Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin

vloženo

Kurz koruny vůči euru dosáhl v minulém týdnu hranice 28,40 Kč. Aktuálně se kurz pohybuje těsně pod hranicí 28,00 Kč, což podle zástupců společnosti AutoESA bude mít viditelný dopad na celkový obchod s ojetými vozy v České republice. Výkupní ceny některých vozidel se zvýšily až o 10 % a zároveň roste poptávka zahraničních zájemců o ojetý vůz z ČR.

Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin

V roce 2014 bylo do České republiky dovezeno přibližně 121 tisíc ojetých vozů ze zahraničí. Vozy ve stáří do 15 let tvořily z celkového objemu 35,6 % (42.824ks) a vozy nad 15 let potom 8,4 % (10.113ks)“, říká Pavel Foltýn, ředitel rozvoje AutoESA a pokračuje: „Domníváme se, že dovozy takto starých vozů budou nyní výrazně omezeny, neboť přestanou být cenově atraktivní. Sekundárním důsledkem této skutečnosti pak může být postupné omlazování vozového parku v ČR“.


Podle Foltýna mohou na nynějším stavu kurzu české měny profitovat majitelé vozidel ve stáří 5-10 let. Ty byly totiž kupovány v situaci, kdy česká měna byla podstatně silnější. „Průměrný kurz eura vůči české koruně byl například v roce 2008 na hodnotě 24,90 Kč. Tedy téměř o 12 % nižší“, říká Foltýn a dodává: „Chce-li tedy někdo prodat vůz vyrobený v těchto letech, je nyní ta nejlepší chvíle“. Podle Foltýna jsou nyní na trhu nejvyšší výkupní ceny právě na vozy ve stáří do 10let. Jeho tvrzení potvrzují i statistiky AutoESA. Podle nich je zřejmý výrazný zájem o nákup vozů ze strany zahraničních zákazníků, pro které je díky aktuálnímu kurzu eura výhodnější nakupovat ojeté vozy v České republice než v zemích eurozóny.

Podle Foltýna se nyní v zemích eurozóny vyplatí kupovat pouze raritní vozy, nebo vozy ve specifikaci, která je na českém trhu nedostupná nebo méně obvyklá. AutoESA proto nyní eviduje vyšší výkupní ceny právě za vozy ve stáří 5 – 10let. „Výkupní cena některých vozidel se zvýšila až o deset procent a zájem klientů prodat vůz je v lednu přibližně o 15 % vyšší než v loňském roce“, komentuje aktuální situaci na trhu Foltýn.

AutoESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte