Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia

vloženo

Jubilejní vůz v podobě bílé Škody Fabie GreenLine sjela dnes z pásu v hlavním výrobním závodě automobilky Škoda v Mladé Boleslavi. Mimořádně efektivní a tím i ekologickou variantu modelu Fabia si objednal zákazník z Německa.

Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia Kompaktní vůz české automobilky je na trhu od roku 1999. Celkem bylo dosud vyrobeno 1 788.063 vozů Škoda Fabia první generace a dalších 1 211.937 vozů Škoda Fabia druhé generace. Fabia je tak spolu s modelem Octavia jedním z nejúspěšnějších modelů české automobilky. V samotném roce 2011 se celosvětový počet dodávek zákazníkům zvýšil o více než 16 procent na zhruba 267.000 vozů řady Fabia. Tento model tak představuje více než čtvrtinu celosvětových prodejů značky.

Fabia má velký podíl na úspěchu značky Škoda v historii a hraje důležitou roli také v naší Růstové strategii 2018,“ podtrhl předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Vůz byl před zhruba 13 lety, jakožto tehdy třetí modelová řada, dalším milníkem pro naši společnost. Od té doby nejen že jsme vyrobili tři miliony vozů Škoda Fabia, ale za stejnou dobu zdvojnásobili i roční odbyt celé naší modelové palety. Tato čísla působivě dokazují úspěch modelu na mezinárodním trhu a rozvoj značky,“ dodává Vahland.

Škoda Fabia se v současnosti vyrábí v České republice, Číně, Rusku a Indii a prodává se ve 103 zemích celého světa. Od roku 2007 nabízí Škoda tento malý vůz i v ekologické verzi GreenLine. Díky technologickým novinkám, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie, spotřebuje Fabia GreenLine pouze 3,4 litru nafty na 100 kilometrů. Emise CO 2 činí u moderního vznětového agregátu 1,2 TDI CR DPF/55 kW pouze 89 g/km. V obou verzích (hatchback a kombi) je Škoda Fabia také často základem atraktivních akčních modelů.

V roce 2011 uvedla Škoda na trh sportovní variantu Fabia Monte Carlo jako poctu úspěchům značky v motoristickém sportu. Se soutěžním vozem Škoda Fabia Super 2000 se týmu Škoda Motorsport v roce 2011 podařilo zvítězit v mistrovství světa v automobilových soutěžích a získat titul v sérii Intercontinental Rally Challenge IRC. První generace modelu Fabia měla svou premiéru v roce 1999 a vyráběla se osm let. Druhá generace tohoto malého vozu byla poprvé představena na Ženevském autosalonu v roce 2007. V dubnu 2007 byl vůz uveden na trh, nejprve ve verzi hatchback, po níž následovalo kombi. Obě karosářské verze prodělaly počátkem roku 2010 rozsáhlou modernizaci.

Škoda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

30.09.2016
Druhá generace modelu Audi Q5 představena
29.09.2016
Škoda Kodiaq má české ceny, startuje od 677.900 Kč
28.09.2016
Test ojetiny: Mercedes-Benz B 180 CDI 7G-DTC – Mercedes se vším všudy
27.09.2016
Ford Kuga nově ve verzi Vignale a ST-Line
26.09.2016
Novi KIA Soul dostane šestnáctistovku T-GDI s výkonem 204 koní
25.09.2016
Omlazené Suzuki S-cross zná české ceny, začínají na 409.900 Kč
24.09.2016
Ford KA+ v prodeji od října za 288.900 Kč
23.09.2016
Škoda Yeti přichází s akčním modelem Trumf
22.09.2016
Test ojetiny: Volkswagen Transporter 2.0 TDI (Long) – duše osobáku a 3 europalety
21.09.2016
Prodej nové Toyoty C-HR spuštěn, české ceny začínají na 489.900 Kč
20.09.2016
Nová Kia Rio 2017 - vše, co potřebujete vědět
19.09.2016
Nová Honda Civic podlehla downsizingu, dostane tříválec
19.09.2016
Srovnávací test Volkswagenu Tiguan: TDI proti TSI
18.09.2016
Nový Volkswagen Amarok a Amarok Canyon oslaví premiéru na IAA
17.09.2016
Volvo V90 Cross Country na oficiálních fotografiích
16.09.2016
Volkswagen Sharan přichází s vrcholným motorem a pohonem všech kol
15.09.2016
Test ojetiny: Ford Focus Kombi 1.5 TDCi – skvělé a hlavně nové auto
14.09.2016
Nové Hyundai i30 půjde ještě více pro Golfu
13.09.2016
Nová generace Volkswagenu Crafter je tady, v prodeji od prosince
12.09.2016
Test: BMW 125d – dieselová propaganda