Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4

vloženo

Nový Suzuki Ignis je ultra kompaktní SUV se stylovým vzhledem a praktickým interiérem vhodné pro každodenní používání, zejména pak ve městě. Nová generace vsází na benzínový čtyřválec 1,2 DUALJET se zdvojeným vstřikováním, přičemž kromě pohonu předních kol může být Ignis vybaven pohonem všech kol díky kterému se neztratí ani mimo asfalt.

Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4 Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4

Z minimální délky 3,7 metru se japonská automobilka snažila vykřesat co nejvíce prostoru pro posádku a jejich zavazadla. Špatně na tom není Ignis ani po stránce variability - disponuje totiž posuvnou zadní lavicí.


Nový Ignis nabízí pestrou škálu deseti barev karoserie včetně dvou nových odstínů a také možnost dvoubarevného lakování. Spolu se dvěma barevnými variantami interiéru tak vzniká dostatečný prostor pro realizaci individuálních přání zákazníka.

Platforma nové generace umožňuje minimalizovat motorový prostor, o to více místa tak zbývá pro cestující a zavazadla. Navzdory kompaktním vnějším rozměrům nabízí Ignis ve všech směrech velkorysý prostor pro posádku, která se může oddávat cestování na úrovni vozů vyšší kategorie.

Zavazadlový prostor nabízí základní objem 267 l, respektive 227 l u verze s pohonem všech kol ALLGRIP AUTO. Mezi výhody Ignisu patří variabilita interiéru. Kromě obvyklého sklápění zadních opěradel totiž může být vybaven i posuvnou zadní lavicí, díky které kabinu dokonale přizpůsobíte aktuálním potřebám.

new suzuki ignis 2017

Kabina Ignisu nabízí celou řadu praktických úložných prostor. Kromě dvoudílné schránky před spolujezdcem jsou to například držáky nápojů v přední i zadní středové konzoli a ve dveřích. Celý vnitřní koncept byl navržen za účelem co nejpraktičtějšího každodenního používání.

Světlou výškou 180 mm Ignis konkuruje podstatně větším SUV a díky ní se může neohroženě vydat i do náročnějšího terénu. Vyšší stavba vozu, a tedy zvýšená pozice řidiče zaručují vynikající výhled a komfortní nastupování.

Součástí integrovaného audiosystému je dotykový displej s intuitivním ovládáním po vzoru smartphonů, který slouží jako multimediální přehrávač, navigace nebo zpětná kamera, a můžete na něm ovládat i oblíbené aplikace ze svého telefonu připojeného pomocí Bluetooth® nebo USB kabelu.

Pohon Ignisu zajišťuje nový zážehový čtyřválec 1,2 DUALJET (K12C), který se vyznačuje nízkou spotřebou paliva. Maximální výkon dosahuje 66 kW, točivý moment vrcholí hodnotou 120 N.m a kombinovaná spotřeba činí 4,6 l/100 km. Hospodárnost této pohonné jednotky je dána vysokým kompresním poměrem 12,5 : 1 a technologií zdvojeného vstřikování DUALJET. Sacímu potrubí každého válce přísluší hned dva paralelní vstřikovače s menším průměrem trysky zajišťujícím jemnější, a tedy efektivnější rozprášení paliva. Motor 1,2 DUALJET disponuje proměnným časováním ventilů na sací i výfukové straně rozvodu.

Ignis je vybaven pětistupňovou manuální převodovkou. Kromě pohonu předních kol může být Ignis vybaven inteligentním pohonem všech kol ALLGRIP AUTO, který využívá viskózní mezinápravovou spojku. Ta samočinně připojuje pohon zadních kol při prokluzu těch předních.

suzuki ignis interiér

Ignis stojí na nové platformě Suzuki, a proto bylo od základu nově navrženo také zavěšení kol. Vyniká nízkou hmotností při vysoké tuhosti jednotlivých komponent i uložení do karoserie, což jsou základní předpoklady pro bezpečné a zábavné jízdní vlastnosti. V městském provozu řidič ocení malý poloměr otáčení pouhých 4,7 m.

Do základní výbavy Comfort patří elektronický stabilizační systém ESP a šest airbagů (čelní, boční a záclonové hlavové). Dalším bezpečnostním prvkem je stereokamera za čelním sklem, která podobně jako pár lidských očí rozpozná značení jízdních pruhů nebo různorodé objekty a jejich vzdálenost od vozidla. Na základě velikosti a tvaru zaznamenaného objektu dokáže systém rozpoznat, zda se jedná o chodce, nebo jiné vozidlo. Tato schopnost umožňuje zajištění následujících tří pokročilých bezpečnostních funkcí:

  • Pokud hrozí riziko střetu s objektem před Ignisem, systém DCBS dokáže předejít kolizi, případně zmírnit její následky varováním řidiče a pomocí automatického brzdění.
  • Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a začne opouštět jízdní pruh bez aktivované směrovky, systém na tuto skutečnost řidiče upozorní vibrací volantu a rozsvícením kontrolky na přístrojovém panelu.
  • Pokud vozidlo jede rychlostí vyšší než přibližně 60 km/h a kličkuje ze strany na stranu v jízdním pruhu, systém řidiče upozorní na únavu nebo ztrátu koncentrace varovným signálem a zobrazením na přístrojovém panelu.

Funkce Hill Hold Control zabraňuje couvnutí vozidla při rozjezdu do kopce. Asistent udržuje auto zabrzděné po dobu přibližně dvou sekund, kdy má řidič čas přesunout nohu z brzdového pedálu na plynový.

Asistent sjíždění svahu (HDC – Hill Descent Control) - při strmém klesání, když vozidlo vyhodnotí brzdění motorem jako nedostatečně účinné, se automaticky aktivují brzdy. To řidiči pomáhá bezpečně udržovat rychlost, aniž by se dotkl brzdového pedálu, a umožňuje plně se soustředit na řízení.

Nový Suzuki Ignis se na českém trhu prodává od 13. dubna 2017. Startovací cena verze 1,2 DUALJET s manuální převodovkou a pohonem předních kol činí 240 900 Kč. Standardní výbava Comfort zahrnuje například šest airbagů, ESP, elektrické ovládání předních oken a zrcátek, manuální klimatizaci, centrální zámek s dálkovým ovladačem, audio s MP3/CD a bluetooth handsfree, multifunkční volant či palubní počítač. Provedení s pohonem všech kol ALLGRIP můžete mít od druhého stupně výbavy Premium za 318 900 Kč, což z Ignisu dělá nejdostupnější vůz s pohonem 4x4 na českém trhu.


Petr Šikl, Suzuki

Vyhledat vozidla v inzerci: Suzuki

Fotografie k článku

Fotografie k článku Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4 Fotografie k článku Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4 Fotografie k článku Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4 Fotografie k článku Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4 Fotografie k článku Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4 Fotografie k článku Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4 Fotografie k článku Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4 Fotografie k článku Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy