Skupina PSA Peugeot Citroën zvýšila prodej za první čtvrtletí

vloženo

Ilustrační foto k článku Skupina PSA Peugeot Citroën zvýšila prodej za první čtvrtletí PSA Peugeot Citroën zveřejnila konsolidované hospodářské výsledky, kterých dosáhla za první tři měsíce roku 2004. Obrat skupiny jako celku se ustálil na 13 762 000 Eur, což představuje proti stejnému období roku 2003 mírný pokles o 0,6%. Před rokem ve srovnatelném období dosáhla skupina obratu 13 841 000 Eur. Obrat, kterého PSA Peugeot Citroën dosáhla "automobilovými" aktivitami, činil za první čtvrtletí 2004 - 11 054 milionů Eur, tedy snížení o 1,5%. Mírný vzestup byl zaznamenán u prodeje nových automobilů v celosvětovém měřítku. Prodeje obou značek šly nahoru o 0,3% na 826 300 aut. Evropský automobilový trh zaznamenal v úvodu roku 2004 mírné oživení, které se promítlo do vzrůstu o 3,2%. Prodeje skupiny PSA šly ovšem ještě přes tuto hranici - vzrostly proti prvnímu čtvrtletí roku 2003 o 3,6%. Podíl na evropském automobilovém trhu PSA Peugeot Citroën sice v porovnání s prvními třemi měsíci roku 2003 činil 15% proti loňským 16,9%, ale oproti druhé polovině roku 2003 se dočkal mírného nárůstu (na konci 2003 činil podíl 14,9%). K snížení došlo zejména v západní Evropě. Mimo západní Evropu narostly proti prvnímu čtvrtletí 2003 prodeje nových vozů na 217 300, čili o 32,7% více. Ve střední Evropě a Turecku skupina PSA Peugeot Citroën zaznamenala navýšení o 18,2% na 54 300 prodaných vozů. Jihoamerický trh rostl v prvních třech měsících o 17,3% na 31 500 prodaných aut. Čínský trh rostl ve sledované období o 39% a Peugeot a Citroën v této části světa prodaly 22900 vozů. V západní Evropě se celkem prodalo za první tři měsíce roku 2004 - 609 000 nových vozů, z toho bylo 317 700 značky Peugeot a 291 300 Citroën (celkem pokles o 7,7%). Ve Francii prodala skupina 182 200 vozů, z nichž bylo 98 200 peugeotů a 84 000 citroënů (pokles o 11%). V ostatních teritoriích světa prodalo PSA 217 300 nových aut - 154 300 značky Peugeot, 63 000 značky Citroën (nárůst o 32,7%). Celosvětové prodeje tak činily 826 300 vozů, z toho 472 100 peugeotů a 354 200 citroënů (+0,3%). Osobních vozů obou značek se celosvětové prodalo 722 000 (-0,7%), z toho peugeotů 421 100 (+1,9%) a citroënů 300 900 (-4,2%). Lehkých užitkových vozů se celosvětově v rámci skupiny PSA prodalo 104 300 (+8%), značka Peugeot prodala 51 000 vozů (+10,4) a Citroën 53 300 (+5,3%). Zdroj: CITROËN ČR, PEUGEOT ČR

Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

22.05.2018
Test ojetiny: Škoda Octavia – druhá generace vládne prodejům
19.05.2018
Extravagantní limuzínu Land Cruiser ocení manažer i farmář
16.05.2018
Škoda prodlužuje slevy na filtry pevných částic
15.05.2018
Rolls-Royce Cullinan je ultra luxusní SUV
14.05.2018
Těchto 10 věcí mějte v autě nad rámec povinné výbavy
12.05.2018
Ford C-Max nově v edici Sport, sportování ale nečekejte
10.05.2018
Test: Hyundai i30 kombi - jak jezdí s benzínovým vrcholem?
09.05.2018
BMW M5 Competition umí stovku za 3,3 sekundy a ekology nepotěší
07.05.2018
Volkswagen Golf GTI TCR jede až 264 km/h
07.05.2018
V čem se liší zimní a letní pneu od těch celoročních?
05.05.2018
Nissan Juke po modernizaci má nové výbavy
04.05.2018
Test ojetiny: Fiat Punto II - nadčasový ital
03.05.2018
BMW 6 Gran Turismo dostalo vznětový čtyřválec, jezdí pod pět litrů
30.04.2018
Test: Lexus NX300h - auto z budoucnosti potěší spotřebou
26.04.2018
Volkswagen Golf Sportsvan nově s výhodnou výbavou Maraton Edition
25.04.2018
Nový Hyundai i20 je chytřejší a bezpečnější
24.04.2018
Ford Fiesta ST má české ceny, půl milionu nestačí
23.04.2018
Toyota Hilux ve speciální edici 2018: Nezničitelná legenda teď s nejvyšší výbavou
18.04.2018
Nové BMW M2 Competition má výkon 410 koní
16.04.2018
Test ojetiny: Hyundai Getz – konkurent Fabie stále v kurzu