Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem

vloženo

Silnice pokryté morkým listím v kombinaci s neustálým deštěm doprovázené ve vyšších polohách vydatnou mlhou daly Levorgu a všem řidičům pořádně do těla. Hrozivě působící ocelové mraky se plazily nad zvlněnou krajinou Jizerských hor, přičemž vlhký studený vzduch prořezával zvuk neutichajících boxerů.

Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem

Model Levorg se původně neměl dostat do Evropy, přičemž jeho hlavním cílem byl primárně japonský trh (tam se také prodává již od května 2014, do Evropy se dostává až nyní). Jméno LEVORG je zkratkou slov "LEgacy reVOlution touRinG". Nový model vznikl díky tomu, že pátá generace Legacy se odklonila od sportovního střihu a vše vsadila na užitnou hodnotu a poskytovaný komfort. Zákazníci snící o vozu s geny STI tak měly smůlu. Přerostlá dvojice pátého pokračování řady Legacy/Outback se vzdálila od svých kořenů a díky tomu mohl vzniknout nový model, kombinující praktičnost kombíku a sportovnost vrcholného STI.




Levorg může být poháněn výhradně přeplňovanou šestnáctistovkou DIT, která konstrukčně vychází z atmosférické šestnáctistovky a je osazena komponenty z dvoulitru. Turbomotor je spojen výhradně s bezestupňovou převodovkou CVT nesoucí obchodní název Lineartronic (v Japonsku se prodá 93 % modelů s touto převodovkou, v Evropě pak 79 %). Tato kombinace funguje při klidné jízdě skvěle a nás zajímalo, jak si povede v horském terénu plném zatáček, horizontů a kluzkých povrchů. Spojení motoru a převodovky se povedlo. Při ostré jízdě není potřeba se o nic starat, Lineartronic pracuje bezvadně a využívá vždy otáčky, kde je nejvíce výkonu. Zátah motoru je lineární, díky tomu může přijít někomu, že vůz nejede. Ale opak je pravdou. Převodovka se pyšní šesti virtuálními předvolenými stupni. Díky tomu při stlačení plynového pedálu (nad 35 %) dochází k aktivaci řazení předvolených stupňů a jízda připomíná klasický automat.



Co nás zcela dostalo, byl podvozek. Přestože jsme do Levorgu přesedli z STI, okamžitě si nás chování podvozku získalo. Levorg je vlastně takové umírněnější STI. Podvozek je krásně poddajný, zároveň pevný (nikoli přehnaně trvrdý) a je na něho spolehl. Na kluzských silnicích zapadaných listím se Levorg ukázal být pánem silnic. Díky výtečnému řízení a příkladně dávkovatelným brzdám můžete jet na hraně a být stále nad věcí. Vůz je čitelný a zavčasu cítíte, že kola ztrácejí adhezi. Je naprosto úžasné, jak vůz lze lehce ovládat a projetí kluzké zatáčky je zábavné. Pokud to extrémně nepřepísknete s nájezdovou rychlostí, vůz velmi pozvolna přechází do smýkání se, které je snadno kontrolovatelné. Jeho krásně vláčný projev je až obdivuhodný. Na nerovnostech působí jako létající koberec, ale všechna kola jsou v neustálém kontaktu s vozovku a vůz máte vždy plně pod kontrolou. Dostanete-li se na rozbitou silnici plnou terénní zlomů, vyjetých kolejí, asfaltouvých boulí a děr, Levorg se zaraduje. Nekoná se žádné bouchání ani žádné znejištění. Levorg nástrahy zdolá důstojně. A to platí i na uvedené nástrahy v zatáčkách. Stačí více zatočit a Levorg vždy poslouchá na slovo. Je to stroj, který neodmlouvá a úkoly plní s lehkostí a noblesou vlastní. Bravo. 



Už dlouho jsme nejeli tak dokonale vyladěným vozem, se kterým se příjemně cestuje a v zatáčkách se nevzdává. Naprosto skvělý je poskytovaný komfort, v kabině je ticho a vůz v běžném provozu poskytuje komfort na úrovni nového Outbacku. Pokud však přitlačíte na plynový pedál, je Levorg mnohem mrštější. V podstatně se jedná o ochočené STI, které zároveň poskytuje výhody modelové řady Legacy/Outback a je plnohodnotným nástupcem Legacy čtvrté generace.



Po prvních zkušenostech musíme vyzdvihnout zejména podvozek, který by snesl daleko výkonnější motor. Ruku v ruce s podvozkem jde řízení i brzdy. Subaru zapracovalo na interiéru, kterému nic nechybí a poskytuje plnohodnotný komfort již v základní výbavě. Tímto modelem se japonská automobilka vrátila ke sportovním kořenům. Zamrzí nabídka pouze jediné motorizace, spojení pouze s převodovkou Lineartronic a vyšší spotřeba paliva.
 

Petr Šikl (text+foto)

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem Fotografie k článku Subaru Levorg potěší fantastickým podvozkem
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč
24.09.2017
Test ojetiny: Ford Fusion - bratr Fiesty je stále v kurzu
20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně