Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

vloženo

Po úspěšném vstupu do prestižního Mistrovství Evropy čeká na Subaru Duck Czech National Team další náročný úkol. Posádka Vojtěch Štajf - František Rajnoha zvítězila na lednové rakouské Jänner Rallye v hodnocení ERC2, na nadcházející lotyšské soutěži by však byla dvojice spokojena s umístěním v první pětici této klasifikace.

Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

„V Lotyšsku to pro nás bude velmi náročná soutěž,“ míní Vojtěch Štajf, zkušený čtyřicetiletý jezdec. „Mám sice na svém kontě už dlouhou řádku závodních zkušeností, přesto se ale stále nejjistěji cítím na asfaltových rychlostních zkouškách, které převažují na soutěžích v České republice. V Lotyšsku sice zřejmě nebude na tratích velké množství sněhu, přesto nás pravděpodobně čeká jízda na pneumatikách s dlouhými hřeby, což je pro nás samozřejmě nezvyklé. Na druhou stranu nebudeme muset příliš váhat nad obutím auta tak, jako tomu bývá na asfaltových soutěžích.

Naší letošní prioritou je klasifikace ERC2, proto se chceme i tentokrát nejvíce soustředit na boj se soupeři, přihlášenými právě do tohoto šampionátu. Maďaři Hideg a Botka i Polák Kabacinski závodili už v Rakousku a my tušíme, že mají v plánu celý seriál - všímat si jich tedy budeme o to více. V Lotyšsku bude konkurence mnohem početnější a my očekáváme především rychlou jízdu posádek z Pobaltí, které mají s místními tratěmi dostatek zkušeností. Jak ale budou karty doopravdy rozdány, to naznačí až kvalifikační zkouška a poté samozřejmě první sekce soutěže. Já zůstávám realistou, jsem si dobře vědom skutečnosti, že jsem dosud na Rally Liepāja startoval pouze v roce 2013, kdy jsem navíc soutěž absolvoval s horečkou 39st.C. Víme tedy, jak nastavit auto pro místní podmínky a máme přibližnou představu o charakteru místních tratí, jinak si ale z rychlostních zkoušek pamatuji jen málo. Teď sice také beru antibiotika, ale do startu soutěže bych měl být fit a my budeme moci závodit naplno. Když přidáme kvalitní souhru s mým zkušeným spolujezdcem Františkem Rajnohou, byli bychom v cíli lotyšské soutěže spokojeni s umístěním v první pětici hodnocení ERC2.

Chceme v Lotyšsku prodat své dlouholeté zkušenosti a dělat svým výkonem radost fanouškům, ale i partnerům našeho týmu. Velice si vážíme zejména přízně našeho hlavního partnera, společnosti Subaru ČR. Vždyť vstupujeme už do jedenáctého roku společné spolupráce, a to je v českých poměrech skutečně unikátní. Několik let nám zůstává věrná i společnost APM Automotive, nově nás podporuje také japonská společnost Exedy, zabývající se výrobou spojek.Takováto podpora našich partnerů je pro nás velmi zavazující a my zkrátka i díky tomu toužíme na evropské scéně obstát.Jsme také moc rádi, že nám drží palce i fanoušci - našim facebookovým stránkám jich za poslední měsíce přibylo hned několik stovek. Také kvůli nim jsme se rozhodli udělat na našem osvědčeném voze Subaru alespoň nějakou výraznou změnu - pro Rally Liepāja máme připraven nový design, který bude více odrážet barvy společnosti Subaru Tecnica International (STI). Jsme tedy moc zvědavi, jaký vzbudí nové zbarvení u fanoušků ohlas a doufáme, že se jim bude líbit. Na soutěž už se opravdu těšíme, samozřejmě ale víme, že základním předpokladem úspěchu bude neudělat žádnou jezdeckou chybu a neopustit díky tomu trať,
“ uzavírá s úsměvem popis svých plánů pražský pilot. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha poveze na svém Subaru Impreza WRX STI při Rally Liepāja startovní číslo 12. Češi tak ve startovní listině otevírají seznam posádek bojujících o body v klasifikaci ERC2, kterou průběžně vedou.


subarurallyteam.info

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má