Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

vloženo

Nové Suzuki Swift má všechny předpoklady pořádně ohrozit své konkurenty. Chlubí se nízkou hmotností, celou řadou bezpečnostních technologií, prostornější kabinou a můžete ho mít s pohonem všech kol. Oproti předchůdci je o 120 kg lehčí, o 5 % úspornější, o 3 % tišší, o 8 % aerodynamičtější a má o 25 % objemnější zavazadlový prostor.

Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má

Více než 5,3 milionu prodaných Swiftů bylo pro designéry velkou výzvou. Za úkol si stanovili odvážnou evoluci typické DNA, jejímž cílem bylo stimulovat smysly lidí a současně zachovat nezaměnitelný charakter modelu Swift.


Nový Swift nabízí nevšední jízdní zážitky, a to nejen díky mimořádně nízké hmotnosti pouhých 840 kg. Na klikatých silnicích Swift nadchne precizním řízením, na dálnici zase směrovou stabilitou. Posílené moderní pohonné jednotky jsou zárukou vysokého výkonu při nevšedně nízké spotřebě paliva.

V novém Swiftu Suzuki poprvé představuje pokročilý přednárazový systém kombinující kameru a laserový senzor. Tato technologie slouží pro několik bezpečnostních funkcí jako je samočinné nouzové brzdění, varování na opuštění jízdního pruhu nebo automatické přepínání dálkových světel. Systém používá také mikrovlnný radar pro zajištění funkce adaptivního tempomatu.

Nový Swift je o 10 mm kratší než předchozí model, ale jeho rozvor se prodloužil o 20 mm. Výsledkem je více místa pro posádku, ale díky důmyslné konstrukci i větší zavazadlový prostor o objemu 265 l, což je o 54 litrů víc než v případě odcházející generace. Karoserie nového swiftu je o 15 mm nižší a o 40 mm širší, což vozu přidává na dynamickém postoji.

Mezigenerační srovnání s předchůdcem:

  • 120 kg lehčí
  • 5 % úspornější
  • 3 % tišší
  • 8% lepší aerodynamika
  • 0,4 m menší poloměr otáčení
  • 23 mm víc místa vzadu na šířku i výšku
  • 20 mm více prostoru mezi předními sedadly
  • 25 % objemnější zavazadlový prostor

Swift stojí na nově navržené, lehké a vysoce tuhé podvozkové platformě HEARTECT. Pod kapotou se objeví základní čtyřválcová zážehová jednotka 1.2 DualJet s parametry 49 kW (67 k) a 118 Nm. Silnější alternativu představuje přeplňovaný tříválec 1.0 BoosterJet (75 kW/102 k, 150 Nm). Zákazníci ale budou moci sáhnout po hybridu SHVS. Ten kombinuje uvedené pohonné jednotky s elektromotorem o výkonu 2,3 kW.

suzuki swift 2017

Verze vybavené motorem 1.2 DualJet mohou mít kromě pohonu přední nápravy také pohon všech kol. Základní zážehové provedení se bude nabízet s manuálem i bezstupňovým automatem, hybrid nabídne pouze automat. Swift s motorem 1.0 BoosterJet bude podle všeho dostupná jako předokolka spojená se šestistupňovou automatickou převodovkou.

  • 1.0 BOOSTERJET: zážehový přeplňovaný motor s přímým vstřikováním
  • 1.2 DUALJET: zážehový atmosférický motor
  • SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki): lehký, kompaktní a úsporný hybridní systém pro oba zážehové motory 1.0 BOOSTERJET a 1.2 DUALJET

Rozměry Suzuki Swift:

  • Délka:              3840 mm
  • Šířka:               1735 mm
  • Výška:             1495 mm (2WD), 1520 mm (4WD)
  • Rozvor:             2450 mm
  • Rozchod kol vpředu/vzadu: 1520-1530 mm/1520-1535 mm

Prodej nové generace Suzuki Swift odstartuje 4. ledna na domácím japonském trhu. V Evropě se tato novinka představí v Ženevě.


Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má Fotografie k článku Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem
15.02.2018
Třetí generace Citroënu Berlingo oficiálně, je to rodinný ideál
14.02.2018
Nové BMW X4 je lehčí a nižší
09.02.2018
Ford KA+ nově jako crossover v provedení Active
08.02.2018
Modernizace Škody Fabia vzala diesely a přinesla nové vychytávky
06.02.2018
Nový Mercedes-Benz A je větší a inteligentnější
05.02.2018
Je rychlejší Seat Leon Cupra nebo oštěp Barbory Špotákové?
03.02.2018
Peugeot 308 bude mít osmistupňový automat, připlatíte za něj 55 tisíc
02.02.2018
Hyundai odhalil design nového Santa Fe
01.02.2018
Malé městské SUV Škoda již příští rok
30.01.2018
Test ojetiny: Citroën C1 – nejspolehlivější citroën má základ v toyotě
29.01.2018
Test: Volkswagen Polo 1.0 TSI - nejlepší mále auto?
27.01.2018
Bentley Bentayga dostane sportovní osmiválec
25.01.2018
Kia Rio GT-Line přinese sportovní vzhled, nic jiného nečekejte
21.01.2018
Mercedes-AMG CLS 53 je mild hybrid, stovku umí za 4,5 sekundy
19.01.2018
Land Rover Defender přijíždí v limitované edici s pětilitrovým osmiválcem (+ video)
18.01.2018
Toyota Hilux má padesátiny a slaví je speciální edicí Invincible 50 Chrome Edition
16.01.2018
Mercedes Benz třídy G se vrací ve velkém stylu
14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně