Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2

vloženo

Třetí podnik Mistrovství Evropy v rally potvrdil, že asfalt je pro Subaru Duck Czech National Team domovským povrchem. Posádka Vojtěch Štajf - František Rajnoha na Circuit of Ireland Rally obsadila druhou příčku v klasifikaci ERC2, což jí opět vrátilo do čela průběžného hodnocení seriálu.

Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2

Jaro mělo letos ve střední Evropě pár týdnů zpoždění a nejinak tomu bylo i na britských ostrovech. Právě tam se vydal Subaru Duck Czech National Team za dalším zastavením evropského šampionátu v rally, Circuit of Ireland Rally. Byl z toho nakonec výlet plný dobrodružství, která ale všechna dobře dopadla a byla korunována úspěšným výsledkem. Ale od začátku: „Ještě před startem jsme si užili všelijaké administrativní peripetie, které nás trochu zaskočily, pak na úvodních zkouškách jsme si ještě nebyli zcela jisti rozpisem a navíc v deštivém počasí bylo leckde i spousta vytahaného bláta na cestu,“ popisuje náročný úvod soutěže Vojtěch Štajf. „Hned na prvním testu nás pak postihl defekt a na následující erzetě jsme nedobrzdili do jedné odbočky. Nicméně tentokrát nám zkrátka štěstí přálo – defekt byl na zadním kole a chybku jsem vytvořil na místě, kde bylo dost prostoru se otočit a kde nebyly žádné zídky či příkopy. V obou případech jsme se tedy vyhnuli poškození vozu a stálo nás to vždy pouze několik vteřin ztráty. Drželi jsme přesto druhou příčku za Maďarem Hidegem, naopak až za námi zůstávali naši další rivalové, se kterými jsme soupeřili už na minulých podnicích ME.

Nejvíc mi zatrnulo na páteční městské speciálce. Jak jsme již zmínili v minulé zprávě, při seznamovacích jízdách jsme se po ní pohybovali jen v rámci běžného silničního provozu, navíc jak se pak ukázalo, v tu chvíli na ní nebyly správně vyznačeny ani všechny betonové zábrany, které při ostrém startu trať notně zužovaly. No a my do jedné ze zatáček přijeli trochu více zeširoka a o jednu z těchto zábran jsme v přímém televizním přenosu ulomili kolo a ohnuli rameno. I tentokrát ale vlastně všechno dobře dopadlo, do cíle jsme dojeli jen s minimální ztrátou a v kratičké pauze před druhým průjezdem jsme dokázali auto opravit. Po opravě se nám navíc na této zkoušce povedlo zajet dokonce čas v první desítce absolutního pořadí. Tato příhoda byla pro nás velkým poučením – už víme, že pokud budou příště na některém z testů seznamovací jízdy organizovány takto, musíme si při prvním ostrém průjezdu raději trať opatrně osahat, abychom se vyhnuli podobné nepředvídatelné nepříjemnosti,
“ usmívá se úlevně pražský pilot.

Posádce Vojtěch Štajf - František Rajnoha přes kolizi patřila po první etapě stříbrná příčka v hodnocení ERC2, do druhého dne tak vstoupili plni optimismu. Elán byl znát i na trati, z deseti sobotních rychlostních zkoušek získala česká posádka s vozem Subaru Impreza WRX STI hned čtyři nejrychlejší časy v kategorii ERC2. To znamenalo v této klasifikaci pohodové uhájení celkové stříbrné příčky za Hidegem, v samostatném hodnocení druhé etapy dokonce prvenství! Spokojenost tak byla zcela na místě, v závěru se dokonce na závodníky usmálo i vytoužené slunce. „Nám paradoxně nakonec déšť ani nevadil,“ popisuje Štajf. „Zjistili jsme totiž, že irské asfalty mají větší přilnavost než ty naše, a tak jsme si na nich postupně troufali jet i na mokru pořád odvážněji. V sobotu jsme nasadili středně tvrdou směs a i díky tomu se naše časy zase o něco zlepšili. I rozpis nám seděl velmi dobře, podvozek jsme měli naladěný kvalitně už z českého testu, díky němu jsme se v Severním Irsku postupně sžívali i s místními horizonty. Kupodivu jsme tentokrát na žádném skoku nepřišli o nárazník, jen jsme poškodili ochrannou ližinu podvozku. Ale jinak se vracíme domů s autem téměř netknutým, a to je samozřejmě další pozitivum. Bylo to zkrátka o získávání dalších zkušeností, teď už je nám jasné, že pokud se sem někdy vrátíme, určitě budeme vědět, kde získat další vteřinky, které by nás posunuly v pořadí ještě výše,“ doplňuje jezdec.

Nutno ale přiznat, že už napoprvé se Subaru Duck Czech National Teamu irská mise vydařila. Získaný bodový příděl opět vrátil Štajfa na průběžnou první příčku hodnocení ERC2 o čtyři bodíky před Maďara Botku, a patnáctá příčka celkového pořadí jen pár desítek vteřin od první desítky, to s produkčním vozem také není k zahození. Především si ale tým opět potvrdil, že zejména na asfaltových soutěžích s ním musí soupeři počítat – vždyť tentokrát na Štajfa s Rajnohou nestačili ani místní jezdci s vozy stejné specifikace. A co dál? „Dál máme v plánu všechny asfaltové soutěže mistrovství Evropy, nicméně jak to bude s ostatními, to je zatím ve stádiu řešení. Rádi bychom jeli už teď na Azory, ale v tuto chvíli je cesta do středu Atlantiku nad naše časové i finanční možnosti. Nicméně do Belgie se těšíme určitě, tam bychom rádi na úspěch z Irska navázali. Chtěli bychom moc poděkovat všem partnerům i přátelům za podporu, díky které jsme na ostrovech mohli startovat. Snad jsme očekávání naplnili,“ uzavírá Vojtěch Štajf.


foto:Josef Petrů

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2 Fotografie k článku Štajf se vrací z Irské Rallye jako lídr ERC2
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala