Suzuki Vitara - nově zážehový turbomotor a diesel s dvouspojkovým automatem

vloženo

Nabídku stylového a praktického SUV Suzuki Vitara na českém trhu rozšiřují dvě atraktivní novinky. Dynamicky laděná verze „S“ poháněná novým přeplňovaným motorem 1,4 BoosterJet. Mimořádně výkonná a současně úsporná Vitara S je nepřehlédnutelná díky originálním designovým prvkům na karoserii i v interiéru. Druhou inovací modelové řady Vitara je spojení naftového motoru s automatickou převodovkou. Tuto kombinaci nabízí značka Suzuki svým zákazníkům vůbec poprvé. Pro diesel 1,6 DDiS Suzuki vyvinulo zcela novou komfortní a hospodárnou dvouspojkovou převodovku.

Suzuki Vitara - nově zážehový turbomotor a diesel s dvouspojkovým automatem Vitara s atmosférickou benzínovou šestnáctistovkou pod kapotou prošla redakčním testem již v červenci. Čtyřválec to nebyl špatný, ale v nabídce chyběla i ostřejší verze, která právě teď přichází.

Nový turbomotor 1,4 BoosterJet
Prostřednictvím dynamické Vitary S uvádí Suzuki na trh prvního zástupce zcela nové rodiny přeplňovaných zážehových motorů BoosterJet. Čtyřválec o zdvihovém objemu 1,4 litru (typ K14C-DITC) nabízí nejvyšší výkon 103 kW a točivý moment 220 N.m dostupný v širokém spektru otáček. Motor s přímým vstřikováním benzinu a variabilním časováním sacích ventilů vyniká kromě skvělých výkonových parametrů také mimořádnou hospodárností. Vitara S s pohonem předních kol dosahuje v kombinovaném cyklu spotřeby jen 5,2 l/100 km, u verze s pohonem všech kol AllGrip činí spotřeba 5,4 l/100 km.

Vyšperkovaný vzhled
Specifikace S rozšiřuje dosavadní paletu výbavových stupňů Suzuki Vitara. Vychází z nejvyšší verze Elegance (sedm airbagů, automatická klimatizace, elektrická okna, bezklíčkové odemykání, multimediální systém s navigací, adaptivní tempomat, radarový přednárazový systém, parkovací senzory, automatická světla a stěrače…) a doplňuje ji o několik specifických prvků.

Vitara S jezdí na efektních sedmnáctipalcových kolech v lesklém černém provedení a zepředu ji poznáte podle pětidílné sportovní masky chladiče s chromovaným lemováním. Vzhled Vitary S dále ozvláštňují vnější zpětná zrcátka v saténově stříbrném provedení a projektory LED potkávacích světlometů s červeným orámováním.

Do dynamické červené barvy je laděný rovněž interiér. Sportovní kožený volant a manžeta řadicí páky dostaly kožené prošití, stejně jako anatomická sedadla v kombinaci kůže a semiše. Rudé rámečky zdobí přístrojový štít a také kruhové výdechy ventilace. Palubní deska Vitary S dostala obložení s dekorem kartáčovaného kovu, sportovní akcent interiéru završují hliníkové pedály verzí s manuální převodovkou.



Pro Vitaru S je určeno sedm speciálně vybraných barev karoserie. Kromě stříbrné, šedé, černé, červené a bílé budou k dispozici rovněž atraktivní dvoutónové kombinace – šedá s černou střechou nebo červená s černou střechou.

Specifikace Suzuki Vitara S
Vitara S je nabízena výhradně s novým přeplňovaným motorem 1,4 BoosterJet, zákazník však může volit mezi provedením s předním pohonem nebo s inteligentním pohonem všech kol AllGrip. Pro něj bude v nabídce kromě šestistupňové manuální převodovky také šestistupňový automat s možností řazení páčkami pod volantem.

Ceny nové Vitary S:
Vitara 1,4 S 2WD MT 489.900 Kč
Vitara 1,4 S 4WD MT 537.900 Kč
Vitara 1,4 S 4WD AT 581.900 Kč



DVOUSPOJKOVÁ AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA SUZUKI TCSS
Nová šestistupňová dvouspojková převodovka vlastní konstrukce s obchodním označením TCSS (Twin Clutch System by Suzuki) je určena výhradně pro dieselovou variantu Vitary, a to jak s pohonem předních kol, tak ve verzi 4x4 AllGrip. K hlavním přednostem nového ústrojí patří extrémně rychlé řazení rychlostních stupňů, vysoký komfort jízdy daný nepřerušeným tokem výkonu a točivého momentu a v neposlední řadě mimořádná úspornost.

Konstrukčně jde o dvě manuální převodovky v jednom balení. Každá má svou vlastní spojku, jedna ovládá liché rychlostní stupně včetně zpátečky a druhá sudé stupně. Když je jedna spojka v záběru, na druhé rozpojené větvi dojde k předřazení vyššího nebo nižšího rychlostního stupně podle aktuální jízdní situace. Současným rozepnutím první spojky a sepnutím druhé pak v optimálním okamžiku dojde k prakticky nepostřehnutelnému přeřazení bez časové prodlevy a současně bez ztrát, takže jízda je nejen maximálně komfortní, ale současně úsporná.
Stejně jako manuální převodovka určená pro vznětový motor 1,6 DDiS/88 kW má i nový dvouspojkový automat šest rychlostních stupňů a kromě inteligentního samočinného režimu umožňuje řidiči řadit podle vlastního uvážení pomocí páček pod volantem. Tuto manuální sekvenční volbu řidič ocení například při dynamické jízdě, kdy obzvlášť vynikne rychlost nové převodovky TCSS. Bleskové ovládání spojek zajišťuje hydraulický systém poháněný elektrickým čerpadlem, který pracuje mnohem rychleji než konvenční mechanické ovládání.



Ceny modelů s novou dvouspojkovou převodovkou TCSS jsou následující:
Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Premium 584.900 Kč
Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance 615.900 Kč
Vitara 1,6 DDiS 4WD TCSS Elegance Panorama 651.900 Kč

MOTO s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Suzuki Vitara - nově zážehový turbomotor a diesel s dvouspojkovým automatem Fotografie k článku Suzuki Vitara - nově zážehový turbomotor a diesel s dvouspojkovým automatem Fotografie k článku Suzuki Vitara - nově zážehový turbomotor a diesel s dvouspojkovým automatem Fotografie k článku Suzuki Vitara - nově zážehový turbomotor a diesel s dvouspojkovým automatem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru
09.03.2017
Toyota Yaris GRMN dostala 1.8 dopovanou kompresorem a samosvorný diferenciál
09.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive Touring - nevýjimečné BMW