Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol

vloženo

Pohon všech kol je nyní k dispozici také pro modely Škoda Octavia ve verzi liftback. V nabídce jsou tři vznětové a jeden zážehový motor. S provedením Octavia 4×4 se aktuální modelová řada Octavia rozrostla na sedm variant, z nichž tři mají pohon všech kol. Škoda současně rozšiřuje svou atraktivní paletu modelů s pohonem 4×4 na celkem sedm vozů.

Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol

S modelem ŠKODA Octavia 4×4 rozšiřujeme naši nejdůležitější modelovou řadu o atraktivní variantu a opět dokládáme naši kompetenci v oblasti vozů s pohonem všech kol,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje Werner Eichhorn.


Jízdní vlastnosti modelu ŠKODA Octavia 4×4 jsou působivé, ať už na asfaltu, ve stoupání nebo v náročném terénu či ve svízelných situacích. Umožňuje to technologie pohonu všech kol na bázi spojky Haldex páté generace v kombinaci s výkonnými motory a komfortně naladěným podvozkem.

ŠKODA Octavia 4×4 je na přední i zadní nápravě sériově vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS). Zadní náprava je moderní, víceprvková s jedním podélným ramenem, třemi příčnými rameny a torzním stabilizátorem. Jemně odladěná souhra těchto prvků dodává vozu ty nejlepší jízdní vlastnosti, umožňuje excelentní rozjezdy, efektivní zrychlení a úctyhodnou maximální hmotnost vlečeného přívěsu.

Nejmladší člen rodiny Octavia navíc nabízí i všechny přednosti vozů Octavia s pohonem přední nápravy: bohatou nabídku prostoru, vysokou funkčnost, řadu ‚Simply Clever’-prvků, inovativní bezpečnostní a komfortní systémy, nízkou spotřebu a dynamický a elegantní design.

Technika pohonu všech kol se spojkou Haldex 5, špičkové motory, vynikající jízdní vlastnosti
Octavia 4×4 využívá jednu nejmodernějších a nejúčinnějších technologií pohonu všech kol. Systém pohonu všech kol je prostřednictvím řídicí jednotky spojky Haldex 5 naprogramován tak, že v normálním provozu a při běžném zatížení jsou poháněna především přední kola. V případě potřeby se ve zlomcích vteřiny plynule aktivuje pohon zadních kol, což zaručuje optimální trakci.

Nová Škoda Octavia 4x4 navíc vyniká i schopností táhnout přívěs o hmotnosti až dvě tuny (2,0 TDI ve verzi 110 kW).

Pro obě karosářské varianty jsou v nabídce celkem čtyři motorizace kombinovatelné s pohonem 4×4: tři přeplňované vznětové motory a jeden přeplňovaný benzinový motor.

Ve verzi 1,6 TDI Green tec s motorem o výkonu 77 kW (105 k) má Octavia 4×4 kombinovanou spotřebu pouze 4,5 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 119 g/km. Se základní motorizací zrychluje Octavia 4×4 z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy, vůz dosahuje maximální rychlosti 191 km/h.

Verze 2,0 TDI Green tec o výkonu 110 kW (150 k) dosahuje spotřeby 4,7 l nafty /100 km a emituje 122 g CO2 na kilometr. Maximální rychlost činí 215 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,6 sekundy.

Ve výkonové variantě 135 kW potřebuje motor 2,0 TDI Green tec 4,9 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 129 g/km. S tímto motorem zrychluje Octavia 4×4 z 0 na 100 km/h za 7,1 s, maximální rychlost činí 228 km/h.

Motor 1,8 TSI Green tec o výkonu 132 kW (180 k) je dodáván výhradně se šestistupňovou převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba činí 6,7 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 154 g/km. Octavia 4×4 dosahuje s tímto motorem maximální rychlosti 229 km/h. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za pouhé 7,4 sekundy.

S novým modelem Octavia 4×4 zahrnuje paleta modelů značky ŠKODA s pohonem 4×4už sedm vozů: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4 a ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, ŠKODA Superb 4×4 a ŠKODA Superb Combi 4×4. ŠKODA tak v segmentu kompaktních vozů a vozů střední třídy disponuje nejmladší a současně nejširší paletou vozů s pohonem všech kol v Evropě.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol Fotografie k článku Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

24.06.2017
Velké překvapení přichystal Peugeot, který nabídne Pick Up
22.06.2017
Test ojetiny: Volvo XC60 D5 - odvěký hrdina
22.06.2017
Toyota Yaris nemusí být nudná - je tu nová edice Selection Gold
21.06.2017
Nový crossover Kia Stonic bude možné koupit již v říjnu
20.06.2017
Audi R8 Spyder V10 Plus - stíhačka na léto
19.06.2017
Test: Škoda Octavia 1.8 TSI - čtyřoká volba rozumu
18.06.2017
Místo nové generace prošel Lexus CT 200h lehkou modernizací
17.06.2017
Volkswagen představil nové Polo, bude i GTI
16.06.2017
Malé SUV Hyundai Kona kompletně odhaleno, máme nové fotografie a informace
15.06.2017
BMW 330i - potomek atmosferických šestiválců
14.06.2017
Nástupce BMW 5 GT je tady, je to model 6 Gran Turismo
13.06.2017
Test ojetiny: Škoda Octavia Kombi RS 2.0 TSI - praktická ďáblice
12.06.2017
Volkswagen Arteon a jeho čtyři moderní vychytávky
10.06.2017
Kdo nejvíc škodí ovzduší: auto, letadlo, nebo sopka?
09.06.2017
Porsche 911 Turbo S Exclusive Series - jen 500 ks, cena 7 mil. Kč
09.06.2017
Škoda Kodiaq 1.4 TSI 4x4 6MT - cestou do školky
08.06.2017
Omlazený Fiat 500L je pořád stejný, má ale 40 % nových dílů
07.06.2017
Malý crossover Kia Stonic bude v prodeji ještě letos
06.06.2017
Škoda Octavia RS 245 - rychlík z Mladé Boleslavi se kompletně představuje
05.06.2017
Peugeot 308 po faceliftu - máme nové fotografie a informace