Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

vloženo

Doba se mění. Následovník Imprezy XV se jmenuje jednoduše XV a je čistým crossoverem. O pohon se může starat dvojice čtyřválcových benzínový boxerů nebo osvědčený dvoulitrový diesel vlastní konstrukce. Novinkou je rovněž bezestupňová převodovka Lineartronic nebo systém Auto Start Stop šetřící palivo.

Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu

Současná Impreza se pomalu loučí včetně oplastované verze XV, která přišla na trh před necelým rokem. Imprezu nahradí nový model nesoucí na své zádi krátké jméno XV. Po stránce konstrukce se mnoho nezměnilo. Auto stojí na půli cesty mezi obyčejným rodinným hatchbackem a kompaktním SUV. Novinka XV je vyšší než současná Impreza o 95 mm, má delší rozvor (+15 mm) a je celkově delší (+35 mm) a širší (+40 mm). Minimální světlá výška dosahuje hodnoty 220 mm a rozchod kol vpředu i vzadu 1525 mm.


V interiéru zaujme multifunkční displej (MFD) umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu. U vyššího stupně výbavy je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající různým způsobem při řízení vozu. Díky začlenění postranních okének do předních dveří a přesunutí vnějších zpětných zrcátek na panely předních dveří dosáhli konstruktéři výtečného výhledu směrem vpřed při maximálním potlačení mrtvých úhlů. Součástí standardní výbavy všech provedení je čelní airbag SRS pro řidiče i předního spolujezdce, boční airbagy SRS a hlavové airbagy SRS, stejně tak jako kolenní airbag SRS pro řidiče. V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamics Control). Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový asistent.

Pod kapotou Subaru XV se ukryje obvyklá nabídka motorů, které budou pohánět i standardní Imprezy. To znamená několik čtyřválcových benzínových boxerů s 1,6 a dvěma litry objemu a povedený dvoulitrový diesel. Časem nejspíš uvidíme pod kapotou také hybridní pohonné ústrojí. U provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož zcela nová konstrukce byla představena již v loňském roce. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého uspořádání s protiběžnými písty se tento motor chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. Tento systém šetří palivo díky automatického vypínání motoru v situacích, kdy vůz nečinně stojí, například při čekání na semaforech. Nový systém používá i nově vyvinutou funkci řízení označovanou jako „change of mind control“ (tedy „změna názoru“), díky které se motor dokáže hladce znovu opět spustit jen okamžik po vypnutí.

Subaru, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu Fotografie k článku Subaru XV - nový crossover k vidění ve Frankfurtu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr