Stav českých autobazarů je alarmující

vloženo

Společnost TÜV NORD Czech začala před více než rokem realizovat ambiciózní projekt certifikace kvality služeb autobazarů. Certifikace, která vycházela z mezinárodních standardů a know-how skupiny TÜV NORD GROUP, měla být jedním z hlavních vodítek pro zákazníky, kde lze bez obav nakoupit ojetý automobil. Ačkoliv firma předpokládala, že přibližně 70% českých autobazarů certifikací neprojde, výsledek byl ještě mnohem horší.

Stav českých autobazarů je alarmující Stav českých autobazarů je alarmující

V prvním kole bylo osloveno s nabídkou certifikace, zahrnující stručný popis metodiky i finanční náročnosti, přibližně 400 českých autobazarů. Několik desítek autobazarů zájem projevilo, nicméně po sdělení detailních podmínek se většina z nich rozhodla certifikaci nepodstoupit. Certifikace prověřuje realizaci obchodních a technických procesů v autobazarech, tedy nákupu, kontroly původu, posouzení stavu, přípravy k prodeji, prodeje, eventuálně oprav použitých silničních vozidel.


Původní záměr celého projektu byl pomoci zákazníkům zorientovat se na trhu s ojetými vozy, a ačkoli jsme neočekávali masivní ohlas, výsledek nás velmi překvapil“, zhodnotil roční působení TÜV NORD Czech na trhu ojetých vozů jednatel společnosti, Ing. Jan Weinfurt. Jednoznačně se potvrdil fakt, že mezi českými autobazary je pouze zlomek těch, kteří náročnou certifikací projdou. „Je to jasné sdělení pro české zákazníky. Až na pár výjimek totiž nemají v České republice jistotu, že nakupují bez rizika“, říká J. Weinfurt.

Mezi největší problémy patří podle společnosti TÜV NORD Czech nedostatečný legislativní rámec, který umožňuje například beztrestné stáčení tachometrů. „Existuje sice názor, že stáčení tachometrů je podvod, a jde tedy o trestný čin. To je však pouze matení veřejnosti. Aby bylo stáčení tachometrů trestné, muselo by se prokázat, že ten, kdo tachometr stočil, tak učinil proto, aby za účelem obohacení – a teď cituji trestní zákoník - uvedl někoho v omyl, využil něčího omylu nebo zamlčel podstatné skutečnosti, a způsobil tak na cizím majetku škodu nikoli nepatrnou“, vysvětluje Jan Weinfurt. Podle firmy existuje i mnoho dalších, legislativně neošetřených problematik, které na obchod s ojetými vozy vrhají špatné světlo a umožňují nekalé praktiky. Jde především o vozy, které reálně neexistují, a přesto se objevují v internetové inzerci, absenci minimálních technických požadavků na provozovatele autobazarů, stejně tak jako na jejich finanční zázemí a pojištění proti úpadku. Neexistence volně přístupné databáze o vozidlech, nedokonalý registr vozidel, možnost přihlásit vůz pouze na základě plné moci atd.

TÜV NORD Czech, s.r.o. je inspekční a certifikační společnost působící v České republice od roku 1990. Jako člen skupiny TÜV NORD GROUP s působností ve více než 70 zemích patří k nejvýznamnějším certifikačním autoritám nejen na evropském kontinentu, ale i v celosvětovém měřítku.

V České republice se zaměřuje na certifikace systémů, výrobků a osob, technické posudky a inspekce od materiálů až po technologické celky v různých průmyslových odvětvích, certifikaci dodavatelů a posouzení technologií a vlivu na životní prostředí. Vedle těchto činností provozuje stanice technické kontroly v Praze a Karlových Varech a služby akreditované laboratoře a zkušebny v Brně.

TÜV NORD Czech, s.r.o.


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Jak zvládnout cestování autem v parném létě

Venku stoupají teploty každý den. Je vidět, že už je léto v plném proudu a v autě začíná být celkem nesnesitelně. Zvláště pokud vyrážíte na výlet, chatu nebo dovolenou. Velká horka našemu organismu vůbec nesvědčí, proto..

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaný Volkswagen Passat má české ceny, 3/4 milionu nestačí

Modernizovaná osmá generace modelové řady Volkswagen Passat přichází na český trh. Bestseller střední třídy, který..

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Test ojetiny: Opel Corsa - déčko není béčko!

Čtvrtá generace Opelu Corsa s označením D vstoupila na trh v roce 2006. Přesto ani dnes ostudu neudělá. To platí jak po..

SUV Škoda Karoq a Kodiaq získají nové bezpečnostní systémy a efektní nápis na zadních dveřích

SUV Škoda Karoq a Kodiaq získají nové bezpečnostní systémy a efektní nápis na zadních dveřích

Úspěšné modely SUV vstupují do modelového roku 2020 zvýšením úrovně vybavení pro větší bezpečnost a pohodlí. Nově bude..

Modernizovaná Škoda Superb nabízí tři infotainment systémy, dva z nich mají navigaci

Modernizovaná Škoda Superb nabízí tři infotainment systémy, dva z nich mají navigaci

U všech autorizovaných dealerů lze již od konce května 2019 rezervovat modernizovaný Superb. Vlajková loď..