Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

vloženo

Doba se mění. Následovník Imprezy XV se jmenuje jednoduše XV a je čistým crossoverem. O pohon se může starat dvojice čtyřválcových benzínový boxerů nebo osvědčený dvoulitrový diesel vlastní konstrukce. Novinkou je rovněž bezestupňová převodovka Lineartronic nebo systém Auto Start Stop šetřící palivo.

Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

Současná Impreza se pomalu loučí včetně oplastované verze XV, která přišla na trh před necelým rokem. Imprezu nahradí nový model nesoucí na své zádi krátké jméno XV. Po stránce konstrukce se mnoho nezměnilo. Auto stojí na půli cesty mezi obyčejným rodinným hatchbackem a kompaktním SUV. Novinka XV je vyšší než současná Impreza o 95 mm, má delší rozvor (+15 mm) a je celkově delší (+35 mm) a širší (+40 mm). Minimální světlá výška dosahuje hodnoty 220 mm a rozchod kol vpředu i vzadu 1525 mm.


V interiéru zaujme multifunkční displej (MFD) umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu. U vyššího stupně výbavy je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající různým způsobem při řízení vozu. Díky začlenění postranních okének do předních dveří a přesunutí vnějších zpětných zrcátek na panely předních dveří dosáhli konstruktéři výtečného výhledu směrem vpřed při maximálním potlačení mrtvých úhlů. Součástí standardní výbavy všech provedení je čelní airbag SRS pro řidiče i předního spolujezdce, boční airbagy SRS a hlavové airbagy SRS, stejně tak jako kolenní airbag SRS pro řidiče. V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamics Control). Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový asistent.

Pod kapotou Subaru XV se ukryje obvyklá nabídka motorů, které budou pohánět i standardní Imprezy. To znamená několik čtyřválcových benzínových boxerů s 1,6 a dvěma litry objemu a povedený dvoulitrový diesel. Časem nejspíš uvidíme pod kapotou také hybridní pohonné ústrojí. U provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož zcela nová konstrukce byla představena již v loňském roce. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se tento motor chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. Tento systém šetří palivo díky automatického vypínání motoru v situacích, kdy vůz nečinně stojí, například při čekání na semaforech. Nový systém používá i nově vyvinutou funkci řízení označovanou jako „change of mind control“ (tedy „změna názoru“), díky které se motor dokáže hladce znovu opět spustit jen okamžik po vypnutí.

Subaru, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k