Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat

vloženo

Tuto otázku si položilo už více zájemců o koncernový vůz s turbodieselem pod kapotou: Zvolit Octavii, Superb, nebo Passat 1.9 TDI, když jsou za stejné peníze?

Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat

Do prvního porovnání jsme vybrali automobily, mezi nimiž váhá řada motoristů, jež se do autobazaru vypraví s 200 000 Kč a otázkou: Zvolit Octavii druhé generace, prostornější Superb první řady, nebo mám snad sáhnout po Passatu, který se stal téměř ikonou? Pojďte s námi hledat odpověď na tuto nelehkou otázku.


Automobily poměří síly v několika disciplínách. Tři vozy, ale v každém kole jen jeden bod. Vozidlo s nevyšším bodovým ziskem v závěru testu vyhrává.

1. SPOLEHLIVOST
Začneme porovnáním parametrů týkajících se zvolených modelů. První představuje spolehlivost. Budeme ji hodnotit na základě tabulek TÜV. Všechny tři testované vozy využívají techniku koncernu Volkswagen, některé problémy je tedy určitě budou spojovat. Najdou se ale i poruchy, které u soupeřů v tomto srovnání nenajdete, nebo se nevyskytují tak často.

V případě Škody Octavia II jsou to závady motoru 1.8 TSI – ten se do Superbu první řady a do Passatu s interním označením 3B3 (výroba mezi lety 2000 a 2005) nemontoval. Zejména Passat je pak znám vůlemi v přední hliníkové nápravě, jež je choulostivější. Superb využívá stejný podvozek, ale přišel na trh až v roce 2001 (Passat v roce 1996, facelift v roce 2000). Přední náprava byla vylepšena v roce 2002, což problémy zcela neodstranilo, životnost se ale prodloužila.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

2. BEZPEČNOST
Pro hodnocení bezpečnosti využijeme výsledky bariérových zkoušek Euro NCAP. Octavia II je absolvovala v roce 2004, Superb o rok dříve. Passat prošel tímto testem v roce 2001.

Všechny tři vozy dostaly za bezpečnost posádky při nárazu čtyři hvězdičky z pěti možných. Výsledek tedy dobrý, nikoli nejlepší. Je jasné, že se žádné K.O. nekoná a rozhodovat se bude na body. Nejméně jich vybojoval Superb – 26. O stupínek lepší byla Octavia II s 27 body a cenné vítězství patří Passatu za 28 bodů (nezaměňovat s vozem před modernizací s označením B4, ten dostal v roce 1997 jen tři hvězdičky za 19 bodů!).

3. DESIGN
Někdo může namítat, že design nelze objektivně posuzovat. Vždyť každému se líbí něco jiného. Ano, je to tak, ale přesto lze tvary automobilu hodnotit. Můžeme se na ně podívat z hlediska módních trendů. Naším vítězem se v tomto případě stává Škoda Octavia II, která působí nejmoderněji. Zaoblené karoserie Superbu a Passatu rozhodně nevypadají špatně a nezapřou určitou nadčasovost, ale Octavia využívající i ostřejších hran je zkrátka víc in.

4. KOMFORT POSÁDKY
Nyní se zaměříme jak na prostornost interiérů, tak zavazadelníků. Zajímat nás bude také odpružení a v neposlední řadě komfortní výbava. To vše má vliv na pohodlí cestujících.

Pokud se zaměříme na prostor pro posádku, asi nikoho vítěz nepřekvapí. Jasně nejvíce totiž nabídne mladoboleslavský Superb. Zavazadelník má však největší Octavia, která nabídne objem 560 litrů. Navíc má výhodu i v karoserii typu liftback. Zadní výklopná stěna zajistí výrazně lepší přístup k přepravovaným věcem, než mohou poskytnout konkurenční sedany. Škoda Superb disponuje zavazadelníkem o objemu 462 litrů, Passat nabídne o 13 litrů více.

Všechny vozy zajistí dobrý komfort odpružení, i když Škoda Octavia má podvozek o něco tužší. Přesto není nepohodlná. Passat a Superb mají ale opravdu komfortní odpružení. Nejpohodlnější je v tomto směru Superb.

Všechny tři vozy mají klimatizaci, centrální zamykání nebo elektrické ovládání oken a zrcátek. Nechybí ani audio, i když v případě Passatu a Superbu už trochu zastaralé. Superb navíc nabídne vyhřívání sedadel. Především je ale nejprostornější a nejpohodlnější, zavazadelník sice nemá největší, ale rozhodně jej můžeme označit za dostatečný. Proto mu patří bod.

5. POHONNÉ JEDNOTKY
Automobily pohánějí úsporné turbodiesely 1.9 TDI. V každém voze je však motor o jiném výkonu. Octavia má pod kapotou agregát disponující výkonem 77 kW. Ten jí zajistí dostatek sil, sportovce ale nečekejte. Pro běžnou jízdu bude tento motor naprosto perfektní i díky vysoké spolehlivosti – nepronásledují jej časté poruchy váhy vzduchu. Spotřeba nafty je sice o něco vyšší než tomu bylo u starších „té-dé-íček,“ ale i tak stále platí za nízkou.

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: autobazar

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

14.01.2018
Akce 7 dní Peugeot již zítra, ušetříte desetitisíce
12.01.2018
Druhá generace Dacie Duster v prodeji, základ stojí stejně
11.01.2018
Test ojetiny: Golf IV – i po letech má co nabídnout
10.01.2018
Lexus RC 300h F Sport je ostrý hybrid, který vám nezakážou
09.01.2018
Hyundai Nexo představen, na vodík ujede 800 km
07.01.2018
Peugeot 308 má nový diesel 1.5 BlueHDi s cenou od 450 000 Kč
05.01.2018
Auto roku 2018 v ČR se obešlo bez překvapení, je jím Škoda Karoq
28.12.2017
Test: Peugeot 3008 GT Line - druhý pokus vyšel na jedničku
26.12.2017
Nová limitovaná série Škody Fabia přináší nejsilnější motorizaci
22.12.2017
Test: Honda Civic 5D 1.0 Turbo VTEC - Vlčí mládě
19.12.2017
Nový Nissan Leaf přijde minimálně na 850 000 Kč
18.12.2017
Test ojetiny: Seat Cordoba: čtyřdveřová baculka
17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku