Stav českých autobazarů je alarmující

vloženo

Společnost TÜV NORD Czech začala před více než rokem realizovat ambiciózní projekt certifikace kvality služeb autobazarů. Certifikace, která vycházela z mezinárodních standardů a know-how skupiny TÜV NORD GROUP, měla být jedním z hlavních vodítek pro zákazníky, kde lze bez obav nakoupit ojetý automobil. Ačkoliv firma předpokládala, že přibližně 70% českých autobazarů certifikací neprojde, výsledek byl ještě mnohem horší.

Stav českých autobazarů je alarmující Stav českých autobazarů je alarmující

V prvním kole bylo osloveno s nabídkou certifikace, zahrnující stručný popis metodiky i finanční náročnosti, přibližně 400 českých autobazarů. Několik desítek autobazarů zájem projevilo, nicméně po sdělení detailních podmínek se většina z nich rozhodla certifikaci nepodstoupit. Certifikace prověřuje realizaci obchodních a technických procesů v autobazarech, tedy nákupu, kontroly původu, posouzení stavu, přípravy k prodeji, prodeje, eventuálně oprav použitých silničních vozidel.


Původní záměr celého projektu byl pomoci zákazníkům zorientovat se na trhu s ojetými vozy, a ačkoli jsme neočekávali masivní ohlas, výsledek nás velmi překvapil“, zhodnotil roční působení TÜV NORD Czech na trhu ojetých vozů jednatel společnosti, Ing. Jan Weinfurt. Jednoznačně se potvrdil fakt, že mezi českými autobazary je pouze zlomek těch, kteří náročnou certifikací projdou. „Je to jasné sdělení pro české zákazníky. Až na pár výjimek totiž nemají v České republice jistotu, že nakupují bez rizika“, říká J. Weinfurt.

Mezi největší problémy patří podle společnosti TÜV NORD Czech nedostatečný legislativní rámec, který umožňuje například beztrestné stáčení tachometrů. „Existuje sice názor, že stáčení tachometrů je podvod, a jde tedy o trestný čin. To je však pouze matení veřejnosti. Aby bylo stáčení tachometrů trestné, muselo by se prokázat, že ten, kdo tachometr stočil, tak učinil proto, aby za účelem obohacení – a teď cituji trestní zákoník - uvedl někoho v omyl, využil něčího omylu nebo zamlčel podstatné skutečnosti, a způsobil tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou“, vysvětluje Jan Weinfurt. Podle firmy existuje i mnoho dalších, legislativně neošetřených problematik, které na obchod s ojetými vozy vrhají špatné světlo a umožňují nekalé praktiky. Jde především o vozy, které reálně neexistují, a přesto se objevují v internetové inzerci, absenci minimálních technických požadavků na provozovatele autobazarů, stejně tak jako na jejich finanční zázemí a pojištění proti úpadku. Neexistence volně přístupné databáze o vozidlech, nedokonalý registr vozidel, možnost přihlásit vůz pouze na základě plné moci atd.

TÜV NORD Czech, s.r.o. je inspekční a certifikační společnost působící v České republice od roku 1990. Jako člen skupiny TÜV NORD GROUP s působností ve více než 70 zemích patří k nejvýznamnějším certifikačním autoritám nejen na evropském kontinentu, ale i v celosvětovém měřítku.

V České republice se zaměřuje na certifikace systémů, výrobků a osob, technické posudky a inspekce od materiálů až po technologické celky v různých průmyslových odvětvích, certifikaci dodavatelů a posouzení technologií a vlivu na životní prostředí. Vedle těchto činností provozuje stanice technické kontroly v Praze a Karlových Varech a služby akreditované laboratoře a zkušebny v Brně.

TÜV NORD Czech, s.r.o.

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč
30.09.2017
Na nové Volvo XC40 si připravte minimálně milion
26.09.2017
Kia Stonic má české ceny, startují na částce 349 980 Kč