Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji

vloženo

Při rozšiřování rodiny ekologických modelů klade ŠKODA stále větší důraz na vozy poháněné zemním plynem. Již nyní lze na českém trhu objednávat nové modely ŠKODA Octavia G-TEC a ŠKODA Octavia Combi G-TEC. Tím se nabídka CNG vozů značky ŠKODA rozrostla na tři modely. Městský vůz Citigo s pohonem na zemní plyn se na evropských trzích úspěšně prodává od konce roku 2012.

Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji

S novými modely Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC bude naše modelová paleta ještě šetrnější k životnímu prostředí,“ říká Dr. Frank Welsch, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast technického vývoje. „Pohon na zemní plyn je smysluplnou technologií ekologického pohonu a v dnešní době je k dispozici s dobrým poměrem ceny a výkonu. Tím plníme přání našich zákazníků, kteří mají zájem o ekologické, ekonomické a současně cenově dostupné vozy,“ dodává Dr. Welsch.


Uvedení modelů Škoda Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na trh bude probíhat postupně od června 2014 v Belgii, Dánsku, Německu, Finsku, Francii, Itálii, Lucembursku, Nizozemí, Norsku, Rakousku, Švédsku, Švýcarsku, Slovensku a ve Slovinsku. Na českém trhu lze oba modely objednávat již nyní.

Bivalentní přeplňovaný motor 1,4 TSI/81 kW Green tec s dojezdem až 1 330 km

Modely ŠKODA Octavia G-TEC a ŠKODA Octavia Combi G-TEC jsou vybaveny přeplňovaným motorem 1,4 TSI. Agregát o výkonu 81 kW (110 k) je schopný spalovat jak benzin, tak CNG (tj. Compressed Natural Gas - stlačený zemní plyn). Standardem pro tento model je paket Green tec se Start-Stop systémem a rekuperací brzdné energie. Moderní agregát splňuje limity EU 6, které vstoupí v platnost v září 2014.

Dojezd nového modelu Octavia G-TEC je obdivuhodný: Při provozu na CNG ujede Octavia G-TEC a Octavia Combi G-TEC na jedno natankování až 410 km. Spotřeba činí 5,4 m3 (3,5 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím pouhých 97 g CO2/km. Při jízdě na benzin má vůz dojezd až 920 km. S plnými nádržemi tak Octavia G-TEC ujede celkem až 1 330 km.

Při vší šetrnosti vozu Octavia G-TEC nepřichází zkrátka ani potěšení z jízdy. Maximálního točivého momentu 200 Nm dosahuje motor v rozsahu od 1 500 do 3 500 min-1. ŠKODA Octavia G-TEC akceleruje z 0 na 100 km/h za 10,9 sekundy a dosahuje maximální rychlosti 195 km/h.

Obě nádrže na zemní plyn mají celkový objem 97 litrů, resp. 15 kg zemního plynu při tlaku 200 barů. Jsou upevněny na speciálním rámu pod podlahou zavazadlového prostoru. Díky výhodnému umístění nádrží není omezena velkorysá nabídka prostoru v interiéru. I Octavia na zemní plyn tak nabízí vysoký komfort cestování a dostatek místa. Zavazadlový prostor pojme 460 litrů (Octavia), resp. 480 litrů (Octavia Combi).

Úspěšná ŠKODA Citigo G-TEC: Více než 1 900 prodaných vozů

Již od října 2012 je městský vůz Citigo v nabídce s pohonem na zemní plyn. Malý a k životnímu prostředí šetrný vůz stanovuje ve své třídě nová měřítka z pohledu šetrnosti s přírodními zdroji. V málokterém jiném automobilu tohoto segmentu lze cestovat tak pohodlně, bezpečně a zároveň šetrně k životnímu prostředí, jako v modelu Citigo poháněném zemním plynem.

Vůz má spotřebu pouhých 4,4 m3 (2,9 kg) zemního plynu na 100 km, což odpovídá emisím CO2 ve výši 79 g/km. Celkový dojezd činí 620 km (400 km na plyn, 220 km na benzin). Stejně jako v případě modelu Octavia G-TEC jsou i v tomto voze plynové nádrže umístěny pod podlahou zavazadlového prostoru, přímo vedle desetilitrové benzínové nádrže.

Prodej modelu Citigo G-TEC se vyvíjí skvěle. Od uvedení na trh dodala ŠKODA svým zákazníkům více než 1 900 těchto vozů, z toho 1 300 jen v roce 2013.

V Německu byl v minulém roce vůz Citigo G-TEC spolu s koncernovými sourozenci sdružením Verkehrs Club Deutschland (VCD) vyhlášen nejekologičtějším vozem roku. Pozornost loni vzbudila netradiční rekordní jízda, při které v srpnu 2013 dojel rakouský mistr úsporné jízdy Gerhard Plattner s vozem Citigo G-TEC za pět dní z italské Vicenzy do švédského Stockholmu s průměrnou spotřebou 2,39 kg zemního plynu na 100 km.

Zemní plyn: Ekologická a cenově výhodná alternativa

Zemní plyn je čistý. Emise jsou nejen bez zápachu, ale obsahují také méně škodlivin než emise vznikající při spalování benzinu nebo nafty. Díky výhodnému poměru uhlíku a vodíku v metanu se snižují emise oxidu uhličitého vznikající během spalování. Emise CO2 v porovnání se spalováním benzinu klesají až o 23 %, množství uhlovodíků obsažených v metanu pak o celých 73 %. Oproti srovnatelnému benzinovému motoru produkuje motor na zemní plyn zhruba o 80 % méně oxidu uhelnatého a o 80 % méně oxidů dusíku. Díky uzavřenému systému také nevznikají žádné emise při tankování.

Další výhodou vozů poháněných zemním plynem jsou podstatně nižší provozní náklady. Zemní plyn je oproti benzinu až o 60 % levnější, oproti naftě pak zhruba o 40 %. V některých evropských zemích jsou navíc na pořízení vozu na zemní plyn poskytovány i daňové výhody.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji Fotografie k článku Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji Fotografie k článku Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji Fotografie k článku Škoda Octavia na zemní plyn v prodeji
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.11.2017
Test: Lexus NX300h jde od výstřednosti k originalitě
20.11.2017
Tesla Roadster prý zadupe běžná auta do země
14.11.2017
Test ojetiny: Peugeot Boxer pohodlně odveze pět palet
13.11.2017
Audi A8 - předprodej zahájen, připravte si 2,5 milionu
11.11.2017
Ford Mustang má české ceny, osmiválec nestojí tolik
07.11.2017
Test: Hyundai i30 kombi - je lepší než ostatní?
27.10.2017
BMW X2 - menší než X1, ale více cool a sexy
26.10.2017
Renault Alaskan - převlečenou Navaru koupíte od 892 859 Kč
24.10.2017
Hyundai Kona v prodeji, české ceny má hodně sebevědomé
23.10.2017
Test ojetiny: Citroën C2 – robotu zdar? Spíš nazdar!
21.10.2017
Nové Audi A7 Sportback je hranatější a zatím bez dieselu
20.10.2017
Kia Stinger vstupuje na český trh, milion nestačí
19.10.2017
Test: Hyundai i30 1.4 Turbo - je fakt nejlepší?
16.10.2017
Škoda Kodiaq má lepší výbavu a je praktičtější než Ateca
14.10.2017
Ostrý Hyundai i30 N Performance v prodeji, stojí jako dvě základní i30
12.10.2017
Test: Volkswagen Arteon - lepší Passat?
11.10.2017
Škoda Karoq - vše, co víme o použité technice
10.10.2017
Nissan Leaf s dojezdem 378 km v prodeji, připravte si milion
05.10.2017
Renault Alaskan si můžete koupit již v listopadu
04.10.2017
Volkswagen zahajuje prodej modelu T-Roc od 452 900 Kč