Skupina PSA Peugeot Citroën zvýšila prodej za první čtvrtletí

vloženo

Ilustrační foto k článku Skupina PSA Peugeot Citroën zvýšila prodej za první čtvrtletí PSA Peugeot Citroën zveřejnila konsolidované hospodářské výsledky, kterých dosáhla za první tři měsíce roku 2004. Obrat skupiny jako celku se ustálil na 13 762 000 Eur, což představuje proti stejnému období roku 2003 mírný pokles o 0,6%. Před rokem ve srovnatelném období dosáhla skupina obratu 13 841 000 Eur. Obrat, kterého PSA Peugeot Citroën dosáhla "automobilovými" aktivitami, činil za první čtvrtletí 2004 - 11 054 milionů Eur, tedy snížení o 1,5%. Mírný vzestup byl zaznamenán u prodeje nových automobilů v celosvětovém měřítku. Prodeje obou značek šly nahoru o 0,3% na 826 300 aut. Evropský automobilový trh zaznamenal v úvodu roku 2004 mírné oživení, které se promítlo do vzrůstu o 3,2%. Prodeje skupiny PSA šly ovšem ještě přes tuto hranici - vzrostly proti prvnímu čtvrtletí roku 2003 o 3,6%. Podíl na evropském automobilovém trhu PSA Peugeot Citroën sice v porovnání s prvními třemi měsíci roku 2003 činil 15% proti loňským 16,9%, ale oproti druhé polovině roku 2003 se dočkal mírného nárůstu (na konci 2003 činil podíl 14,9%). K snížení došlo zejména v západní Evropě. Mimo západní Evropu narostly proti prvnímu čtvrtletí 2003 prodeje nových vozů na 217 300, čili o 32,7% více. Ve střední Evropě a Turecku skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenala navýšení o 18,2% na 54 300 prodaných vozů. Jihoamerický trh rostl v prvních třech měsících o 17,3% na 31 500 prodaných aut. Čínský trh rostl ve sledované období o 39% a Peugeot a Citroën v této části světa prodaly 22900 vozů. V západní Evropě se celkem prodalo za první tři měsíce roku 2004 - 609 000 nových vozů, z toho bylo 317 700 značky Peugeot a 291 300 Citroën (celkem pokles o 7,7%). Ve Francii prodala skupina 182 200 vozů, z nichž bylo 98 200 peugeotů a 84 000 citroënů (pokles o 11%). V ostatních teritoriích světa prodalo PSA 217 300 nových aut - 154 300 značky Peugeot, 63 000 značky Citroën (nárůst o 32,7%). Celosvětové prodeje tak činily 826 300 vozů, z toho 472 100 peugeotů a 354 200 citroënů (+0,3%). Osobních vozů obou značek se celosvětové prodalo 722 000 (-0,7%), z toho peugeotů 421 100 (+1,9%) a citroënů 300 900 (-4,2%). Lehkých užitkových vozů se celosvětově v rámci skupiny PSA prodalo 104 300 (+8%), značka Peugeot prodala 51 000 vozů (+10,4) a Citroën 53 300 (+5,3%). Zdroj: CITROËN ČR, PEUGEOT ČR

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě