Studie hybridní čtyřkolky Škody Vision S plně odhalena

vloženo

Předobraz očekávaného nového sedmimístného SUV od Škody - modelu Kodiaq se ukáže v plné své kráse na blížícím se autosalonu v Ženevě konaném počátkem března. Kromě toho bude ve Švýcarsku k vidění Octavia RS 4x4 nebo Fabie Combi ScoutLine.

Studie hybridní čtyřkolky Škody Vision S plně odhalena

Škoda VisionS převádí nový designový jazyk značky do segmentu SUV: Design je viditelně ovlivněn českým kubismem a tradičním českým uměním výroby křišťálového skla. Linie jsou jasné, precizní a ostré. Na markantně konturovaných plochách vytváří hra světla a stínu silné efekty, zvýrazněné zelenou barvou Island.

S délkou 4,70 m, rozvorem 2,79 m, šířkou 1,91 m a výškou 1,68 m je ŠKODA VisionS na silnici nepřehlédnutelná. Automobil, postavený na bázi modulární platformy (MQB) koncernu Volkswagen, je prvním vozem značky ŠKODA se šesti sedaly uspořádanými ve třech řadách.

Další novinkou této studie je její plug-in-hybridní pohon. Vůz akceleruje se systémovým výkonem 165 kW (225 k) z 0 na 100 km/h za 7,4 s a dosahuje maximální rychlosti téměř 200 km/h. Na 100 km jízdy vystačí v normovaném cyklu s 1,9 litry benzinu (45 gramů CO2 na kilometry). ŠKODA VisionS ujede v čistě elektrickém režimu až 50 km, s oběma druhy pohonu ujede na jedno tankování/nabití až 1000 km.



Spalovací motor 1,4 TSI s výkonem 115 kW (156 k) a točivým momentem 250 Nm spolupracuje s elektromotorem o trvalém výkonu 40 kW a maximálním točivém momentu 220 Nm. Ten je integrován do šestistupňové převodovky DSG, která přenáší výkon na přední kola. U zadní nápravy je umístěn druhý elektromotor o výkonu až 85 kW, s maximálním točivým momentem 270 Nm, který pracuje nezávisle na pohonu přední nápravy. Studie má tedy inteligentní pohon všech kol, který se obejde bez mechanického propojení pohonu předních a zadních kol. Mezi všemi třemi motory vládne velice flexibilní souhra: řidič vozu ŠKODA VisionS může volit mezi několika provozními režimy – od čistě elektrického pohonu až po nabíjecí modus, vždy s cílem dosažení maximální efektivity. Li-Ion akumulátory o kapacitě 12,4 kWh jsou uloženy před zadní nápravou.

Na prudce rostoucí množství informací a požadavky pasažérů na online komunikaci odpovídá ŠKODA digitálním propojením automobilů (mobilní služby) a velkoryse velkými displeji pro optimální ovládání vozu a obsluhu infotainmentu každým z šesti cestujících. Cestující na všech sedadlech se mohou k palubní síti připojit mnoha způsoby.



Na letošním autosalonu v Ženevě debutuje také ŠKODA Octavia RS 4×4: ŠKODA zákazníkům nabízí špičkový model řady Octavia v karosářské variantě liftback i kombi s motorem 2,0 TDI o výkonu 135 kW (184 k) a s převodovkou DSG. S touto sportovní a zároveň bezpečnou pohonnou jednotkou je Octavia RS 4×4 ideálním partnerem pro rodinu, práci i volný čas. Z 0 na 100 km/h zrychluje vůz za 7,6 s a dosahuje maximální rychlosti 228 km/h. V kombinovaném jízdním cyklu se spokojí s 4,9 litry nafty na 100 km, což odpovídá 129 g CO2/km (všechny hodnoty platí pro liftback).

Mimořádně hospodárně lze jezdit s vozem ŠKODA Octavia G-TEC: náklady na palivo v současné době činí méně než 4 eura na 100 km. Na přání nyní ŠKODA tento model vybavuje také převodovkou DSG. Motor 1,4 TSI má výkon 81 kW (110 k) a na kilometr vypouští v kombinovaném cyklu méně než 100 gramů CO2. ŠKODA Octavia G-TEC se nabízí ve verzi liftback a kombi.

Rozrůstá se také výbavová řada ScoutLine. K modelu Rapid Spaceback ScoutLine se teď přidává také ŠKODA Fabia Combi ScoutLine s unikátním robustním offroadovým vzhledem, resp. s atraktivními a praktickými prvky výbavy. Zákazníci mohou volit ze tří benzinových motorů o výkonu 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 81 kW (110 k) a tří vznětových motorů o výkonu 55 kW (75 k), 66 kW (90 k) a 77 kW (105 k).


Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Studie hybridní čtyřkolky Škody Vision S plně odhalena Fotografie k článku Studie hybridní čtyřkolky Škody Vision S plně odhalena
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala