Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji

vloženo

Při rozšiřování rodiny ekologických modelů klade ŠKODA stále větší důraz na vozy poháněné zemním plynem. Již nyní lze na českém trhu objednávat nové modely ŠKODA Octavia G-TEC a ŠKODA Octavia Combi G-TEC. Tím se nabídka CNG vozů značky ŠKODA rozrostla na tři modely. Městský vůz Citigo s pohonem na zemní plyn se na evropských trzích úspěšně prodává od konce roku 2012.

Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji

S novými modely Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC bude naše modelová paleta ještě šetrnější k životnímu prostředí,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „Pohon na zemní plyn je smysluplnou technologií ekologického pohonu a v dnešní době je k dispozici s dobrým poměrem ceny a výkonu. Tím plníme přání našich zákazníků, kteří mají zájem o ekologické, ekonomické a současně cenově dostupné vozy,“ dodává Dr. Welsch.


Uvedení modelů Škoda Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na trh bude probíhat postupně od června 2014 v Belgii, Dánsku, Německu, Finsku, Francii, Itálii, Lucembursku, Nizozemí, Norsku, Rakousku, Švédsku, Švýcarsku, Slovensku a ve Slovinsku. Na českém trhu lze oba modely objednávat již nyní.

Bivalentní přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW Green tec s dojezdem až 1 330 km

Modely ŠKODA Octavia G-TEC a ŠKODA Octavia Combi G-TEC jsou vybaveny přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Agregát o výkonu 81 kW (110 k) je schopný spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas - stlačený zemní plyn). Standardem pro tento model je paket Green tec se Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie. Moderní agregát splňuje limity EU 6, které vstoupí v platnost v září 2014.

Dojezd nového modelu Octavia G-TEC je obdivuhodný: Při provozu na CNG ujede Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na jedno natankování až 410 km. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. Při jízdě na benzin má vůz dojezd až 920 km. S plnými nádržemi tak Octavia G-TEC ujede celkem až 1 330 km.

Při vší šetrnosti vozu Octavia G-TEC nepřichází zkrátka ani potěšení z jízdy. Maximálního točivého momentu 200 Nm dosahuje motor v rozsahu od 1 500 do 3 500 min-1. ŠKODA Octavia G-TEC akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 195 km/h.

Obě nádrže na zemní plyn mají celkový objem 97 litrů, resp. 15 kg zemního plynu při tlaku 200 barů. Jsou upevněny na speciálním rámu pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky výhodnému umístění nádrží není omezena velkorysá nabídka prostoru v interiéru. I Octavia na zemní plyn tak nabízí vysoký komfort cestování a dostatek místa. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia), resp. 480 litrů (Octavia Combi).

Úspěšná ŠKODA Citigo G-TEC: Více než 1 900 prodaných vozů

Již od října 2012 je městský vůz Citigo v nabídce s pohonem na zemní plyn. Malý a k životnímu prostředí šetrný vůz stanovuje ve své třídě nová měřítka z pohledu šetrnosti s přírodními zdroji. V málokterém jiném automobilu tohoto segmentu lze cestovat tak pohodlně, bezpečně a zároveň šetrně k životnímu prostředí, jako v modelu Citigo poháněném zemním plynem.

Vůz má spotřebu pouhých 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 79 g/km. Celkový dojezd činí 620 km (400 km na plyn, 220 km na benzin). Stejně jako v případě modelu Octavia G-TEC jsou i v tomto voze plynové nádrže umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, přímo vedle desetilitrové benzínové nádrže.

Prodej modelu Citigo G-TEC se vyvíjí skvěle. Od uvedení na trh dodala ŠKODA svým zákazníkům více než 1 900 těchto vozů, z toho 1 300 jen v roce 2013.

V Německu byl v minulém roce vůz Citigo G-TEC spolu s koncernovými sourozenci sdružením Verkehrs Club Deutschland (VCD) vyhlášen nejekologičtějším vozem roku. Pozornost loni vzbudila netradiční rekordní jízda, při které v srpnu 2013 dojel rakouský mistr úsporné jízdy Gerhard Plattner s vozem Citigo G-TEC za pět dní z italské Vicenzy do švédského Stockholmu s průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu na 100 km.

Zemní plyn: Ekologická a cenově výhodná alternativa

Zemní plyn je čistý. Emise jsou nejen bez zápachu, ale obsahují také méně škodlivin než emise vznikající při spalování benzinu nebo nafty. Díky výhodnému poměru uhlíku a vodíku v metanu se snižují emise oxidu uhličitého vznikající během spalování. Emise CO2 v porovnání se spalováním benzinu klesají až o 23 %, množství uhlovodíků obsažených v metanu pak o celých 73 %. Oproti srovnatelnému benzinovému motoru produkuje motor na zemní plyn zhruba o 80 % méně oxidu uhelnatého a o 80 % méně oxidů dusíku. Díky uzavřenému systému také nevznikají žádné emise při tankování.

Další výhodou vozů poháněných zemním plynem jsou podstatně nižší provozní náklady. Zemní plyn je oproti benzinu až o 60 % levnější, oproti naftě pak zhruba o 40 %. V některých evropských zemích jsou navíc na pořízení vozu na zemní plyn poskytovány i daňové výhody.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji Fotografie k článku Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji Fotografie k článku Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji Fotografie k článku Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

19.02.2019
Test ojetiny: Škoda Octavia – sen českého chataře
18.02.2019
Test: BMW 540d xDrive - zapomeňte na SUV
14.02.2019
BMW přestavilo modely X3 a X4 ve verzi M Competition
11.02.2019
Test ojetiny: Renault Mégane – než přišel pád
10.02.2019
Jedna reflexní vesta nemusí ve voze stačit
08.02.2019
Test: Peugeot 508 GT - bude z krasavce bestseller?
07.02.2019
Volkswagen Passat po faceliftu dostal nový diesel
06.02.2019
Interiér Škody Kamiq odhalen, vládne mu plovoucí displej
05.02.2019
Modernizovaný Ford Mondeo je tady, dokonce jako hybrid
04.02.2019
Přijíždí nový Renault Megane R.S. ve verzi Trophy
31.01.2019
Test ojetiny: Peugeot 207 – často přehlížené lvíče
30.01.2019
Nový Renault Clio je tady, mrkněte na fotky
29.01.2019
Test: Kia Sportage 2.0 CRDi SCR MHEV 4x4 8AT GT Line
28.01.2019
Na Kiu ProCeed Shooting brake půl milionu nestačí
23.01.2019
Volkswagen Touareg dostal nové motory, V6 TSI a V8 TDI
20.01.2019
Škoda Scala v prodeji, připravte si alespoň 369 900 Kč
14.01.2019
Toyota GR Supra - legenda se vrací a my o ní víme vše podstatné
11.01.2019
Test: Mitsubishi Space Star - jednoduchý a levný
10.01.2019
Peugeot 2008 slaví milion vyrobených kusů
08.01.2019
Suzuki Swift Sport je tady a nestojí ani půl milionu