Suzuki Alto dorazilo na český trh. Cena: 189 900,-

10. 08. 2010
Sdílet článek

Počátkem tohoto měsíce se nabídka vozů Suzuki rozrostla o malý a hbitý model Alto. Přesněji, rozrostla se pouze na našem trhu, neboť tento model se v jiných evropských zemích (a samozřejmě nejen v nich) prodává již téměř dva roky.

Suzuki Alto je stálicí v nabídce Suzuki, jeho první generace vyjela už v roce 1979. Současná devátá opět patří k nejmenším exportním modelům, neboť pro specifický japonský trh existují ještě menší vozy- například Cervo, Wagon R atd.


Suzuki Alto má ideální „městské“ rozměry 3500x1600x1470 mm (DxŠxV), rozvor 2360 mm zaručuje velmi dobrý rejd (poloměr zatáčení pouze 4,5 metru) a tedy vcelku bezproblémové parkování na minimálním půdorysu.

Zajímavostí modelu Alto je, že se nevyrábí ve své domovině, nýbrž v indickém závodě společnosti Maruti Suzuki India Limited, mimochodem největším v celé Jižní Asii. Indický původ však rozhodně nemusí zájemce o Alto znepokojovat, kvalita i spolehlivost modelu jsou ryze „japonské“, ostatně záruka 3 roky/100 000 km a 12 let proti prorezivění je stejná jako u jiných modelů značky.

Jeden motor stačí
Suzuki Alto má v nabídce jen jediný motor- benzínový tříválec 1,0 12v s výkonem 50 kW a točivým momentem 90 N.m. při 3400/min. Motor úspěšně motorizuje například trochu větší Suzuki Splash a jeho jednovaječné dvojče jménem Opel Agila, u nich má ale o 2 kW nižší výkon.
Motor má na svůj skromný objem mimořádně příznivý průběh točivého momentu a navíc se lehce vytáčí, takže poskytuje Altu velmi solidní dynamiku: sprint z 0 na 100 km/h zvládne za 14,0 s a maximální rychlost činí 155 km/h.
Pohotovostní hmotnost činí pouze 885 kg, což se odráží na vynikající spotřebě paliva: pouze 4,4 litru na 100 km v kombinovaném provozu. Alto se tak stává jedním z nejúspornějších vozů své kategorie.

Připočteme-li k tomu nejnižší sazbu zákonného pojištění a pořizovací cenu 189 900 korun, má tento model dost vysokou šanci na úspěch i v českých podmínkách. Daní za skromné vnější rozměry je malý rozměr zavazadelníku: 129 litrů základního objemu je skutečně málo, po sklopení zadního opěradla je však k dispozici až 774 litrů, a tam už se pořádný týdenní nákup určitě vejde…

Překvapivá výbava
Kdo by čekal, že za tuto cenu je k mání pouze obvyklé „holátko“, tak tentokrát je na velkém omylu. U jediného nabízeného modelu s označením GL/AC jsou standardem například 4 airbagy, ABS+EBD, manuální klimatizace (!) s pylovým filtrem, tónovaná skla, centrální zamykání na DO, imobilizér, posilovač řízení, výškově nastavitelný volant, elektrické ovládání oken vpředu či audio s CD/MP3… Příplatek za metalízu činí rozumných 8 tisíc korun.

Nejdůležitější údaje:
Alto 1,0 12v: 996 ccm, 50 kW při 6000/min., 90 N.m. při 3400/min., převodovka 5st. man., 155 km/h, 0-100 km/h za 14 s., kombinovaná spotřeba 4,4 l/100 km

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Marek Oborník, foto Suzuki

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Nissan Navara

Rok výroby 2018

499 900 Kč

Audi A4

Rok výroby 2011

265 777 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

899 000 Kč