Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia

vloženo

Jubilejní vůz v podobě bílé Škody Fabie GreenLine sjela dnes z pásu v hlavním výrobním závodě automobilky Škoda v Mladé Boleslavi. Mimořádně efektivní a tím i ekologickou variantu modelu Fabia si objednal zákazník z Německa.

Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia

Kompaktní vůz české automobilky je na trhu od roku 1999. Celkem bylo dosud vyrobeno 1 788.063 vozů Škoda Fabia první generace a dalších 1 211.937 vozů Škoda Fabia druhé generace. Fabia je tak spolu s modelem Octavia jedním z nejúspěšnějších modelů české automobilky. V samotném roce 2011 se celosvětový počet dodávek zákazníkům zvýšil o více než 16 procent na zhruba 267.000 vozů řady Fabia. Tento model tak představuje více než čtvrtinu celosvětových prodejů značky.


Fabia má velký podíl na úspěchu značky Škoda v historii a hraje důležitou roli také v naší Růstové strategii 2018,“ podtrhl předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Vůz byl před zhruba 13 lety, jakožto tehdy třetí modelová řada, dalším milníkem pro naši společnost. Od té doby nejen že jsme vyrobili tři miliony vozů Škoda Fabia, ale za stejnou dobu zdvojnásobili i roční odbyt celé naší modelové palety. Tato čísla působivě dokazují úspěch modelu na mezinárodním trhu a rozvoj značky,“ dodává Vahland.

Škoda Fabia se v současnosti vyrábí v České republice, Číně, Rusku a Indii a prodává se ve 103 zemích celého světa. Od roku 2007 nabízí Škoda tento malý vůz i v ekologické verzi GreenLine. Díky technologickým novinkám, jako je systém start-stop a rekuperace brzdné energie, spotřebuje Fabia GreenLine pouze 3,4 litru nafty na 100 kilometrů. Emise CO 2 činí u moderního vznětového agregátu 1,2 TDI CR DPF/55 kW pouze 89 g/km. V obou verzích (hatchback a kombi) je Škoda Fabia také často základem atraktivních akčních modelů.

V roce 2011 uvedla Škoda na trh sportovní variantu Fabia Monte Carlo jako poctu úspěchům značky v motoristickém sportu. Se soutěžním vozem Škoda Fabia Super 2000 se týmu Škoda Motorsport v roce 2011 podařilo zvítězit v mistrovství světa v automobilových soutěžích a získat titul v sérii Intercontinental Rally Challenge IRC. První generace modelu Fabia měla svou premiéru v roce 1999 a vyráběla se osm let. Druhá generace tohoto malého vozu byla poprvé představena na Ženevském autosalonu v roce 2007. V dubnu 2007 byl vůz uveden na trh, nejprve ve verzi hatchback, po níž následovalo kombi. Obě karosářské verze prodělaly počátkem roku 2010 rozsáhlou modernizaci.

Škoda, ps

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda vyrobila třímiliontý vůz řady Fabia
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.12.2017
Nissan Micra nově pod čtvrt milionu korun
16.12.2017
Audi A8 nově se sportovním paketem pro exteriér a sportovnímí sedadly
15.12.2017
Opel Grandland X dostal silný turbodiesel, osmistupňovou převodovku a novou výbavu
14.12.2017
Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio je rychlé jako supersport
13.12.2017
Test: Nissan Qashqai - bestseller po faceliftu je ještě lepší
12.12.2017
Na novou generaci Mercedesu Benz CLS si připravte 1,7 milionu
10.12.2017
Nový Jeep Wrangler miluje terén i moderní vychytávky
09.12.2017
Nového Fordu Transit Connect a Courier se dočkáme až v druhé polovině příštího roku
08.12.2017
Subaru XV - druhá generace již v lednu
07.12.2017
Lamborghini Urus - pekelné SUV je realitou, stovku umí za 3,6 s
06.12.2017
Mitsubishi Eclipse Cross je dražší než Karoq, má ale silnější motor a bohatší výbavu
04.12.2017
Test: BMW 218d Xdrive - rodinný vůz s geny sportovce
03.12.2017
Nejhezčí Škodovka všech dob slaví šedesátiny
02.12.2017
Lexus RX L - když běžná velikost nestačí
01.12.2017
Jak poznat kradené auto a stočený tachometr?
30.11.2017
Test ojetiny: Chevrolet Spark - nákupní vozík stále v kurzu
29.11.2017
Největší Subaru historie je tady, jmenuje se Ascent
28.11.2017
Kia Picanto v outdoorovém provedení X-Line dostalo turbomotor
24.11.2017
Šest hlavních rozdílů v řízení před 60 lety a v současnosti
21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě