Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200

vloženo

V závodě společnosti Škoda Auto ve Vrchlabí bylo vyrobeno půl milionu dvouspojkových převodovek DQ 200. Moderní přímo řazená automatická převodovka se ve Vrchlabí vyrábí už od října 2012 a montuje se jak do vozů značky Škoda, tak do modelů značek Volkswagen, Seat a Audi. Do přípravy na výrobu převodovek DSG investovala česká automobilka společně s koncernem Volkswagen zhruba 210 milionů euro.

Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200 Zhruba 1.000 zaměstnanců v podkrkonošském závodě společnosti Škoda Auto denně vyrábí 1.500 převodovek DSG. Výroba běží pět dní v týdnu, a to nepřetržitě v třísměnném provozu. Počátkem roku 2014 byla kapacita výroby zvýšena z 1.000 na 1.500 převodovek denně.

Půl milionu vyrobených převodovek DSG, to je číslo, které potvrzuje výkonnost závodu ve Vrchlabí a jeho zaměstnanců a představuje další mezník ve výrobě agregátů ve společnosti ŠKODA AUTO v České republice,“ říká Ivan Slimák, vedoucí výroby převodovky DQ 200 ve Vrchlabí. „Škoda tento závod přebudovala na High-Tech továrnu značky. Vrchlabský závod je důležitým pilířem Růstové strategie ŠKODA,“ dodává Slimák.

Do přípravy výroby převodovky DQ 200 investovala česká automobilka před dvěma lety společně s koncernem Volkswagen celkem zhruba 210 milionů euro. Za 27 milionů byly postaveny nové budovy nebo modernizovány stávající výrobní haly. Dalších 180 milionů eur bylo investováno do technických zařízení, tréninkového centra výroby převodovek, do logistiky, měrového střediska a laboratoře.

Sedmistupňová přímo řazená převodovka DQ 200 patří mezi nejmodernější automatické převodovky v celém automobilovém průmyslu. Tato technika kombinuje komfort automatické převodovky s rychlou změnou převodových stupňů bez přerušení toku hnací síly. O umístění výroby převodovky DQ 200 do závodu Vrchlabí bylo rozhodnuto na jaře 2011.

Výroba převodovky DQ 200 potvrzuje vysokou kompetenci české automobilky na poli výroby agregátů. Vedle závodu ve Vrchlabí vyrábí Škoda převodovky i v závodě v Mladé Boleslavi, tam se jedná o převodovky typu MQ 200 a MQ/SQ 100. Významná je také výroba motorů. V současné době se v hlavním výrobním závodě v Mladé Boleslavi vyrábí tří- a čtyřválcové benzinové motory řady EA 211 a EA 111.

V následujících letech chce automobilka svou kompetenci ve výrobě agregátů dále rozšiřovat. Nejnovějším krokem v tomto směru je otevření nového Motorového centra v Mladé Boleslavi, které proběhlo na začátku září letošního roku. Jen do tohoto centra investovala ŠKODA AUTO společně s koncernem Volkswagen zhruba 45 milionů euro.

ŠKODA má 115letou tradici ve výrobě motorů a agregátů. Roku 1899 vybavili zakladatelé automobilky Laurin a Klement poprvé jízdní kolo pomocným motorem. Takzvanou motocykletu tehdy poháněly jednoválcové motory o výkonu 1,25 nebo 1,75 koňských sil.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200 Fotografie k článku Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200 Fotografie k článku Škoda vyrobila půl milionu převodovek DSG DQ200
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing
07.02.2017
Nissan čelí vážnému skandálu. Jeho Navary se lámou!