Skupina PSA Peugeot Citroën zvýšila prodej za první čtvrtletí

vloženo

Ilustrační foto k článku Skupina PSA Peugeot Citroën zvýšila prodej za první čtvrtletí PSA Peugeot Citroën zveřejnila konsolidované hospodářské výsledky, kterých dosáhla za první tři měsíce roku 2004. Obrat skupiny jako celku se ustálil na 13 762 000 Eur, což představuje proti stejnému období roku 2003 mírný pokles o 0,6%. Před rokem ve srovnatelném období dosáhla skupina obratu 13 841 000 Eur. Obrat, kterého PSA Peugeot Citroën dosáhla "automobilovými" aktivitami, činil za první čtvrtletí 2004 - 11 054 milionů Eur, tedy snížení o 1,5%. Mírný vzestup byl zaznamenán u prodeje nových automobilů v celosvětovém měřítku. Prodeje obou značek šly nahoru o 0,3% na 826 300 aut. Evropský automobilový trh zaznamenal v úvodu roku 2004 mírné oživení, které se promítlo do vzrůstu o 3,2%. Prodeje skupiny PSA šly ovšem ještě přes tuto hranici - vzrostly proti prvnímu čtvrtletí roku 2003 o 3,6%. Podíl na evropském automobilovém trhu PSA Peugeot Citroën sice v porovnání s prvními třemi měsíci roku 2003 činil 15% proti loňským 16,9%, ale oproti druhé polovině roku 2003 se dočkal mírného nárůstu (na konci 2003 činil podíl 14,9%). K snížení došlo zejména v západní Evropě. Mimo západní Evropu narostly proti prvnímu čtvrtletí 2003 prodeje nových vozů na 217 300, čili o 32,7% více. Ve střední Evropě a Turecku skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenala navýšení o 18,2% na 54 300 prodaných vozů. Jihoamerický trh rostl v prvních třech měsících o 17,3% na 31 500 prodaných aut. Čínský trh rostl ve sledované období o 39% a Peugeot a Citroën v této části světa prodaly 22900 vozů. V západní Evropě se celkem prodalo za první tři měsíce roku 2004 - 609 000 nových vozů, z toho bylo 317 700 značky Peugeot a 291 300 Citroën (celkem pokles o 7,7%). Ve Francii prodala skupina 182 200 vozů, z nichž bylo 98 200 peugeotů a 84 000 citroënů (pokles o 11%). V ostatních teritoriích světa prodalo PSA 217 300 nových aut - 154 300 značky Peugeot, 63 000 značky Citroën (nárůst o 32,7%). Celosvětové prodeje tak činily 826 300 vozů, z toho 472 100 peugeotů a 354 200 citroënů (+0,3%). Osobních vozů obou značek se celosvětové prodalo 722 000 (-0,7%), z toho peugeotů 421 100 (+1,9%) a citroënů 300 900 (-4,2%). Lehkých užitkových vozů se celosvětově v rámci skupiny PSA prodalo 104 300 (+8%), značka Peugeot prodala 51 000 vozů (+10,4) a Citroën 53 300 (+5,3%). Zdroj: CITROËN ČR, PEUGEOT ČR

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu
23.10.2018
Seat Terraco je třetím SUV do party
23.10.2018
Škoda Fabia Combi Scoutline představena, oplastování není levné
22.10.2018
Nissan Qashqai dostal nový motor a dvouspojkovou převodovku
18.10.2018
Jaká auta jsou nejspolehlivější? Podle britů to jsou vozy z Japonska
17.10.2018
Luxusní BMW X7 představeno! Je obrovské a bude mít minimálně šestiválec
16.10.2018
Test ojetiny: Škoda Fabia – první generace láká cenou
15.10.2018
Nástupce Škody Rapid se bude jmenovat Scala