Spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group - Nové motory z Douvrinu

vloženo

Společnosti PSA Peugeot Citroën a BMW Group zveřejnily 21. června v Douvrinu projekt vzájemné spolupráce při výrobě nových malých benzinových motorů, jimiž budou osazovány vozy Peugeot, Citroën a Mini.

Ilustrační foto k článku Spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group - Nové motory z Douvrinu Výroba základních částí nových čtyřválcových agregátů bude probíhat v závodě skupiny PSA Peugeot Citroën v Douvrinu (Pas – de – Calais), a to exkluzivně pro oba partnery. Montáž a kompletace motorů pak bude v rukách obou výrobců – pro peugeoty a citroëny právě v Douvrinu, pro BMW Group v Hams Hall ve Velké Británii. Kompletní výroba modulů v Douvrinu bude připravena ke konci roku 2005 v závodě „Francaise de Mécanique“. Modulový princip vychází z vysokého stupně integrace, kterou podtrhuje využití společné výrobní linky pro základní motorové komponenty s tím, že finální montáž může probíhat na jiném místě. Nová výrobní kapacita je dimenzována na denní produkci 2500 motorových jednotek, což představuje optimální využití efektivity, výkonu a návratnosti investice. Krytá část výrobního areálu zaujímá plochu kolem 60 000 čtverečních metrů a proinvestováno na ni bude kolem 330 milionů euro. Nový provoz bude schopen produkovat jeden nový motor každých 26 sekund, a to bez ohledu na konkrétní typ. Při plné kapacitě bude mít závod 1120 zaměstnanců, na které ale ještě čeká 152 000 hodin tréninků a školení. Podnik v Hams Hall bude montovat motory pro budoucí modely Mini. Je situován nedaleko centra BMW Group v Oxfordu, což by se mělo odrazit na kvalitě řízení zejména co se rychlého, včasného a flexibilního řízení dodávek a zásob týče. Do společného projektu je zařazena také metalurgická divize PSA Peugeot Citroën v Charleville a Mulhouse jako dodavatelská organizace odlitků. Začátky spolupráce PSA Peugeot Citroën a BMW Group se datují už do roku 2002, kdy oba výrobci oznámili záměr společně vyvíjet a vyrábět novou řadu malých, maximálně kvalitních benzinových motorů ve velkých sériích a za přijatelné ceny. Roční plánovaná produkce může dosáhnout až hranice 1 milionu kusů.

Zdroj: CITROËN Česká republika

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen


Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou..