Spolupráce Fiat - PSA Peugeot Citroën: představení nových modelů a nová smlouva

vloženo

Sergio Marchionne, člen správní rady společnosti Fiat, Jean-Martin Folz, president skupiny PSA Peugeot Citroën, se sešli s představiteli mezinárodních médií v továrně Sevel v Atessa (Chieti- Italie), což je nejvýznamnější závod na výrobu lehkých užitkových vozů v Evropě, s cílem započít novou etapu partnerství mezi oběma skupinami.

Spolupráce Fiat - PSA Peugeot Citroën: představení nových modelů a nová smlouva Spolupráce se zrodila už v roce 1978 za účelem vývoje jednoho lehkého užitkového modelu a pokračovala pak po další léta velkým obchodním úspěchem, smlouva mezi oběma skupinami byla pak v lednu 2002 prodloužena až do roku 2017. Smlouva definuje způsoby vývoje a výroby dvou nových skupin lehkých užitkových modelů. První skupina modelů se dnes představuje veřejnosti v továrně v italské Atesse. Druhá skupina se začne vyrábět od konce roku 2006 v továrně ve Valenciennes ve Francii, kde se zároveň vyrábějí také velká MPV značek Fiat, Lancia, Peugeot a Citroën.
V březnu 2005 byla podepsána další dohoda obou skupin o vývoji a výrobě třetí skupiny vozů. Jedná se o nové malé dodávky, které se budou vyrábět pod vedením společnosti Tofas a za úzké spolupráce obou společností (PSA a FIAT) ve výrobním závodě v Burse (Turecko). Právě před několika dny započala v továrně v Atesse výroba nové skupiny lehkých užitkových vozů. Jedná se o projekt s názvem X250, do nehož obě společnosti investovaly více než 1,1 mld euro.

Nový Fiat Ducato, Citroën Jumper a Peugeot Boxer navazují na úspěšné modely, které byly po sedm let evropskými leadry ve své kategorii a jichž se celkem vyrobilo přes 2 miliony kusů.
Tyto nové LUV jsou referencí ať už po stránce šíře modelové řady nebo pokud jde o jejich technické parametry : nabízejí větší nákladový prostor, lepší výkony, komfort na vysoké úrovni a nízké provozní nároky. Kromě výše uvedeného prohloubily Fiat et PSA Peugeot Citroën své vztahy ještě podepsáním další výrobní dohody. Od roku 2007 budou montovány převodovky skupiny PSA Peugeot Citroën v továrně společnosti Fiat Auto v Cordobě v Argentině.
Tyto převodovky by se měly stát součástí vozů značek Peugeot a Citroën, které jsou určeny pro jihoamerický trh.
Předpokládaná výroba je 140.000 převodovek/rok a smlouva byla podepsána na deset let.

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.03.2017
Test ojetiny: BMW 320d xDrive – Ojetina? Vážně?!
29.03.2017
Autodrom Most se potýká s existenčními problémy, mohou za to radní města Mostu!
29.03.2017
Škoda Vision E - předobraz elektrického a autonomního Kodiaqu Coupé?
27.03.2017
Hypersport-GT od McLarenu bude nejaerodynamičtějším vozem lidských dějin!
27.03.2017
Test: BMW X1 2.0d xDrive se přizpůsobilo zákazníkům
26.03.2017
Video k testu: Kia Optima SW GT
25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?