Souboj o titul SWRC nabírá ve Španělsku obrátky

vloženo

Napínavý souboj o celkový titul SWRC slibovala španělská rally, poslední a rozhodující soutěž šampionátu. Dva největší favority na celkový titul Hänninena s Tänakem dělily před startem soutěže kolem španělského města Salou pouhé tři body. Boj o celkový triumf nabral nečekaný směr hned po úvodní rychlostní zkoušce první etapy.

Souboj o titul SWRC nabírá ve Španělsku obrátky Páteční skvělý začátek pro Škodu
Tänak havaroval, poškodil vůz a po prvním dni figuroval až na osmé pozici. Hänninen se vyvaroval chyb a byl s vteřinovou ztrátou druhý za vedoucím Al-Attiyahem. Hänninen s Markkulou tak měli po prvním dni nakročeno k vysněnému cíli – titulu mistrů světa. Hermann Gassner hledal se svým novým spolujezdcem Timo Gottschalkem po celý den správný rytmus a udržel šestou příčku.

Španělská rally je nejdelší soutěží celého šampionátu (celkem 406 km) a jako jediná v kalendáři se jede jako kombinace šotoliny a asfaltu. Jízda na obou površích současně čekala na piloty hned úvodní den – dvě rychlostní zkoušky se jely jako čistě šotolinové, v dalších se střídala šotolina s asfaltem. Zároveň byly rozdíly mezi dopolední a odpolední sekcí jako mezi dnem a nocí – dopoledne se na suchých cestách mocně prášilo a všem jezdcům zhoršoval podmínky hustý prach, odpoledne se z nebe spustil vytrvalý déšť a trať proměnil v bláto a navíc se jelo již za tmy, což bylo na šotolinových úsecích velmi riskantní.

Juho Hänninen:Situace se pro nás změnila hned v úvodní zkoušce, ale víme, o co jde. Snažíme se jet hlavou a udržet koncentraci. Do cíle vede ještě dlouhá cesta.

Hermann Gassner:Snažíme se najít vhodný rytmus. Dneska panovaly na trati těžké podmínky - ráno spousta prachu, odpoledne mokro, na závěr jízda na šotolině za tmy. Věříme, že v další fázi na asfaltu zrychlíme.

Sobota - Hänninen živí ve Španělsku šance na titul
Soutěž pokračovala v sobotu druhou etapou s šesti rychlostními zkouškami o délce 143 kilometrů. Den začal nejdelší zkouškou celé soutěže (46km), která se jede dvakrát. Soutěž bude pokračovat až do svého závěru již pouze na asfaltovém povrchu.

Po druhé etapě španělské rally, poslední soutěži letošního šampionátu SWRC, je posádka Red Bull Škoda týmu Hänninen/Markkula blízko celkového zlatého úspěchu. Po absolvovaných ¾ kilometrů figuruje finské duo Fabie Super 2000 na průběžné druhé pozici o 0.4 sekundy za vedoucím Al-Attiyahem na Fordu. Třetí je o dalších 46 sekund Martin Prokop, rovněž na Fordu. Hermann Gassner s Timo Gottschalkem se ve druhé etapě posunuli na pátou příčku.

Druhá etapa španělské rally se jela oproti pátku za stabilních podmínek a krásného slunného počasí. Na trati plné technických pasáží panovaly téměř ideální podmínky a fanoušci si přišly na své zejména při nejdelší zkoušce celé rally s 46 kilometry, která se jela dvakrát. Po havárii Ott Tänaka v páteční úvodní zkoušce se hlavní favorit na titul Juho Hänninen soustředí jen na svůj výkon a dílčí úspěch ve Španělsku podřizuje jedinému cíli – zisku titulu mistra světa. Hermann Gassner se během dnešních šesti rychlostních zkoušek posunul o příčku výše a díky zlepšenému výkonu mu patří před závěrečným dnem pátá pozice.

Juho Hänninen:Jedeme pořád maximálně koncentrovaní s jasným cílem a tak, abychom se vyvarovali jakýchkoliv chyb.

Hermann Gassner: Dnešní den jsme podali zlepšený výkon, podmínky k tomu dnes panovaly o dost přijatelnější než včera. S dnešním výsledkem můžeme být spokojeni.

Španělská rally končí dnes posledními šesti zkouškami o délce 103 kilometrů a dočkáme se tak nového šampiona SWRC.

Škoda/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě