Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení

vloženo

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, oznámil úspěšné dokončení vývoje technologie New EyeSight (Nový zrak), která představuje jedinečný bezpečnostní systém na podporu řízení s využitím dvojice kamer.

Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení

Nová bezpečnostní technologie vycházející ze stávajícího systému EyeSight byla doplněna o nové funkce na podporu řízení, zahrnuje systém pro kontrolu automatického brzdění a vylepšení doznalo i samotné ovládání z pohledu uživatele.


EyeSight bylo vůbec prvním zařízením, které využívá dvojici kamer k detekci chodců a cyklistů v silničním provozu. Od chvíle, kdy byla tato technologie představena (květen 2008), se jí dostalo vysokého uznání; vyzdvihovány jsou funkce nouzového brzdění před nehodou a adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí.

Technologie new EyeSight je vybavena pokročilejší a bezpečnější funkcí nouzového brzdění před kolizí („Pre-Collision Braking Control“), která dokáže vůz automaticky zastavit v případě, že je zaznamenáno riziko čelní srážky, a tím se nehodě zcela vyhnout, případně alespoň zmírnit škody.

Zdokonalen byl i adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí. Je schopen sám zastavit vůz v případě, že automobil jedoucí vpředu začne neočekávaně zpomalovat nebo zastavovat.

Nové funkce doplňují stávající bezpečnostní technologie na podporu řízení, ale zároveň i snižují rizika běžně spojená s typickými situacemi v provozu, zejména při pomalém popojíždění v dopravních kolonách

Nové funkce technologie new EyeSight:
Automatické nouzové brzdění
Pokud se vůz přiblíží na krátkou nebo velmi krátkou vzdálenost od automobilu jedoucího
vpředu, spustí se alarm varující řidiče na nebezpečí kolize. Pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel
nižší než 30 km/h a řidič sám nezačne brzdit, systém automaticky vůz zpomalí nebo zastaví, aby
nedošlo ke střetu, resp. snížily se případné škody.
Pokud je rozdíl rychlostí obou jedoucích vozů vyšší než 30 km/h, systém automaticky sníží
rychlost vozidla, a tím omezí riziko nehody nebo případné škody.

Nouzový brzdový asistent
Hrozí-li nebezpečí čelní srážky, systém je schopen rozpoznat náhlé brzdění ze strany řidiče. V
takovém případě se automaticky aktivuje funkce nouzového brzdového asistenta s cílem zamezit
střetu nebo snížit případné škody.

Adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí
Adaptivní tempomat umožňuje pohodlnou jízdu na dálnici, kdy udržuje vůz v bezpečné
vzdálenosti od automobilu jedoucího vpředu. Oproti stávajícímu systému byla značně vylepšena
funkce automatického nouzového brzdění v pomalu jedoucí koloně nebo dopravní zácpě – může
vůz sama zastavit a udržovat v klidu, dokud se automobil vpředu opět nerozjede.

Systém se bude od poloviny května nabízet nejprve v modelu Subaru Legacy- prodávaném na japonském trhu.

Zdroj: TZ Subaru

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.05.2017
Toyota Aygo v edici Selection vsází na design
28.05.2017
Škoda Superb upevňuje své postavení novou výbavou
27.05.2017
Volkswagen Caddy TGI se chlubí dojezdem 610 km, resp. 760 km ve verzi Maxi
26.05.2017
Interiér Škody Karoq obrazem - podívejte se na vychytávky, které Ateca nemá
25.05.2017
Test: BMW X6 xDrive30d - když máte na výběr
25.05.2017
Range Rover Velar v Česku, připravte si něj 3 miliony
24.05.2017
Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid ujede 63 km na baterie, v prodeji v létě
23.05.2017
Volkswagen up! GTI je realitou, pojede 197 km/h
22.05.2017
Test: Citroën C3 1.6 BlueHDi (2017) - atraktivní design, originalita a komfort
21.05.2017
Pro Evropu je určeno jen 1500 ks limitované edice Nissanu Navara Trek-1°
20.05.2017
Renault Trafic SpaceClass - luxus pro 9 pasažérů
18.05.2017
Škoda Karoq kompletně odhalena, je to zmenšený Kodiaq
18.05.2017
Nové BMW M5 dostalo pohon všech kol, který lze rozpojit a driftovat
18.05.2017
Test ojetiny: Volvo V60 D5 - zastánce rodinných pravidel
17.05.2017
KIA Soul EV nově s dojezdem až 250 km stojí 870 tisíc korun
16.05.2017
Test: Renault Talisman Grandtour - top elegán klame tělem
14.05.2017
Připravte se na léto - BMW 2 Coupé a Cabrio jsou tady
13.05.2017
Nástupce Škody Yeti se odhaluje - Karoq na nových fotografiích
12.05.2017
BMW řady 1 prošlo faceliftem a má stále pohon zadních kol
11.05.2017
Test ojetiny: Mercedes-Benz SLK 200 - Čirý nesmysl? Ani ne!