Subaru Legacy dostane nejdokonalejší systém podpory řízení

30. 04. 2010
Sdílet článek

Koncern Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce vozů Subaru, oznámil úspěšné dokončení vývoje technologie New EyeSight (Nový zrak), která představuje jedinečný bezpečnostní systém na podporu řízení s využitím dvojice kamer.

Nová bezpečnostní technologie vycházející ze stávajícího systému EyeSight byla doplněna o nové funkce na podporu řízení, zahrnuje systém pro kontrolu automatického brzdění a vylepšení doznalo i samotné ovládání z pohledu uživatele.


EyeSight bylo vůbec prvním zařízením, které využívá dvojici kamer k detekci chodců a cyklistů v silničním provozu. Od chvíle, kdy byla tato technologie představena (květen 2008), se jí dostalo vysokého uznání; vyzdvihovány jsou funkce nouzového brzdění před nehodou a adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí.

Technologie new EyeSight je vybavena pokročilejší a bezpečnější funkcí nouzového brzdění před kolizí („Pre-Collision Braking Control“), která dokáže vůz automaticky zastavit v případě, že je zaznamenáno riziko čelní srážky, a tím se nehodě zcela vyhnout, případně alespoň zmírnit škody.

Zdokonalen byl i adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí. Je schopen sám zastavit vůz v případě, že automobil jedoucí vpředu začne neočekávaně zpomalovat nebo zastavovat.

Nové funkce doplňují stávající bezpečnostní technologie na podporu řízení, ale zároveň i snižují rizika běžně spojená s typickými situacemi v provozu, zejména při pomalém popojíždění v dopravních kolonách

Nové funkce technologie new EyeSight:
Automatické nouzové brzdění
Pokud se vůz přiblíží na krátkou nebo velmi krátkou vzdálenost od automobilu jedoucího
vpředu, spustí se alarm varující řidiče na nebezpečí kolize. Pokud je rozdíl rychlostí obou vozidel
nižší než 30 km/h a řidič sám nezačne brzdit, systém automaticky vůz zpomalí nebo zastaví, aby
nedošlo ke střetu, resp. snížily se případné škody.
Pokud je rozdíl rychlostí obou jedoucích vozů vyšší než 30 km/h, systém automaticky sníží
rychlost vozidla, a tím omezí riziko nehody nebo případné škody.

Nouzový brzdový asistent
Hrozí-li nebezpečí čelní srážky, systém je schopen rozpoznat náhlé brzdění ze strany řidiče. V
takovém případě se automaticky aktivuje funkce nouzového brzdového asistenta s cílem zamezit
střetu nebo snížit případné škody.

Adaptivní tempomat s funkcí sledování v celém rozsahu rychlostí
Adaptivní tempomat umožňuje pohodlnou jízdu na dálnici, kdy udržuje vůz v bezpečné
vzdálenosti od automobilu jedoucího vpředu. Oproti stávajícímu systému byla značně vylepšena
funkce automatického nouzového brzdění v pomalu jedoucí koloně nebo dopravní zácpě – může
vůz sama zastavit a udržovat v klidu, dokud se automobil vpředu opět nerozjede.

Systém se bude od poloviny května nabízet nejprve v modelu Subaru Legacy- prodávaném na japonském trhu.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

Zdroj: TZ Subaru

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč

Citroën C3

Rok výroby 2016

145 000 Kč

Volkswagen Golf

Rok výroby 2017

319 000 Kč

BMW Řada 3

Rok výroby 2006

145 000 Kč