Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

vloženo

Doba se mění. Následovník Imprezy XV se jmenuje jednoduše XV a je čistým crossoverem. O pohon se může starat dvojice čtyřválcových benzínový boxerů nebo osvědčený dvoulitrový diesel vlastní konstrukce. Novinkou je rovněž bezestupňová převodovka Lineartronic nebo systém Auto Start Stop šetřící palivo.

Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

Současná Impreza se pomalu loučí včetně oplastované verze XV, která přišla na trh před necelým rokem. Imprezu nahradí nový model nesoucí na své zádi krátké jméno XV. Po stránce konstrukce se mnoho nezměnilo. Auto stojí na půli cesty mezi obyčejným rodinným hatchbackem a kompaktním SUV. Novinka XV je vyšší než současná Impreza o 95 mm, má delší rozvor (+15 mm) a je celkově delší (+35 mm) a širší (+40 mm). Minimální světlá výška dosahuje hodnoty 220 mm a rozchod kol vpředu i vzadu 1525 mm.


V interiéru zaujme multifunkční displej (MFD) umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu. U vyššího stupně výbavy je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající různým způsobem při řízení vozu. Díky začlenění postranních okének do předních dveří a přesunutí vnějších zpětných zrcátek na panely předních dveří dosáhli konstruktéři výtečného výhledu směrem vpřed při maximálním potlačení mrtvých úhlů. Součástí standardní výbavy všech provedení je čelní airbag SRS pro řidiče i předního spolujezdce, boční airbagy SRS a hlavové airbagy SRS, stejně tak jako kolenní airbag SRS pro řidiče. V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamics Control). Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový asistent.

Pod kapotou Subaru XV se ukryje obvyklá nabídka motorů, které budou pohánět i standardní Imprezy. To znamená několik čtyřválcových benzínových boxerů s 1,6 a dvěma litry objemu a povedený dvoulitrový diesel. Časem nejspíš uvidíme pod kapotou také hybridní pohonné ústrojí. U provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož zcela nová konstrukce byla představena již v loňském roce. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se tento motor chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. Tento systém šetří palivo díky automatického vypínání motoru v situacích, kdy vůz nečinně stojí, například při čekání na semaforech. Nový systém používá i nově vyvinutou funkci řízení označovanou jako „change of mind control“ (tedy „změna názoru“), díky které se motor dokáže hladce znovu opět spustit jen okamžik po vypnutí.

Subaru, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina