Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

vloženo

Každý, kdo se v zimním období rozhodne vyjet automobilem mimo udržované komunikace, může se dostat do situace, kdy se mu hodí sněhové řetězy. Ve vybraných horských úsecích se lze setkat se značkou nařizující jejich použití za určitých podmínek.

Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

Povinná výbava automobilu obsahuje několik položek, které musí mít motorista vždy ve vozidle. Doporučenou výbavu v podobě sněhových řetězů řada motoristů často přehlíží a pak se nestačí divit, když jim pouze zimní pneumatiky nestačí.


Zimní pneumatiky jsou pro bezpečný pohyb v zimních období naprostý základ, přesto za stížených podmínek, zejména pak v horských oblastech často nestačí. Nabízejí se pak tři možnosti, jak si pomoci. Nejlacinější, ale i nejméně účinnou variantou je použití speciálního spreje „tzv. tekutých řetězů“, které fungují pouze omezeně a po krátkou dobu. Kola po chvíli opět prokluzují. Pokud se dostanete do míst, kde je použití řetězů povinné, sprej není řešením ani z pohledu platných předpisů.

Další variantou jsou návleky na kola, které fungují znatelně lépe. Jistotu však přinášejí až klasické sněhové řetězy. Moderní sněhové řetězy se výrazně jednodušeji nasazují, jsou skladnější a lehčí. Přitom práci odvedou nezřídka lepší, než tomu bylo dříve. I v tomto segmentu totiž probíhá vývoj a firmy vyrábějící sněhové řetězy se snaží nabídnout co nejlepší výrobek.

Sněhové řetězy se vybírají podle několika parametrů. Nejde o  nic složitého a tak si poradí každý motorista. Tím základním parametrem je rozměr kola, na nějž se řetězy nasazují (při koupit Vás bude tedy zajímat zejména rozměr disku). Důležité je také to, zda budete řetězy upevňovat na ocelový disk, nebo na disk z lehké slitiny (tzv. elektron). Lité disky totiž vyžadují takové řetězy, které je nepoškodí. Nabídka sněhových řetězů se liší také podle způsobu nasazení. Některé se přes kolo přetahují, do jiných se pohodlně najede a pak se pouze zapnou. Řetězy montujeme vždy na kola poháněné nápravy.


redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte