Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

vloženo

Po úspěšném vstupu do prestižního Mistrovství Evropy čeká na Subaru Duck Czech National Team další náročný úkol. Posádka Vojtěch Štajf - František Rajnoha zvítězila na lednové rakouské Jänner Rallye v hodnocení ERC2, na nadcházející lotyšské soutěži by však byla dvojice spokojena s umístěním v první pětici této klasifikace.

Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

„V Lotyšsku to pro nás bude velmi náročná soutěž,“ míní Vojtěch Štajf, zkušený čtyřicetiletý jezdec. „Mám sice na svém kontě už dlouhou řádku závodních zkušeností, přesto se ale stále nejjistěji cítím na asfaltových rychlostních zkouškách, které převažují na soutěžích v České republice. V Lotyšsku sice zřejmě nebude na tratích velké množství sněhu, přesto nás pravděpodobně čeká jízda na pneumatikách s dlouhými hřeby, což je pro nás samozřejmě nezvyklé. Na druhou stranu nebudeme muset příliš váhat nad obutím auta tak, jako tomu bývá na asfaltových soutěžích.

Naší letošní prioritou je klasifikace ERC2, proto se chceme i tentokrát nejvíce soustředit na boj se soupeři, přihlášenými právě do tohoto šampionátu. Maďaři Hideg a Botka i Polák Kabacinski závodili už v Rakousku a my tušíme, že mají v plánu celý seriál - všímat si jich tedy budeme o to více. V Lotyšsku bude konkurence mnohem početnější a my očekáváme především rychlou jízdu posádek z Pobaltí, které mají s místními tratěmi dostatek zkušeností. Jak ale budou karty doopravdy rozdány, to naznačí až kvalifikační zkouška a poté samozřejmě první sekce soutěže. Já zůstávám realistou, jsem si dobře vědom skutečnosti, že jsem dosud na Rally Liepāja startoval pouze v roce 2013, kdy jsem navíc soutěž absolvoval s horečkou 39st.C. Víme tedy, jak nastavit auto pro místní podmínky a máme přibližnou představu o charakteru místních tratí, jinak si ale z rychlostních zkoušek pamatuji jen málo. Teď sice také beru antibiotika, ale do startu soutěže bych měl být fit a my budeme moci závodit naplno. Když přidáme kvalitní souhru s mým zkušeným spolujezdcem Františkem Rajnohou, byli bychom v cíli lotyšské soutěže spokojeni s umístěním v první pětici hodnocení ERC2.

Chceme v Lotyšsku prodat své dlouholeté zkušenosti a dělat svým výkonem radost fanouškům, ale i partnerům našeho týmu. Velice si vážíme zejména přízně našeho hlavního partnera, společnosti Subaru ČR. Vždyť vstupujeme už do jedenáctého roku společné spolupráce, a to je v českých poměrech skutečně unikátní. Několik let nám zůstává věrná i společnost APM Automotive, nově nás podporuje také japonská společnost Exedy, zabývající se výrobou spojek.Takováto podpora našich partnerů je pro nás velmi zavazující a my zkrátka i díky tomu toužíme na evropské scéně obstát.Jsme také moc rádi, že nám drží palce i fanoušci - našim facebookovým stránkám jich za poslední měsíce přibylo hned několik stovek. Také kvůli nim jsme se rozhodli udělat na našem osvědčeném voze Subaru alespoň nějakou výraznou změnu - pro Rally Liepāja máme připraven nový design, který bude více odrážet barvy společnosti Subaru Tecnica International (STI). Jsme tedy moc zvědavi, jaký vzbudí nové zbarvení u fanoušků ohlas a doufáme, že se jim bude líbit. Na soutěž už se opravdu těšíme, samozřejmě ale víme, že základním předpokladem úspěchu bude neudělat žádnou jezdeckou chybu a neopustit díky tomu trať,
“ uzavírá s úsměvem popis svých plánů pražský pilot. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha poveze na svém Subaru Impreza WRX STI při Rally Liepāja startovní číslo 12. Češi tak ve startovní listině otevírají seznam posádek bojujících o body v klasifikaci ERC2, kterou průběžně vedou.


subarurallyteam.info

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer