Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol

vloženo

Pohon všech kol je nyní k dispozici také pro modely Škoda Octavia ve verzi liftback. V nabídce jsou tři vznětové a jeden zážehový motor. S provedením Octavia 4×4 se aktuální modelová řada Octavia rozrostla na sedm variant, z nichž tři mají pohon všech kol. Škoda současně rozšiřuje svou atraktivní paletu modelů s pohonem 4×4 na celkem sedm vozů.

Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol S modelem ŠKODA Octavia 4×4 rozšiřujeme naši nejdůležitější modelovou řadu o atraktivní variantu a opět dokládáme naši kompetenci v oblasti vozů s pohonem všech kol,“ říká člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje Werner Eichhorn.

Jízdní vlastnosti modelu ŠKODA Octavia 4×4 jsou působivé, ať už na asfaltu, ve stoupání nebo v náročném terénu či ve svízelných situacích. Umožňuje to technologie pohonu všech kol na bázi spojky Haldex páté generace v kombinaci s výkonnými motory a komfortně naladěným podvozkem.

ŠKODA Octavia 4×4 je na přední i zadní nápravě sériově vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu (EDS). Zadní náprava je moderní, víceprvková s jedním podélným ramenem, třemi příčnými rameny a torzním stabilizátorem. Jemně odladěná souhra těchto prvků dodává vozu ty nejlepší jízdní vlastnosti, umožňuje excelentní rozjezdy, efektivní zrychlení a úctyhodnou maximální hmotnost vlečeného přívěsu.

Nejmladší člen rodiny Octavia navíc nabízí i všechny přednosti vozů Octavia s pohonem přední nápravy: bohatou nabídku prostoru, vysokou funkčnost, řadu ‚Simply Clever’-prvků, inovativní bezpečnostní a komfortní systémy, nízkou spotřebu a dynamický a elegantní design.

Technika pohonu všech kol se spojkou Haldex 5, špičkové motory, vynikající jízdní vlastnosti
Octavia 4×4 využívá jednu nejmodernějších a nejúčinnějších technologií pohonu všech kol. Systém pohonu všech kol je prostřednictvím řídicí jednotky spojky Haldex 5 naprogramován tak, že v normálním provozu a při běžném zatížení jsou poháněna především přední kola. V případě potřeby se ve zlomcích vteřiny plynule aktivuje pohon zadních kol, což zaručuje optimální trakci.

Nová Škoda Octavia 4x4 navíc vyniká i schopností táhnout přívěs o hmotnosti až dvě tuny (2,0 TDI ve verzi 110 kW).

Pro obě karosářské varianty jsou v nabídce celkem čtyři motorizace kombinovatelné s pohonem 4×4: tři přeplňované vznětové motory a jeden přeplňovaný benzinový motor.

Ve verzi 1,6 TDI Green tec s motorem o výkonu 77 kW (105 k) má Octavia 4×4 kombinovanou spotřebu pouze 4,5 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 119 g/km. Se základní motorizací zrychluje Octavia 4×4 z 0 na 100 km/h za 11,5 sekundy, vůz dosahuje maximální rychlosti 191 km/h.

Verze 2,0 TDI Green tec o výkonu 110 kW (150 k) dosahuje spotřeby 4,7 l nafty /100 km a emituje 122 g CO2 na kilometr. Maximální rychlost činí 215 km/h, zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 8,6 sekundy.

Ve výkonové variantě 135 kW potřebuje motor 2,0 TDI Green tec 4,9 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 129 g/km. S tímto motorem zrychluje Octavia 4×4 z 0 na 100 km/h za 7,1 s, maximální rychlost činí 228 km/h.

Motor 1,8 TSI Green tec o výkonu 132 kW (180 k) je dodáván výhradně se šestistupňovou převodovkou DSG. Kombinovaná spotřeba činí 6,7 l/100 km, emise CO2 dosahují hodnoty 154 g/km. Octavia 4×4 dosahuje s tímto motorem maximální rychlosti 229 km/h. Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za pouhé 7,4 sekundy.

S novým modelem Octavia 4×4 zahrnuje paleta modelů značky ŠKODA s pohonem 4×4už sedm vozů: ŠKODA Octavia 4×4, ŠKODA Octavia Combi 4×4, ŠKODA Octavia Scout, ŠKODA Yeti 4×4 a ŠKODA Yeti Outdoor 4×4, ŠKODA Superb 4×4 a ŠKODA Superb Combi 4×4. ŠKODA tak v segmentu kompaktních vozů a vozů střední třídy disponuje nejmladší a současně nejširší paletou vozů s pohonem všech kol v Evropě.

Škoda Auto

Vyhledat vozidla v inzerci: Skoda

Fotografie k článku

Fotografie k článku Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol Fotografie k článku Škoda Octavia liftback dostala pohon všech kol
Nenechte si ujít novinky, které pro Vás připravujeme. Zadejte Váš e-mail:

Sdílet článek

Komentáře k článku:

Další články (posledních 20 z celkem 20)

21.02.2017
Opel Insignia Grand Sport - co bude pod kapotou? podívejte se na kompletní přehled motorů
20.02.2017
Test: Volkswagen Amarok 3.0 TDI V6 – výsměch konvencím
19.02.2017
Peugeot Partner Tepee Electric to je auto pro pět cestujících a zavazadla
18.02.2017
Mercedes-Maybach G 650 Landaulet – špička okázalosti
17.02.2017
Desátá generace Hondy Civic má české ceny
16.02.2017
Přichází poslední samuraj – Ferrari 812 Superfast
16.02.2017
Test ojetiny: Volkswagen Golf Variant 1.6 TDI - nepřítel nových aut
15.02.2017
Smart končí s konvenčními pohony! Zatím v USA...
15.02.2017
Je výhodnější Citroën C-Elysée nebo Peugeot 301?
14.02.2017
Nejprodávanější auto v roce 2016? Corolla ani Golf to není
13.02.2017
Test: Kia Optima SW 1.7 CRDi – typická střední třída
12.02.2017
Čeští motoristé totálně pohořeli v testu inteligence!
12.02.2017
Všechno, co jste chtěli vědět o nové Škodě Octavii a Octavii Combi
11.02.2017
Audi RS 3 Sportback pohání nejvýkonnější sériově vyráběný pětiválec na světě
10.02.2017
Nejhezčí kombi střední třídy? Jednoznačně Opel Insignia Sports Tourer
10.02.2017
Druhá generace Audi Q5 v prodeji, připravte si víc než milion
09.02.2017
Škoda Citigo prošla omlazením, dvojitá světla nedostala
09.02.2017
Test: Toyota Corolla 1.6 Valvematic - už víme, proč je nejprodávanějším autem na světě
08.02.2017
Video k testu ojetiny: Mercedes-Benz E 350 CDI
08.02.2017
Toyota Yaris - druhé omlazení a motorový upsizing