Spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group - Nové motory z Douvrinu

vloženo

Společnosti PSA Peugeot Citroën a BMW Group zveřejnily 21. června v Douvrinu projekt vzájemné spolupráce při výrobě nových malých benzinových motorů, jimiž budou osazovány vozy Peugeot, Citroën a Mini.

Ilustrační foto k článku Spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group - Nové motory z Douvrinu Výroba základních částí nových čtyřválcových agregátů bude probíhat v závodě skupiny PSA Peugeot Citroën v Douvrinu (Pas – de – Calais), a to exkluzivně pro oba partnery. Montáž a kompletace motorů pak bude v rukách obou výrobců – pro peugeoty a citroëny právě v Douvrinu, pro BMW Group v Hams Hall ve Velké Británii. Kompletní výroba modulů v Douvrinu bude připravena ke konci roku 2005 v závodě „Francaise de Mécanique“. Modulový princip vychází z vysokého stupně integrace, kterou podtrhuje využití společné výrobní linky pro základní motorové komponenty s tím, že finální montáž může probíhat na jiném místě. Nová výrobní kapacita je dimenzována na denní produkci 2500 motorových jednotek, což představuje optimální využití efektivity, výkonu a návratnosti investice. Krytá část výrobního areálu zaujímá plochu kolem 60 000 čtverečních metrů a proinvestováno na ni bude kolem 330 milionů euro. Nový provoz bude schopen produkovat jeden nový motor každých 26 sekund, a to bez ohledu na konkrétní typ. Při plné kapacitě bude mít závod 1120 zaměstnanců, na které ale ještě čeká 152 000 hodin tréninků a školení. Podnik v Hams Hall bude montovat motory pro budoucí modely Mini. Je situován nedaleko centra BMW Group v Oxfordu, což by se mělo odrazit na kvalitě řízení zejména co se rychlého, včasného a flexibilního řízení dodávek a zásob týče. Do společného projektu je zařazena také metalurgická divize PSA Peugeot Citroën v Charleville a Mulhouse jako dodavatelská organizace odlitků. Začátky spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group se datují už do roku 2002, kdy oba výrobci oznámili záměr společně vyvíjet a vyrábět novou řadu malých, maximálně kvalitních benzinových motorů ve velkých sériích a za přijatelné ceny. Roční plánovaná produkce může dosáhnout až hranice 1 milionu kusů.

Zdroj: CITROËN Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu