Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny

vloženo

O novém modelu XV již bylo napsáno hodně. Přišel čas prvních jízd a prvního reálného seznámení s vozem v ulicích hlavního města. Kolik stojí a jak se s novým modelem japonské automobilky jezdí, jsme zjišťovali dnes dopoledne.

Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny

Nový model XV cílí na nové zákazníky. Subaru proto připravilo atraktivní kabát, u kterého si dalo záležet na aerodynamice. Novinka vyplňuje mezeru mezi Imprezou (ta bude v nové generaci nabízena výhradně s benzínovým boxerem 1.6) a Foresterem, který se hodí spíše na venkov. Model XV je určen pro mladší zákazníky toužícím po voze zdolávající nástrahy měst. XV je dostupné s trojicí pohonných jednotek. Základ tvoří šestnáctistovka s výkonem 84 kW, která může být spojená buď s novou pětirychlostní převodovkou nebo automatickou převodovkou CVT. Další pohonnou jednotkou je zážehový dvoulitr s výkonem 84 kW, který ze sebe dostává 110 kW výkonu a je ho možné kombinovat s šestirychlostní manuální převodovkou (známe z Foresteru) nebo automatickou převodovkou CVT. Příznivcům dieselů je určen vznětový dvoulitr o výkonu 108 kW, který je nabízen zatím výhradně s šestirychlostním manuálem.


Model XV je nabízen ve třech výbavách (Active, Comfort, Executive), přičemž již v základu (Active) nalezneme sedm airbagů, sedmnáctipalcová litá kola, lakované kliky dveří, denní svícení, mlhovky, automatickou klimatizaci, multifunkční displej s palubní počítačem, vyhřívání zpětných zrcátek a předního skla pod stěrači, vyhřívání předních sedadel, elektrický posilovač řízení, volant seřiditelný ve dvou osách a kotoučové brzdy vzadu. Druhý stupeň výbavy Comfort přidává navíc  mimo jiné hezčí měřící přístroje, xenony, lakovaná sklopná zrcátka s integrovanými směrovými světly, zatmavená skla, duální automatickou klimatizaci, kožený volant a koženou hlavici řadící páky. Výbava Executive ke Comfortu přidává střešní okno, systém startování pomocí tlačítka Start/Stop, elektrické ovládání sedadla řidiče, integrovanou navigaci.

První dojmy: interiér nového XV působí daleko lépe než interiér současné Imprezy. Mohou za to detaily a špičkové slícování jednotlivých dílů. Potěšila mě palubní deska z měkčených plastů a uzavíratelné výdechy klimatizace. Radost jsme měl rovněž z pozice za volantem, které se mi podařilo dosáhnout během chvíle. Dobře působil i multifukční displej, který ve vyšších výbavách zobrazuje rozsáhlou řadu údajů (od aktuální spotřeby paliva přes zobrazení rozdělení výkonu mezi jednotlivá kola až po servisní informace). Navíc potěší fakt, že vše je v čestině (věc u Subaru dosud nevídaná). Startování tlačítkem je příjemné a v této kategorii vozidel běžné, stejně tak systém Start/Stop, který u testovaného modelu fungoval znamenitě rychle. Jízdu jsem absolvoval s benzínovým dvoulitrem, který byl spojen s šestirychlostní manuální převodovkou. Samotný start již zahřátého motoru proběhl téměř neslyšitelně, stejně tak rozjezd. Dvoulitr je skvěle odhlučněn a o jeho projevuje se charakteristickým zvukem pouze ve vyšších otáčkách. Podvozek XV je naladěn na komfortní notu. Většinu zdolávaných nerovností pražských komunikací si XVéčko poradilo velmi obstojně, lépe než řada konkurentů. Podvozek příjemně poddajný, v zatáčkách se výrazněji nenaklání a zvolenou stopu drží nadpozemsky dobře. Subaru se podařilo zvolit výtečný mix nastavení podvozku (je komfortní a přitom pevný). Překvapilo mě poměrně lehké (přesto přesné) řízení, které se skvěle hodí do města a k charakteru auta. XV se chová velmi obratně a velmi rádo mění směr jízdy. Na rozdíl od Foresteru novinka působí velmi ochotně a obratně. Zájemci o detailnější zkušenosti si musejí počkat na klasický redakční test. Těšit se můžete na test základní verze i nejlépe vybavené varianty.



Subaru XV - pořizovací ceny (Kč)
Motor, výkon, převodovka Active Comfort Executive
1.6i, 84 kW, 5MT D/R  569.000 -
 -
1.6i, 84 kW, CVT  -  689.000  -
2.0i, 110 kW 6MT  599.000 659.000
729.000
2.0i, 110 kW CVT  - 709.000 769.000
2.0D, 108 kW 6MT  709.000 759.000
829.000
       

Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny Fotografie k článku Subaru XV - živé fotografie a pořizovací ceny
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu
07.01.2019
Test ojetiny: Volkswagen Golf V – pátá generace úspěchu
04.01.2019
BMW Individual M850i xDrive Coupé Night Sky - krása vesmírná
29.12.2018
Test ojetiny: Citroën C4 – auto dvou tváří
22.12.2018
Volkswagen Golf GTI TCR přichází na český trh
20.12.2018
Test: Mazda 2 není malé auto jen pro ženy
07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou