Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější

vloženo

Nová generace Subaru WRX STI vytěžila to nejlepší ze svého předchůdce a přidala řadu vylepšení navíc. Největším překvapením je pořizovací cena, která je nižší než dříve. Po prvním reálným seznámení s STI je patrný odklon od rallyových zkoušek k okruhovým závodům, kde bude STI konečně dostatečně rychlé.

Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější

Letištní polygon se stal dějištěm prvních jízd z ostrou novinkou v Česku. Ještě surové exempláře ve verzi sedan (hatchback zatím nebude) se mohly v tradiční modré a bílé barvě předvést pod zataženou oblohou. Pohled na ocelové mraky a lítající STíčka na dráze doprovázena skvělým zvukem vháněla do těla mravenčení. Ještě aby ne, nové STI daleko lépe zatáčí, již ho nemusíte do zatáček nutit, jelikož vnitřní přední kolo je v případě potřeby přibrzďováno. Vůz jede doopravdy tam, kam chce řidič. Vše umocňují skvělý grip zadních kol a výtečný Boxer o objemu 2,5 litru, který je přeplňován turbodmychadlem a spojen s přesnou manuální šestirychlostní převodovkou (o automatu se prý neuvažuje). Novinku jsme vyzkoušeli jen na polygonu, tak nemůžeme vynášet soudy. Až týdenní test ukáže kvality vozu v běžném provozu na rozbitých silnicích a také jeho praktickou stránku. Již nyní však můžete konstatovat, že nová generace zatáčí a jede daleko lépe než ta doprodávaná.


Za nové Subaru WRX STI zaplatíte 1 089.000 Kč, přičemž vrchol nabídky tvoří verze SPORT, kterou zdobí honosné zadní křídlo na víku kufru a zatmavená zadní skla. V interiéru pak naleznete navíc bezklíčkový ovládání centrálního zamykání a bezklíčkové startování, navigační a audio systém Harman/Kardon ze zesilovačem nebo světelný senzor. To vše dostanete za cenu 1 179.000 Kč.

A co je nového na podvozku?
U hydraulické soustavy řízení se používá zkrutná tyč, jejíž tuhost narostla o 125 %. Oproti předchozí generaci se používá „rychlejší“ převodový poměr řízení, a to 13:1 namísto někdejších 15:1. Zvýšila se také tuhost pouzder úchytů převodky řízení (o 400 %), s cílem dosáhnout co nejjemnějších reakcí na pokyny od volantu.

U zavěšení předních kol se zvýšila tuhost příčných vzpěr (tužší je i pouzdro spodního ramene). Oproti předchozímu modelu se zvětšil průměr tyče stabilizátoru (z 21 na 24 mm) a narostla též tuhost pružin (o 22 %). V zájmu zvýšení agility se zadní pouzdra spodních ramen posunula o 10 mm směrem dolů. U konstrukce předních závěsů byly doplněny vyztužující plechy kvůli přímějším reakcím řízení. Přední spodní rameno je silnější, aby se snížila hlučnost od vozovky a současnězvýšila tuhost (boční tuhost narostla o 14 % a celková klopná tuhost pak vzrostla o 24%).

U zavěšení zadních kol jsou použita tužší pouzdra nápravnice a vlečených ramen. Závodní typ pouzder s unibalovým uložením na vnějším pouzdru příčného ramene. Oproti předchozímu modelu narostl průměru tyče stabilizátoru (z 19 na 20 mm). Narostla tuhost pružin (+6 %) oproti předchozímu modelu. Oproti předchozímu modelu se snížila poloha upevnění předního ramene nové nápravnice (o 2,3 mm). Použita dodatečná výztuha zadní nápravnice.  Spodní upevnění tlumiče zadního příčného ramene se posunulo oproti předchozímu modelu o 10 mm směrem ven (narostla boční tuhost o 38 % a celková klopná tuhost vzrostla o 24 %).

Motor: tradice zachována
Mezi základní technologie vozů Subaru se řadí především plochý motor Boxer s protiběžnými písty. Pohonná jednotka nabízí mohutný točivý moment již od nízkých otáček a umožňuje hladké vytáčení až do červeného pásma na hranici 6700 ot/min. Zvýšení točivého momentu v celém spektru otáček se projevuje lepší odezvou a lineárním zrychlením. Boxer 2,5 l 16v Turbo poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 koní) při 6000 ot./min. a maximum točivého momentu 407 Nm při 4000 ot./min.. Díky těmto hodnotám udělá WRX STI stovku za 5,2 s a umí "letět" až 255 km/h.

Pohon všech kol
Subaru použilo stálý pohon všech kol s aktivním mezinápravovým diferenciálem DCCD (zkr. Driver’s Control Centre Differential). Systém DCCD představuje mechanický centrální diferenciál v kombinaci s mechanickým diferenciálem s omezenou svorností (LSD – Limited Slip Differential) a elektronicky řízeným diferenciálem s omezenou svorností, který dokáže regulovat poměr rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou s ohledem na optimální dynamické vlastnosti vozu. Pro WRX STI jsou připraveny tři režimy automatického řízení LSD a jeden manuální režim, ze kterých může řidič volit podle svých preferencí, stavu vozovky a jízdní situace:
1) Režim AUTO (standardně nastavený režim pokrývá všechny jízdní situace bez ohledu na stav vozovky)
2) Režim AUTO+ (LSD za jízdy vykazuje vyšší míru sevření, aby byla celková trakce vozu co nejvyšší, jedná se o optimální volbu pro kluzké vozovky).
3) Režim AUTO-  (LSD za jízdy vykazuje menší míru sevření, aby byla zajištěna agilní a dynamická ovladatelnost. Jde o optimální volbu pro suché vozovky s dobrou přilnavostí)
4) Manuální režim (účinek LSD lze nastavovat ručněv šesti pevných krocích.Tento režim je užitečný za speciálních podmínek, například při motoristických soutěžích)

Předpřipravená trojice režimů stabilizačního systému VDC poskytuje řidiči vyšší míru svobody ve volbě regulace jízdního chování WRX STI. Model je nově vybaven systémem aktivního směrování točivého momentu (Active Torque Vectoring) v zájmu lepších vlastností při průjezdu zatáčkami a odezvy od řízení. Výše uvedený systém při zatáčení vozidla přibrzďuje vnitřní přední kolo a současněpřenáší větší točivý moment na vnější přední kolo.

Na přední i zadní nápravě je použit diferenciál s omezenou svorností (LSD) přesně reagující na přenášený točivý moment. Minimalizuje ztráty přenosu hnacího momentu na vozovku a přispívá k maximálnímu potěšení z jízdy. Vpředu se jedná o planetový samosvor, vzadu o Torsen.

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala
12.10.2018
Hyundai i40 místo příchodu nové generace prošel modernizací
08.10.2018
Hyundai i30 Fastback N - Nošovický rychlík se představuje
07.10.2018
Zbrusu nová generace BMW řady 3 je tady
06.10.2018
Test: Lexus RX L 450h přináší recept na pohodu
05.10.2018
Test ojetiny: Alfa Romeo Giulietta 1.4T (video)
03.10.2018
Na Škodu Kodiaq RS milion korun rozhodně nestačí
02.10.2018
Test ojetiny: Opel Astra H – stále přitažlivá a za dobrou cenu!
01.10.2018
Platí nová povinná výbava do auta!
29.09.2018
Test: N jako Nejlepší? Hyundai i30 N Performance

28.09.2018
Test ojetiny: Hyundai Atos Prime – levná nákupní taška
27.09.2018
Volvo V60 Cross Country - zvýšené kombi se chystá do terénu
25.09.2018
Test: Toyota GT 86 Black Touch - stárnoucí recept na zábavu
23.09.2018
Nissan uvádí na trh odolnější Navaru OFF-ROADER AT32
21.09.2018
Uhrančivý Peugeot 508 má české ceny
20.09.2018
Kia Sportage po modernizaci přijde minimálně na 514 980 Kč
17.09.2018
Test: Vstříc pohodě! Citroën Grand C4 SpaceTourer 2.0 BlueHDi 163
k
12.09.2018
Ušetřete při koupi nového auta, Peugeot i Toyota budou mít své dny
11.09.2018
Test ojetiny: Volvo S60 – lepší než myslíte