovat.

Výsledky výše uvedené studie zabývající se vyspělostí a efektivitou systémů pro předcházení kolizím byly zveřejněny ve spojení s 24. Mezinárodní technickou konferencí o zlepšení bezpečnosti motorových vozidel (ESV), která se konala v Göteborgu (8.–11. června).

Volvo Car Czech Republic, s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Volvo

Fotografie k článku

Fotografie k článku Systém City Safety šetří pojišťovnám peníze Fotografie k článku Systém City Safety šetří pojišťovnám peníze Fotografie k článku Systém City Safety šetří pojišťovnám peníze Fotografie k článku Systém City Safety šetří pojišťovnám peníze
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

28.02.2017
Mitsubishi Outlander 2017 - myšák reaguje na požadavky zákazníků
27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!