Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

vloženo

Nové Suzuki Swift má všechny předpoklady pořádně ohrozit své konkurenty. Chlubí se nízkou hmotností, celou řadou bezpečnostních technologií, prostornější kabinou a můžete ho mít s pohonem všech kol. Oproti předchůdci je o 120 kg lehčí, o 5 % úspornější, o 3 % tišší, o 8 % aerodynamičtější a má o 25 % objemnější zavazadlový prostor.

Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.


Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání s předchůdcem:

  • 120 kg lehčí
  • 5 % úspornější
  • 3 % tišší
  • 8% lepší aerodynamika
  • 0,4 m menší poloměr otáčení
  • 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
  • 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
  • 25 % objemnější zavazadlový prostor

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Pod kapotou se objeví základní čtyřválcová zážehová jednotka 1.2 DualJet s parametry 49 kW (67 k) a 118 Nm. Silnější alternativu představuje přeplňovaný tříválec 1.0 BoosterJet (75 kW/102 k, 150 Nm). Zákazníci ale budou moci sáhnout po hybridu SHVS. Ten kombinuje uvedené pohonné jednotky s elektromotorem o výkonu 2,3 kW.

suzuki swift 2017

Verze vybavené motorem 1.2 DualJet mohou mít kromě pohonu přední nápravy také pohon všech kol. Základní zážehové provedení se bude nabízet s manuálem i bezstupňovým automatem, hybrid nabídne pouze automat. Swift s motorem 1.0 BoosterJet bude podle všeho dostupná jako předokolka spojená se šestistupňovou automatickou převodovkou.

  • 1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
  • 1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
  • SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET

Rozměry Suzuki Swift:

  • Délka:              3840 mm
  • Šířka:               1735 mm
  • Výška:             1495 mm (2WD), 1520 mm (4WD)
  • Rozvor:             2450 mm
  • Rozchod kol vpředu/vzadu: 1520-1530 mm/1520-1535 mm

Prodej nové generace Suzuki Swift odstartuje 4. ledna na domácím japonském trhu. V Evropě se tato novinka představí v Ženevě.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu