Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

vloženo

Po úspěšném vstupu do prestižního Mistrovství Evropy čeká na Subaru Duck Czech National Team další náročný úkol. Posádka Vojtěch Štajf - František Rajnoha zvítězila na lednové rakouské Jänner Rallye v hodnocení ERC2, na nadcházející lotyšské soutěži by však byla dvojice spokojena s umístěním v první pětici této klasifikace.

Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska

„V Lotyšsku to pro nás bude velmi náročná soutěž,“ míní Vojtěch Štajf, zkušený čtyřicetiletý jezdec. „Mám sice na svém kontě už dlouhou řádku závodních zkušeností, přesto se ale stále nejjistěji cítím na asfaltových rychlostních zkouškách, které převažují na soutěžích v České republice. V Lotyšsku sice zřejmě nebude na tratích velké množství sněhu, přesto nás pravděpodobně čeká jízda na pneumatikách s dlouhými hřeby, což je pro nás samozřejmě nezvyklé. Na druhou stranu nebudeme muset příliš váhat nad obutím auta tak, jako tomu bývá na asfaltových soutěžích.


Naší letošní prioritou je klasifikace ERC2, proto se chceme i tentokrát nejvíce soustředit na boj se soupeři, přihlášenými právě do tohoto šampionátu. Maďaři Hideg a Botka i Polák Kabacinski závodili už v Rakousku a my tušíme, že mají v plánu celý seriál - všímat si jich tedy budeme o to více. V Lotyšsku bude konkurence mnohem početnější a my očekáváme především rychlou jízdu posádek z Pobaltí, které mají s místními tratěmi dostatek zkušeností. Jak ale budou karty doopravdy rozdány, to naznačí až kvalifikační zkouška a poté samozřejmě první sekce soutěže. Já zůstávám realistou, jsem si dobře vědom skutečnosti, že jsem dosud na Rally Liepāja startoval pouze v roce 2013, kdy jsem navíc soutěž absolvoval s horečkou 39st.C. Víme tedy, jak nastavit auto pro místní podmínky a máme přibližnou představu o charakteru místních tratí, jinak si ale z rychlostních zkoušek pamatuji jen málo. Teď sice také beru antibiotika, ale do startu soutěže bych měl být fit a my budeme moci závodit naplno. Když přidáme kvalitní souhru s mým zkušeným spolujezdcem Františkem Rajnohou, byli bychom v cíli lotyšské soutěže spokojeni s umístěním v první pětici hodnocení ERC2.

Chceme v Lotyšsku prodat své dlouholeté zkušenosti a dělat svým výkonem radost fanouškům, ale i partnerům našeho týmu. Velice si vážíme zejména přízně našeho hlavního partnera, společnosti Subaru ČR. Vždyť vstupujeme už do jedenáctého roku společné spolupráce, a to je v českých poměrech skutečně unikátní. Několik let nám zůstává věrná i společnost APM Automotive, nově nás podporuje také japonská společnost Exedy, zabývající se výrobou spojek.Takováto podpora našich partnerů je pro nás velmi zavazující a my zkrátka i díky tomu toužíme na evropské scéně obstát.Jsme také moc rádi, že nám drží palce i fanoušci - našim facebookovým stránkám jich za poslední měsíce přibylo hned několik stovek. Také kvůli nim jsme se rozhodli udělat na našem osvědčeném voze Subaru alespoň nějakou výraznou změnu - pro Rally Liepāja máme připraven nový design, který bude více odrážet barvy společnosti Subaru Tecnica International (STI). Jsme tedy moc zvědavi, jaký vzbudí nové zbarvení u fanoušků ohlas a doufáme, že se jim bude líbit. Na soutěž už se opravdu těšíme, samozřejmě ale víme, že základním předpokladem úspěchu bude neudělat žádnou jezdeckou chybu a neopustit díky tomu trať,
“ uzavírá s úsměvem popis svých plánů pražský pilot. Posádka Vojtěch Štajf – František Rajnoha poveze na svém Subaru Impreza WRX STI při Rally Liepāja startovní číslo 12. Češi tak ve startovní listině otevírají seznam posádek bojujících o body v klasifikaci ERC2, kterou průběžně vedou.


subarurallyteam.info

Vyhledat vozidla v inzerci: Subaru

Fotografie k článku

Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska Fotografie k článku Štajf s Rajnohou se chystají do Lotyšska
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte