Škoda ztrácí v Česku tržní podíl - pořadí značek

vloženo

Tržní podíl automobilky Škoda spadl na domácím trhu za prvních sedm měsíců letošního roku poprvé v historii pod hranici třiceti procent. Dovozovou jedničkou se letos stává Volkswagen, kterému se v prodeji osobních aut daří a loňského leadera Ford odsunuje na druhou příčku. V meziročním srovnání si výtečně vede Renault, Hyundai, Opel, Dacia, Audi, Suzuki a Mitsubishi.

Škoda ztrácí v Česku tržní podíl - pořadí značek
Více než polovina letních prázdnin je za námi a my se teď můžeme podívat, kterým značkám se v Česku za prvních sedm měsíců letošního roku dařilo a kterým ne. Ze statistik registrací nových osobních automobilů a meziročního srovnání je patrná ztráta tržního podílu mladoboleslavské automobilky Škoda, která meziročně ve sledovaném období prodala o 2.074 ks vozidel méně, což představuje ztrátu tržního podílu z 31,8% na 29,7%. Dobře si letos vede druhý Volkswagen, který dokázal oproti loňskému roku prodat od ledna do konce července o 426 osobních automobilů více (8.652 ks) a stal se tak dovozovou jedničkou. Za Volkswagenem skončil na celkově třetím místě Ford, který si meziročně v prodejích pohoršil o 61 automobilů, když dokázal prodat na 8.331 vozidel. Dobře se dařilo čtvrtému Renaultu, který meziročně prodal o 777 osobních aut více (7.663 ks). Pátý Hyundai se pyšní nárůstem prodejů o 1.289 ks (6.570 ks), přičemž sesterské automobilce Kia se na šesté příčce tolik nedařilo. Kia dokázala v meziročním srovnání prodat jen o 42 automobilů více (celkově 4.751 ks). Sedmá příčka stejně jako v loňském roce patří Peugeotu, který si polepšil o 241 ks (4.512 ks). Přes vyšší pokles prodejů (-684 ks) si osmou příčku dokázal udržet Citroën s celkově prodanými 3.232 ks. Na devátou příčku z jedenácté pozice meziročně povyskočil Opel, který dokázal prodat o 852 ks více než v loňském roce (celkově 2.825 ks). Díky modelu Duster můžeme na skokana roku pasovat Dacii, která se na desátou pozici v žebříčku dostala ze šestnáctého místa. Meziročně Dacia prodala o 799 ks automobilů více (celkově 2.462 ks).

Registrace nových OA v ČR za období 1-7/2011
pořadí, značka ks tržní podíl rozdíl
2011 vs 2010 (ks)
 1. Škoda 29.816 29,70% -2.074
 2. Volkswagen 8.652 8,62% 426
 3. Ford 8.331 8,30% -61
 4. Renault 7.663 7,63% 777
 5. Hyundai 6.570 6,54% 1.289
 6. Kia 4.751 4,73% 42
 7. Peugeot 4.512 4,49% 241
 8. Citroën 3.232 3,22% -684
 9. Opel 2.825 2,81% 852
10. Dacia 2.462 2,45% 799

Na jedenácté místo propadla z deváté pozice Toyota, když prodala o 564 ks osobních vozidel méně (2.292 ks). Naopak o jednu pozici si polepšila automobilka Audi, která skončila dvanáctá díky zvýšenému odbytu o 264 ks (2.190 ks). Třinácté BMW si rovněž polepšilo o jednu příčku díky vylepšené bilanci o 77 ks (2.029 ks). Dobře se dařilo rovněž Seatu, který meziročně zvýšil prodej o 198 ks (1.776 ks) a povyskočil ze sedmnácté pozice na čtrnáctou. Patnáctý Mercedes-Benz vylepšil meziroční výsledek o 42 ks, když celkově prodal na 1.722 osobních automobilů. Dobrou bilanci vykázalo Suzuki, které si polepšilo o dvě příčky, když si zákazníci registrovali o 217 ks automobilů více (celkově 1.697 ks). Sedmnáctý Chevrolet si pohoršil o tři příčky, když prodal o 54 ks osobních automobilů méně, což je dáno čekáním na nové modely (Aveo a Orlando). Letos se silně nedaří Fiatu, který se na osmnáctou pozici propadl s krásné desáté příčky. Více než poloviční pokles prodejů o 1.296 ks je dech beroucí. Za vším stojí absence nových modelů, zatím nepomáhá ani akční výbavy ani různá zvýhodnění. Devatenáctou pozici vybojovala i přes propad prodejů o 111 automobilů Nissan, který celkově prodal 1.029 ks. Dvacítku nejúspěšnějších automobilových značek v Česku uzavírá Volvo, které si polepšilo o 73 ks (celkem 1.023 prodaných ks).

Registrace nových OA v ČR za období 1-7/2011
pořadí, značka
ks
tržní podíl
rozdíl
2011 vs 2010 (ks)

11. Toyota
2.292
2,28%
-564
12. Audi
2.190
2,18%
264
13. BMW
2.029
2,02%
77
14. Seat
1.776
1,77%
198
15. Mercedes-Benz
1.722
1,72%
42
16. Suzuki
1.697
1,69%
217
17. Chevrolet
1.669
1,66%
-54
18. Fiat
1.403
1,40%
-1296
19. Nissan
1.029
1,02%
-111
20. Volvo
1.023
1,02%
73

Z dalších automobilek dokázala více než tisícovku osobních vozidel prodat pouze Honda, která s 1.020 prodanými OA skončila na jednadvacátém místě. Z ostatních automobilek si polepšilo dvaadvacáté Mitsubishi (977 ks, +328 ks). Silně si pohoršila Mazda, které se stejně jako Fiatu od počátku roku propadly prodeje o téměř 50%. Mazda tak prodala jen 622 ks vozidel, což je o 618 ks méně než ve stejném období loňského roku. Na tuto skutečnost Mazda již zareagovala plošným snížením pořizovacích cen většiny v Česku prodávaných modelů. Z třetí desítky stojí za zmínku solidní úspěch značky Porsche, která dokázala prodat o 35 ks více automobilů než Alfa Romeo.

Registrace nových OA v ČR za období 1-7/2011
pořadí, značka
ks
tržní podíl
rozdíl
2011 vs 2010 (ks)

21. Honda
1.020
1,02%
-207
22. Mitsubishi
977
0,97%
328
23. Mazda
622
0,62%
-618
24. Subaru
584
0,58%
-86
25. Land Rover
233
0,23%
83
26. Prosche
193
0,19%
22
27. Alfa Romeo
158
0,16%
31
28. Mini
115
0,11%
49
29. Jeep
109
0,11%
-1
30. Lexus
99
0,10%
-36

Celkově v Česku našlo svého nového majitele za prvních sedm měsíců letošní roku na 100.402 osobních automobilů, což je téměř stejně jako v loňském roce, přičemž 58,5% prodaných automobilů pohání benzínový motor a 38,8% dieselový. Zbylá procenta tvoří alternativní pohony (CNG, LPG, E85, Bionafta atd.). Nejžádanější je segment malých automobilů, který ukousl z pomyslného koláče 25,6% tržní podíl. Druhou oblíbenou kategorií je nižší střední třída s tržním podílem 19,8%, přičemž stále roste obliba vozidel střední třídy, kde dosahuje tržní podíl 18,9%. Rostoucí tendenci má rovněž kategorie MPV (13,1%) a SUV (12,80).

Petr Šikl, SDA-CIA

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda ztrácí v Česku tržní podíl - pořadí značek Fotografie k článku Škoda ztrácí v Česku tržní podíl - pořadí značek
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

07.12.2018
Škoda Scala má po oficiální premiéře
06.12.2018
Renault Captur má nový motor 1,3 TCe
04.12.2018
Seat Tarraco v prodeji, české ceny začínají na 762 900 Kč
03.12.2018
Test ojetiny: Chevrolet Kalos – levný konkurent Fabie
20.11.2018
Kia ProCeed: Shooting brake ze Žiliny začal sjíždět z výrobních linek
17.11.2018
Omlazená Kia Optima startuje na 719 980 Kč, elektrifikovaná verze stojí přes milion
16.11.2018
Rodina Toyota Corolla se rozšiřuje o nový sedan
15.11.2018
Test ojetiny: Ford Focus – král zatáček se stále líbí
15.11.2018
Lexus ES 300h míří do Česka. Předprodej nového modelu zahájen
14.11.2018
Buďte vidět, české silnice se noří do tmy
13.11.2018
Test ojetiny: Peugeot 407 – elegantní kabát s lákavou cenovkou
12.11.2018
Víte, co všechno dnes umí nejlepší autokamera?
11.11.2018
Test ojetiny: Ford Fusion 1.4i (video)
08.11.2018
Mitsubishi Space Star má české ceny, v základu přijde na 239 850 Kč
07.11.2018
Jak bude vypadat interiér Škody Scala a jak velký bude mít kufr?
04.11.2018
Nový Peugeot Partner je tady, ceny od 390 000 Kč
01.11.2018
Připravte si 1,2 milionu korun, Cupra Ateca je tady!
31.10.2018
Test ojetiny: Renault Modus – vzácný návštěvník bazaru
30.10.2018
Jak nejlépe připravit auto na zimu a tuhé mrazy?
25.10.2018
Model T-Cross představen, je to nejmenší SUV Volkswagenu