Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin

vloženo

Kurz koruny vůči euru dosáhl v minulém týdnu hranice 28,40 Kč. Aktuálně se kurz pohybuje těsně pod hranicí 28,00 Kč, což podle zástupců společnosti AutoESA bude mít viditelný dopad na celkový obchod s ojetými vozy v České republice. Výkupní ceny některých vozidel se zvýšily až o 10 % a zároveň roste poptávka zahraničních zájemců o ojetý vůz z ČR.

Slabá koruna ovlivňuje prodej ojetin V roce 2014 bylo do České republiky dovezeno přibližně 121 tisíc ojetých vozů ze zahraničí. Vozy ve stáří do 15 let tvořily z celkového objemu 35,6 % (42.824ks) a vozy nad 15 let potom 8,4 % (10.113ks)“, říká Pavel Foltýn, ředitel rozvoje AutoESA a pokračuje: „Domníváme se, že dovozy takto starých vozů budou nyní výrazně omezeny, neboť přestanou být cenově atraktivní. Sekundárním důsledkem této skutečnosti pak může být postupné omlazování vozového parku v ČR“.

Podle Foltýna mohou na nynějším stavu kurzu české měny profitovat majitelé vozidel ve stáří 5-10 let. Ty byly totiž kupovány v situaci, kdy česká měna byla podstatně silnější. „Průměrný kurz eura vůči české koruně byl například v roce 2008 na hodnotě 24,90 Kč. Tedy téměř o 12 % nižší“, říká Foltýn a dodává: „Chce-li tedy někdo prodat vůz vyrobený v těchto letech, je nyní ta nejlepší chvíle“. Podle Foltýna jsou nyní na trhu nejvyšší výkupní ceny právě na vozy ve stáří do 10let. Jeho tvrzení potvrzují i statistiky AutoESA. Podle nich je zřejmý výrazný zájem o nákup vozů ze strany zahraničních zákazníků, pro které je díky aktuálnímu kurzu eura výhodnější nakupovat ojeté vozy v České republice než v zemích eurozóny.

Podle Foltýna se nyní v zemích eurozóny vyplatí kupovat pouze raritní vozy, nebo vozy ve specifikaci, která je na českém trhu nedostupná nebo méně obvyklá. AutoESA proto nyní eviduje vyšší výkupní ceny právě za vozy ve stáří 5 – 10let. „Výkupní cena některých vozidel se zvýšila až o deset procent a zájem klientů prodat vůz je v lednu přibližně o 15 % vyšší než v loňském roce“, komentuje aktuální situaci na trhu Foltýn.

AutoESA

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.03.2017
Automobilka Tesla ruší produkci svého Model S 60 a 60 D a půjčuje si u investorů! Má snad málo peněz?
24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má