Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

vloženo

Každý, kdo se v zimním období rozhodne vyjet automobilem mimo udržované komunikace, může se dostat do situace, kdy se mu hodí sněhové řetězy. Ve vybraných horských úsecích se lze setkat se značkou nařizující jejich použití za určitých podmínek.

Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

Povinná výbava automobilu obsahuje několik položek, které musí mít motorista vždy ve vozidle. Doporučenou výbavu v podobě sněhových řetězů řada motoristů často přehlíží a pak se nestačí divit, když jim pouze zimní pneumatiky nestačí.


Zimní pneumatiky jsou pro bezpečný pohyb v zimních období naprostý základ, přesto za stížených podmínek, zejména pak v horských oblastech často nestačí. Nabízejí se pak tři možnosti, jak si pomoci. Nejlacinější, ale i nejméně účinnou variantou je použití speciálního spreje „tzv. tekutých řetězů“, které fungují pouze omezeně a po krátkou dobu. Kola po chvíli opět prokluzují. Pokud se dostanete do míst, kde je použití řetězů povinné, sprej není řešením ani z pohledu platných předpisů.

Další variantou jsou návleky na kola, které fungují znatelně lépe. Jistotu však přinášejí až klasické sněhové řetězy. Moderní sněhové řetězy se výrazně jednodušeji nasazují, jsou skladnější a lehčí. Přitom práci odvedou nezřídka lepší, než tomu bylo dříve. I v tomto segmentu totiž probíhá vývoj a firmy vyrábějící sněhové řetězy se snaží nabídnout co nejlepší výrobek.

Sněhové řetězy se vybírají podle několika parametrů. Nejde o  nic složitého a tak si poradí každý motorista. Tím základním parametrem je rozměr kola, na nějž se řetězy nasazují (při koupit Vás bude tedy zajímat zejména rozměr disku). Důležité je také to, zda budete řetězy upevňovat na ocelový disk, nebo na disk z lehké slitiny (tzv. elektron). Lité disky totiž vyžadují takové řetězy, které je nepoškodí. Nabídka sněhových řetězů se liší také podle způsobu nasazení. Některé se přes kolo přetahují, do jiných se pohodlně najede a pak se pouze zapnou. Řetězy montujeme vždy na kola poháněné nápravy.


redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.06.2018
Audi A1 - luxusnější sourozenec Pola je tady
19.06.2018
Omlazený Nissan Juke od 400 600 Kč, verze 2017 od 299 900 Kč
18.06.2018
Test ojetiny: Renault Laguna III – nejlevnější ve své třídě
16.06.2018
Nové BMW řady 8 Coupé je krásné a luxusní
08.06.2018
Test: Honda Jazz 1.5 i-VTEC Dynamic - nejpraktičtější malé auto
08.06.2018
Lexus RX L nabídne sedm míst a stále slušný zavazadelník
07.06.2018
Peugeot 508 SW - radikální změna
06.06.2018
Audi Q8 dostalo 39 jízdních asistentů a půjde startovat pomocí mobilu
05.06.2018
Deset věcí, které nevíte o hybridech
04.06.2018
BMW M550d xDrive Touring - neviditelný supersport
01.06.2018
Test ojetiny: Mercedes třídy C – druhá generace ostudu neudělá
31.05.2018
Nová Honda CR-V poskytne více prostoru, komfortu a spoustu moderních technologií
23.05.2018
Modernizovaná Kia Sportage oficiálně představena
22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?