SUV Tucson poháněný vodíkem

vloženo

Na autosalónu v Los Angeles předvedl Hyundai Motor Co. svůj vůz poháněný palivovými články druhé generace - Tucson FCEV. Tucson FCEV je první vozidlo vyráběné firmou Hyundai a poháněné vodíkem.

SUV Tucson poháněný vodíkem Vůz poháněný palivovými články druhé generace je skoro v každém ohledu významně vylepšen. Tucson FCEV má dvojnásobný dojezd proti vozu první generace, modelu Santa Fe FCEV. Aby se zlepšil celkový výkon vozu, byla zvýšena jak maximální rychlost tak i výkon motoru. Největším vývojovým skokem modelu Tucson FCEV je jeho schopnost startovat i v mrazivém počasí. Testy dokázaly, že vůz byl schopen nastartovat i poté, co byl pět dní vystaven teplotám dosahujícím - 20 °C. Mezi ostatní technická vylepšení patří palivový článek s větším výkonem a nová li-ion (lithium-ionové polymerové) baterie. "Tento pokrok v oblasti vývoje vozů poháněných elektrickými palivovými články je dalším vynikajícím krokem vpřed v našem programu", řekl prezident pro výzkum a vývoj firmy Hyundai-Kia Motors, pan Kim Sang-Kwon. "Model Tucson FCEV je důkazem, že firma Hyundai významně zlepšila výkonnost a kontrolu kvality ve výrobním procesu". Díky tomuto funkčnímu modelu uvede Hyundai svou technologii palivových článků "do vozového parku" a zahájí testování flotily do tří měsíců.

Testy budou časem prováděny v AC Transit of Oakland v Kaliforni, americkém technickém centru firmy Hyundai, a v Edisonu v jižní Kalifornii. Tato testovací fáze programu výzkumu a vývoje palivových článků je podporovaná grantem amerického ministerstva energetiky. Tým, který se skládá z firem ChevronTexaco Corp., Hyundai Motor Co. a UTC Fuel Cells získal peníze z federálních fondů, aby mohl realizovat pětiletý projekt, který má za cíl ukázat praktické využití technologie vodíkové energie. Základním cílem tohoto víceletého projektu je vyvinutí a demonstrace bezpečného, praktického a spolehlivého zdroje energie založeného na vodíkuního modelu Tuscon, což poskytlo plně digitalizované údaje z počátečních etap. Pohonná jednotka elektromobilu Tucson FCEV je umístěna v jeho přední partii pod kapotou. Tím se toto vozidlo liší od svého předchůdce, jenž se vyznačoval instalací pohonné soustavy pod podlahou. Navíc je Tucson FCEV schopen startu a činnosti při venkovních teplotách pod bodem mrazu. Dojezd modelu Tucson FCEV byl zvýšen na 300 km (186 mil) a to díky palivovým nádržím na 152 litrů (40 galonů) vodíku vyvinutým firmou Dynetek Industries Ltd. sídlící v Calgary v kanadské provincii Alberta. Pro porovnání, modelu Santa Fe FCEV schází schopnost startovat za mrazu a je vybaven pouze nádrží na 72 litrů paliva. Pohonná soustava vozidla Tucson FCEV, které je lehčí než jeho předchůdce, také vyvíjí 5 kW navíc a její maximální výkon činí 80 kW. Největší rychlost tohoto elektromobilu je 150 km/h (93 mil/h), zatímco u modelu Santa Fe to bylo jen 124 km/h (77 mil/h).

Společnost Hyundai Motor Company se stejně jako v případě elektromobilu Santa Fe FCEV opět spojila s firmou UTC Fuel Cells z města South Windsor (stát Connecticut), která dodává vodíkové palivové články. Spolupráce byla navázána také se společností Enova Systems z Torrance (Kalifornie), přičemž tento partner poskytuje hybridní elektrické pohonné ústrojí, motor a řídicí jednotku. Vysokonapěťová baterie (152 V) modelu Hyundai Tucson FCEV byla vyvinuta ve spolupráci firem Hyundai Motor Co. a LG Chem sídlící v Soulu. Společnost Hyundai Motor Company založila první specializovaný tým pro výzkum a vývoj palivových článků v roce 2000 a již v říjnu téhož roku představila model Santa Fe FCEV - první prototyp vozidla s palivovými články. Hyundai je již pět let aktivním partnerem ve společnosti California Fuel Cell Partnership (CaFCP) sídlící v kalifornském Sacramentu. Minulá generace vozidel Hyundai poháněných palivovými články se zúčastnila mnoha soutěží pořádaných CaFCP a také soutěže Michelin Challenge Bibendums, kde Hyundai získal v mnoha kategoriích první a druhé ceny.

Zdroj: HYUNDAI Motor CZ, s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Hyundai

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq