Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu

vloženo

Desítku čistě elektrický Octavií Green E Line vypustila mladoboleslavská automobilka na české silnice, přičemž se jedná o zkušební provoz, který povede ke získání praktických uživatelských zkušeností a ověření spolehlivosti. Elektromotor Octavie má výkon 85 kW a 315 kg baterie zaručí dojezd až 140 kilometrů.

Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu S deseti elektromobily Octavia Green E Line od tohoto okamžiku testuje Škoda elektrický pohon vozů v každodenním provozu. Octavia Green E Line je prvním čistě elektricky poháněným vozem české automobilky. Cílem zkušebního provozu je získání praktických uživatelských zkušeností s elektrickým pohonem v běžném silničním provozu.

Octavia Green E Line dokazuje naši technologickou kompetenci na poli elektromobility a je milníkem v rámci naší rozsáhlé strategie trvale udržitelného rozvoje,“ zdůraznil předseda představenstva společnosti Škoda Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Náš vývoj probíhá v těsné součinnosti s koncernem Volkswagen.“ Dr. Eckhard Scholz, člen představenstva za oblast Technického vývoje, dodává: „Škoda a celý koncern Volkswagen jsou dlouhodobě zaměřeny na trvale udržitelnou mobilitu na bázi regenerativních zdrojů energií. Elektrický pohon bude pro bezemisní mobilitu bezpochyby nabývat na významu. Ve spolupráci s koncernem jsme na velice dobré cestě.

Zkušební flotila vozů Octavia Green E Line má poskytnout důležité poznatky pro další vývoj elektrického pohonu až do stavu připraveného pro sériovou výrobu. Výchozím modelem pro elektromobil se stala ŠKODA Octavia Combi, která se díky své modulární podvozkové skupině výborně hodí pro montáž sady baterií, elektronického řízení a elektromotoru. Elektromotor podává maximální výkon 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu, což je dáno charakteristikou tohoto pohonu. Octavia Green E Line akceleruje z 0 na 100 km/h za pouhých dvanáct vteřin.

Elektrickou energii čerpá Octavia Green E Line z lithium-iontového akumulátoru. Dojezd 140 kilometrů splňuje požadavky většiny lidí, kteří v Evropě dojíždí do zaměstnání. Akumulátor se skládá ze 180 jednotlivých článků o průměru 55 mm a o délce 233 mm. Baterie disponuje energií 26,5 kilowatthodin, její hmotnost činí kolem 315 kilogramů. Blok je umístěn pod střední a zadní částí podlahy a částečně i v zavazadlovém prostoru. Pro posádku je k dispozici pět míst k sezení.

Aktivity české automobilky na poli elektromobility jsou důležitou součástí rozsáhlé strategie v oblasti pohonů a paliv. Škoda přitom ve střednědobém horizontu počítá s mixem různých pohonů. Mezi ně patří i další optimalizace vysoce efektivních motorů TDI a TSI a jejich převodovek. „Největší efekt v krátké době přináší rychlé snižování spotřeby. Intenzivně proto pracujeme na tom, abychom dále snižovali spotřebu paliva a emise CO 2 ,“ zdůrazňuje Dr. Scholz. 

S úspornými motory a nízkými spotřebami patří vozy Škoda již dnes k nejhospodárnějším automobilům na trhu. Nejnovějším příkladem je nový model Citigo, který byl na český trh uveden ke konci roku 2011 a na jaře 2012 vstoupí i na další evropské trhy. V nejúspornější verzi Green tec činí kombinovaná spotřeba 4,2 l/100 km a emise CO 2  97 g/km.  Napříč celou modelovou paletou značky Škoda vypouští v současné době celkem sedm variant motorů a převodovek méně než 100 gramů CO 2  na kilometr, 63 verzí dosahuje hodnot pod 130 gramů. 

Přehled technických dat vozu Octavia Green E Line:
  •  Jmenovitý výkon: 60 kW
  •  Maximální výkon: 85 kW po dobu 60 vteřin
  • Točivý moment: 270 Nm (4 vteřiny.), resp. 255 Nm (60 vteřin.)
  • Maximální rychlost: 135 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 12 vteřin
  • Dojezd: 140 km
  • Akumulátor: lithium-iontová baterie
  • Hmotnost akumulátoru: cca 315 kg
  • Energie akumulátoru: 26,5 kWh
  • Nabití na 80% kapacity: 8 hodin při napětí 230 V (jednofázový proud), 2 hodiny při 400 V (třífázový proud)

Škoda, Petr Šikl

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu Fotografie k článku Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu Fotografie k článku Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu Fotografie k článku Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu Fotografie k článku Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu Fotografie k článku Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu Fotografie k článku Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu Fotografie k článku Škoda testuje desítku elektrických Octavií Green E Line v ostrém provozu
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion