Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2

vloženo

Třetí podnik Mistrovství Evropy v rally potvrdil, že asfalt je pro Subaru Duck Czech National Team domovským povrchem. Posádka Vojtěch Štajf - František Rajnoha na Circuit of Ireland Rally obsadila druhou příčku v klasifikaci ERC2, což jí opět vrátilo do čela průběžného hodnocení seriálu.

Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2

Jaro mělo letos ve střední Evropě pár týdnů zpoždění a nejinak tomu bylo i na britských ostrovech. Právě tam se vydal Subaru Duck Czech National Team za dalším zastavením evropského šampionátu v rally, Circuit of Ireland Rally. Byl z toho nakonec výlet plný dobrodružství, která ale všechna dobře dopadla a byla korunována úspěšným výsledkem. Ale od začátku: „Ještě před startem jsme si užili všelijaké administrativní peripetie, které nás trochu zaskočily, pak na úvodních zkouškách jsme si ještě nebyli zcela jisti rozpisem a navíc v deštivém počasí bylo leckde i spousta vytahaného bláta na cestu,“ popisuje náročný úvod soutěže Vojtěch Štajf. „Hned na prvním testu nás pak postihl defekt a na následující erzetě jsme nedobrzdili do jedné odbočky. Nicméně tentokrát nám zkrátka štěstí přálo – defekt byl na zadním kole a chybku jsem vytvořil na místě, kde bylo dost prostoru se otočit a kde nebyly žádné zídky či příkopy. V obou případech jsme se tedy vyhnuli poškození vozu a stálo nás to vždy pouze několik vteřin ztráty. Drželi jsme přesto druhou příčku za Maďarem Hidegem, naopak až za námi zůstávali naši další rivalové, se kterými jsme soupeřili už na minulých podnicích ME.

Nejvíc mi zatrnulo na páteční městské speciálce. Jak jsme již zmínili v minulé zprávě, při seznamovacích jízdách jsme se po ní pohybovali jen v rámci běžného silničního provozu, navíc jak se pak ukázalo, v tu chvíli na ní nebyly správně vyznačeny ani všechny betonové zábrany, které při ostrém startu trať notně zužovaly. No a my do jedné ze zatáček přijeli trochu více zeširoka a o jednu z těchto zábran jsme v přímém televizním přenosu ulomili kolo a ohnuli rameno. I tentokrát ale vlastně všechno dobře dopadlo, do cíle jsme dojeli jen s minimální ztrátou a v kratičké pauze před druhým průjezdem jsme dokázali auto opravit. Po opravě se nám navíc na této zkoušce povedlo zajet dokonce čas v první desítce absolutního pořadí. Tato příhoda byla pro nás velkým poučením – už víme, že pokud budou příště na některém z testů seznamovací jízdy organizovány takto, musíme si při prvním ostrém průjezdu raději trať opatrně osahat, abychom se vyhnuli podobné nepředvídatelné nepříjemnosti,
“ usmívá se úlevně pražský pilot.

Posádce Vojtěch Štajf - František Rajnoha přes kolizi patřila po první etapě stříbrná příčka v hodnocení ERC2, do druhého dne tak vstoupili plni optimismu. Elán byl znát i na trati, z deseti sobotních rychlostních zkoušek získala česká posádka s vozem Subaru Impreza WRX STI hned čtyři nejrychlejší časy v kategorii ERC2. To znamenalo v této klasifikaci pohodové uhájení celkové stříbrné příčky za Hidegem, v samostatném hodnocení druhé etapy dokonce prvenství! Spokojenost tak byla zcela na místě, v závěru se dokonce na závodníky usmálo i vytoužené slunce. „Nám paradoxně nakonec déšť ani nevadil,“ popisuje Štajf. „Zjistili jsme totiž, že irské asfalty mají větší přilnavost než ty naše, a tak jsme si na nich postupně troufali jet i na mokru pořád odvážněji. V sobotu jsme nasadili středně tvrdou směs a i díky tomu se naše časy zase o něco zlepšili. I rozpis nám seděl velmi dobře, podvozek jsme měli naladěný kvalitně už z českého testu, díky němu jsme se v Severním Irsku postupně sžívali i s místními horizonty. Kupodivu jsme tentokrát na žádném skoku nepřišli o nárazník, jen jsme poškodili ochrannou ližinu podvozku. Ale jinak se vracíme domů s autem téměř netknutým, a to je samozřejmě další pozitivum. Bylo to zkrátka o získávání dalších zkušeností, teď už je nám jasné, že pokud se sem někdy vrátíme, určitě budeme vědět, kde získat další vteřinky, které by nás posunuly v pořadí ještě výše,“ doplňuje jezdec.

Nutno ale přiznat, že už napoprvé se Subaru Duck Czech National Teamu irská mise vydařila. Získaný bodový příděl opět vrátil Štajfa na průběžnou první příčku hodnocení ERC2 o čtyři bodíky před Maďara Botku, a patnáctá příčka celkového pořadí jen pár desítek vteřin od první desítky, to s produkčním vozem také není k zahození. Především si ale tým opět potvrdil, že zejména na asfaltových soutěžích s ním musí soupeři počítat – vždyť tentokrát na Štajfa s Rajnohou nestačili ani místní jezdci s vozy stejné specifikace. A co dál? „Dál máme v plánu všechny asfaltové soutěže mistrovství Evropy, nicméně jak to bude s ostatními, to je zatím ve stádiu řešení. Rádi bychom jeli už teď na Azory, ale v tuto chvíli je cesta do středu Atlantiku nad naše časové i finanční možnosti. Nicméně do Belgie se těšíme určitě, tam bychom rádi na úspěch z Irska navázali. Chtěli bychom moc poděkovat všem partnerům i přátelům za podporu, díky které jsme na ostrovech mohli startovat. Snad jsme očekávání naplnili,“ uzavírá Vojtěch Štajf.


foto:Josef Petrů

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit