Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

vloženo

Nové Suzuki Swift má všechny předpoklady pořádně ohrozit své konkurenty. Chlubí se nízkou hmotností, celou řadou bezpečnostních technologií, prostornější kabinou a můžete ho mít s pohonem všech kol. Oproti předchůdci je o 120 kg lehčí, o 5 % úspornější, o 3 % tišší, o 8 % aerodynamičtější a má o 25 % objemnější zavazadlový prostor.

Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.


Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání s předchůdcem:

  • 120 kg lehčí
  • 5 % úspornější
  • 3 % tišší
  • 8% lepší aerodynamika
  • 0,4 m menší poloměr otáčení
  • 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
  • 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
  • 25 % objemnější zavazadlový prostor

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Pod kapotou se objeví základní čtyřválcová zážehová jednotka 1.2 DualJet s parametry 49 kW (67 k) a 118 Nm. Silnější alternativu představuje přeplňovaný tříválec 1.0 BoosterJet (75 kW/102 k, 150 Nm). Zákazníci ale budou moci sáhnout po hybridu SHVS. Ten kombinuje uvedené pohonné jednotky s elektromotorem o výkonu 2,3 kW.

suzuki swift 2017

Verze vybavené motorem 1.2 DualJet mohou mít kromě pohonu přední nápravy také pohon všech kol. Základní zážehové provedení se bude nabízet s manuálem i bezstupňovým automatem, hybrid nabídne pouze automat. Swift s motorem 1.0 BoosterJet bude podle všeho dostupná jako předokolka spojená se šestistupňovou automatickou převodovkou.

  • 1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
  • 1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
  • SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET

Rozměry Suzuki Swift:

  • Délka:              3840 mm
  • Šířka:               1735 mm
  • Výška:             1495 mm (2WD), 1520 mm (4WD)
  • Rozvor:             2450 mm
  • Rozchod kol vpředu/vzadu: 1520-1530 mm/1520-1535 mm

Prodej nové generace Suzuki Swift odstartuje 4. ledna na domácím japonském trhu. V Evropě se tato novinka představí v Ženevě.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol