Spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group - Nové motory z Douvrinu

vloženo

Společnosti PSA Peugeot Citroën a BMW Group zveřejnily 21. června v Douvrinu projekt vzájemné spolupráce při výrobě nových malých benzinových motorů, jimiž budou osazovány vozy Peugeot, Citroën a Mini.

Ilustrační foto k článku Spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group - Nové motory z Douvrinu Výroba základních částí nových čtyřválcových agregátů bude probíhat v závodě skupiny PSA Peugeot Citroën v Douvrinu (Pas – de – Calais), a to exkluzivně pro oba partnery. Montáž a kompletace motorů pak bude v rukách obou výrobců – pro peugeoty a citroëny právě v Douvrinu, pro BMW Group v Hams Hall ve Velké Británii. Kompletní výroba modulů v Douvrinu bude připravena ke konci roku 2005 v závodě „Francaise de Mécanique“. Modulový princip vychází z vysokého stupně integrace, kterou podtrhuje využití společné výrobní linky pro základní motorové komponenty s tím, že finální montáž může probíhat na jiném místě. Nová výrobní kapacita je dimenzována na denní produkci 2500 motorových jednotek, což představuje optimální využití efektivity, výkonu a návratnosti investice. Krytá část výrobního areálu zaujímá plochu kolem 60 000 čtverečních metrů a proinvestováno na ni bude kolem 330 milionů euro. Nový provoz bude schopen produkovat jeden nový motor každých 26 sekund, a to bez ohledu na konkrétní typ. Při plné kapacitě bude mít závod 1120 zaměstnanců, na které ale ještě čeká 152 000 hodin tréninků a školení. Podnik v Hams Hall bude montovat motory pro budoucí modely Mini. Je situován nedaleko centra BMW Group v Oxfordu, což by se mělo odrazit na kvalitě řízení zejména co se rychlého, včasného a flexibilního řízení dodávek a zásob týče. Do společného projektu je zařazena také metalurgická divize PSA Peugeot Citroën v Charleville a Mulhouse jako dodavatelská organizace odlitků. Začátky spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group se datují už do roku 2002, kdy oba výrobci oznámili záměr společně vyvíjet a vyrábět novou řadu malých, maximálně kvalitních benzinových motorů ve velkých sériích a za přijatelné ceny. Roční plánovaná produkce může dosáhnout až hranice 1 milionu kusů.

Zdroj: CITROËN Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq