Spolupráce Fiat - PSA Peugeot Citroën: představení nových modelů a nová smlouva

vloženo

Sergio Marchionne, člen správní rady společnosti Fiat, Jean-Martin Folz, president skupiny PSA Peugeot Citroën, se sešli s představiteli mezinárodních médií v továrně Sevel v Atessa (Chieti- Italie), což je nejvýznamnější závod na výrobu lehkých užitkových vozů v Evropě, s cílem započít novou etapu partnerství mezi oběma skupinami.

Spolupráce Fiat - PSA Peugeot Citroën: představení nových modelů a nová smlouva Spolupráce se zrodila už v roce 1978 za účelem vývoje jednoho lehkého užitkového modelu a pokračovala pak po další léta velkým obchodním úspěchem, smlouva mezi oběma skupinami byla pak v lednu 2002 prodloužena až do roku 2017. Smlouva definuje způsoby vývoje a výroby dvou nových skupin lehkých užitkových modelů. První skupina modelů se dnes představuje veřejnosti v továrně v italské Atesse. Druhá skupina se začne vyrábět od konce roku 2006 v továrně ve Valenciennes ve Francii, kde se zároveň vyrábějí také velká MPV značek Fiat, Lancia, Peugeot a Citroën.
V březnu 2005 byla podepsána další dohoda obou skupin o vývoji a výrobě třetí skupiny vozů. Jedná se o nové malé dodávky, které se budou vyrábět pod vedením společnosti Tofas a za úzké spolupráce obou společností (PSA a FIAT) ve výrobním závodě v Burse (Turecko). Právě před několika dny započala v továrně v Atesse výroba nové skupiny lehkých užitkových vozů. Jedná se o projekt s názvem X250, do nehož obě společnosti investovaly více než 1,1 mld euro.

Nový Fiat Ducato, Citroën Jumper a Peugeot Boxer navazují na úspěšné modely, které byly po sedm let evropskými leadry ve své kategorii a jichž se celkem vyrobilo přes 2 miliony kusů.
Tyto nové LUV jsou referencí ať už po stránce šíře modelové řady nebo pokud jde o jejich technické parametry : nabízejí větší nákladový prostor, lepší výkony, komfort na vysoké úrovni a nízké provozní nároky. Kromě výše uvedeného prohloubily Fiat et PSA Peugeot Citroën své vztahy ještě podepsáním další výrobní dohody. Od roku 2007 budou montovány převodovky skupiny PSA Peugeot Citroën v továrně společnosti Fiat Auto v Cordobě v Argentině.
Tyto převodovky by se měly stát součástí vozů značek Peugeot a Citroën, které jsou určeny pro jihoamerický trh.
Předpokládaná výroba je 140.000 převodovek/rok a smlouva byla podepsána na deset let.

Zdroj: Citroën Česká republika s. r. o.

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!