Stav ojetých automobilů je žalostný

vloženo

Koupě ojetého automobilu je rizikovou záležitostí. Například AutoCentrum ESA odmítá při výkupu na tři čtvrtiny nabízených automobilů. Nejčastěji se tak děje z důvodu špatného technického stavu, stočeného tachometru nebo kvůli právním záležitostem.

Stav ojetých automobilů je žalostný Stav ojetých automobilů je žalostný

V prvním čtvrtletí letošního roku odmítla společnost Autocentrum ESA vykoupit 8.160 vozidel, tedy plných 74,3% (k výkupu bylo nabídnuto 10.980 vozidel). Zajímavostí je, že vozidel se stočeným tachometrem bylo zachyceno „pouze“ 18,3%. Za většinou odmítnuní byl špatný technický stav vozu (68%) nebo právní důvody (13%).


Vzhledem k tomu, že podle statistik společností monitorujících stav vozidel na českém trhu je podíl stočených vozidel cca 60%, lze se oprávněně domnívat, že většina vozů se stočeným tachometrem doputuje ke svým zákazníkům prostřednictvím inzerce nebo nákupem v malém autobazaru, který není schopen vozidlo detailně prověřit, případně přímým prodejem mezi občany. Takový prodej je těmito společnostmi hodnocen jako nejvíce rizikový.

Pozitivní zprávou z trhu je příslib Ministerstva dopravy přistoupit nejpozději v příštím roce do systému EUCARIS. Tento systém sdílí informace národních registrů jednotlivých členských států. Stáčení tachometrů a další podvodné praktiky by pak mohlo být složitější. Zároveň by od příštího roku měla být účinná vyhláška, která upravuje postup Stanic technické kontroly při provádění evidenčních kontrol vozidel. Také tato novinka by měla alespoň částečně zamezit podvodům, které se dějí při přihlašování vozidel.

Samotné stáčení tachometrů však nadále zůstane legislativně nepostihnutelné a nabídky na tuto „službu“ tak z internetu a tištěných médií nezmizí. Problematika stočených tachometrů postihuje bez výjimky celý trh s ojetými vozy v ČR, a proto Autocentrum ESA připravuje detailní rozbor situace, na jehož základě připraví, ve spolupráci s odborníky na danou problematiku, návrh řešení.

Nejprodávanějším modelem v Autocentru ESA byla v prvních třech měsících letošního roku Škoda Octavia druhé generace (249 prodaných Octavií z celkových 2.539 vozidel), následována modelem Fabia a Fordem Focus. Vůbec nejžádanější motorizací byla již tradičně pohonná jednotka 1,9 TDI, která byla zastoupena v 333 vozech. Na druhém místě se umístila jednotka 2,0 TDI, která byla ve 199 vozech. Nejprodávanější barvou byla stříbrná (šedá) metalíza. Zákazníci nejvíce žádali karosářskou variantu kombi (1.038 prodaných vozů). Z pohledu paliva vítězily v prodejích naftové motory, které představovaly 57% prodejů. Benzínové motory pak tvořily 42% prodejů a vozy s pohonem LPG, resp. CNG tvořily jedno procento prodejů.


Autocentrum ESA


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Modernizovaná Škoda Superb se dočkala ve Scout, vypadá skvěle

Kromě hybridního pohonu se modernizovaný Superb může pochlubit přepracovanou přední částí, novými světlomety a asistenčními systémy. A největší novinkou je, že konečně nebude chybět oplastované provedení..

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Test: Citroën C5 Aircross BlueHDi 180. Na vlnách modernity

Doba francouzsky houpavého měkkého podvozku nezmizí snad nikdy. V průběhu času se ale změnil přístup, jakým nám..

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

Test ojetiny: Citroën C3 – miláček žen

První generace „cé-trojky“ se dnes řadí k těm levnějším ojetinám. Právě proto se často stává prvním vozem..

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda nabízí první ochutnávku modernizované modelové řady Superb v podobě video-teaseru

Škoda představí svou přepracovanou vlajkovou loď, která bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout. Oficiální..

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Test: Peugeot 508 1.5 BlueHDi - je krásný a jezdí za hubičku

Peugeot 508 je krásný. Ještě aby ne, kráse obětoval hodně. Nehoní se na litry v zavazadelníku ani centimetry v..