Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali

vloženo

Rok po premiéře sedanu Škoda Superb druhé generace nabídku obohacuje již dříve avizovaná verze Combi. Ta svou délkou 4,84 metru patří k vůbec největším vozům tohoto druhu. Také zavazadlový prostor o základním objemu 633 litrů momentálně nenachází ve své třídě konkurenci a to jej lze sklopením zadních sedadel zvětšit téměř na trojnásobek, přesněji na 1865 litrů!

Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali Největší škodovka si nově polepší o další praktické a funkční „vychytávky“, kterým vévodí příplatkový bezklíčový vstup a startování KESSY (podobnost s nejznámějším označením Keyless Entry asi není náhodná...) a obrovské dvoudílné panoramatické střešní okno s roletou. Elektrické ovládání zadních výklopných dveří a výsuvná podlaha zavazadelníku se pomalu stávají dobrým standardem této třídy, výrobce proto vsadil i na drobnosti, jako jsou například různé síťky a háčky pro zavěšení tašek, praktickou dobíjecí LED svítilnu s magnetem (drží i na karosérii), automaticky odsuvnou krycí roletu kufru či známý deštník v zadních dveřích.


Po technické stránce se Combi liší od sedanu jen ve dvou věcech: Zadní náprava je lépe izolována od hluku a vibrací a je přizpůsobena předpokládanému vyššímu zatížení, druhou věcí je pak nemožnost objednat základní diesel 1,9 TDI-PD (77 kW), který dál zůstává v nabídce pro sedan. Nabídka vznětových motorů tak startuje až na čtyřválci 2,0 TDI- PD (čerpadlo-tryska) s výkonem 103 kW (140 koní), vyšší akustický a výkonový level pak nabízí modernější Common-Rail 2,0 TDI-CR se 125 kW, oba standardně s filtrem pevných částic. Naftového šestiválce, o kterém motoristická veřejnost již dlouho spekuluje, se bohužel v tomto voze nedočkáme ani v budoucnu.


Základní přeplňovaný zážehový čtyřválec 1,4 TSI (92 kW) je obětí nového trendu jménem Downsizing, a je velmi pravděpodobné, že k němu většina motoristů bude zpočátku přistupovat minimálně s despektem. Jak se reálně popasuje s rozhýbáním tohoto úctyhodného kolosu prozradí až první praktické zkušenosti, z technických dat si opravdu komplexní představu udělat nelze. Větší 1,8 TSI (118 kW) sice patří ke špičce své objemové kategorie, rozhodně však nemůže uspokojivě vyplnit celou mezeru mezi malým čtyřválcem a špičkovým vidlicovým šestiválcem 3,6 FSI (191 kW). Posledně jmenovaný jako jediný v nabídce sází na atmosférické plnění válců a je standardně spojen s šestistupňovou automatikou DSG a pohonem všech kol 4x4 s mezinápravovou spojkou Haldex. DSG je za příplatek k mání i pro ostatní motory (mimo malý 1,4 TSI), pohon obou náprav lze alternativně získat i ke čtyřválcům 1,8 TSI a 2,0 TDI-CR s manuální převodovkou.


Z nabídky základní výbavy Comfort jmenujme namátkou 7 airbagů včetně kolenního pro řidiče, 6 st. převodovku, stabilizaci ESP (včetně ABS, ASR, asistentu rozjezdu do kopce, elektronickou uzávěrku diferenciálu EDS), 16" kola, audio s možností přehrávání CD a MP3, jednozónovou automatickou klimatizaci, elektricky ovládaná všechna okna i vnější vyhřívaná zrcátka atd.

Úroveň Ambition je mimo jiné bohatší o dvouzónovou klimatizaci, dešťový senzor, vyhřívaná přední sedadla, bi-xenonové světlomety s adaptivní funkcí AFS, velký palubní počítač Maxi DOT, parkovací čidla či tempomat.
Elegance
dále přidává 17" litá kola, kontrolu tlaku v pneumatikách, elektricky nastavitelná sedadla, elektrické ovládání dveří zavazadelníku, vyhřívaná zadní sedadla, audio Bolero s integrovaným měničem na 6 CD nebo třeba multifunkční volant. Vrcholná výbava Exclusive nabízí navíc ještě 18“ kola, kombinované kožené čalounění, bezklíčový přístup KESSY, vyhřívané čelní sklo, stínící rolety v zadních dveřích, sound systém s 10 reproduktory a digitálním ekvalizérem.

Ceny začínají na částce 589 900 Kč za 1,4 TSI Comfort a končí na 1 071 900 Kč za 3,6 FSI 4x4 Exclusive, lze je však dále libovolně zvyšovat doplňkovou příplatkovou výbavou.



Nejdůležitější údaje:
1,4 TSI: 1390 ccm, 92 kW při 5000/min., 200 N.m. při 1500 až 4000/min., 1504 kg, 199 km/h, 0-100 km/h za 10,6 s., spotřeba 6,9 l/100 km

1,8 TSI
: 1798 ccm, 118 kW při 4500/min., 250 N.m. při 1500 až 4200/min., 1533 kg, 218 km/h, 0-100 za 8,7 s., spotřeba 7,3 l/100 km. S aut. převodovkou: 1550 kg, 218 km/h, 0-100 km/h za 8,6 s., spotřeba 7,3 l/100 km. S pohonem 4x4: 1629 kg, 215 km/h, 0-100 km/h za 8,8 s., spotřeba 8,2 l/100 km.

3,6 FSI 4x4 Aut.
: 3580 ccm, 191 kW při 6000/min., 350 N.m. při 2500 až 5000/min., 1746 kg, 247 km/h, 0-100 km/h za 6,6 s., spotřeba 10,2 l/100 km.

2,0 TDI-PD
: 1968 ccm, 103 kW při 4000/min., 320 N.m. při 1800 až 2500/min., 1569 kg, 205 km/h, 0-100 km/h za 10,3 s., spotřeba 6,1 l/100 km. S aut. převodovkou: 1591 kg, 203 km/h, 0-100 km/h za 10,3 s., spotřeba 6,8 /100 km.

2,0 TDI-CR:
1968 ccm, 125 kW při 4200/min., 350 N.m. při 1750 až 2500/min., 1577 kg, 220 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s., spotřeba 5,9 l/100 km. S aut. převodovkou: 1594 kg, 218 km/h, 0-100 km/h za 8,9 s., spotřeba 6,3 l/100 km. S pohonem 4x4: 1669 kg, 217 km/h, 0-100 km/h za 9,1 s., spotřeba 6,5 l/100 km.

Marek Oborník; Foto Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali Fotografie k článku Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali Fotografie k článku Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali Fotografie k článku Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali Fotografie k článku Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali Fotografie k článku Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali Fotografie k článku Škoda Superb Combi: Tak jsme se konečně dočkali
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.03.2017
Na Volkswagen e-Golf stačí milion, nově dojede až 200 km
24.03.2017
Renault Alpine A110 s motorem 1.8 Turbo a výkonem 252 koní
23.03.2017
Seat bude mít dvě nová SUV, Aronu menší než Atecu a také větší sedmimístné SUV
23.03.2017
Test ojetiny: BMW 520i (E60) – rozumný základ
22.03.2017
Nový Golf GTI Performance má 245 koní a cenu 745 900 Kč
21.03.2017
Audi S4 a S4 Avant v prodeji, připravte si minimálně 1,6 milionu
21.03.2017
Jeep Compass se dokáže ve verzi Trailhawk plazit i po zdi
20.03.2017
Test: Kia Optima SW GT - tvrdý oříšek
19.03.2017
3 nejbrutálnější kombi letošní Ženevy s dynamikou supersportů
19.03.2017
Lexus a Porsche jsou nejméně problémové, Fiat naopak propadák
18.03.2017
3 nejzajímavější kombi letošní Ženevy, která vás nezruinují
17.03.2017
Mitsubishi Eclipse Cross bude soupeřit s novou Škodou Yeti
16.03.2017
Test ojetiny: Opel Corsa 1.0 Turbo ecoFLEX – tvrdý hráč, či dámská hračka?
15.03.2017
Žádné překvapení - českým Autem roku 2017 je Škoda Kodiaq
14.03.2017
Bentley Mulsanne Hallmark Series by Mulliner - individuální luxus
14.03.2017
S Nissanem Juke v limitované edici Fun Edition budete zaručeně FUN
13.03.2017
Máte rádi modrou barvu? BMW na Vás myslí a přichystalo pro řadu 6 limitovanou edici M Sport
13.03.2017
Test: Peugeot 3008 GT - otestovali jsme auto roku 2017, je vážně dobré
12.03.2017
Suzuki Swift nové generace může zatopit Škodě Fabii, předpoklady pro to má
11.03.2017
BMW řady 5 Touring - víme, kolik za něj musíte zaplatit