Stav ojetých automobilů je žalostný

vloženo

Koupě ojetého automobilu je rizikovou záležitostí. Například AutoCentrum ESA odmítá při výkupu na tři čtvrtiny nabízených automobilů. Nejčastěji se tak děje z důvodu špatného technického stavu, stočeného tachometru nebo kvůli právním záležitostem.

Stav ojetých automobilů je žalostný

V prvním čtvrtletí letošního roku odmítla společnost Autocentrum ESA vykoupit 8.160 vozidel, tedy plných 74,3% (k výkupu bylo nabídnuto 10.980 vozidel). Zajímavostí je, že vozidel se stočeným tachometrem bylo zachyceno „pouze“ 18,3%. Za většinou odmítnuní byl špatný technický stav vozu (68%) nebo právní důvody (13%).

Vzhledem k tomu, že podle statistik společností monitorujících stav vozidel na českém trhu je podíl stočených vozidel cca 60%, lze se oprávněně domnívat, že většina vozů se stočeným tachometrem doputuje ke svým zákazníkům prostřednictvím inzerce nebo nákupem v malém autobazaru, který není schopen vozidlo detailně prověřit, případně přímým prodejem mezi občany. Takový prodej je těmito společnostmi hodnocen jako nejvíce rizikový.

Pozitivní zprávou z trhu je příslib Ministerstva dopravy přistoupit nejpozději v příštím roce do systému EUCARIS. Tento systém sdílí informace národních registrů jednotlivých členských států. Stáčení tachometrů a další podvodné praktiky by pak mohlo být složitější. Zároveň by od příštího roku měla být účinná vyhláška, která upravuje postup Stanic technické kontroly při provádění evidenčních kontrol vozidel. Také tato novinka by měla alespoň částečně zamezit podvodům, které se dějí při přihlašování vozidel.

Samotné stáčení tachometrů však nadále zůstane legislativně nepostihnutelné a nabídky na tuto „službu“ tak z internetu a tištěných médií nezmizí. Problematika stočených tachometrů postihuje bez výjimky celý trh s ojetými vozy v ČR, a proto Autocentrum ESA připravuje detailní rozbor situace, na jehož základě připraví, ve spolupráci s odborníky na danou problematiku, návrh řešení.

Nejprodávanějším modelem v Autocentru ESA byla v prvních třech měsících letošního roku Škoda Octavia druhé generace (249 prodaných Octavií z celkových 2.539 vozidel), následována modelem Fabia a Fordem Focus. Vůbec nejžádanější motorizací byla již tradičně pohonná jednotka 1,9 TDI, která byla zastoupena v 333 vozech. Na druhém místě se umístila jednotka 2,0 TDI, která byla ve 199 vozech. Nejprodávanější barvou byla stříbrná (šedá) metalíza. Zákazníci nejvíce žádali karosářskou variantu kombi (1.038 prodaných vozů). Z pohledu paliva vítězily v prodejích naftové motory, které představovaly 57% prodejů. Benzínové motory pak tvořily 42% prodejů a vozy s pohonem LPG, resp. CNG tvořily jedno procento prodejů.


Autocentrum ESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

27.02.2017
Test: Opel Mokka X 1.4 Turbo je skvělá, kdyby tolik nežrala
25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi