Šrotovné se vyplatilo jenom v Německu

30. 06. 2009
Sdílet článek

Příspěvek na koupi nového automobilu výměnou za sešrotování starého vozidla, tzv. šrotovné, není v globálním méřítku řešením krize automobilového průmyslu. Vyplynulo to ze studie unijní nadace Eurofound.

Podle statistik se počet nově registrovaných vozidel po zavedení šrotovného zvýšil v meziročním srovnání jen v Německu, Polsku a velmi mírně v Lucembursku. Ve zbývajících 24 unijních zemích naopak klesl.


České šrotovné bude 30 tisíc. Stát se moc nepředá.

Na nákup nového auta přispěje stát nejdříve na podzim 2009, původní majitel zároveň bude muset odevzdat k ekologické likvidaci auto starší deseti let. "Šrotovací" příspěvek na nové auto je nejnižší v okolí.

Český muzeální vozový park s průměrným stářím aut 14 let šrotovné zbaví asi stodvacítek, favoritů a dalšího pojízdného šrotu, u kterého ale není jisté, že se letošního podzimu dožije. Taková auta mají ovšem povětšinou v garážích lidé bez peněz. Ty pak nákup auta dožene hlavně k zadlužení, což v dnešní nejisté době není ideální.

Šrotovné zavedlo v Evropě prozatím Německo, Francie, Kypr, Itálie, Lucembursko, Nizozemsko, Portugalsko, Rakousko, Rumunsko, Španělsko a Slovensko.

Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel


Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Peugeot 3008 má české ceny. Hybrid koupíte za cenu základního Karoqu
Chcete novou Škodu Octavii s dobrou výbavou výhodně? Právě teď máte šanci Neplaťte za elektronickou dálniční známku víc, než musíte Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou

Tipy z autobazarů

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

BMW Řada 5

Rok výroby 2020

701 800 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč

Peugeot 308

Rok výroby 2024

567 999 Kč