Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství

vloženo

Po 26 letech od svého posledního úspěchu Peugeot popáté v historii vyhrál Dakar. Vůz Peugeot 2008 DKR s pohonem dvou kol dosáhl triumfu díky nejlepší posádce tohoto podniku: Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret.

Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství

Toto vítězství je nejnovější kapitolou značky Peugeot v motorsportu, které zahrnují čtyři vítězství v Dakaru, dosažená v Africe v letech 1987 až 1990, stejně jako úspěchy v nejrůznějších disciplínách, včetně 24 hodin v Le Mans, Pikes Peaku nebo mistrovství světa v rallye (WRC). Toto vítězství se zařadí vysoko v žebříčku úspěchů Peugeotu, který vyhrál při své teprve druhé účasti v Jižní Americe. Do cíle dojely tři vozy PEUGEOT 2008 DKR.

Celkové výsledky by v této podobě nikdy nebyly dosažitelné bez vzájemné spolupráce členů týmu, nebo bez skutečných hrdinů, kteří zůstávají skryti: neúnavných mechaniků.

Cyril Despres, který odjel vynikající soutěž hned při své druhé účasti na čtyřech kolech a podílel se na jednom ze sedmi dojezdů Peugeotu na prvním a druhém místě v etapě, se rovněž stal strážným andělem pro své týmové kolegy a nejednou jim pomohl z nesnází. Tím velmi zapůsobil a přispěl k dakarským legendám o sportovním chování.

„Mr. Dakar“ znovu zaútočil
Dvojice Stéphane Peterhansel a Jean-Paul Cottret ve voze PEUGEOT 2008 DKR č. 302 využila všech svých zkušeností ke zpečetění svého dalšího vítězství na cílové rampě v Rosariu. Není to pouze jejich šesté společné vítězství, ale celkové 12. vítězství Peterhansela - šestinásobného vítěze Dakaru na motocyklu, a to 25 let od jeho prvního triumfu v soutěži. Francouz ještě rozšířil svůj seznam vítězství a zajistil tím, že o jeho postavení jako „Mr. Dakar“ není pochyb.

Elitní tým
Do obavy budící 9500 km dlouhé trasy, ujeté během dvou týdnů napříč Argentinou a Bolívií v extrémních povětrnostních podmínkách a v nadmořských výškách přesahujících 4800 metrů, Team Peugeot Total vyslal tu nejúžasnější sestavu, jaká kdy byla na Dakaru k vidění. K posádkám Stéphane Peterhansel/Jean-Paul Cottret, Carlos Sainz/Lucas Cruz a Cyril Despres/David Castera, jejichž členové se dohromady dělí o 17 vítězství v Dakaru, se při své premiérové účasti na Dakaru připojili devítinásobní mistři světa v rallye Sébastien Loeb a Daniel Elena.

Technická náročnost
Všechny posádky za volanty vozů PEUGEOT 2008 DKR ze sebe vydaly to nejlepší. Technici PEUGEOTu v loňském roce při své první účasti v soutěži v Jižní Americe získali cenná ponaučení a od té doby bez oddechu pracovali na tom, aby vůz zlepšili. Nižšímu, širšímu, delšímu a mnohem výkonnějšímu novému vozu PEUGEOT 2008 DKR netrvalo dlouho, aby plně prokázal svůj potenciál. Vůz zůstal věrný pohonu dvou kol namísto tradičního 4x4 a byl okamžitě snadno ovladatelný na všech typech povrchu, což zdůraznilo účinnost technických řešení, která byla na počátku přijata.

Dva týdny vzestupů a pádů
Posádky Teamu Peugeot Total potvrdily své vedení v soutěži hned od první řádné zkoušky. Sébastien Loeb s využitím svých schopností z tradičních rallye si jako první připsal vítězství ve zkoušce, ale Stéphane Peterhansel a Carlos Sainz byli těsně za ním. V průběhu prvního týdne vozy PEUGEOT 2008 DKR neustále obsazovaly první tři místa v celkovém pořadí zásluhou šesti etapových umístění na prvních dvou místech a dvou na prvních třech místech, což bylo pro celý tým velmi motivující. V této době soutěž dospěla k odpočinkovému dni v Saltě a poté následovalo několik náročných zkoušek ve vysoké nadmořské výšce v Bolívii, kde nejlepší umístění v celkovém pořadí získávali Loeb, Peterhansel a Sainz.

Druhý týden soutěže nabídl další dobrodružství v podobě proměnlivější trasy, kde přibyly častější jízdy mimo cesty a použití navigace při přejezdech přes duny. V tomto nebezpečném terénu řekli sbohem svým nadějím na vítězství Sebastien Loeb a Carlos Sainz kvůli převrácení a mechanické poruše při zkoušce č. 10. Cyril Despres nabral zpoždění již v páté etapě kvůli problému s turbem, a tak to byl Stéphane Peterhansel, který se stal hlavním uchazečem o vítězství pro Team Peugeot Total. Francouz vyhrál rozhodující etapu vedoucí přes proslulé duny Fiambala a v 10. etapě získal pohodlný hodinový náskok v čele závodního pole. Potřeboval tedy jen udržet tento náskok až do cíle.

OHLASY Z TÝMU:
Bruno Famin, ředitel divize Peugeot Sport

Výsledky překonaly naše očekávání, protože jsme sem přijeli ukázat výkonnost našeho vozu. Splnili jsme tento cíl za všech okolností. To ukazuje, že jsme splnili technický úkol, který jsme si stanovili. Zjistili jsme nicméně několik malých mechanických problémů, které nám ukazují, že existuje stále prostor pro vylepšení našeho vozu PEUGEOT 2008 DKR. Jsme maximálně nadšeni z tohoto výsledku a doufáme, že jej příští rok opět potvrdíme - možná s cílem být první, druhý a třetí.

Stéphane Peterhansel (řidič vítězného vozu PEUGEOT 2008 DKR)
Je to pro nás obrovské zadostiučinění. Před startem nebyl takovýto výsledek vůbec jistý. Měl jsem pocit, že tým je stále poněkud mladý, ale ve skutečnosti vše probíhalo mimořádně dobře. Bylo pro nás krásným překvapením vidět, že náš vůz byl v etapách ve stylu WRC mimořádně konkurenceschopný. Během těchto dní jsem se jen snažil zůstat v kontaktu, neboť jsem věděl, že Carlos a Seb jsou rychlejší než já. Jeli jsme čistou soutěž s maximálním útokem v jednom dni, a pak jsme se ocitli v čele závodu s velmi pohodlným odstupem 50 minut s pouhými třemi dny do konce. Pak už šlo jen o to udržet si tento náskok co nejinteligentněji. Když jsem jel svůj úplně první Dakar jako jezdec na motorce, snil jsem o tom, že jednou pojedu za Peugeot. To, že jsem do týmu dostal a zvítězil s ním, je pro mě obrovským zdrojem uspokojení.

Jean-Paul Cottret (spolujezdec ve vítězném voze PEUGEOT 2008 DKR)
Jsme nadšeni, že jsme tento PEUGEOT 2008 DKR dostali na nejvyšší místo na stupních vítězů. Je to obrovská odměna pro celý tým, který dva roky pracoval tak usilovně. Po roce učení jsme nyní dosáhli vítězství. Je to skvělý výsledek, takže obrovské poděkování všem.

Cyril Despres (PEUGEOT 2008 DKR řidič, 7. místo)
Je to velmi pozitivní závěr našeho druhého startu s automobilem. A je vždy uspokojující dostat se do cíle Dakaru. Podařilo se nám zajet několik velmi dobrých zkoušek. A spolu s Davidem jsme si to opravdu zamilovali. Udělali jsme pár chyb, které nechceme opakovat, a zjistili jsme, že v určitých etapách jsme schopni držet tempo s nejlepšími jezdci. To, že se tři vozy PEUGEOT 2008 DKR umístily v nejlepší desítce, je velkým dostiučiněním pro celý tým.

Sébastien Loeb (PEUGEOT 2008 DKR řidič 9.)
Jsem opravdu šťastný, že jsem se dostal do konce! Bylo několik pozitivních a negativních věcí, ale celkově jsme předvedli opravdu dobrý výkon. Udělali jsme několik chyb v etapách, v nichž jsme se necítili tak pohodlně, neboť nám v nich chyběly zkušenosti. Pokud však jde o čistou výkonnost, byli jsme na výši. Doopravdy se nám to líbilo, s výjimkou určitých dní, kdy jsme se s tím tak trochu prali.

Carlos Sainz (PEUGEOT 2008 DKR č. 303)
Chtěl bych pogratulovat celému týmu, zejména Stéphanovi and Jean-Paulovi. Všichni jsme při vývoji vozu PEUGEOT 2008 DKR mimořádně tvrdě pracovali a velmi mě těší, že jsem k této týmové práci mohl přispět. Dosáhnout takového výsledku během dvou let je naprosto nevídané. Je to nesmírně náročný úkol.

  • Vítězství v etapách: 9 ze 13 pro PEUGEOT 2008 DKR (etapy 2, 3, 5 a 13 pro dvojici Loeb/Elena, etapy 4, 6 a 10 pro Peterhansel/Cottret a, etapy 7 a 9 pro Sainz/Cruz).
  • Průběžné vedení: S. Loeb (po etapách 2 až 5 a etapě 7), S. Peterhansel (po etapách 6 a 8 a pak po etapách 10 až 13) a C. Sainz (po etapě 9).
  • Vítězství Stéphana Peterhansela v Dakaru: 1991, 1992, 1993, 1995, 1997, 1998 (s motocykly); 2004, 2005, 2007, 2012, 2013, 2016 (s automobily).

Celkové pořadí - kategorie automobilů:
1. Stéphane Peterhansel (FRA)/Jean-Paul Cottret (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, 45 h 22 min 10 s
2. Nasser Al-Attiyah (QAT)/Matthieu Baumel (FRA), Mini, +34 min 58 s
3. Giniel De Villiers (ZAF)/Dirk Von Zitzewitz (DEU), Toyota, +1 h 02 min 47 s
4. Mikko Hirvonen (FIN)/Michel Perin (FRA), Mini, +1 h 05 min 18 s
5. Leeroy Poulter (ZAF)/Robert Howie (ZAF), Toyota, +1 h 30 min 43 s
7. Cyril Despres (FRA)/David Castera (FRA), PEUGEOT 2008 DKR, + 1 h 49 min 04 s
9. Sébastien Loeb (FRA)/Daniel Elena (MC), PEUGEOT 2008 DKR, +2 h 22 min 09 s


PEUGEOT ČESKÁ REPUBLIKA s.r.o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Peugeot

Fotografie k článku

Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství Fotografie k článku Stéphane Peterhansel aneb Mr. Dakar je sběratelem vítězství
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer