Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat

vloženo

Tuto otázku si položilo už více zájemců o koncernový vůz s turbodieselem pod kapotou: Zvolit Octavii, Superb, nebo Passat 1.9 TDI, když jsou za stejné peníze?

Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Do prvního porovnání jsme vybrali automobily, mezi nimiž váhá řada motoristů, jež se do autobazaru vypraví s 200 000 Kč a otázkou: Zvolit Octavii druhé generace, prostornější Superb první řady, nebo mám snad sáhnout po Passatu, který se stal téměř ikonou? Pojďte s námi hledat odpověď na tuto nelehkou otázku.

Automobily poměří síly v několika disciplínách. Tři vozy, ale v každém kole jen jeden bod. Vozidlo s nevyšším bodovým ziskem v závěru testu vyhrává.

1. SPOLEHLIVOST
Začneme porovnáním parametrů týkajících se zvolených modelů. První představuje spolehlivost. Budeme ji hodnotit na základě tabulek TÜV. Všechny tři testované vozy využívají techniku koncernu Volkswagen, některé problémy je tedy určitě budou spojovat. Najdou se ale i poruchy, které u soupeřů v tomto srovnání nenajdete, nebo se nevyskytují tak často.

V případě Škody Octavia II jsou to závady motoru 1.8 TSI – ten se do Superbu první řady a do Passatu s interním označením 3B3 (výroba mezi lety 2000 a 2005) nemontoval. Zejména Passat je pak znám vůlemi v přední hliníkové nápravě, jež je choulostivější. Superb využívá stejný podvozek, ale přišel na trh až v roce 2001 (Passat v roce 1996, facelift v roce 2000). Přední náprava byla vylepšena v roce 2002, což problémy zcela neodstranilo, životnost se ale prodloužila.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

2. BEZPEČNOST
Pro hodnocení bezpečnosti využijeme výsledky bariérových zkoušek Euro NCAP. Octavia II je absolvovala v roce 2004, Superb o rok dříve. Passat prošel tímto testem v roce 2001.

Všechny tři vozy dostaly za bezpečnost posádky při nárazu čtyři hvězdičky z pěti možných. Výsledek tedy dobrý, nikoli nejlepší. Je jasné, že se žádné K.O. nekoná a rozhodovat se bude na body. Nejméně jich vybojoval Superb – 26. O stupínek lepší byla Octavia II s 27 body a cenné vítězství patří Passatu za 28 bodů (nezaměňovat s vozem před modernizací s označením B4, ten dostal v roce 1997 jen tři hvězdičky za 19 bodů!).

3. DESIGN
Někdo může namítat, že design nelze objektivně posuzovat. Vždyť každému se líbí něco jiného. Ano, je to tak, ale přesto lze tvary automobilu hodnotit. Můžeme se na ně podívat z hlediska módních trendů. Naším vítězem se v tomto případě stává Škoda Octavia II, která působí nejmoderněji. Zaoblené karoserie Superbu a Passatu rozhodně nevypadají špatně a nezapřou určitou nadčasovost, ale Octavia využívající i ostřejších hran je zkrátka víc in.

4. KOMFORT POSÁDKY
Nyní se zaměříme jak na prostornost interiérů, tak zavazadelníků. Zajímat nás bude také odpružení a v neposlední řadě komfortní výbava. To vše má vliv na pohodlí cestujících.

Pokud se zaměříme na prostor pro posádku, asi nikoho vítěz nepřekvapí. Jasně nejvíce totiž nabídne mladoboleslavský Superb. Zavazadelník má však největší Octavia, která nabídne objem 560 litrů. Navíc má výhodu i v karoserii typu liftback. Zadní výklopná stěna zajistí výrazně lepší přístup k přepravovaným věcem, než mohou poskytnout konkurenční sedany. Škoda Superb disponuje zavazadelníkem o objemu 462 litrů, Passat nabídne o 13 litrů více.

Všechny vozy zajistí dobrý komfort odpružení, i když Škoda Octavia má podvozek o něco tužší. Přesto není nepohodlná. Passat a Superb mají ale opravdu komfortní odpružení. Nejpohodlnější je v tomto směru Superb.

Všechny tři vozy mají klimatizaci, centrální zamykání nebo elektrické ovládání oken a zrcátek. Nechybí ani audio, i když v případě Passatu a Superbu už trochu zastaralé. Superb navíc nabídne vyhřívání sedadel. Především je ale nejprostornější a nejpohodlnější, zavazadelník sice nemá největší, ale rozhodně jej můžeme označit za dostatečný. Proto mu patří bod.

5. POHONNÉ JEDNOTKY
Automobily pohánějí úsporné turbodiesely 1.9 TDI. V každém voze je však motor o jiném výkonu. Octavia má pod kapotou agregát disponující výkonem 77 kW. Ten jí zajistí dostatek sil, sportovce ale nečekejte. Pro běžnou jízdu bude tento motor naprosto perfektní i díky vysoké spolehlivosti – nepronásledují jej časté poruchy váhy vzduchu. Spotřeba nafty je sice o něco vyšší než tomu bylo u starších „té-dé-íček,“ ale i tak stále platí za nízkou.

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: autobazar

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit