Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

vloženo

Každý, kdo se v zimním období rozhodne vyjet automobilem mimo udržované komunikace, může se dostat do situace, kdy se mu hodí sněhové řetězy. Ve vybraných horských úsecích se lze setkat se značkou nařizující jejich použití za určitých podmínek.

Sněhové řetězy povinnost a hlavně jistota

Povinná výbava automobilu obsahuje několik položek, které musí mít motorista vždy ve vozidle. Doporučenou výbavu v podobě sněhových řetězů řada motoristů často přehlíží a pak se nestačí divit, když jim pouze zimní pneumatiky nestačí.

Zimní pneumatiky jsou pro bezpečný pohyb v zimních období naprostý základ, přesto za stížených podmínek, zejména pak v horských oblastech často nestačí. Nabízejí se pak tři možnosti, jak si pomoci. Nejlacinější, ale i nejméně účinnou variantou je použití speciálního spreje „tzv. tekutých řetězů“, které fungují pouze omezeně a po krátkou dobu. Kola po chvíli opět prokluzují. Pokud se dostanete do míst, kde je použití řetězů povinné, sprej není řešením ani z pohledu platných předpisů.

Další variantou jsou návleky na kola, které fungují znatelně lépe. Jistotu však přinášejí až klasické sněhové řetězy. Moderní sněhové řetězy se výrazně jednodušeji nasazují, jsou skladnější a lehčí. Přitom práci odvedou nezřídka lepší, než tomu bylo dříve. I v tomto segmentu totiž probíhá vývoj a firmy vyrábějící sněhové řetězy se snaží nabídnout co nejlepší výrobek.

Sněhové řetězy se vybírají podle několika parametrů. Nejde o  nic složitého a tak si poradí každý motorista. Tím základním parametrem je rozměr kola, na nějž se řetězy nasazují (při koupit Vás bude tedy zajímat zejména rozměr disku). Důležité je také to, zda budete řetězy upevňovat na ocelový disk, nebo na disk z lehké slitiny (tzv. elektron). Lité disky totiž vyžadují takové řetězy, které je nepoškodí. Nabídka sněhových řetězů se liší také podle způsobu nasazení. Některé se přes kolo přetahují, do jiných se pohodlně najede a pak se pouze zapnou. Řetězy montujeme vždy na kola poháněné nápravy.


redakce

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit
11.03.2017
Facelift Nissanu Qashqai se povedl, přijde již v červenci
10.03.2017
Fiat Tipo Kombi – Čechům na míru