Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější

vloženo

Nová generace Subaru WRX STI vytěžila to nejlepší ze svého předchůdce a přidala řadu vylepšení navíc. Největším překvapením je pořizovací cena, která je nižší než dříve. Po prvním reálným seznámení s STI je patrný odklon od rallyových zkoušek k okruhovým závodům, kde bude STI konečně dostatečně rychlé.

Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější

Letištní polygon se stal dějištěm prvních jízd z ostrou novinkou v Česku. Ještě surové exempláře ve verzi sedan (hatchback zatím nebude) se mohly v tradiční modré a bílé barvě předvést pod zataženou oblohou. Pohled na ocelové mraky a lítající STíčka na dráze doprovázena skvělým zvukem vháněla do těla mravenčení. Ještě aby ne, nové STI daleko lépe zatáčí, již ho nemusíte do zatáček nutit, jelikož vnitřní přední kolo je v případě potřeby přibrzďováno. Vůz jede doopravdy tam, kam chce řidič. Vše umocňují skvělý grip zadních kol a výtečný Boxer o objemu 2,5 litru, který je přeplňován turbodmychadlem a spojen s přesnou manuální šestirychlostní převodovkou (o automatu se prý neuvažuje). Novinku jsme vyzkoušeli jen na polygonu, tak nemůžeme vynášet soudy. Až týdenní test ukáže kvality vozu v běžném provozu na rozbitých silnicích a také jeho praktickou stránku. Již nyní však můžete konstatovat, že nová generace zatáčí a jede daleko lépe než ta doprodávaná.


Za nové Subaru WRX STI zaplatíte 1 089.000 Kč, přičemž vrchol nabídky tvoří verze SPORT, kterou zdobí honosné zadní křídlo na víku kufru a zatmavená zadní skla. V interiéru pak naleznete navíc bezklíčkový ovládání centrálního zamykání a bezklíčkové startování, navigační a audio systém Harman/Kardon ze zesilovačem nebo světelný senzor. To vše dostanete za cenu 1 179.000 Kč.

A co je nového na podvozku?
U hydraulické soustavy řízení se používá zkrutná tyč, jejíž tuhost narostla o 125 %. Oproti předchozí generaci se používá „rychlejší“ převodový poměr řízení, a to 13:1 namísto někdejších 15:1. Zvýšila se také tuhost pouzder úchytů převodky řízení (o 400 %), s cílem dosáhnout co nejjemnějších reakcí na pokyny od volantu.

U zavěšení předních kol se zvýšila tuhost příčných vzpěr (tužší je i pouzdro spodního ramene). Oproti předchozímu modelu se zvětšil průměr tyče stabilizátoru (z 21 na 24 mm) a narostla též tuhost pružin (o 22 %). V zájmu zvýšení agility se zadní pouzdra spodních ramen posunula o 10 mm směrem dolů. U konstrukce předních závěsů byly doplněny vyztužující plechy kvůli přímějším reakcím řízení. Přední spodní rameno je silnější, aby se snížila hlučnost od vozovky a současnězvýšila tuhost (boční tuhost narostla o 14 % a celková klopná tuhost pak vzrostla o 24%).

U zavěšení zadních kol jsou použita tužší pouzdra nápravnice a vlečených ramen. Závodní typ pouzder s unibalovým uložením na vnějším pouzdru příčného ramene. Oproti předchozímu modelu narostl průměru tyče stabilizátoru (z 19 na 20 mm). Narostla tuhost pružin (+6 %) oproti předchozímu modelu. Oproti předchozímu modelu se snížila poloha upevnění předního ramene nové nápravnice (o 2,3 mm). Použita dodatečná výztuha zadní nápravnice.  Spodní upevnění tlumiče zadního příčného ramene se posunulo oproti předchozímu modelu o 10 mm směrem ven (narostla boční tuhost o 38 % a celková klopná tuhost vzrostla o 24 %).

Motor: tradice zachována
Mezi základní technologie vozů Subaru se řadí především plochý motor Boxer s protiběžnými písty. Pohonná jednotka nabízí mohutný točivý moment již od nízkých otáček a umožňuje hladké vytáčení až do červeného pásma na hranici 6700 ot/min. Zvýšení točivého momentu v celém spektru otáček se projevuje lepší odezvou a lineárním zrychlením. Boxer 2,5 l 16v Turbo poskytuje nejvyšší výkon 221 kW (300 koní) při 6000 ot./min. a maximum točivého momentu 407 Nm při 4000 ot./min.. Díky těmto hodnotám udělá WRX STI stovku za 5,2 s a umí "letět" až 255 km/h.

Pohon všech kol
Subaru použilo stálý pohon všech kol s aktivním mezinápravovým diferenciálem DCCD (zkr. Driver’s Control Centre Differential). Systém DCCD představuje mechanický centrální diferenciál v kombinaci s mechanickým diferenciálem s omezenou svorností (LSD – Limited Slip Differential) a elektronicky řízeným diferenciálem s omezenou svorností, který dokáže regulovat poměr rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou s ohledem na optimální dynamické vlastnosti vozu. Pro WRX STI jsou připraveny tři režimy automatického řízení LSD a jeden manuální režim, ze kterých může řidič volit podle svých preferencí, stavu vozovky a jízdní situace:
1) Režim AUTO (standardně nastavený režim pokrývá všechny jízdní situace bez ohledu na stav vozovky)
2) Režim AUTO+ (LSD za jízdy vykazuje vyšší míru sevření, aby byla celková trakce vozu co nejvyšší, jedná se o optimální volbu pro kluzké vozovky).
3) Režim AUTO-  (LSD za jízdy vykazuje menší míru sevření, aby byla zajištěna agilní a dynamická ovladatelnost. Jde o optimální volbu pro suché vozovky s dobrou přilnavostí)
4) Manuální režim (účinek LSD lze nastavovat ručněv šesti pevných krocích.Tento režim je užitečný za speciálních podmínek, například při motoristických soutěžích)

Předpřipravená trojice režimů stabilizačního systému VDC poskytuje řidiči vyšší míru svobody ve volbě regulace jízdního chování WRX STI. Model je nově vybaven systémem aktivního směrování točivého momentu (Active Torque Vectoring) v zájmu lepších vlastností při průjezdu zatáčkami a odezvy od řízení. Výše uvedený systém při zatáčení vozidla přibrzďuje vnitřní přední kolo a současněpřenáší větší točivý moment na vnější přední kolo.

Na přední i zadní nápravě je použit diferenciál s omezenou svorností (LSD) přesně reagující na přenášený točivý moment. Minimalizuje ztráty přenosu hnacího momentu na vozovku a přispívá k maximálnímu potěšení z jízdy. Vpředu se jedná o planetový samosvor, vzadu o Torsen.

redakce

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější Fotografie k článku Subaru WRX STI 2015 - lepší a levnější
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.07.2017
Opel Insignia GSi - nástupce OPC oficiálně
20.07.2017
Test: Mitsubishi ASX - poslední mohykán
19.07.2017
Mercedes-Benz má pick-up, je to převlečená Navara
17.07.2017
Test: Honda Civic 4D - jak jezdí sedan a v čem je lepší?
15.07.2017
Hyundai i30 Fastback je realitou - po krku půjde Octavii
11.07.2017
Nové Audi A8 je tady. Umí jezdit samo
10.07.2017
Test: Volkswagen Golf GTD - když chcete hodně jezdit
07.07.2017
Nový Ford Tourneo Custom rozmazlí až devět osob
06.07.2017
Test ojetiny: Opel Astra GTC 2.0 CDTI - nenápadná krasotinka
05.07.2017
Všechno černé - to jsou nové edice Black Fire určené pro BMW X5 M a X6 M
03.07.2017
Na Škodu Karoq zatím půl milionu korun nestačí
02.07.2017
Kia Optima Sportswagon Plug-in Hybrid stojí dost přes milion
01.07.2017
Škoda Citigo prošla modernizací, stále je nejlevnějším modelem s automatizovanou převodovkou
30.06.2017
Porsche 911 GT2 RS. Známe technická data!
30.06.2017
Hyundai i30 kombi má české ceny, v základu je dražší než Octavie
29.06.2017
Test: Volkswagen Golf GTI - špičkové auto se sterilní zábavou
28.06.2017
Nový Seat Arona je Ibizou na chůdách
27.06.2017
Nové BMW X3 představeno, prošlo dietou a může vonět
26.06.2017
Test: Kia Soul 1.6 T-GDI - odlišný živočich
24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up