Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

vloženo

Každý, kdo se v zimním období rozhodne vyjet automobilem mimo udržované komunikace, může se dostat do situace, kdy se mu hodí sněhové řetězy. Ve vybraných horských úsecích se lze setkat se značkou nařizující jejich použití za určitých podmínek.

Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

Povinná výbava automobilu obsahuje několik položek, které musí mít motorista vždy ve vozidle. Doporučenou výbavu v podobě sněhových řetězů řada motoristů často přehlíží a pak se nestačí divit, když jim pouze zimní pneumatiky nestačí.


Zimní pneumatiky jsou pro bezpečný pohyb v zimních období naprostý základ, přesto za stížených podmínek, zejména pak v horských oblastech často nestačí. Nabízejí se pak tři možnosti, jak si pomoci. Nejlacinější, ale i nejméně účinnou variantou je použití speciálního spreje „tzv. tekutých řetězů“, které fungují pouze omezeně a po krátkou dobu. Kola po chvíli opět prokluzují. Pokud se dostanete do míst, kde je použití řetězů povinné, sprej není řešením ani z pohledu platných předpisů.

Další variantou jsou návleky na kola, které fungují znatelně lépe. Jistotu však přinášejí až klasické sněhové řetězy. Moderní sněhové řetězy se výrazně jednodušeji nasazují, jsou skladnější a lehčí. Přitom práci odvedou nezřídka lepší, než tomu bylo dříve. I v tomto segmentu totiž probíhá vývoj a firmy vyrábějící sněhové řetězy se snaží nabídnout co nejlepší výrobek.

Sněhové řetězy se vybírají podle několika parametrů. Nejde o  nic složitého a tak si poradí každý motorista. Tím základním parametrem je rozměr kola, na nějž se řetězy nasazují (při koupit Vás bude tedy zajímat zejména rozměr disku). Důležité je také to, zda budete řetězy upevňovat na ocelový disk, nebo na disk z lehké slitiny (tzv. elektron). Lité disky totiž vyžadují takové řetězy, které je nepoškodí. Nabídka sněhových řetězů se liší také podle způsobu nasazení. Některé se přes kolo přetahují, do jiných se pohodlně najede a pak se pouze zapnou. Řetězy montujeme vždy na kola poháněné nápravy.


redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.04.2017
Opel Grandland X - převlečený Peugeot 3008 oficiálně
21.04.2017
Modely ASX a Outlander nově v limitované edici 100 LET
20.04.2017
BMW M4 CS - výkon 460 koní a spotřebu 8,4 litrů
20.04.2017
Test ojetiny: Audi A6 3.0 TDI - s půl milionem do bazaru
19.04.2017
Kia Niro HEV je hybrid na tahání přívěsů
19.04.2017
Nissan Micra má české ceny, čtvrt milionu nestačí
18.04.2017
Test: Subaru Forester 2.0 XT - létající lesník
18.04.2017
Modernizovaná Octavia Scout jezdí komfortně a nezalekne se překážek
17.04.2017
Ford Focus kombi nově za cenu pětidveřového hatchbacku
16.04.2017
Suzuki Ignis - z ošklivé krabice je malé SUV s pohonem 4x4
15.04.2017
Omlazená Škoda Citigo stojí od 218 900 Kč
14.04.2017
Audi R8 Coupé Edition - 200 vozů v barvách Audi Sportu
14.04.2017
Test ojetiny: Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTI (125kW) AT – překvapivě ve formě
13.04.2017
Jeep Grand Cherokee Trackhawk - znáte rychlejší SUV?
12.04.2017
Test: Subaru WRX STi Sport - sedan, co má koule
12.04.2017
Modernizovaná Škoda Rapid zlevnila a má motor 1.0 TSI
11.04.2017
Suzuki Vitara v edici SE je lidové SUV s bohatou výbavou
10.04.2017
Opel Crossland X se slevou 50 tisíc přijde na 309 900 Kč
09.04.2017
Honda Civic Sedan jde do prodeje, půl milionu nestačí
08.04.2017
Mercedes-AMG GLC 63 - zadupávač konkurenčních SUV