Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

vloženo

Doba se mění. Následovník Imprezy XV se jmenuje jednoduše XV a je čistým crossoverem. O pohon se může starat dvojice čtyřválcových benzínový boxerů nebo osvědčený dvoulitrový diesel vlastní konstrukce. Novinkou je rovněž bezestupňová převodovka Lineartronic nebo systém Auto Start Stop šetřící palivo.

Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

Současná Impreza se pomalu loučí včetně oplastované verze XV, která přišla na trh před necelým rokem. Imprezu nahradí nový model nesoucí na své zádi krátké jméno XV. Po stránce konstrukce se mnoho nezměnilo. Auto stojí na půli cesty mezi obyčejným rodinným hatchbackem a kompaktním SUV. Novinka XV je vyšší než současná Impreza o 95 mm, má delší rozvor (+15 mm) a je celkově delší (+35 mm) a širší (+40 mm). Minimální světlá výška dosahuje hodnoty 220 mm a rozchod kol vpředu i vzadu 1525 mm.


V interiéru zaujme multifunkční displej (MFD) umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu. U vyššího stupně výbavy je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající různým způsobem při řízení vozu. Díky začlenění postranních okének do předních dveří a přesunutí vnějších zpětných zrcátek na panely předních dveří dosáhli konstruktéři výtečného výhledu směrem vpřed při maximálním potlačení mrtvých úhlů. Součástí standardní výbavy všech provedení je čelní airbag SRS pro řidiče i předního spolujezdce, boční airbagy SRS a hlavové airbagy SRS, stejně tak jako kolenní airbag SRS pro řidiče. V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamics Control). Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový asistent.

Pod kapotou Subaru XV se ukryje obvyklá nabídka motorů, které budou pohánět i standardní Imprezy. To znamená několik čtyřválcových benzínových boxerů s 1,6 a dvěma litry objemu a povedený dvoulitrový diesel. Časem nejspíš uvidíme pod kapotou také hybridní pohonné ústrojí. U provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož zcela nová konstrukce byla představena již v loňském roce. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se tento motor chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. Tento systém šetří palivo díky automatického vypínání motoru v situacích, kdy vůz nečinně stojí, například při čekání na semaforech. Nový systém používá i nově vyvinutou funkci řízení označovanou jako „change of mind control“ (tedy „změna názoru“), díky které se motor dokáže hladce znovu opět spustit jen okamžik po vypnutí.

Subaru, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!
11.05.2017
Audi RS 5 Coupé v prodeji, za 450 koní zaplatíte 2,3 milionu
11.05.2017
O víkendu slibuje Toyota své modely se slevou až 120 000 Kč
10.05.2017
Citroën C-Elysée je i po zdražení stále levnější než Škoda Rapid