Strategie a ambice Citroënu pro období 2010-2015

vloženo

Christian Streiff, president PSA Peugeot Citroën, předložil strategii a ambice skupiny na období let 2010-2015. Do roku 2010 si klade skupina za cíl obnovit růst a rentabilitu, překročit hranici 4 milionů prodaných vozů a upevnit si svoji pozici čísla „1“ v ekologických vozidlech

Strategie a ambice Citroënu pro období 2010-2015 Strategie a ambice Citroënu pro období 2010-2015

Jejím prioritním cílem je stát se do roku 2015 nejkonkurenceschopnějším výrobcem automobilů v Evropě. Skupina plánuje na rok 2010 provozní marži v rozpětí 5,5 až 6%  z obratu a po roce 2010 její trvalý růst, který by v roce 2015 měl dosáhnout rozpětí 6 až 7 %.


PSA Peugeot Citroën si klade za cíl stát se do roku 2015 skupinou s pevnou evropskou základnou a s pravidelným nárůstem zisku, mezinárodním uskupením, zaujímajícím ve všech svých aktivitách přední místa. Faurecia si rovněž činí ambice zařadit se ve všech odvětvích své činnosti na přední místa, Gefco usiluje o prvenství v automobilové logistice a Banque PSA Finance by chtěla upevnit a udržet svoji pozici vzorového příkladu rentability v oboru.

Pokud jde o samotnou výrobu automobilů, Christian Streiff upřesnil cíle projektu CAP do roku 2010 a zveřejnil ambice skupiny do roku 2015 takto:

  • Výrazné zlepšení kvality produktů a služeb: snížení výskytu kvalitativních závad na polovinu, zkrácení doby řešení závad na třetinu, v kvalitě servisu se značky Peugeot a Citroën zařadí do první evropské pětky.
  • Ofenzivní evropský produkt, který zajistí opětovné posílení značky Peugeot a akceleraci rozvoje Citroënu: rozšíření modelových řad obou značek, posílení pozic v růstových segmentech, upevnění  první pozice na trhu užitkových vozů, vývoj modelů „competitive premium“ pro každý segment. Pro období 2007 - 2010 se jen pro Evropu předpokládá uvedení celkem 29 nových modelů s odlišením obou značek. Tyto nové modely by měli zajistit oběma značkám větší podíly na trhu. Pro následující období je také cílem snížit průměrnou dobu existence modelové řady na 3 roky (oproti 4,5 roku v roce 2006).
  • Evropská obchodní ofenziva umožňující prodat v roce 2010 dalších 300 000 vozů: specifická strategie orientovaná na firemní klientelu, specifické akce v rámci prodejní sítě podporující samotný produkt, rentabilnější vynakládání mediálních investic, nová dynamika v přetváření vlastních sítí ve skutečná zisková centra.
  • Plán zvýšení konkurenceschopnosti díky omezení nákladů: snížení garančních nákladů na polovinu, zvyšování produktivity nákupů o 4 až 6 % ročně, snížení fixních nákladů o 30%, zkrácení vývojových lhůt o 30%, snížení logistických nákladů o 10%, od konce roku 2007 plná realizace programu výrobní efektivity „Konvergence“ a zvýšení míry využívání výrobních kapacit o 20 bodů.
    Vysoce konkurenční průmyslový nástroj: zavedení „Výrobního systému PSA“, rozvoj nových flexibilních a variabilních platforem, rozšíření výrobní základny a nákupů v rozvojových zemích, podpora úprav vozidel mimo závod.
  • Mezinárodní ofenziva umožňující skupině prodat v roce 2010 mimo Evropu dalších 400 000 vozů:

V zemích uskupení Společného jihoamerického trhu (Mercosur) skupina předpokládá k danému termínu prodej 400 000 vozů, což znamená zdvojnásobení objemu. V Brazílii se skupina chce zařadit se do první čtyřky automobilového průmyslu. Za tímto účelem uvede skupina na trh 12 nových modelů, posílí síť obou svých značek, urychleně uvolní doplňkové výrobní kapacity, zvýší podíl lokálních nákupů a posílí lokální výzkum a vývoj.

V Číně je ambicí skupiny pro rok 2015 stát se na trhu uznávaným a rentabilním hráčem a prodat do této doby 1 milion vozů. Se zřetelem na tyto cíle skupina k roku 2010 předpokládá spolu se svým partnerem Dongfeng Motor vybudování dalšího průmyslového podniku, omlazení modelových řad Peugeot i Citroën a uvedení 12 nových modelů. Zároveň probíhá realizační studie možnosti vytvoření joint venture s čínským výrobcem Hafei, který by skupině umožnil vytvoření třetí průmyslové základny, tentokrát na jihu země. „Business Unit Chine“ zároveň rozvine centra výzkumu, vývoje a designu a zvýší podíl lokálních nákupů.

V Rusku se skupina soustřeďuje na prodej 100 000 vozů v roce 2010 a na následné dosažení prodejů 300 000 vozů.

  • Celkově výrobní strategie umožní oběma značkám na jejich trzích posílit své pozice v rostoucích segmentech, zejména modelových řad velkoprostorových rodinných vozů, umožní nabídnout model „competitive premium“ v každém segmentu a také již v základním provedením konkurenčně reagovat podle místních potřeb. Skupina rovněž na všech svých trzích uvede 53 nových modelů během 4 let (v rozmezí let 2007 až 2010).
  • A konečně – skupina hodlá upevnit svoji pozici „jedničky“ v ekologických vozech. Cílem je dosáhnout průměrného snížení hodnoty emisí CO2 v Evropě o 10g/km. Za tímto účelem skupina hodlá posílit výzkum a vývoj motorů a realizovat rozsáhlý program hybridních technologií s prodejem hybridních vozidel HDi v roce 2010. Dále plánuje prodat 1 milion v rámci programu Stop & Start od roku 2011. Právě tak skupina rozšíří využívání bionafty (s 30 %ním podílem) a nabídne v závislosti na poptávce na jednotlivých trzích i verzi s pohonem na bioetanol.

Po 4 letech poklesu rentability, zvyšování objemů prodejů a redukce nákladů zahájené programem CAP 2010 umožní zvýšení a udržení provozní marže skupiny. Ta musí v roce dosáhnout hodnoty v rozpětí 5,5 až 6 % obratu a pokračovat v růstu, aby v období 2010-2015 dosáhla rozpětí 6 až 7 %.

Tento strategický plán učiní PSA Peugeot Citroën nejkonkurenceschopnějším výrobcem automobilů v Evropě s trvalým ziskovým růstem a solidním mezinárodním rozvojem. Výrobcem, který posiluje a podporuje zhodnocení investic akcionářů.


 

 

Obrázek: Citroën C3


Zdroj: citroen.cz

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám konstruktéři pomyslnou jízdní baladu servírují. Aktuálně jsme proto nuceni jezdit modelem C5, který patří..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

Autocentral: Test BMW 530d xDrive – Dálniční žehlička kilometrů

BMW řady 5 je auto vyšší střední třídy a patří k oblíbeným manažerským vozům. V pořadu Autocentral se můžete podívat na..