Škoda Rapid Spaceback – hatchback je tady

vloženo

Mladoboleslavská automobilka oficiálně představila vůbec první hatchback nižší střední třídy Škoda Rapid Spaceback, který vyplní mezeru mezi již nabízenými modely Fabia a Octavia. Premiéru Rapid Spaceback oslaví v září na letošním mezinárodním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem, na evropských trzích se novinka začne prodávat od října 2013.

Škoda Rapid Spaceback – hatchback je tady Rapid Spaceback je pro naši značku zásadním milníkem: otvírá nám dveře do strategicky důležitého segmentu kompaktních hatchbacků,“ říká předseda představenstva Škoda AUTO Prof. Dr. h.c. Winfried Vahland. „Současně je Rapid Spaceback také obohacením této třídy, protože mezi hatchbacky přináší klasické vlastnosti vozů značky ŠKODA, jako je prostornost, praktičnost a promyšlenost. S novým designem naší značky k tomu Rapid Spaceback navíc přidává svěží a dynamický vzhled. Je to zkrátka ideální automobil pro mladé lidi a rodiny: kompaktní, s dynamickým střihem, přitom ale praktický.“

Nová Škoda Rapid Spaceback sází na výrazný design s čistými liniemi a osobitou elegancí. Na první pohled zaujme bočním profilem s velkým prosklením mezi sloupky C a D, kterému přidává na dojmu prostornosti a dynamiky. Vůz se tak opticky a funkčně odlišuje od svých konkurentů. Silueta modelu Rapid Spaceback je definována jasnými liniemi, dlouhým rozvorem (2.602 mm) a ostrou, vysoko položenou linií Tornado.

Sportovní nádech má i záď vozu, která je čistě a přehledně tvarovaná a působí vyváženým dojmem. Standardem je černý difuzor, zdůrazňující horizontální orientaci zádě. Nechybí ani typický prvek značky Škoda: široké sdružené svítilny s grafikou písmene „C“.

Design přídě modelu Škoda Rapid Spaceback se až po sloupek B shoduje s designem modelu Rapid. Výrazná mřížka chladiče je tvořena 19 svislými lamelami, orámovanými chromovanou linkou; nové logo je umístěno na prominentním výběžku kapoty; přední světlomety a mlhovky spolu tvoří pomyslný čtyřlístek.

Zkrátka nepřijdou zájemci o individualizaci nového hatchbacku značky Škoda. Pro Rapid Spaceback je v rámci volitelné výbavy k dispozici hned několik výrazných designových, ale přitom vysoce funkčních prvků. Jedním z nich je jednodílná pevná panoramatická střecha. Její tónované sklo pokrývá celou střechu a umožňuje cestujícím nerušený výhled na oblohu. Panoramatická střecha plynule přechází v prodloužené okno zadních dveří, kde tónované sklo končí asi o deset centimetrů níže než u běžného provedení. Oba prvky vytvářejí dojem exkluzivní celistvé skleněné plochy, která začíná u horní hrany čelního skla, pokračuje přes střechu až na záď, k prostoru pro registrační značku. Dynamický dojem zvyšuje černý střešní spojler.

Interiér nového vozu Rapid Spaceback zaujme sportovními tříramennými volanty, novými dekoračními lištami a vzory potahů sedadel. Jak je pro vozy značky Škoda typické, nabízí interiér novinky dostatek prostoru. I když na délku je novinka o zhruba 18 centimetrů kratší než Rapid, nabídkou prostoru pro cestující jsou si oba modely rovny. Rapid Spaceback nabízí mezi hatchbacky nižší střední třídy nejvíce místa před koleny (64 mm) a nad zadním sedadlem (980 mm). Také zavazadlový prostor patří s objemem 415 litrů, resp. 1 380 litrů po sklopení zadních opěradel, k největším ve svém segmentu.

Škoda Rapid Spaceback není jen o velkorysé nabídce prostoru, ale také o jeho chytrém využití. Mezi řadu „Simply Clever“ prvků patří mezipodlaha v zavazadlovém prostoru, dodávaná na přání. Její konstrukce umožňuje snadné využití maximálního objemu zavazadlového prostoru – nemusí se vyndávat z vozu, ale stačí ji jen přesunout do spodní pozice. Seznam chytrých řešení dále obsahuje spoustu prvků, známých již z modelu Rapid. Za všechny lze zmínit mimo jiné škrabku na led ve víčku palivové nádrže, držák reflexní vesty pod sedadlem řidiče, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru a nádobu na odpadky v bočních dveřích. Dále nechybí držák parkovacích lístků, držák multimediálních zařízení, prohlubeň na odložení nápojů vpředu a vzadu nebo kryt zavazadlového prostoru, který lze zasunout za zadní opěradla.

Nová Škoda Rapid Spaceback nabízí vysoký standard bezpečnosti, který je u vozů značky Škoda obvyklý. V případě kolize se posádka může spolehnout na rozsáhlý paket bezpečností výbavy, který zahrnuje například čelní, boční a hlavové airbagy a ESC. Aktivní bezpečnost zvyšují volitelně dodávané xenonové světlomety, kontrola tlaku v pneumatikách, přední mlhovky s Corner funkcí nebo asistent rozjezdu do kopce.

Nová Škoda Rapid Spaceback se bude v Evropě nabízet se čtyřmi benzinovými a dvěma naftovými motory. Jejich výkonová paleta pokrývá pásmo od 55 do 90 kW. Spolu s modelem Spaceback se do nabídky řady Rapid dostává nový motor 1,6 TDI/66 kW. Ve variantě GreenLine dosahuje Rapid Spaceback s tímto motorem spotřeby 3,8 l/100 km, což představuje hodnotu emisí CO2 pouhých 99 g/km.

Škoda Rapid Spaceback je nejmladší novinkou v rámci největší modelové ofenzívy značky Škoda v její téměř 118leté historii. V příštích letech automobilka obnoví svou celou modelovou paletu a rozšíří jí i na další segmenty. V průměru každých šest měsíců uvede značka Škoda na trh jeden nový nebo přepracovaný model. Modelová ofenzíva je jádrem tzv. Růstové strategie Škoda 2018. Do roku 2018 mají prodeje značky ŠKODA vzrůst na minimálně 1,5 milionu vozů ročně.

ŠKODA Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Rapid Spaceback – hatchback je tady Fotografie k článku Škoda Rapid Spaceback – hatchback je tady Fotografie k článku Škoda Rapid Spaceback – hatchback je tady Fotografie k článku Škoda Rapid Spaceback – hatchback je tady Fotografie k článku Škoda Rapid Spaceback – hatchback je tady
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

25.02.2017
Seat Leon Cupra 300 - tři karoserie, více síly a moderní techniky
24.02.2017
Hyundai i30 kombi jde po krku Octavii, nabídne 602 litrů velký zavazadlový prostor
23.02.2017
Kia Rio přijíždí ve čtvrté generaci s cenou od 279 980 Kč
23.02.2017
Test ojetiny: Honda Accord 2.0i ES (5. gen.) – neochvějná legenda
22.02.2017
Modernizace přinesla Škodě Rapid tříválec TSI a internet
22.02.2017
Pagani Huayra Roadster je krásný, ale koupit si ho nemůžete
21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě