Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem

vloženo

Silnice pokryté morkým listím v kombinaci s neustálým deštěm doprovázené ve vyšších polohách vydatnou mlhou daly Levorgu a všem řidičům pořádně do těla. Hrozivě působící ocelové mraky se plazily nad zvlněnou krajinou Jizerských hor, přičemž vlhký studený vzduch prořezával zvuk neutichajících boxerů.

Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem

Model Levorg se původně neměl dostat do Evropy, přičemž jeho hlavním cílem byl primárně japonský trh (tam se také prodává již od května 2014, do Evropy se dostává až nyní). Jméno LEVORG je zkratkou slov "LEgacy reVOlution touRinG". Nový model vznikl díky tomu, že pátá generace Legacy se odklonila od sportovního střihu a vše vsadila na užitnou hodnotu a poskytovaný komfort. Zákazníci snící o vozu s geny STI tak měly smůlu. Přerostlá dvojice pátého pokračování řady Legacy/Outback se vzdálila od svých kořenů a díky tomu mohl vzniknout nový model, kombinující praktičnost kombíku a sportovnost vrcholného STI.




Levorg může být poháněn výhradně přeplňovanou šestnáctistovkou DIT, která konstrukčně vychází z atmosférické šestnáctistovky a je osazena komponenty z dvoulitru. Turbomotor je spojen výhradně s bezestupňovou převodovkou CVT nesoucí obchodní název Lineartronic (v Japonsku se prodá 93 % modelů s touto převodovkou, v Evropě pak 79 %). Tato kombinace funguje při klidné jízdě skvěle a nás zajímalo, jak si povede v horském terénu plném zatáček, horizontů a kluzkých povrchů. Spojení motoru a převodovky se povedlo. Při ostré jízdě není potřeba se o nic starat, Lineartronic pracuje bezvadně a využívá vždy otáčky, kde je nejvíce výkonu. Zátah motoru je lineární, díky tomu může přijít někomu, že vůz nejede. Ale opak je pravdou. Převodovka se pyšní šesti virtuálními předvolenými stupni. Díky tomu při stlačení plynového pedálu (nad 35 %) dochází k aktivaci řazení předvolených stupňů a jízda připomíná klasický automat.



Co nás zcela dostalo, byl podvozek. Přestože jsme do Levorgu přesedli z STI, okamžitě si nás chování podvozku získalo. Levorg je vlastně takové umírněnější STI. Podvozek je krásně poddajný, zároveň pevný (nikoli přehnaně trvrdý) a je na něho spolehl. Na kluzských silnicích zapadaných listím se Levorg ukázal být pánem silnic. Díky výtečnému řízení a příkladně dávkovatelným brzdám můžete jet na hraně a být stále nad věcí. Vůz je čitelný a zavčasu cítíte, že kola ztrácejí adhezi. Je naprosto úžasné, jak vůz lze lehce ovládat a projetí kluzké zatáčky je zábavné. Pokud to extrémně nepřepísknete s nájezdovou rychlostí, vůz velmi pozvolna přechází do smýkání se, které je snadno kontrolovatelné. Jeho krásně vláčný projev je až obdivuhodný. Na nerovnostech působí jako létající koberec, ale všechna kola jsou v neustálém kontaktu s vozovku a vůz máte vždy plně pod kontrolou. Dostanete-li se na rozbitou silnici plnou terénní zlomů, vyjetých kolejí, asfaltouvých boulí a děr, Levorg se zaraduje. Nekoná se žádné bouchání ani žádné znejištění. Levorg nástrahy zdolá důstojně. A to platí i na uvedené nástrahy v zatáčkách. Stačí více zatočit a Levorg vždy poslouchá na slovo. Je to stroj, který neodmlouvá a úkoly plní s lehkostí a noblesou vlastní. Bravo. 



Už dlouho jsme nejeli tak dokonale vyladěným vozem, se kterým se příjemně cestuje a v zatáčkách se nevzdává. Naprosto skvělý je poskytovaný komfort, v kabině je ticho a vůz v běžném provozu poskytuje komfort na úrovni nového Outbacku. Pokud však přitlačíte na plynový pedál, je Levorg mnohem mrštější. V podstatně se jedná o ochočené STI, které zároveň poskytuje výhody modelové řady Legacy/Outback a je plnohodnotným nástupcem Legacy čtvrté generace.



Po prvních zkušenostech musíme vyzdvihnout zejména podvozek, který by snesl daleko výkonnější motor. Ruku v ruce s podvozkem jde řízení i brzdy. Subaru zapracovalo na interiéru, kterému nic nechybí a poskytuje plnohodnotný komfort již v základní výbavě. Tímto modelem se japonská automobilka vrátila ke sportovním kořenům. Zamrzí nabídka pouze jediné motorizace, spojení pouze s převodovkou Lineartronic a vyšší spotřeba paliva.
 

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu
11.04.2018
Audi A6 Avant si zachovalo přes sportovní tvary velký kufr
10.04.2018
Nový design a komfortní výbava pro Hyundai H-1
09.04.2018
Citroën C1 přijíždí ve speciální oplastované edici Urban Ride
05.04.2018
Volkswagen Touareg v prodeji, připravte si nejméně 1,7 milionu korun
02.04.2018
Nové Subaru Forester přiváží více místa a větší kufr
26.03.2018
Test ojetiny: Fiat Linea – když na motoru záleží
23.03.2018
Třetí generace Volkswagenu Touareg má po premiéře
22.03.2018
Test: Volkswagen Tiguan Allspace - dává smysl s benzínem?
20.03.2018
Citroën C4 Cactus je komfortnější a můžete ho mít od 349 900 Kč
14.03.2018
Test ojetiny: Peugeot 301 – komfortní a odolný podvozek
08.03.2018
Test: Hyundai i30 Fastback - sexy zadeček za dobré peníze
06.03.2018
Kia Ceed Sportswagon má kufr velký jako Octavia
05.03.2018
Auta na Olympiádě 2018: přehlídka futuristických technologií v akci
28.02.2018
Test ojetiny: Chevrolet Lacetti – volba rozumu
27.02.2018
Ateca Cupra je první model nové značky a má parametry supersportu
21.02.2018
Opel Combo Life - Berlingo s bleskem ve znaku
20.02.2018
Sportovně založený Volkswagen Polo R-Line přijde na 407 900 Kč
19.02.2018
Volvo XC40 nově s benzínovým tříválcem