Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat

vloženo

Tuto otázku si položilo už více zájemců o koncernový vůz s turbodieselem pod kapotou: Zvolit Octavii, Superb, nebo Passat 1.9 TDI, když jsou za stejné peníze?

Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat

Do prvního porovnání jsme vybrali automobily, mezi nimiž váhá řada motoristů, jež se do autobazaru vypraví s 200 000 Kč a otázkou: Zvolit Octavii druhé generace, prostornější Superb první řady, nebo mám snad sáhnout po Passatu, který se stal téměř ikonou? Pojďte s námi hledat odpověď na tuto nelehkou otázku.


Automobily poměří síly v několika disciplínách. Tři vozy, ale v každém kole jen jeden bod. Vozidlo s nevyšším bodovým ziskem v závěru testu vyhrává.

1. SPOLEHLIVOST
Začneme porovnáním parametrů týkajících se zvolených modelů. První představuje spolehlivost. Budeme ji hodnotit na základě tabulek TÜV. Všechny tři testované vozy využívají techniku koncernu Volkswagen, některé problémy je tedy určitě budou spojovat. Najdou se ale i poruchy, které u soupeřů v tomto srovnání nenajdete, nebo se nevyskytují tak často.

V případě Škody Octavia II jsou to závady motoru 1.8 TSI – ten se do Superbu první řady a do Passatu s interním označením 3B3 (výroba mezi lety 2000 a 2005) nemontoval. Zejména Passat je pak znám vůlemi v přední hliníkové nápravě, jež je choulostivější. Superb využívá stejný podvozek, ale přišel na trh až v roce 2001 (Passat v roce 1996, facelift v roce 2000). Přední náprava byla vylepšena v roce 2002, což problémy zcela neodstranilo, životnost se ale prodloužila.

Dovoz aut z Německa do 24 hodin

2. BEZPEČNOST
Pro hodnocení bezpečnosti využijeme výsledky bariérových zkoušek Euro NCAP. Octavia II je absolvovala v roce 2004, Superb o rok dříve. Passat prošel tímto testem v roce 2001.

Všechny tři vozy dostaly za bezpečnost posádky při nárazu čtyři hvězdičky z pěti možných. Výsledek tedy dobrý, nikoli nejlepší. Je jasné, že se žádné K.O. nekoná a rozhodovat se bude na body. Nejméně jich vybojoval Superb – 26. O stupínek lepší byla Octavia II s 27 body a cenné vítězství patří Passatu za 28 bodů (nezaměňovat s vozem před modernizací s označením B4, ten dostal v roce 1997 jen tři hvězdičky za 19 bodů!).

3. DESIGN
Někdo může namítat, že design nelze objektivně posuzovat. Vždyť každému se líbí něco jiného. Ano, je to tak, ale přesto lze tvary automobilu hodnotit. Můžeme se na ně podívat z hlediska módních trendů. Naším vítězem se v tomto případě stává Škoda Octavia II, která působí nejmoderněji. Zaoblené karoserie Superbu a Passatu rozhodně nevypadají špatně a nezapřou určitou nadčasovost, ale Octavia využívající i ostřejších hran je zkrátka víc in.

4. KOMFORT POSÁDKY
Nyní se zaměříme jak na prostornost interiérů, tak zavazadelníků. Zajímat nás bude také odpružení a v neposlední řadě komfortní výbava. To vše má vliv na pohodlí cestujících.

Pokud se zaměříme na prostor pro posádku, asi nikoho vítěz nepřekvapí. Jasně nejvíce totiž nabídne mladoboleslavský Superb. Zavazadelník má však největší Octavia, která nabídne objem 560 litrů. Navíc má výhodu i v karoserii typu liftback. Zadní výklopná stěna zajistí výrazně lepší přístup k přepravovaným věcem, než mohou poskytnout konkurenční sedany. Škoda Superb disponuje zavazadelníkem o objemu 462 litrů, Passat nabídne o 13 litrů více.

Všechny vozy zajistí dobrý komfort odpružení, i když Škoda Octavia má podvozek o něco tužší. Přesto není nepohodlná. Passat a Superb mají ale opravdu komfortní odpružení. Nejpohodlnější je v tomto směru Superb.

Všechny tři vozy mají klimatizaci, centrální zamykání nebo elektrické ovládání oken a zrcátek. Nechybí ani audio, i když v případě Passatu a Superbu už trochu zastaralé. Superb navíc nabídne vyhřívání sedadel. Především je ale nejprostornější a nejpohodlnější, zavazadelník sice nemá největší, ale rozhodně jej můžeme označit za dostatečný. Proto mu patří bod.

5. POHONNÉ JEDNOTKY
Automobily pohánějí úsporné turbodiesely 1.9 TDI. V každém voze je však motor o jiném výkonu. Octavia má pod kapotou agregát disponující výkonem 77 kW. Ten jí zajistí dostatek sil, sportovce ale nečekejte. Pro běžnou jízdu bude tento motor naprosto perfektní i díky vysoké spolehlivosti – nepronásledují jej časté poruchy váhy vzduchu. Spotřeba nafty je sice o něco vyšší než tomu bylo u starších „té-dé-íček,“ ale i tak stále platí za nízkou.

Zobrazit celý článek

Autoweb.cz / foto: autobazar

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat Fotografie k článku Srovnání ojetin za 200 tisíc: Octavia, Superb, Passat
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

18.07.2018
Audi Q8 má českou cenu, dva miliony stačí
16.07.2018
Toyota Auris TS Hybrid - Z říše kontrastů
13.07.2018
Test ojetiny: Ford Fiesta – levný a líbivý
12.07.2018
Toyota C-HR a RAV4 nově v edici Prime, ušetříte až 157 tisíc korun
11.07.2018
Test: Suzuki S-Cross 1.0 Booster je nejracionálnější volbou
03.07.2018
Nissan GT-R50 od Italdesignu má 720 koní
02.07.2018
Na nové Audi A6 zatím 1,5 milionu korun nestačí
28.06.2018
Nový Ford KA+ přijíždí na český trh za cenu od 272 990 Kč
28.06.2018
Tipy pro instalaci tažného zařízení
27.06.2018
Test ojetiny: Fiat Panda – pohledná krabička může být i 4x4
25.06.2018
Honda Civic Type R - Nabroušená katana!
20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech