Subaru XV - druhá generace již v lednu

Od začátku svého působení prošlo XV dvojicí faceliftů a získalo mnoho příznivců. Japonský crossover se osvědčil ve městech, kde pomáhají kompaktní rozměry a zvýšený podvozek zaručující nadvládu nad obrubníky. Oproti konkurenčním crossoverům se tohle Subaru neztratí ani mimo asflat.

Nové XV se drží receptu svého předchůdce. Má praktickou a kompaktní karoserii s délkou do 4,5 metru se zvýšenou světlou výškou 220 mm. Zachovány zůstaly výrazné a barevně odlišené lemy blatníků, prahy, specificky tvarované nárazníky a maska chladiče.


Nové XV proto působí velmi robustním dojmem, který podtrhují také 18palcová kola z lehkých slitin. Ta svým designem navazují na předchozí generaci, ovšem jejich tvar je přizpůsobený generaci nové.

Ačkoliv nové Subaru XV je velmi specifické již na první pohled, mnohem významnější změny jsou pod karoserií. Jde o již avizovanou zcela novou podvozkovou platformu. Její specialitou je zejména zaměření na extrémní tuhost karoserie. V mezigeneračním srovnání došlo k jejímu zvětšení o mimořádných 70 procent. Nové řešení karoserie a podvozku zajistilo také o 40 procent zlepšenou schopnost absorpce nárazové energie, která je předpokladem pro významné zvýšení bezpečnostního standardu. 

Všechny tyto změny spolu se snížením těžiště o 5 mm přispívají k současnému zvýšení komfortu i kvality jízdních vlastností, a to nejen na silnici, ale také v terénu. Součástí výbavy nového XV je také režim X-Mode zlepšující vlastnosti při jízdě na nezpevněném povrchu. Subaru zapracovalo na významném snížení úrovně vibrací a vnitřní hlučnosti. Jízdní vlastnosti posunuje na novou úroveň vektorové řízení dynamiky.

Nová generace modelu XV přichází se zvětšeným vnitřním prostorem a zejména posílením úrovně aktivní bezpečnosti. Standardní výbavou je přednárazový bezpečnostní kamerový systém EyeSight zajišťující také funkci adaptivního tempomatu. Subaru myslí na bezpečnost komplexně, a proto dalo do výbavy nejen asistent dálkových světel, ale také natáčecí funkci světlometů. Samozřejmostí je též systém hlídání prostoru za vozem, přesněji řečeno vozidel blížících se šikmo zezadu. 

Subaru nové XV představilo s novým zážehovým čtyřválcem o objemu 2,0 litru. S nově vyvinutým přímým vstřikováním má výkon 115 kW (156 koní). Je spojený s bezestupňovou převodovkou Lineartronic a pohonem všech kol Symmetrical AWD.


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce, Subaru

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Peugeot 508

Rok výroby 2022

739 000 Kč

Škoda Superb

Rok výroby 2018

549 000 Kč