Škoda Superb GreenLine ujede až 1780 km na jednu nádrž

vloženo

Škoda Superb GreenLine se představi na blížícím se autosalonu IAA ve Frankfurtu. Podle výrobních údajů by měla jezdit v karosářské verzi liftback za pouhých 3,7 l/100 km. Pod kapotou verze GreenLine pracuje vznětový čtyřválec 1,6 TDI o výkonu 88 kW. Na jedno natankování nádrže má ‚zelená’ verze nové vlajkové lodi značky ŠKODA dojezd více než 1.780 km.

Škoda Superb GreenLine ujede až 1780 km na jednu nádrž ŠKODA Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW je vybavena manuální šestistupňovou převodovkou. Motor 1,6 TDI je – stejně jako všechny motorizace modelu Superb – sériově vybaven systémem start-stop a rekuperací brzdné energie. Verze GreenLine má navíc ještě delší převodové stupně a SCR (Selective Catalytic Reduction/selektivní katalytická redukce).

Kromě toho provedla ŠKODA na modelu Superb GreenLine aerodynamické úpravy. ŠKODA Superb GreenLine se dočkal aerodynamického „doladění“ karoserie, podvozku a podlahy. Podvozek je o oproti standardnímu Superbu o 15 mm snížený. Superb GreenLine má spoiler na pátých dveřích, Superb Combi GreenLine má spoiler na zadní výklopné stěně u hrany střechy. Všechny tyto úpravy přináší podstatné zlepšení aerodynamických vlastností modelů Superb GreenLine a tím i nižší hodnotu koeficientu aerodynamického odporu: Superb GreenLine dosahuje hodnoty 0,263, Superb Combi GreenLine pak 0,275.



ŠKODA Superb GreenLine dosahuje kombinované spotřeby pouhých 3,7 l nafty na 100 km a emituje pouze 95 g CO2 na 1 km jízdy. ŠKODA Superb GreenLine 1,6 TDI/88 kW tak ve verzích liftback a kombi definuje nová ekologická měřítka ve svém segmentu. Na jedno natankování nádrže (66 l nafty) má Superb GreenLine maximální dojezd více než 1.780 km.

Za účelem splnění různých emisních standardů na celém světě používá Superb pro úpravu výfukových plynů oxidační katalyzátor a filtr pevných částic. Obsah oxidů dusíku v případě modelu Superb GreenLine snižuje systém SCR, využívající redukčního činidla AdBlue – tedy synteticky vyrobeného 32,5procentního roztoku čisté močoviny a demineralizované vody – které se používá k úpravě složení výfukových plynů automobilových vznětových motorů a snižuje nejen obsah oxidů dusíku, ale také šetří pohonné hmoty.

Sériově dodávaná šestnáctipalcová kola (volitelně sedmnáctipalcová) jsou osazena pneumatikami se sníženým valivým odporem. Vůz ŠKODA Superb GreenLine lze identifikovat mj. díky plaketce GreenLine na pátých dveřích. V sériové výbavě jsou navíc mj. skla s vyšším stupněm tónování od sloupku B dozadu (SunSet) a mlhovky s funkcí Corner.

Varianta GreenLine bude v nabídce pro výbavové verze Active, Ambition a Style. Názvem GreenLine označuje ŠKODA již od roku 2008 vždy nejúspornější, samostatnou variantu příslušné modelové řady s nejnižší spotřebou.

Trvale udržitelný rozvoj a ochrana životního prostředí představují stěžejní prvky strategie společnosti ŠKODA AUTO. Individuální mobilita značky ŠKODA startuje s emisí 79 g CO2/km u zemním plynem poháněného městského vozu ŠKODA Citigo G-TEC. Spolu s aktuálním nováčkem dosahuje celkem 33 variant modelů značky ŠKODA emisí CO2 nižších než 100 g/km, 105 variant modelů značky ŠKODA emituje méně než 120 g CO2/km. Vedle modelů ŠKODA GreenLine jsou důležitým pilířem strategie ekologických produktů i vozy s pohonem na zemní plyn. ŠKODA nabízí tři atraktivní modely ve verzi G-TEC – Citigo G-TEC, Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC.

Cesta, po které se ŠKODA ubírá, je jasně definovaná: mobilita, šetrná k životnímu prostředí, musí zůstat dostupná – ve prospěch zákazníků i životního prostředí. S uvedením nové generace modelu ŠKODA Superb přešla automobilka koncem května v Evropě u své kompletní modelové palety na moderní a ekologické motory, splňující emisní normu EU6. Všechny modely značky ŠKODA jsou tedy nyní nabízeny s nejmodernějšími benzinovými a naftovými motory koncernu Volkswagen, vybavenými mimo jiné i systémem start–stop a rekuperací brzdné energie.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Superb GreenLine ujede až 1780 km na jednu nádrž
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

17.01.2017
Kolik Simply Clever prvků má nová Octavia? Podívejte se!
16.01.2017
Test: Škoda Octavia 1.0 TSI – lepší, než myslíte (+video)
15.01.2017
Škoda Muzeum se chlubí rekordní návštěvností, už jste tam byli?
14.01.2017
Renault Megane GrandCoupe - limuzína za cenu Škody Rapid
13.01.2017
Auto ESA spouští akci „SLEVA TÝDNE“
13.01.2017
Nové Audi SQ5 ve znamení návratu benzínového šestiválce
12.01.2017
Nová generace Hyundai i30 je tady, na trh vstupuje v limitované výbavě
12.01.2017
Test: Honda HR-V 1.5 i-VTEC CVT – třetí do party
11.01.2017
Škoda Octavia má nový vzhled, ale původní techniku. Nové motory až v létě
11.01.2017
Bentley Continental Supersports je králem čtyřmístných kupé
10.01.2017
Lexus LS 2018 - luxusní limuzína s desetistupňovým automatem
09.01.2017
Kia Stinger bude zadokolka a půjde po krku prémiovým konkurentům
09.01.2017
Test ojetiny: Volkswagen Passat 3,6 FSI 4Motion - pan Tajemný
08.01.2017
Nová auta budou ještě bezpečnější. Povinně!
07.01.2017
Nejprodávanější modely: Škoda Octavia, Fabia, Rapid a Superb
06.01.2017
Kolik stojí vlastnit BMW M3? (+video)
06.01.2017
Nová auta jdou na dračku - přehled nejprodávanějších
05.01.2017
U Fordu neujde elektrifikaci Mustang ani legendární F-150
05.01.2017
Test: Alfa Romeo Giulietta – jak jezdí v dieselu s automatem?
04.01.2017
Nová Kia Picanto úplně odhalena, máme oficiální fotografie