Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory

vloženo

Skupina PSA Peugeot Citroën zahájila ve své továrně v Trémery provoz linky na montáž nového benzínového tříválcového motoru s výkonem 82 koní, který se objeví například v Peugeotu 208. Benzínový tříválec se chlubív porovnání se čtyřválcovými motory o stejném výkonu o 25% nižší spotřebou paliva.

Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory

Skupina PSA Peugeot Citroën se rozhodla postupně renovovat své malé motory. Do výroby se tak dostává nová řada tříválcových motorů, která umožní zvýšit výkonnost motoru a současně snížit emise škodlivin díky zmenšení objemu válců. Nové tříválcové motory jsou kompaktnější, jejich výkon se pohybuje od 68 do 82 k a v porovnání se současnými čtyřválcovými motory o stejném výkonu mají o 25 % nižší spotřebu a emise CO2. Řidič tak ušetří přibližně 1,5 l paliva na 100 km a přitom si zachová optimální potěšení z jízdy.


Tyto nové benzínové tříválcové motory budou použity u budoucího modelu Peugeot 208, který se na trhu objeví v 1. čtvrtletí roku 2012. Ve verzi 1,2 l VTi 82 k budou jeho emise pouhých 104 g/km a ve verzi 1,0 l VTi 68 k jen 99 g/km.

Skupina do tohoto projektu, který byl spuštěn na začátku roku 2008, investovala 717 milionů EUR, z toho 460 milionů EUR na vědu a výzkum. Bylo podáno celkem 52 patentů a do projektu se zapojilo 1 200 inženýrů a techniků. 257 milionů EUR bylo věnováno na průmyslové investice ve východní Francii, především v továrně v Trémery.

Tento nový motor EB, jehož výroba pomalu nabíhá od září 2011, bude vyráběn v továrně v Trémery, jejíž roční potenciální výrobní kapacita je 640.000 motorů. Vznikne tak 500 nových pracovních míst. Továrna v Trémery funguje od roku 1979 a dnes zaměstnává 3 720 osob. S kumulovanou roční výrobou 35 milionů motorů jde o největší továrnu na dieselové motory na světě. V další fázi se tyto nové motory, které byly vyvinuty ve Francii, budou vyrábět v Latinské Americe a v Číně pro místní potřebu a budou představovat základ rozmachu skupiny na mezinárodním poli.

Citroën/ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Citroen

Fotografie k článku

Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory Fotografie k článku Skupina PSA vzkřísila tříválcové motory
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.09.2017
Omlazený Ford Mustang má stále osmiválec a nově 10stupňový automat
18.09.2017
Test: Kia Rio 1.0 T-GDI je univerzálnější, než čekáte
17.09.2017
Nové Audi RS 4 Avant bude rychlé rodinné auto
16.09.2017
Suzuki Swift Sport zhubl a dostal turbomotor
15.09.2017
Citroën C3 Aircross má české ceny, začínají na 309 900 Kč
14.09.2017
Audi Q5 rozšiřuje nabídku motorů o 3.0 V6 TDI
13.09.2017
Nové malé SUV od Fordu se jmenuje EcoSport a může mít pohon všech kol
12.09.2017
Test: BMW 435i xDrive Cabrio - babí léto individuálně
11.09.2017
Hyundai ix20 nekončí, čeští motoristé ho milují
10.09.2017
Kia Picanto X-Line má 100 koní a zvýšený podvozek
09.09.2017
BMW Concept X7 iPerformance - obrovské ledviny a futuristický interiér
08.09.2017
Test ojetiny: Citroën C5 – levný kočár
07.09.2017
Opel Insignia dostane BiTurbo diesel s výkonem 210 koní
06.09.2017
Nový Nissan Leaf se chlubí dojezdem až 378 km na jedno nabití
05.09.2017
Test: Hyundai Santa Fe 2.4 GDi - doopravdy ho chcete?
01.09.2017
Na nové Suzuki Swift čtvrt milionu nestačí, ale může mít pohon 4x4
31.08.2017
Test ojetiny: Hyundai i10 - ve městě jako ryba ve vodě
30.08.2017
Zbrusu nová Dacia Duster bude na oko pořád stejná
27.08.2017
Volkswagen T-Roc – nové SUV s pohonem 4x4 a velkým batohem
24.08.2017
Test ojetiny: Ford C-Max – větší než si myslíte