Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor

vloženo

Ve srovnání s minulou generací je nový Swift Sport o 80 kg lehčí (pohotovostní hmotnost jen 970 kg) a sází na silnější přeplňovaný motor. Čtyřválec 1.4 BoosterJet poskytuje točivý moment 230 N.m, což je o 70 N.m více, než nabízela atmosférická šestnáctistovka v minulé generaci. Právě poměr hmotnosti a točivého momentu 4,2 kg/N.m dělá z nového "žluťáska" hodně rychlý a zábavný vůz.

Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor

Záplava SUV a různých elektrických modelů převálcovala novinku od Suzuki, která může být pro řadu zapálených řidičů velmi zajímavou volbou.


Novinka se oproti předchůdci kompletně změnila. „Víme, že naši zákazníci si nadevše cení dynamických jízdních zážitků, proto jsme postavili nový Swift Sport lehčí, rychlejší a povzbuzující v každém směru,“ říká šéfinženýr Swiftu Sport Masao Kobori.

Protože je Swift Sport vozem pro pravé řidičské nadšence, je vybaven manuální šestistupňovou převodovkou a precizně vyladěným podvozkem. Rozvor náprav se mezigeneračně zvětšil o 20 mm a rozchod předních i zadních kol narostl o 40 mm. Delší a širší podvozek zlepšil stabilitu vozu, ovladatelnosti prospělo snížení o 15 mm. Tyto úpravy rovněž propůjčují Swiftu Sport dravější postoj, což jej činí ještě atraktivnějším na pohled.

Atletický design byl přizpůsoben sportovnímu charakteru. Od běžných provedení Swiftu se verze Sport odlišuje agresivnějším stylingem přední partie, spoilery, speciálním designem sedmnáctipalcových kol a zezadu pak hlavně dvojitou koncovkou výfuku. Mezi sedmi nabízenými odstíny karoserie září žlutá Champion Yellow, používaná na rallyovém speciálu Suzuki Works, který se účastnil Junior World Rally Championship.

Interiér se sportovním nádechem stimuluje veškeré řidičovy smysly. Dynamický charakter Swiftu Sport umocňují červené dekorační prvky na čalounění, obložení dveří i samotné přístrojové desce, které vévodí sportovní zploštělý volant.

Swift Sport ovšem vedle dynamických zážitků nabízí také spoustu luxusní výbavy zvyšující komfort i bezpečí posádky. V interiéru například nechybí multimediální systém s dotykovou obrazovkou a sedmipalcovým displejem. Mezi pokročilé jízdní asistenty patří adaptivní tempomat, sledování jízdního pruhu nebo protikolizní systém s detekcí chodců. Kombinace kamery a laserového snímače zajišťuje maximální funkčnost systému v nejrůznějších podmínkách.


Petr Šikl, Suzuki

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor Fotografie k článku Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor Fotografie k článku Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor Fotografie k článku Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor Fotografie k článku Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor Fotografie k článku Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor Fotografie k článku Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..