Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200

vloženo

V závodě společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí bylo vyrobeno půl milionu dvouspojkových převodovek DQ 200. Moderní přímo řazená automatická převodovka se ve Vrchlabí vyrábí už od října 2012 a montuje se jak do vozů značky Škoda, tak do modelů značek Volkswagen, Seat a Audi. Do přípravy na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 210 milionů euro.

Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200 Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200

Zhruba 1.000 zaměstnanců v podkrkonošském závodě společnosti Škoda Auto denně vyrábí 1.500 převodovek DSG. Výroba běží pět dní v týdnu, a to nepřetržitě v třísměnném provozu. Počátkem roku 2014 byla kapacita výroby zvýšena z 1.000 na 1.500 převodovek denně.


Půl milionu vyrobených převodovek DSG, to je číslo, které potvrzuje výkonnost závodu ve Vrchlabí a jeho zaměstnanců a představuje další mezník ve výrobě agregátů ve společnosti ŠKODA AUTO v České republice,“ říká Ivan Slimák, vedoucí výroby převodovky DQ 200 ve Vrchlabí. „Škoda tento závod přebudovala na High-Tech továrnu značky. Vrchlabský závod je důležitým pilířem Růstové strategie ŠKODA,“ dodává Slimák.

Do přípravy výroby převodovky DQ 200 investovala česká automobilka před dvěma lety společně s koncernem Volkswagen celkem zhruba 210 milionů euro. Za 27 milionů byly postaveny nové budovy nebo modernizovány stávající výrobní haly. Dalších 180 milionů eur bylo investováno do technických zařízení, tréninkového centra výroby převodovek, do logistiky, měrového střediska a laboratoře.

Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ 200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v celém automobilovém průmyslu. Tato technika kombinuje komfort automatické převodovky s rychlou změnou převodových stupňů bez přerušení toku hnací síly. O umístění výroby převodovky DQ 200 do závodu Vrchlabí bylo rozhodnuto na jaře 2011.

Výroba převodovky DQ 200 potvrzuje vysokou kompetenci české automobilky na poli výroby agregátů. Vedle závodu ve Vrchlabí vyrábí Škoda převodovky i v závodě v Mladé Boleslavi, tam se jedná o převodovky typu MQ 200 a MQ/SQ 100. Významná je také výroba motorů. V současné době se v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrábí tří- a čtyřválcové benzinové motory řady EA 211 a EA 111.

V následujících letech chce automobilka svou kompetenci ve výrobě agregátů dále rozšiřovat. Nejnovějším krokem v tomto směru je otevření nového Motorového centra v Mladé Boleslavi, které proběhlo na začátku září letošního roku. Jen do tohoto centra investovala ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů euro.

ŠKODA má 115letou tradici ve výrobě motorů a agregátů. Roku 1899 vybavili zakladatelé automobilky Laurin a Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorem. Takzvanou motocykletu tehdy poháněly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200 Fotografie k článku Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200 Fotografie k článku Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře

První generace novodobé Škody Octavia se dodnes za své prodeje nemusí stydět. Na trhu ojetin stále funguje mezi levnými vozy jako magnet, za což vděčí jak osvědčené technice, tak obřímu zavazadelníku.

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV

Móda vozů kategorie SUV nezná mezí a tak trochu se zapomíná na modely klasické koncepce. A je to podle nás škoda,..

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition

Je to tady, zájemci o šestiválcová BMW se dočkaly. Mnichovská automobilka představuje modely BMW X3 M a BMW X4 M a..

Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád

Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád

První generace Renaultu Mégane se dnes řadí k opravdu laciným ojetinám. Na rozdíl od svého nástupce má poměrně dobré..

Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit

Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit

V zimních měsících se řidiči snadno dostanou do nepříjemných situací vinou poruchy vozidla, smyku nebo dopravní nehody...