Subaru BRZ a nová Impreza v Ženevě

vloženo

Japonská automobilka v Ženevě představí evropskou verzi nového sporťáku BRZ, který byl vyvíjen ve spolupráci s Toyotou. Chybět nebude ani čtvrtá generace Imprezy nebo připomínka čtyřicetiletého výročí stálého pohonu všech kol.

Subaru BRZ a nová Impreza v Ženevě Model Subaru BRZ s motorem vpředu, pohonem zadních kol a plochým motorem s protiběžnými písty je výsledkem společného vývoje automobilek Subaru a Toyota Motor Corporation. Hlavním cílem tohoto sportovního vozu je přinášet radost z jízdy všem řidičům. Produktovou koncepcí BRZ je „čistá radost z jízdního chování posouvající požitek z jízdy na zcela novou úroveň“. Díky co nejnižší zástavbě motoru se Subaru BRZ chlubí ultra-nízkým těžištěm, které je zárukou dobrého jízdního projevu. Pod kapotou nalezneme (stejně jako u sesterské Toyoty GT86) atmosféricky plněný dvoulitrový Boxer s přímým vstřikováním a výkonem 147 kW. Výkon bude přenášen na zadní kola prostřednictvím šestistupňové manuální nebo automatické převodovky. 

Při vývoji zcela nové Imprezy čtvrté generace se uplatnila koncepce „přetváření hodnot, změna definice třídy“. Cílem konstruktérů bylo nabídnout vysokou užitnou hodnotu na dosud nevídané úrovni. Špičková spolehlivost, ovladatelnost, bezpečnost daná stálým pohonem všech kol Symmetrical AWD od Subaru nebo plochý motor konstrukce boxer s protiběžnými písty – to je jen ukázka ze širokého spektra předností, díky kterým vznikl bezpečný a ekologicky šetrný vůz pro globální trhy, s poukazem na sportovní charakter modelu Impreza. Na evropských trzích se bude nabízet mj. provedení s pěti dveřmi a zážehovým motorem 1,6 l o výkonu 85 kW při 5600 ot./min. a točivým momentem vrcholícím hodnotou 148 Nm při 4000 ot./min. V Japonsku bude v nabídce i dvoulitr s výkonem 110 kW.

Společnost Fuji Heavy Industries Ltd. (FHI), výrobce automobilů Subaru v letošním roce oslaví již 40. let od prvního představení stálého pohonu všech kol (AWD), který se poprvé objevil v roce 1972 ve voze Subaru Leone Estate Van 4WD uvedeném na japonském trhu. Během následujících 40 let hrál koncern FHI roli průkopníka osobních vozů s pohonem AWD. Celkový počet vyrobených vozů s pohonem Subaru AWD dosáhl cifry 11 782 812 (údaj k 31. lednu 2012). To představuje cca 55,7 % z celkového počtu prodaných vozů Subaru.

Subaru, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Subaru BRZ a nová Impreza v Ženevě Fotografie k článku Subaru BRZ a nová Impreza v Ženevě Fotografie k článku Subaru BRZ a nová Impreza v Ženevě Fotografie k článku Subaru BRZ a nová Impreza v Ženevě
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.09.2016
Druhá generace modelu Audi Q5 představena
29.09.2016
Škoda Kodiaq má české ceny, startuje od 677.900 Kč
28.09.2016
Test ojetiny: Mercedes-Benz B 180 CDI 7G-DTC – Mercedes se vším všudy
27.09.2016
Ford Kuga nově ve verzi Vignale a ST-Line
26.09.2016
Novi KIA Soul dostane šestnáctistovku T-GDI s výkonem 204 koní
25.09.2016
Omlazené Suzuki S-cross zná české ceny, začínají na 409.900 Kč
24.09.2016
Ford KA+ v prodeji od října za 288.900 Kč
23.09.2016
Škoda Yeti přichází s akčním modelem Trumf
22.09.2016
Test ojetiny: Volkswagen Transporter 2.0 TDI (Long) – duše osobáku a 3 europalety
21.09.2016
Prodej nové Toyoty C-HR spuštěn, české ceny začínají na 489.900 Kč
20.09.2016
Nová Kia Rio 2017 - vše, co potřebujete vědět
19.09.2016
Nová Honda Civic podlehla downsizingu, dostane tříválec
19.09.2016
Srovnávací test Volkswagenu Tiguan: TDI proti TSI
18.09.2016
Nový Volkswagen Amarok a Amarok Canyon oslaví premiéru na IAA
17.09.2016
Volvo V90 Cross Country na oficiálních fotografiích
16.09.2016
Volkswagen Sharan přichází s vrcholným motorem a pohonem všech kol
15.09.2016
Test ojetiny: Ford Focus Kombi 1.5 TDCi – skvělé a hlavně nové auto
14.09.2016
Nové Hyundai i30 půjde ještě více pro Golfu
13.09.2016
Nová generace Volkswagenu Crafter je tady, v prodeji od prosince
12.09.2016
Test: BMW 125d – dieselová propaganda