Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny

vloženo

O novém modelu XV již bylo napsáno hodně. Přišel čas prvních jízd a prvního reálného seznámení s vozem v ulicích hlavního města. Kolik stojí a jak se s novým modelem japonské automobilky jezdí, jsme zjišťovali dnes dopoledne.

Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny

Nový model XV cílí na nové zákazníky. Subaru proto připravilo atraktivní kabát, u kterého si dalo záležet na aerodynamice. Novinka vyplňuje mezeru mezi Imprezou (ta bude v nové generaci nabízena výhradně s benzínovým boxerem 1.6) a Foresterem, který se hodí spíše na venkov. Model XV je určen pro mladší zákazníky toužícím po voze zdolávající nástrahy měst. XV je dostupné s trojicí pohonných jednotek. Základ tvoří šestnáctistovka s výkonem 84 kW, která může být spojená buď s novou pětirychlostní převodovkou nebo automatickou převodovkou CVT. Další pohonnou jednotkou je zážehový dvoulitr s výkonem 84 kW, který ze sebe dostává 110 kW výkonu a je ho možné kombinovat s šestirychlostní manuální převodovkou (známe z Foresteru) nebo automatickou převodovkou CVT. Příznivcům dieselů je určen vznětový dvoulitr o výkonu 108 kW, který je nabízen zatím výhradně s šestirychlostním manuálem.


Model XV je nabízen ve třech výbavách (Active, Comfort, Executive), přičemž již v základu (Active) nalezneme sedm airbagů, sedmnáctipalcová litá kola, lakované kliky dveří, denní svícení, mlhovky, automatickou klimatizaci, multifunkční displej s palubní počítačem, vyhřívání zpětných zrcátek a předního skla pod stěrači, vyhřívání předních sedadel, elektrický posilovač řízení, volant seřiditelný ve dvou osách a kotoučové brzdy vzadu. Druhý stupeň výbavy Comfort přidává navíc  mimo jiné hezčí měřící přístroje, xenony, lakovaná sklopná zrcátka s integrovanými směrovými světly, zatmavená skla, duální automatickou klimatizaci, kožený volant a koženou hlavici řadící páky. Výbava Executive ke Comfortu přidává střešní okno, systém startování pomocí tlačítka Start/Stop, elektrické ovládání sedadla řidiče, integrovanou navigaci.

První dojmy: interiér nového XV působí daleko lépe než interiér současné Imprezy. Mohou za to detaily a špičkové slícování jednotlivých dílů. Potěšila mě palubní deska z měkčených plastů a uzavíratelné výdechy klimatizace. Radost jsme měl rovněž z pozice za volantem, které se mi podařilo dosáhnout během chvíle. Dobře působil i multifukční displej, který ve vyšších výbavách zobrazuje rozsáhlou řadu údajů (od aktuální spotřeby paliva přes zobrazení rozdělení výkonu mezi jednotlivá kola až po servisní informace). Navíc potěší fakt, že vše je v čestině (věc u Subaru dosud nevídaná). Startování tlačítkem je příjemné a v této kategorii vozidel běžné, stejně tak systém Start/Stop, který u testovaného modelu fungoval znamenitě rychle. Jízdu jsem absolvoval s benzínovým dvoulitrem, který byl spojen s šestirychlostní manuální převodovkou. Samotný start již zahřátého motoru proběhl téměř neslyšitelně, stejně tak rozjezd. Dvoulitr je skvěle odhlučněn a o jeho projevuje se charakteristickým zvukem pouze ve vyšších otáčkách. Podvozek XV je naladěn na komfortní notu. Většinu zdolávaných nerovností pražských komunikací si XVéčko poradilo velmi obstojně, lépe než řada konkurentů. Podvozek příjemně poddajný, v zatáčkách se výrazněji nenaklání a zvolenou stopu drží nadpozemsky dobře. Subaru se podařilo zvolit výtečný mix nastavení podvozku (je komfortní a přitom pevný). Překvapilo mě poměrně lehké (přesto přesné) řízení, které se skvěle hodí do města a k charakteru auta. XV se chová velmi obratně a velmi rádo mění směr jízdy. Na rozdíl od Foresteru novinka působí velmi ochotně a obratně. Zájemci o detailnější zkušenosti si musejí počkat na klasický redakční test. Těšit se můžete na test základní verze i nejlépe vybavené varianty.



Subaru XV - pořizovací ceny (Kč)
Motor, výkon, převodovka Active Comfort Executive
1.6i, 84 kW, 5MT D/R  569.000 -
 -
1.6i, 84 kW, CVT  -  689.000  -
2.0i, 110 kW 6MT  599.000 659.000
729.000
2.0i, 110 kW CVT  - 709.000 769.000
2.0D, 108 kW 6MT  709.000 759.000
829.000
       

Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..