Škoda zahájila výrobu modernizovaného Superbu

V závodě společnosti ŠKODA AUTO v Kvasinách začal sjíždět z výrobní linky modernizovaný model ŠKODA SUPERB. Tři a půl roku po uvedení třetí generace na trh prochází vlajková loď značky ŠKODA rozsáhlou modernizací, především v oblasti technologií a designu. Od debutu prvního moderního modelu ŠKODA SUPERB v roce 2001 představuje tato modelová řada vrchol palety značky ŠKODA, který se etabloval mezi nejprodávanější vozy střední třídy.

Charakteristickými znaky modernizovaného modelu ŠKODA SUPERB je nový přední nárazník a větší maska chladiče s dvojitými lamelami. ŠKODA SUPERB má na pátých dveřích nový, sebevědomě vyhlížející nápis nesoucí jméno automobilky. Tento charakteristický prvek zdobí i nové kompaktní modely ŠKODA SCALA a KAMIQ. Postupně bude zdobit záď všech modelů značky ŠKODA.


Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky, říká: „Naše vlajková loď už 18 let vyvolává nadšení mezi zákazníky na celém světě. Jako jeden z nejlepších a nejoceňovanějších modelů střední třídy je ŠKODA SUPERB už dlouho synonymem prvotřídní kvality. Zahájením výroby této výrazně vylepšené třetí generace, pokračujeme v psaní našeho úspěšného příběhu.“ 

Technickou novinkou modernizované vlajkové lodi jsou full LED matrixové světlomety, které se u sériového modelu značky ŠKODA objevují poprvé. S velkorysou nabídkou prostoru v interiéru a zavazadlovým prostorem o objemu 625 litrů u limuzíny a 660 litrů u verze kombi dosahuje SUPERB i nadále vrcholných hodnot ve své třídě. 

Třetí generace modelu ŠKODA SUPERB, uvedená v roce 2015, svým expresivním designem a skvělou nabídkou prostoru definovala nová měřítka a získala pro značku nové skupiny zákazníků. Nikdy předtím nebyly na design vozu značky ŠKODA kladeny tak vysoké požadavky a stejně tak nikdy nebylo do vývoje modelu zapojenu tolik nových technologií. Nikdy předtím nedisponoval nový vůz tolika „simply clever“ detaily a nikdy předtím nevytvořili vývojáři značky ŠKODA tak velký prostor pro řidiče, cestující a jejich zavazadla. A co víc, celá řada těchto vysoce moderních technologií pro zlepšení bezpečnosti, komfortu a konektivity byla dosud známá jen z vozů vyšších tříd. 

Hned po svém uvedení na trh zvítězila třetí generace modelu ŠKODA SUPERB v mnoha srovnávacích testech, přičemž se prosadila i proti vozům z vyšších segmentů. V roce 2016 byla vlajková loď značky zvolena do shortlistu soutěží „Car of the Year 2016“ (COTY) a „World Car of the Year 2016“ (WCOTY). Obě ocenění patří mezi nejprestižnější mezinárodní ceny v automobilovém průmyslu. V České republice získal vůz ŠKODA SUPERB titul „Auto roku“ a ŠKODA SUPERB COMBI pak i cenu „Red Dot Design Award“ za svůj vynikající design. Třetí generace vrcholného modelu již získala více než 30 mezinárodních ocenění od odborných médií. 

Spolu s velkým obchodním úspěchem palety vozů SUV patří ŠKODA SUPERB mezi mimořádně úspěšné modely značky. Mimořádně oblíbená je limuzína ŠKODA SUPERB i model ŠKODA SUPERB COMBI v Německu, kde bylo v loňském roce zákazníkům dodáno 19 200 vozů, stejně jako ve Velké Británii (8 600), Polsku (8 000), Turecku (7 700) a v České republice (5 300). 

Vizuálně i technologicky zdokonalená verze modelu ŠKODA SUPERB měla svou světovou premiéru v květnu 2019 v rámci IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě, jež společnost ŠKODA AUTO podporuje jako hlavní sponzor. ŠKODA současně představila také nový model ŠKODA SUPERB iV s plug-in-hybridním pohonem, s nímž automobilka vykročila do éry elektromobility. Úspěšnou rodinu vozů ŠKODA SUPERB také poprvé rozšířila nová verze ŠKODA SUPERB SCOUT s offroadovými prvky. 

Všechny varianty této vrcholné modelové řady vyrábí ŠKODA v moderním závodě v Kvasinách. Ještě v letošním roce tam bude zahájena i výroba modelu SUPERB iV s plug-in-hybridním pohonem. V Kvasinách, kde ŠKODA vyrábí také svá SUV, sjelo z linky v roce 2018 více než 300 000 vozů během jednoho roku. ŠKODA v tomto závodě zaměstnává zhruba 9 000 zaměstnanců. 

Název SUPERB – synonymem kvality a komfortu už od roku 1934 
Úspěšná historie modelové řady SUPERB začala v roce 1934 vozem ŠKODA 640 SUPERB. Název je odvozen z latinského slova „superbus“, což znamená „hezký“, „vynikající“ nebo „překrásný“. Od té doby je jméno SUPERB synonymem vrcholných modelů značky ŠKODA a luxusní limuzíny značky zdobil až do roku 1949. 

V roce 2001, deset let po vstupu do koncernu Volkswagen, česká značka toto tradiční jméno opět oživila a s první novodobou generací modelu ŠKODA SUPERB se vrátila do střední třídy. Tehdy tato třetí modelová řada po modelech ŠKODA OCTAVIA a ŠKODA FABIA zákazníky přesvědčila moderní technikou a bohatou nabídkou prostoru. 

V roce 2008 měla na ženevském autosalonu světovou premiéru druhá generace modelu ŠKODA SUPERB. Nový model zaujal ještě větší nabídkou prostoru, elegantním vzhledem a nejvyšší kvalitou zpracování. Kromě toho byl vůz ŠKODA SUPERB poprvé k dispozici také s pohonem všech kol. V roce 2009 pak následovala praktická ŠKODA SUPERB COMBI. 

V roce 2015 definovala česká automobilka nová měřítka aktuální verzí modelu ŠKODA SUPERB. Za pouhé čtyři roky bylo vyrobeno půl milionu vozů třetí generace tohoto modelu. Z toho 358 200 vozů bylo vyrobeno v závodě v Kvasinách. Od doby, kdy se model začal vyrábět, přibyla čtyři další výrobní místa – Aurangabád (Indie), Nan-ťing (Čína), Usť-Kamenogorsk (Kazachstán) a Solomonovo (Ukrajina). 

ŠKODA SUPERB se dnes v celoevropském měřítku řadí mezi nejúspěšnější automobily střední třídy a má velký podíl na trvalém růstovém kurzu značky ŠKODA. Výrobní čísla modelu ŠKODA SUPERB podtrhují úspěch vlajkové lodi značky. První generace byla vyrobena v počtu 136 100 vozů. V letech 2008 až 2015 bylo vyrobeno celkem 618 500 vozů modelu ŠKODA SUPERB druhé generace. Od zahájení výroby třetí generace v březnu 2015 bylo vyrobeno 500 000 vozů. Celkem tedy z linek sjelo zhruba 1,25 milionů vozů tohoto vrcholného modelu značky ŠKODA. 


Nabídka vozidel na prodej

Zobrazit více vozidel

Fotogalerie

redakce

Mohlo by vás zajímat


Nejnovější články


Nejčtenější články měsíce

Top
Nový Ford Mustang v prodeji. Základ za 1,6 milionu korun má osmiválec
Test: MG5 Electric – kombi z Činy, které nahání hrůzu evropským automobilkám Test: Honda ZR-V je miliónové SUV s výborným hybridem a neuvěřitelnou spotřebnou Test: Mazda 3 e-SKYACTIV X 186 - řidičsky zajímavý hatchback napěchovaný elektronikou Test: Kia Stonic 1.2 DPI - moc nejede, ale nic lepšího neseženete

Tipy z autobazarů

Audi A4

Rok výroby 2011

217 777 Kč

Nissan Navara

Rok výroby 2018

529 900 Kč

Volkswagen Touran

Rok výroby 2017

499 900 Kč

Mercedes-Benz Třídy S

Rok výroby 2017

999 000 Kč