Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol

vloženo

Pohon všech kol je nyní k dispozici také pro modely Škoda Octavia ve verzi liftback. V nabídce jsou tři vznětové a jeden zážehový motor. S provedením Octavia 4×4 se aktuální modelová řada Octavia rozrostla na sedm variant, z nichž tři mají pohon všech kol. Škoda současně rozšiřuje svou atraktivní paletu modelů s pohonem 4×4 na celkem sedm vozů.

Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol

S modelem ŠKODA Octavia 4×4 rozšiřujeme naši nejdůležitější modelovou řadu o atraktivní variantu a opět dokládáme naši kompetenci v oblasti vozů s pohonem všech kol,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje Werner Eichhorn.


Jízdní vlastnosti modelu ŠKODA Octavia 4×4 jsou působivé, ať už na asfaltu, ve stoupání nebo v náročném terénu či ve svízelných situacích. Umožňuje to technologie pohonu všech kol na bázi spojky Haldex páté generace v kombinaci s výkonnými motory a komfortně naladěným podvozkem.

ŠKODA Octavia 4×4 je na přední i zadní nápravě sériově vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS). Zadní náprava je moderní, víceprvková s jedním podélným ramenem, třemi příčnými rameny a torzním stabilizátorem. Jemně odladěná souhra těchto prvků dodává vozu ty nejlepší jízdní vlastnosti, umožňuje excelentní rozjezdy, efektivní zrychlení a úctyhodnou maximální hmotnost vlečeného přívěsu.

Nejmladší člen rodiny Octavia navíc nabízí i všechny přednosti vozů Octavia s pohonem přední nápravy: bohatou nabídku prostoru, vysokou funkčnost, řadu ‚Simply Clever’-prvků, inovativní bezpečnostní a komfortní systémy, nízkou spotřebu a dynamický a elegantní design.

Technika pohonu všech kol se spojkou Haldex 5, špičkové motory, vynikající jízdní vlastnosti
Octavia 4×4 využívá jednu nejmodernějších a nejúčinnějších technologií pohonu všech kol. Systém pohonu všech kol je prostřednictvím řídicí jednotky spojky Haldex 5 naprogramován tak, že v normálním provozu a při běžném zatížení jsou poháněna především přední kola. V případě potřeby se ve zlomcích vteřiny plynule aktivuje pohon zadních kol, což zaručuje optimální trakci.

Nová Škoda Octavia 4x4 navíc vyniká i schopností táhnout přívěs o hmotnosti až dvě tuny (2,0 TDI ve verzi 110 kW).

Pro obě karosářské varianty jsou v nabídce celkem čtyři motorizace kombinovatelné s pohonem 4×4: tři přeplňované vznětové motory a jeden přeplňovaný benzinový motor.

Ve verzi 1,6 TDI Green tec s motorem o výkonu 77 kW (105 k) má Octavia 4×4 kombinovanou spotřebu pouze 4,5 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 119 g/km. Se základní motorizací zrychluje Octavia 4×4 z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy, vůz dosahuje maximální rychlosti 191 km/h.

Verze 2,0 TDI Green tec o výkonu 110 kW (150 k) dosahuje spotřeby 4,7 l nafty /100 km a emituje 122 g CO2 na kilometr. Maximální rychlost činí 215 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,6 sekundy.

Ve výkonové variantě 135 kW potřebuje motor 2,0 TDI Green tec 4,9 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 129 g/km. S tímto motorem zrychluje Octavia 4×4 z 0 na 100 km/h za 7,1 s, maximální rychlost činí 228 km/h.

Motor 1,8 TSI Green tec o výkonu 132 kW (180 k) je dodáván výhradně se šestistupňovou převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba činí 6,7 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 154 g/km. Octavia 4×4 dosahuje s tímto motorem maximální rychlosti 229 km/h. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za pouhé 7,4 sekundy.

S novým modelem Octavia 4×4 zahrnuje paleta modelů značky ŠKODA s pohonem 4×4už sedm vozů: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4 a ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, ŠKODA Superb 4×4 a ŠKODA Superb Combi 4×4. ŠKODA tak v segmentu kompaktních vozů a vozů střední třídy disponuje nejmladší a současně nejširší paletou vozů s pohonem všech kol v Evropě.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol Fotografie k článku Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol

Líbí se Vám článek? Nenechte si ujít další. Sledujte nás na Facebooku.

Sdílet článek

Komentáře k článku:


SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY


Všechny články o značce / modelu




NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Hyundai Sonata je krásné čtyřdvéřové kupé

Korejská automobilka ukázala zcela první fotografie nového modelu Sonata. Osmá generace Sonaty vystřídá po pěti letech za velkou louží dosavadní generaci v druhé polovině letošního roku. Zda se dostane i do Evropy, není..

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

GPS navigace do auta, vyplatí se dnes ještě?

Byly doby, kdy navigace v autě byly mnohem oblíbenější než dnes. S příchodem chytrých telefonů s velkými displeji, a..

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Test ojetiny: Daewoo/Chevrolet Tacuma – Pod dvěma značkami jedno MPV

Korejský model Tacuma nejprve vyjel pod značkou Daewoo, když však korejskou fabriku koupil Chevrolet, dostal vůz na..

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Škoda Kamiq oficiálně představena, bude to hvězda Ženevy

Do konce roku 2022 Škoda představí více než 30 nových modelů. Novinka v podobě modelu Kamiq chce oslovit mladší..

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Test ojetiny: Hyundai Accent - korejská lidovka

Druhá generace Hyundaie Accent zaujme nízkou pořizovací cenou a většinou i slušnou výbavou. Navíc potěší příznivou..