Subaru umí zastavit samo před překážkou

vloženo

Již brzy si zákazníci v Severní Americe budou moci pořídit vozy japonské automobilky Subaru vybavené systémem EyeSight, který pomocí dvojice kamer neustále snímá objekty před vozidlem a dokáže v případě potřeby vůz zastavit nebo zpomalit. V Česku se novinka objeví zhruba za dva roky.

Subaru umí zastavit samo před překážkou Subaru umí zastavit samo před překážkou

EyeSight je celosvětově vůbec prvním zařízením, které používá pouze dvojici kamer k rozpoznávání objektů před vozidlem, jako např. chodců, cyklistů nebo dalších vozů. Součástí technologie je i „funkce nouzového brzdění před nehodou“ a „adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí“. Toto uživatelsky přívětivé zařízení si od svého prvního uvedení v Japonsku získalo značnou oblibu – přibližně 90 % všech vozů Legacy a Outback prodaných na japonském trhu je vybaveno právě systémem EyeSight.


Současný systém EyeSight, který se v Japonsku poprvé objevil v roce 2010, se od prosince 2011 nabízí ve vozech určených pro Austrálii. Jako výbava na přání se od roku 2013 objeví na severoamerickém trhu v modelech Legacy a Outback. Systém zahrnuje „funkci nouzového brzdění před nehodou“, „nouzový brzdový asistent“, „adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí“ a „varování před opuštěním jízdního pruhu“.
 
Cílem FHI je nabídnout „Radost z jízdy s pocitem bezpečí“ prostřednictvím praktických zkušeností s vozy Subaru. Základem filozofie je přitom slogan Subaru „Confidence in Motion“ (Jistota v pohybu). Radosti z jízdy s pocitem bezpečí však nelze dosáhnout bez základního atributu, kterým je bezpečnost. Subaru bude i nadále usilovat o zajištění komplexní bezpečnosti neustálým zdokonalováním svých systémů aktivní i pasivní bezpečnosti a systémů přednárazové bezpečnosti. Pokroková technologie EyeSight na podporu řidiče aktivně řídí nejrůznější bezpečnostní funkce a ještě zvyšuje úroveň komplexní bezpečnosti nabízené všem řidičům vozů Subaru. FHI bude svůj systém EyeSight postupně nabízet i na ostatních světových trzích.

Subaru, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru umí zastavit samo před překážkou Fotografie k článku Subaru umí zastavit samo před překážkou
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy